در بسیاری از کشور ها از سال 1930 تلاش برای طراحی و گسترش موتوری که بتوان آن را با موتورهای پیستونی جایگزین کرد آغاز شد.آلمان بر روی تحقیقات موتورهای توربو جت تمرکز کرد و به سرعت از باقی رقبا سبقت گرفت.در سال 1938،BMW و Junkers نوید برنامه هایی برای موتور جدید را ارائه دادند،هنگامیکه ارنست هینکل(Ernst Heinkel) و ویلی مسرچمیت(Willi Messerschmitt) هواپیماهایی طراحی کرده بودند که قابلیت استفاده از موتورهای جت را دارا بود.پرنده ی هینکل ابتدا پرواز آزمایشی را انجام داد،ولی ضعف های بالقوه ی زیادی داشت،اما پرنده ی مسرچمیت (ایشان مورد علاقه ی رژیم وقت بودند) موفق بود و طرح ایشان برای تولید انتخاب شد.طرح هینکل(ملقب به He 2800) کنار گذاشته شد.
با این حال،هیتلر و "(Reichsluftministerium (RLM"،اولویت را با جنگنده های جت قرار ندادند.آنها دریافته بودند که سرزمینهای تحت کنترل آلمان امن هستندن و برای جنگنده های دشمن مشکل است که بمب افکن ها را تا عمق این سرزمین ها اسکورت کنند.البته هیتلر به گسترش بمب افکن های جت علاقه مند بود.علاوه بر اینها مشکل بزرگی وجود داشت،حرارت زیاد به وجود آمده از موتور جت نیاز به آلیاژی از فولاد و موارد منحصر به فرد دیگری داشت.در نهایت در سال 1943،Me 262 پرواز کرد.
ME 262 بدون نقص و مشکل نبود.موتورهای جدید جومو 004(Jumo 004) عمر کوتاهی داشتند و غیرقابل اعتماد بودند.آنها آماده شعله ور شدن و آتش گرفتن بودند.البته Me 262 هواپیمایی دو موتوره بود و به خوبی میتوانست با یک موتور پرواز کند.گرچه فرود آمدن با این وضعیت مسئله دیگری بود،زیرا به علت عدم تقارت نیروی رانش،فرود آوردن هواپیما امری دشوار بود.این هواپیما ی جت می توانست خیلی سریع شتاب بگیرد و برای بلند شدن از زمین به باند پروازی بسیار بلند نیاز داشت.این جنگنده نمیتوانست به خوبی چرخش کند و مقدار زیادی از سرعت خود را در چرخش های سخت از دست میداد که مشکلی چشم گیر در نبرد های هوایی بود.کنترل هواپیما دشوار بود و تنها خلبانان باتجربه و خبره توان پرواز با این جنگنده را داشتند.هنگامیکه ME 262 پرواز میکرد با تسلیحات سنگین خود چون جهنمی بود.
مشخصات این جت جنگی به شرح زیر است:
نوع:تک سرنشینه
موتور:دو موتور 1980 پوند"jumo"،محور توربو جت و توسعه داده شده توسط Junkers
وزن بدون تسلیحات:8820 پوند
وزن با تسلیحات:15500 پوند
سرعت:540 مایل بر ساعت
نرخ صعود:3940 پا در دقیقه
برد عملیاتی:650 مایل
سقف پروازی:37565 پا
نسلیحات:4 مسلسل 30 م.م MK108 در دماغه و دو عدد بمب 550 پوندی(فقط A-2a) به همراه 24 عدد راکت 2.2 اینچی R4M
در نهایت Me 262 در آوریل سال 1944 وارد خدمت شد.این جنگنده در دو مدل متفاوت،با دو وظیفه ی متفاوت گسترش داده شد.
Me 262 A-1a "Schwalb که به عنوان رهگیر دفاعی گسترش داده شد و Me 262 A-2a”sturmvogel که به عنوان یک بمب افکن تولید شد.هنگامی که 1000 فروند از این جنگنده تولید شد،تنها 200-250 فروند به خط مقدم ارسال شدند که دلیل این امر نیز کمبود سوخت،خلبان و ... بود.اولین واحد از Me 262 در آوریل 1944 شکل گرفت که "Erprobungskommando" نام داشت.این واحد در ژولای همان سال به سرگرد والتر نوتونی (Walter nowotony) سپرده شد و به "Kommando Nowotony" تغییر نام داد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این حال،هیتلر و "(Reichsluftministerium (RLM"،اولویت را با جنگنده های جت قرار ندادند.آنها دریافته بودند که سرزمینهای تحت کنترل آلمان امن هستندن و برای جنگنده های دشمن مشکل است که بمب افکن ها را تا عمق این سرزمین ها اسکورت کنند.البته هیتلر به گسترش بمب افکن های جت علاقه مند بود.علاوه بر اینها مشکل بزرگی وجود داشت،حرارت زیاد به وجود آمده از موتور جت نیاز به آلیاژی از فولاد و موارد منحصر به فرد دیگری داشت.در نهایت در سال 1943،Me 262 پرواز کرد.
ME 262 بدون نقص و مشکل نبود.موتورهای جدید جومو 004(Jumo 004) عمر کوتاهی داشتند و غیرقابل اعتماد بودند.آنها آماده شعله ور شدن و آتش گرفتن بودند.البته Me 262 هواپیمایی دو موتوره بود و به خوبی میتوانست با یک موتور پرواز کند.گرچه فرود آمدن با این وضعیت مسئله دیگری بود،زیرا به علت عدم تقارت نیروی رانش،فرود آوردن هواپیما امری دشوار بود.این هواپیما ی جت می توانست خیلی سریع شتاب بگیرد و برای بلند شدن از زمین به باند پروازی بسیار بلند نیاز داشت.این جنگنده نمیتوانست به خوبی چرخش کند و مقدار زیادی از سرعت خود را در چرخش های سخت از دست میداد که مشکلی چشم گیر در نبرد های هوایی بود.کنترل هواپیما دشوار بود و تنها خلبانان باتجربه و خبره توان پرواز با این جنگنده را داشتند.هنگامیکه ME 262 پرواز میکرد با تسلیحات سنگین خود چون جهنمی بود.
مشخصات این جت جنگی به شرح زیر است:
نوع:تک سرنشینه
موتور:دو موتور 1980 پوند"jumo"،محور توربو جت و توسعه داده شده توسط Junkers
وزن بدون تسلیحات:8820 پوند
وزن با تسلیحات:15500 پوند
سرعت:540 مایل بر ساعت
نرخ صعود:3940 پا در دقیقه
برد عملیاتی:650 مایل
سقف پروازی:37565 پا
نسلیحات:4 مسلسل 30 م.م MK108 در دماغه و دو عدد بمب 550 پوندی(فقط A-2a) به همراه 24 عدد راکت 2.2 اینچی R4M
در نهایت Me 262 در آوریل سال 1944 وارد خدمت شد.این جنگنده در دو مدل متفاوت،با دو وظیفه ی متفاوت گسترش داده شد.
Me 262 A-1a "Schwalb که به عنوان رهگیر دفاعی گسترش داده شد و Me 262 A-2a”sturmvogel که به عنوان یک بمب افکن تولید شد.هنگامی که 1000 فروند از این جنگنده تولید شد،تنها 200-250 فروند به خط مقدم ارسال شدند که دلیل این امر نیز کمبود سوخت،خلبان و ... بود.اولین واحد از Me 262 در آوریل 1944 شکل گرفت که "Erprobungskommando" نام داشت.این واحد در ژولای همان سال به سرگرد والتر نوتونی (Walter nowotony) سپرده شد و به "Kommando Nowotony" تغییر نام داد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

