04-09-2014، 9:00
سونی به علت تعبیه کردن ۸ گیگابایت رم بر روی آخرین کنسول خود تا به حال مورد تعریف و تمجید زیادی قرار گرفته است. PlayStation 4 حاوی حافظه سریع GDDR5 RAM می باشد که موجب شده این کنسول ارتباطی سریع تر بین CPU و GPU برقرار کند که نتیجه ی آن گرفتن نتیجه ی بهتر در بازی های مولتی پلتفرم برای PS4 خواهد بود. اما به هر حال همه ی سازندگان بازی با این حرکت سونی به سمت استفاده از رم سریع تر تحت تأثیر قرار نگرفته اند.
یکی از اعضای Krillbite Studios به نام Adrian Tingstad Husby درباره ی سخت افزار نسل هشتمی سونی و تأثیر قدرت رم آن بر روی کار خود این گونه اظهار نظر کرده است:
نقل قول: “این عمل خیلی باعث ایجاد تغییرات برای ما نشد به این علت که ما به این محدودیت ها حتی بر روی PC نزدیک نشده ایم، بنابراین برای ما عمل پورت کردن بازی بر روی PS4 بیش از هر چیز شامل این است که تغیراتی در سیستم خود ایجاد کنیم تا بر روی معماری PlayStation 4 کار کند.”توجه به این نکته لازم است که آقای Adrian Tingstad Husby با اظهار نظر خود حرکت سونی در جهت استفاده از ۸گیگابایت رم را مورد انتقاد قرار نداده است اما از دیدگاه یک سازنده نظرش را بیان کرده است. Krillbite Studios در حال حاضر بر روی پورت کردن بازی اول شخص Among the Sleep کار می کند.
او در مورد پورت کردن این بازی نیز گفت:
نقل قول: “هدف ما رسیدن به ۱۰۸۰p و ۶۰fps است. این یک هدف است اما نسخه PS4 هنوز در دست ساخت است و این امر هنوز قطعی نیست.”