امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیش فعالی در نوجوانان

#1
بیش فعالی در نوجوانان ، اکثر کودکانی که مبتلا به ADHD تشخیص داده می شوند، اختلالشان تا نوجوانی ادامه می یابد. علائم ADHD در نوجوانان شبیه به ADHD در کودکان است با مصداق های رفتاری متفاوت. به این ترتیب که علائمی نظیر علائم زیر در نوجوانان با اختلال نقص توجه – بیش فعالی دیده می شود.

علائم بیش فعالی در نوجوانان
- گیجی و سردرگمی
- بی نظمی در افکار و رفتارها
- تمرکز ضعیف
- بیش فعالی و تحرک زیاد که در نوجوانی شاید هدف های متفاوتی را در بر بگیرد.
- رفتارهای تکانشی و بدون فکر 

در طول سال های نوجوانی، به ویژه به دلیل تغییرات هورمونی که نوجوانان در حال وقوع است و نیاز به تمرکز بیشتر برای مطالعات و تکالیف مدرسه، علائم ADHD ممکن است بدتر شود.

بیش فعالی چگونه زندگی نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد؟
به علت مشکلات ناشي از اختلال ، بسياري از نوجوانان مبتلا به ADHD ( بیش فعالی ) در مدرسه مشكلاتي دارند. نمرات ممکن است کاهش یابد، به خصوص اگر نوجوان درمانی ( بیش فعالی در نوجوانان ) دریافت نکند.
نوجوانان مبتلا به بیش فعالی معمولا کارهایی را که باید انجام دهند، فراموش می‌کنند، با کار روزانه مربوط به کلاس و مدرسه خسته می شوند. ممکن است برای انجام تکالیف عجله کنند تا زودتر تمام شود. یا ممکن است شروع به فریبکاری کنند برای اینکه کارهایی که به عهده شان گذاشته می شود را انجام ندهند و از مسئولیت فرار کنند.

آن ها ممکن است صحبت معلم و همکلاسی های خود را قطع کنند و نظم کلاس درس را به هم بزنند. معمولا قوانین و مقررات خانه را نمی پذیرند.
اغلب نوجوانان مبتلا به بیش فعالی در مورد کارهایی که باید انجام دهند، فراموش کارند. این را می توان به ویژه در زمینه تکالیف و مهارت های ورزشی و در رابطه با همسالان مشاهده کرد. آن ها معمولا روی کاری که انجام می دهند تمرکز کافی ندارند. این عدم توجه به آنچه که انجام می دهند، اغلب به نمرات بد در آزمون ها منجر می شود و معمولا ضریب خطا و اشتباه در این افراد بسیار بالا است.

بیش فعالی در نوجوانان 1

آیا بیش فعالی خطر ابتلا به تصادفات رانندگی و مشکلاتی از این قبیل را افزایش می دهد؟
بله رانندگی خطرات خاصی را برای نوجوانان مبتلا به بیش فعالی ایجاد می کند.در نوجوانان مبتلا به بیش فعالی دو تا چهار برابر احتمال وقوع تصادف نسبت به نوجوانانی که بیش فعالی ندارند، بیشتر است. نوجوانان مبتلا به بیش فعالی معمولا پرخاشگری، ریسک پذیری، قضاوت نابالغانه بیشتری داشته باشند. همه این صفات باعث ایجاد حادثه و آسیب جدی بیشتر می شود. با این حال، مطالعات نشان می دهد که رانندگان نوجوان مبتلا به بیش فعالی که داروهای خود را مصرف می کنند، احتمال کمتری دارند.
 
آیا مصرف مواد و نوشیدن الکل در نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بیشتر از سایر نوجوانان است؟
بله نوجوانان مبتلا به بیش فعالی احتمال بیشتری دارد که در نوشیدن مشروبات الکلی افراط کنند و استفاده زود هنگام از سیگار و مواد مخدر را داشته باشند. در مطالعات نوجوانان مبتلا به بیش فعالی در طی 6 ماه گذشته دو برابر احتمال ابتلا ابتلا به سوء مصرف الکل و سه برابر بیشتر از داروهای ماری جوانا نسبت به سایر نوجوانان مصرف کرده بودند.

تحقیقات نشان داده است که درمان مناسب برای بیش فعالی به کاهش خطر ابتلا به سوء مصرف الکل و مواد مخدر کمک کند. /riraclinic.com
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارتباط نوجوانان با جنس مخالف
  بیش فعالی بزرگسالان (ADHD)؛ علائم، علل و درمان
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  آسیب های بروز خشونت در نوجوانان
  علل خشم در نوجوانان
Question نحوه صحیح صحبت کردن با نوجوانان چیست ؟
  خطوط قرمز در رفتار با نوجوانان
  گوشی هایی که دل نوجوانان را می برد!
  بیش فعالی بزهکاران در کودکی
  چگونه با نوجوانان ناسازگار رفتار کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان