امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رفتار افراد دارای تروما: آسیب روحی و اجتماعی در نتیجه مشکلات خانوادگی و اعتماد نادرست

#1
Book 
رفتار افراد دارای تروما: افرادی که از نظر روحی، روانی و عاطفی آسیب دیده و دچار تروما شده اند، اما در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند ممکن است این رفتارها را از خود نشان دهند.
رفتار افراد دچار تروما: یک کوه یخ عظیم را تصور کنید که در آب های سرد قطب شمال شناور است. و منظورم عظیم است. 10، شاید 20، طبقه بالا. همانطور که در اقیانوس حرکت می کند، با فوک ها، ماهی ها، جهنم، شاید حتی پری دریایی هایی که از مسیر آن دور می شوند، تنها بخش کوچکی از زیبایی آن در بالای سطح قابل مشاهده است. با این حال، در زیر خط آب، دنیای وسیع و پیچیده ای از یخ قرار دارد که از چشم غیر مسلح پنهان است. به طور مشابه، افرادی در اطراف ما هستند که در دریای احساسات خود حرکت می کنند و تنها بخشی از احساسات خود را نشان می دهند در حالی که عمق بسیار زیاد را در زیر پنهان می کنند. بنابراین، چرا برخی از مردم کوه یخ احساسی خود را پنهان نگه می دارند؟ آیا این ترس، آرزوی قوی و انعطاف پذیر به نظر رسیدن، یا تجربیات گذشته است که به آنها یاد داده محتاط باشند؟ خوب، اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنیم، این افراد تمایل دارند سیگنال های ظریفی را پشت سر بگذارند. و این به ما بستگی دارد که آنها را پیدا کنیم. با کشف این نشانه‌های گویا، می‌توانیم داستان‌های عمیقی را در پس آنچه که قابل مشاهده است کشف کنیم و به این افراد کمک کنیم تا پیچیدگی‌های زیر ظاهر آرام خود را بیان کنند. همانطور که ما از طریق این زمین دشوار می گذریم، مهم است که به یاد داشته باشیم که انسانیت و همدلی بسیار فراتر از سطح است. در اینجا 9 رفتار ظریف افرادی که از نظر عاطفی آسیب دیده اند، نشان می دهند. 1. رفتارهای اجباری و تکراری از خود نشان می دهند آیا تا به حال به آن دوست کاری که همیشه با دقت میز کار خود را مرتب می کند یا به دوستی که نمی تواند هر دو دقیقه یکبار تلفن خود را چک نکند توجه کرده اید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شریک زندگی شما نمی تواند هر بار که از پله ای بالا می رود در برابر شمردن پله ها مقاومت کند یا اینکه چرا مادر حتی پس از کوچکترین تماسی باید دست هایش را ضدعفونی کند؟ مطمئناً، همه ما خصلت‌های خود را داریم، اما وقتی این رفتارها اجباری می‌شوند، ممکن است چیزی بیش از یک ویژگی شخصیتی باشد - می‌تواند اشاره‌ای ظریف به وجود زخم‌های عاطفی عمیق‌تر باشد. رفتارهای اجباری اغلب به عنوان یک پوشش امنیتی عمل می کنند و افراد را از ناراحتی احساسات حل نشده محافظت می کنند. این چیزی فراتر از تمیزی یا دقت است - تلاشی برای به دست آوردن کنترل بر هرج و مرج ایجاد شده در درون آنها. این اجبارها به عنوان یک حواس پرتی عمل می کنند، راهی برای هدایت توجه از خاطرات دردناک یا مسائل حل نشده. بنابراین، دفعه بعد که فردی را در حال انجام رفتارهای اجباری مشاهده کردید، مکث کنید و فکر کنید. آنها در چه نبردهایی می جنگند؟ چه زخم های عاطفی را پشت نمای اعمال تکراری پنهان کرده اند؟ درک این نشانه های ظریف می تواند پنجره ای به دنیای آسیب های سرکوب شده یا زخم های عاطفی باشد.
مدرسه روانشناسی مقالات30 بهمن 1402 Leave a comment 
رفتار افراد دارای تروما: افرادی که از نظر روحی، روانی و عاطفی آسیب دیده و دچار تروما شده اند، اما در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند ممکن است این رفتارها را از خود نشان دهند.
رفتار افراد دارای تروما
رفتار افراد دارای تروما: یک کوه یخ عظیم را تصور کنید که در آب های سرد قطب شمال شناور است. و منظورم عظیم است. 10، شاید 20، طبقه بالا.

همانطور که در اقیانوس حرکت می کند، با فوک ها، ماهی ها، جهنم، شاید حتی پری دریایی هایی که از مسیر آن دور می شوند، تنها بخش کوچکی از زیبایی آن در بالای سطح قابل مشاهده است.

با این حال، در زیر خط آب، دنیای وسیع و پیچیده ای از یخ قرار دارد که از چشم غیر مسلح پنهان است.

به طور مشابه، افرادی در اطراف ما هستند که در دریای احساسات خود حرکت می کنند و تنها بخشی از احساسات خود را نشان می دهند در حالی که عمق بسیار زیاد را در زیر پنهان می کنند.

بنابراین، چرا برخی از مردم کوه یخ احساسی خود را پنهان نگه می دارند؟ آیا این ترس، آرزوی قوی و انعطاف پذیر به نظر رسیدن، یا تجربیات گذشته است که به آنها یاد داده محتاط باشند؟

خوب، اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنیم، این افراد تمایل دارند سیگنال های ظریفی را پشت سر بگذارند. و این به ما بستگی دارد که آنها را پیدا کنیم.

با کشف این نشانه‌های گویا، می‌توانیم داستان‌های عمیقی را در پس آنچه که قابل مشاهده است کشف کنیم و به این افراد کمک کنیم تا پیچیدگی‌های زیر ظاهر آرام خود را بیان کنند.

همانطور که ما از طریق این زمین دشوار می گذریم، مهم است که به یاد داشته باشیم که انسانیت و همدلی بسیار فراتر از سطح است.

در اینجا 9 رفتار ظریف افرادی که از نظر عاطفی آسیب دیده اند، نشان می دهند.

1. رفتارهای اجباری و تکراری از خود نشان می دهند
آیا تا به حال به آن دوست کاری که همیشه با دقت میز کار خود را مرتب می کند یا به دوستی که نمی تواند هر دو دقیقه یکبار تلفن خود را چک نکند توجه کرده اید؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شریک زندگی شما نمی تواند هر بار که از پله ای بالا می رود در برابر شمردن پله ها مقاومت کند یا اینکه چرا مادر حتی پس از کوچکترین تماسی باید دست هایش را ضدعفونی کند؟

مطمئناً، همه ما خصلت‌های خود را داریم، اما وقتی این رفتارها اجباری می‌شوند، ممکن است چیزی بیش از یک ویژگی شخصیتی باشد – می‌تواند اشاره‌ای ظریف به وجود زخم‌های عاطفی عمیق‌تر باشد.

رفتارهای اجباری اغلب به عنوان یک پوشش امنیتی عمل می کنند و افراد را از ناراحتی احساسات حل نشده محافظت می کنند.

این چیزی فراتر از تمیزی یا دقت است – تلاشی برای به دست آوردن کنترل بر هرج و مرج ایجاد شده در درون آنها.

این اجبارها به عنوان یک حواس پرتی عمل می کنند، راهی برای هدایت توجه از خاطرات دردناک یا مسائل حل نشده.

بنابراین، دفعه بعد که فردی را در حال انجام رفتارهای اجباری مشاهده کردید، مکث کنید و فکر کنید.

آنها در چه نبردهایی می جنگند؟ چه زخم های عاطفی را پشت نمای اعمال تکراری پنهان کرده اند؟

درک این نشانه های ظریف می تواند پنجره ای به دنیای آسیب های سرکوب شده یا زخم های عاطفی باشد.

2. فلاش بک یا خاطرات مزاحم را تجربه می کنند
ترومای سرکوب شده اغلب به مخفیانه ترین راه ها وارد زندگی ما می شود.

آن را به عنوان آن مهمان ناخواسته تصور کنید که بیش از حد از استقبال خود می گذرد – درنگ می کند، بدون دعوت ظاهر می شود و مهمانی را مختل می کند. بله، اصلا خوش آمدید.

حال، ذهن، به عنوان چیز مقاوم و گاه یواشکی که هست، سعی می‌کند ما را از این امر محافظت کند.

این خاطرات دردناک را در یک اتاق زیر شیروانی ذهنی جمع می کند، به این امید که همه آنها را فراموش کنیم.

اما حدس بزنید چی؟ آنها ناپدید نمی شوند جواب منفی. فلاش بک ها و خاطرات مزاحم می توانند این محرک ها باشند. به نوعی شبیه روشی است که ذهن شما می گوید: “هی، ما باید با این موضوع کنار بیاییم.”

تروما اغلب مانند کنه در حواس ما نفوذ می کند و طیف وسیعی از تداعی ها از جمله بو و حتی لمس را ایجاد می کند.

اگر کسی را می‌شناسید که به چیزی که ظاهراً روزمره به شدت واکنش نشان می‌دهد، ممکن است این روش ذهن او برای یادآوری زخم‌های عاطفی گذشته باشد.

هنگامی که با فردی با این نشانه های ظریف روبرو می شوید، یک لحظه فکر کنید. شاید آنها فراتر از محافظت یا دوری هستند – شاید آنها با مسائل مهم گذشته خود دست و پنجه نرم می کنند.

شنونده همدل باشید، دوست فهمیده‌ای که فضولی نمی‌کند اما وقتی تصمیم به اشتراک‌گذاری دارد حاضر است.

3. از صمیمیت عاطفی اجتناب می کنند
برخی از افراد وجود دارند که به نظر می رسد یک میدان نیروی نامرئی در اطراف احساسات خود دارند.

آنها جذاب، اجتماعی و همیشه برای گذراندن اوقات خوش هستند، مطمئناً، اما وقتی مکالمات به قلمرو شخصی منحرف می شود، مانند برخورد با دیوار است.

وادار کردن آنها به باز کردن در مورد ترس ها، رویاها یا گذشته خود می تواند مانند حرکت در یک پیچ و خم متراکم باشد.

اما چرا شخصی مانند این ممکن است از صمیمیت عاطفی اجتناب کند؟ این در مورد ضد اجتماعی بودن یا بی علاقگی به ایجاد ارتباطات نیست.

نه، اغلب ریشه در ترس عمیق تری دارد – ترس از آسیب پذیری عاطفی. به آن به عنوان یک مکانیسم دفاعی فکر کنید، یک مانع محافظتی که آنها برای محافظت از خود در برابر درد بالقوه ای که افشای احساسات واقعی آنها ممکن است ایجاد کند، ساخته اند.

ترس از اجازه دادن به کسی، از برهنه شدن روح او و خطر طرد شدن، می تواند واقعاً فلج کننده باشد.

صمیمیت عاطفی مستلزم آسیب پذیری، اعتماد، و تمایل به اجازه دادن به شخص دیگری برای دیدن نسخه بدون فیلتر شماست.

با این حال، برای کسانی که سابقه تروما یا زخم های عاطفی دارند، هر قدم به سمت باز بودن ممکن است خاطرات درد گذشته را ایجاد کند و عقب نشینی را برای حفظ فاصله آسان تر کند.

4. از نظر عاطفی بسیار واکنش پذیر و تکانشی هستند
فردی را تصور کنید که دائماً در حال عصبانیت است و حتی در مورد چیزهای کوچک واکنش عاطفی نشان می دهد.

شما ذکر می کنید در یک موضوع بی‌ضرر، مانند جایی که قهوه بخورید، و ناگهان انگار یک عصب خام را لمس کرده‌اید. چه چیزی می دهد؟

واکنش‌های عاطفی شدید به محرک‌های به ظاهر جزئی می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که اتفاقات بیشتری در زیر سطح وجود دارد. به این ترتیب، واکنش عاطفی می تواند نوک کوه یخ باشد، همانطور که قبلا ذکر کردیم، نشان دهنده زخم های عاطفی ناشناخته است.

این روح ها ممکن است دوران کودکی پر از آشفتگی عاطفی داشته باشند: انتقاد مداوم، محیط های غیرقابل پیش بینی. اساسا، یک ترن هوایی احساسی همه جانبه.

به سرعت به سمت بزرگسالی پیش بروید، و هر پیشنهادی برای تغییر یک مکانیسم دفاعی ایجاد می کند که از سال ها تهدید عاطفی ساخته شده است.

در پشت نمایش احساسی ظاهری، ممکن است شخصی وجود داشته باشد که وزن زخم‌های گذشته را زیر و رو کرده است.

درک این که واکنش عاطفی می تواند نشانه ای از مسائل عمیق تر باشد، فرصتی برای ایجاد همدلی و باز کردن دری برای گفتگوهای شفابخش است.

5. در لذت بردن از موفقیت و چیزهای خوب زندگی مشکل زیادی دارند
بنابراین، شما آن پروژه عظیم را در محل کار خود به پایان رساندید یا در آن امتحان دشوار کالج شرکت کردید. آفرین، تو!

برآمدگی های پنج و مشت در حال پرواز هستند، کوفته ها در حال سقوط هستند، و همه در حالت جشن هستند – یا چیزی شبیه به آن!

حالا تصور کنید که کاملاً قادر به مالکیت این بردها نیستید. درست است، برخی افراد سخت‌تر می‌بینند که در شکوه دستاوردهای خود غوطه‌ور شوند.

این به این معنا نیست که آنها متواضع یا متواضع هستند – این عمیق تر از این است.

این ناتوانی در حمام کردن صحیح در موفقیت ممکن است نشانه ظریفی باشد که آنها زخم های عاطفی را با خود حمل می کنند، همان نوع زخم هایی که آنها را برای لذت بردن از شیرینی پیروزی مردد می کند.

آنها ممکن است آن را با آسیب پذیری ناشی از قرار گرفتن در کانون توجه مرتبط کنند.

آنها ممکن است از انتظارات ناشی از بالا بودن بترسند یا نگران باشند که تحت فشار فرو بریزند.

به علاوه می‌تواند یک پارادوکس کامل باشد: آنها آرزوی موفقیت را دارند، اما تلاش می‌کنند تا زمانی که به دست می‌آید به طور کامل آن را در آغوش بگیرند. یک وضعیت برد- باخت.

6. با خستگی مزمن یا بی خوابی سر و کار دارند
آیا می‌دانستید که خستگی مزمن یا بی‌خوابی می‌تواند بیشتر از یک برنامه شلوغ باشد؟

وقتی ذهن با آسیب های حل نشده تسخیر نشده است، مانند تلاش برای خوابیدن در اتاقی با تلویزیون سوسوزن است—شما هرگز نمی توانید به طور کامل استراحت کنید.

ترومای سرکوب شده می تواند به خواب ما سرازیر شود و ریتم طبیعی را مختل کند و ما را دائما خسته یا کم خواب کند. این احساس خوبی نیست، به من اعتماد کنید.

بنابراین، اگر دوستی دارید که همیشه خمیازه می‌کشد یا همکارتان که به نظر می‌رسد موجی از خستگی به او برخورد کرده است، شاید، فقط شاید، نه تنها خواب‌آلود هستند. شاید آنها بار نامرئی را حمل می کنند.

هنگامی که متوجه این موضوع شدید، ممکن است دوست داشته باشید شاید یک گوش فرا دهید، یک کلمه محبت آمیز ارائه دهید، یا به سادگی آنجا باشید.

۷.پیوسته برای کمال تلاش می کنند
اگر کسی بر روی بی نقص بودن تمرکز لیزری دارد، این فقط رعایت استانداردهای بالا نیست.

این اغلب یک مکانیسم مقابله است، سپری است که آنها برای محافظت از خود در برابر دنیایی که ممکن است کمی برای آنها خشن باشد ساخته اند.

چرا؟ چه چیزی در زیر سطح پنهان شده است؟ خوب، تروما می تواند پاسخ باشد.

حرکت به سوی کمال تبدیل به یک شبکه ایمنی می شود، راهی برای اعمال کنترل و دفع انتقاد یا طرد.

دانش آموزی را تصور کنید که مدام به او گفته می شد که به اندازه کافی خوب نیستند، مهم نیست چقدر تلاش می کنند.

به سرعت به بزرگسالی برسید، و اکنون آن‌ها آن همکار هستند که نمی‌توانند حتی یک جزئیات را رها کنند.

این فراتر از تحت تأثیر قرار دادن رئیس است، علاوه بر این، این است که به خودشان ثابت کنند که واقعاً کافی هستند.

این فقط در مورد دقیق بودن نیست، بلکه در مورد اجتناب از میدان مین احساسات است که ممکن است در صورت ناامید کردن گارد خود منفجر شوند.

در زیر سطح بی عیب و نقص، روایتی از درد، جستجوی کنترل، و قلبی مشتاق پذیرش نهفته است.

۸. در اثر مصرف مواد خود را بی حس می کنند
وقتی زندگی توپ‌های منحنی را پرتاب می‌کند که از قطار باری ضربه‌ای سخت‌تر می‌زند، و سنگینی آسیب‌های گذشته بیش از حد تحمل می‌شود، برخی از مردم چه می‌کنند؟

آن‌ها به عوامل بی‌حس‌کننده روی می‌آورند – موادی که یک فرار موقت از طوفان عاطفی در حال خشم را فراهم می‌کنند.

این در مورد جستجوی لذت یا سرگرمی نیست، بلکه تلاشی برای خاموش کردن تمام آن دردهای حل نشده است.

مانند استفاده از چسب زخم برای زخمی است که نیاز به بخیه یا جراحی دارد – یک راه حل موقتی که کمک چندانی به رفع علت اصلی نمی کند. اما هی، این یک احساس تسکین زودگذر را فراهم می کند، یک مهلت کوتاه از همه آن.

وقتی احساسات خیلی شدید، خیلی دردناک یا بیش از حد خام می شوند، ذهن به هر چیزی که لبه های آن درد را کسل کند پناه می برد.

این فقدان قدرت یا اراده نیست – مانند یک غریزه بقا است.

درک این موضوع که مصرف مواد و وابستگی، اغلب زخم‌های عاطفی عمیق‌تر را می‌پوشاند، اولین قدم به سوی همدلی و حمایت است.

9.آنها با تعیین حد و مرز مبارزه می کنند
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا به نظر می رسد برخی از افراد در تعیین مرزها نسبت به دیگران سخت ترند؟

مثل این است که آنها در حال انجام یک بازی برزخ احساسی هستند، به سمت عقب خم می شوند تا تقریباً به دو نیم شوند.

مرزها مانند حصارهای اطراف فضای احساسی شما هستند. آن‌ها ما را ایمن نگه می‌دارند، و در حین حرکت در ترن هوایی عاطفی روابط، رفاه ما را حفظ می‌کنند.

افرادی که برای حفظ این مرزهای بسیار مهم و ضروری تلاش می کنند، ممکن است از سنین جوانی یاد گرفته باشند که بیان نیازها یا خواسته ها با درک یا حمایت مواجه نمی شود.

شاید آن‌ها مجبور بودند در موقعیت‌های ناپایدار حرکت کنند و نیازهای خود را برای حفظ آرامش سرکوب کنند. با گذشت زمان و تجربه، تعیین مرزها خارجی شد.

تعیین مرزها اغلب مستلزم ابراز وجود، «نه» گفتن یا بر زبان آوردن ناراحتی، با صدای بلند و واضح است.

برای کسی که از نظر عاطفی شرایط را پشت سر گذاشته است، این ممکن است بسیار، بسیار سخت به نظر برسد.

این فقط در مورد بیان ترجیحات نیست، بلکه ترس از باز کردن زخم های قدیمی یا آسیب های گذشته است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
☆_☆
ایمان به خدا اعتماد می‌آفریند، حتی زمانی که نقشه‌های او را نفهمی!
پاسخ
 سپاس شده توسط Nakhasteh
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۱۷حقیقت روانشناسی جالب درباره رفتار انسان ها ک از آن خبر ندارید
  یاد بگیر تو مشکلات کم نیاری !
  تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده
  عوارض روحی روانی اینستا
  نکاتی برای تشخیص عشق و هوس با دقت در رفتار
  آسیب های بروز خشونت در نوجوانان
  با این رفتار ها همسرتان را عصبی خواهید کرد
  ۹ عبارتی که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند
  چند راهکار برای افزایش اعتماد به نفس در جوانان..♡
  روشهای به خاطر سپردن اسامی افراد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان