13-10-2020، 21:57
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیزنی در خبری که نشاندهندهی تغییرات مالی گسترده در برنامهریزیهای شرکت است، بهصورت رسمی اعلام که دیگر دیزنی پلاس را مهمترین پلتفرم پخش محتوا میداند.
دیزنی در شبکهی آنلاین/استریممحور دیزنی پلاس و دیگر شبکههای آنلاین خود مانند هولو و ESPN، همهی پول پرداختشده توسط مخاطب را کسب میکند. این یعنی در دیزنی پلاس برخلاف سالنهای سینما، پلتفرمهای دیجیتالی دیگر مثل آیتونز و حتی سیستم فروش نسخههای فیزیکی فیلمها، شرکت دیزنی درآمد خود را با هیچکس شریک نمیشود.
بالاخره باتوجهبه هزینههای پخش فیلم سینمایی، همواره سینماها ۵۰ درصد پول فروش هر بلیط را میگیرند. در بازار فروش نسخههای بلوری فیلمها هم طبیعتا بخشی از پول به فروشندگان، کارخانههای سازنده و تیمهای انتقالدهنده تعلق دارد. حتی وقتی دیزنی فیلم خود را در آیتونز میفروشد، فقط ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ پرداختشده توسط مخاطب را بهدست میآورد. ولی در دیزنی پلاس اوضاع فرق میکند و کل پول به دیزنی میرسد.
از ماهها قبل مشخص شده بود که دیزنی میخواهد تمرکز اصلی در پخش محتوا را روی شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی خود بگذارد. ولی آنچه که به پروسهی شکلگیری این تغییر در شرکت سرعت داد، ویروس کرونا/کووید 19 بود که هر روز ضربات سهمگینتری به بدنهی صنعت/هنر سینما وارد میکند. به همین دلیل اکنون دیزنی بهصورت کامل در حال تغییر ساختار سازمانی و مالی خود برای بردن سرویسهای استریمی به اولویت اول و انتقال «ساخت و اکران فیلم سینمایی» به رتبهی دوم است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیزنی بهصورت رسمی اعلام کرد که بهزودی همهی زیرمجموعههای تولید محتوای خود را متحد میکند تا همهی آنها در اصل، تمام تمرکز خود را روی آفرینش و پخش محتوا از شبکههای هولو، دیزنی پلاس، ایاسپیان و استار بگذارند. حتی تبلیغات شرکت هم از این به بعد بهجای تمرکز روی دعوت مخاطب به سینماها، بیشتر روی تبدیل کردن تماشاگر به مشترک دیزنی پلاس وقت میگذارند. دیزنی با این تصمیم ارزش سهام خود را پنج درصد افزایش داد. مطابق گفتهی تحلیلگرهای حرفهای نیز همین نکته نشان میدهد که چرا دیزنی اصلا علاقهی خاصی به سینماها، پلتفرمهای دیجیتالی غیراختصاصی و حتی فروش بلوریها، دیویدیها و بلوریهای 4K Ultra HD ندارد. مدتی قبل هم بهصورت رسمی مشخص شد که دیزنی برای افزایش توجه به دیزنی پلاس، تولید نسخههای فیزیکی فیلمها را کاهش میدهد. باب چیپک، مدیرعامل دیزنی اعلام کرد:
این تصمیم فقط به دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 محدود نمیشود و یک تغییر دائمی در برنامههای ما به وجود میآورد. دیزنی در هر حالت مشغول حرکت به این سمتوسو بود. از راه رسیدن کرونا فقط سرعت تبدیل شدن شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی به اولویت اصلی ما را بالا برد.
دیزنی اکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون مشترک در شبکههای آنلاین اختصاصی خود دارد؛ جمعیتی که بیشتر از نیمی از آن را مشترکین دیزنی پلاس تشکیل میدهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی از مهمترین دلایل اتخاذ این تصمیم توسط دیزنی، افزایش میزان سرمایهگذاری دن لوئب در شرکت است. او اعتقاد زیادی به اکران فیلمها در سینما ندارد و معتقد است که دیگر دیزنی باید فقط روی شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی خود متمرکز باشد. او میگوید: «اکثر سرمایهگذارها همین را میخواهند. دیزنی باید مهمترین آغازکنندهی این حرکت به سمت آیندهی سرگرمیهای تلویزیونی باشد؛ جایی که ارائهی مستقیم فیلم در خانه به مخاطب بیشتر از اکران آن در سینما اهمیت دارد».
از امروز دیزنی حتی تیمهای اصلی مدیریت خود را هم مشغول برنامهریزی برای شبکههای آنلاین میکند. این خبر بسیار نگرانکننده برای تمامی سینماهای دنیا وقتی از راه رسید که چندین و چند سینمادار و کارمند سالنهای پخش فیلم، از عدم اکران انیمیشن Soul ابراز ناراحتی شدید کرده بودند. چیپک صحبتهای خود را اینگونه تکمیل کرده است: «شرکت مشغول آزمون و خطا برای درک کامل نحوهی تنظیم بودجه و روش فروش فیلمها و سریالها به مخاطب در دیزنی پلاس میشود. «مولان» با قیمت ۳۰ دلار پخش شد و Soul قیمت جداگانه ندارد و صرفا داشتن اشتراک دیزنی پلاس برای تماشای آن در دسامبر ۲۰۲۰ کافی است. ولی در یک نکته شکی نیست؛ مخاطبان رای به تماشای فیلم در شبکههای آنلاین میدهند و سینماها دیگر برای آنها اهمیت زیادی ندارند. ما نیز از خواستههای مخاطبان خود پیروی میکنیم».ولی آیا واقعا اینطور است؟ آن هم در زمانیکه تعداد بسیاری از مخاطبان در چندین و چند کشور دنیا نشان دادهاند که مشتاق پشتیبانی از سالنهای سینما هستند.
صندلی های قرمز سینما خالی ترسناک با راه پله سفید و سیاه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اکنون تعداد قابل توجهی از سینماهای دنیا مجبور به تعطیلی شدهاند. البته خارج از آمریکا و بریتانیا اوضاع آنقدر هم بد نیست و مثلا فیلم Tenet در انواعواقسام کشورها مثل ژاپن، فروش بسیار خوبی را تجربه میکند. ولی مطابق گفتهی رابی کالین و بسیاری از تحلیلگرهای سینمایی دیگر، اگر تا پایان سومین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی با اکران گستردهی فیلمهای بزرگ مواجه نشویم، بازار سینمایی جهان کوچک و کوچکتر خواهد شد؛ افراد زیادی بیکار میشوند، سینماهای پرتعدادی برای همیشه تعطیلی و ورشکستگی را میپذیرند و صنعت/هنر سینما شکل تازهای پیدا میکند.
در صورتی که واقعا دیزنی و دیگر استودیوها بخواهند فیلمهای بیشتری را تأخیر بزنند یا سراغ پخش آنلاین آنها بروند، تقریبا همهچیز تغییر خواهد کرد. زیرا با دنبال کردن روشهای سودآوری جدید و تنظیم جدیتر بودجه، چند نوع از فیلمسازی برای همیشه از بین میرود. به همین خاطر امروز سرنوشت سینماها غیر قابل پیشبینیتر و شاید سیاهتر از قبل همیشه به نظر میآید.
دیزنی در خبری که نشاندهندهی تغییرات مالی گسترده در برنامهریزیهای شرکت است، بهصورت رسمی اعلام که دیگر دیزنی پلاس را مهمترین پلتفرم پخش محتوا میداند.
دیزنی در شبکهی آنلاین/استریممحور دیزنی پلاس و دیگر شبکههای آنلاین خود مانند هولو و ESPN، همهی پول پرداختشده توسط مخاطب را کسب میکند. این یعنی در دیزنی پلاس برخلاف سالنهای سینما، پلتفرمهای دیجیتالی دیگر مثل آیتونز و حتی سیستم فروش نسخههای فیزیکی فیلمها، شرکت دیزنی درآمد خود را با هیچکس شریک نمیشود.
بالاخره باتوجهبه هزینههای پخش فیلم سینمایی، همواره سینماها ۵۰ درصد پول فروش هر بلیط را میگیرند. در بازار فروش نسخههای بلوری فیلمها هم طبیعتا بخشی از پول به فروشندگان، کارخانههای سازنده و تیمهای انتقالدهنده تعلق دارد. حتی وقتی دیزنی فیلم خود را در آیتونز میفروشد، فقط ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ پرداختشده توسط مخاطب را بهدست میآورد. ولی در دیزنی پلاس اوضاع فرق میکند و کل پول به دیزنی میرسد.
از ماهها قبل مشخص شده بود که دیزنی میخواهد تمرکز اصلی در پخش محتوا را روی شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی خود بگذارد. ولی آنچه که به پروسهی شکلگیری این تغییر در شرکت سرعت داد، ویروس کرونا/کووید 19 بود که هر روز ضربات سهمگینتری به بدنهی صنعت/هنر سینما وارد میکند. به همین دلیل اکنون دیزنی بهصورت کامل در حال تغییر ساختار سازمانی و مالی خود برای بردن سرویسهای استریمی به اولویت اول و انتقال «ساخت و اکران فیلم سینمایی» به رتبهی دوم است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیزنی بهصورت رسمی اعلام کرد که بهزودی همهی زیرمجموعههای تولید محتوای خود را متحد میکند تا همهی آنها در اصل، تمام تمرکز خود را روی آفرینش و پخش محتوا از شبکههای هولو، دیزنی پلاس، ایاسپیان و استار بگذارند. حتی تبلیغات شرکت هم از این به بعد بهجای تمرکز روی دعوت مخاطب به سینماها، بیشتر روی تبدیل کردن تماشاگر به مشترک دیزنی پلاس وقت میگذارند. دیزنی با این تصمیم ارزش سهام خود را پنج درصد افزایش داد. مطابق گفتهی تحلیلگرهای حرفهای نیز همین نکته نشان میدهد که چرا دیزنی اصلا علاقهی خاصی به سینماها، پلتفرمهای دیجیتالی غیراختصاصی و حتی فروش بلوریها، دیویدیها و بلوریهای 4K Ultra HD ندارد. مدتی قبل هم بهصورت رسمی مشخص شد که دیزنی برای افزایش توجه به دیزنی پلاس، تولید نسخههای فیزیکی فیلمها را کاهش میدهد. باب چیپک، مدیرعامل دیزنی اعلام کرد:
این تصمیم فقط به دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 محدود نمیشود و یک تغییر دائمی در برنامههای ما به وجود میآورد. دیزنی در هر حالت مشغول حرکت به این سمتوسو بود. از راه رسیدن کرونا فقط سرعت تبدیل شدن شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی به اولویت اصلی ما را بالا برد.
دیزنی اکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون مشترک در شبکههای آنلاین اختصاصی خود دارد؛ جمعیتی که بیشتر از نیمی از آن را مشترکین دیزنی پلاس تشکیل میدهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یکی از مهمترین دلایل اتخاذ این تصمیم توسط دیزنی، افزایش میزان سرمایهگذاری دن لوئب در شرکت است. او اعتقاد زیادی به اکران فیلمها در سینما ندارد و معتقد است که دیگر دیزنی باید فقط روی شبکههای آنلاین/استریممحور اختصاصی خود متمرکز باشد. او میگوید: «اکثر سرمایهگذارها همین را میخواهند. دیزنی باید مهمترین آغازکنندهی این حرکت به سمت آیندهی سرگرمیهای تلویزیونی باشد؛ جایی که ارائهی مستقیم فیلم در خانه به مخاطب بیشتر از اکران آن در سینما اهمیت دارد».
از امروز دیزنی حتی تیمهای اصلی مدیریت خود را هم مشغول برنامهریزی برای شبکههای آنلاین میکند. این خبر بسیار نگرانکننده برای تمامی سینماهای دنیا وقتی از راه رسید که چندین و چند سینمادار و کارمند سالنهای پخش فیلم، از عدم اکران انیمیشن Soul ابراز ناراحتی شدید کرده بودند. چیپک صحبتهای خود را اینگونه تکمیل کرده است: «شرکت مشغول آزمون و خطا برای درک کامل نحوهی تنظیم بودجه و روش فروش فیلمها و سریالها به مخاطب در دیزنی پلاس میشود. «مولان» با قیمت ۳۰ دلار پخش شد و Soul قیمت جداگانه ندارد و صرفا داشتن اشتراک دیزنی پلاس برای تماشای آن در دسامبر ۲۰۲۰ کافی است. ولی در یک نکته شکی نیست؛ مخاطبان رای به تماشای فیلم در شبکههای آنلاین میدهند و سینماها دیگر برای آنها اهمیت زیادی ندارند. ما نیز از خواستههای مخاطبان خود پیروی میکنیم».ولی آیا واقعا اینطور است؟ آن هم در زمانیکه تعداد بسیاری از مخاطبان در چندین و چند کشور دنیا نشان دادهاند که مشتاق پشتیبانی از سالنهای سینما هستند.
صندلی های قرمز سینما خالی ترسناک با راه پله سفید و سیاه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اکنون تعداد قابل توجهی از سینماهای دنیا مجبور به تعطیلی شدهاند. البته خارج از آمریکا و بریتانیا اوضاع آنقدر هم بد نیست و مثلا فیلم Tenet در انواعواقسام کشورها مثل ژاپن، فروش بسیار خوبی را تجربه میکند. ولی مطابق گفتهی رابی کالین و بسیاری از تحلیلگرهای سینمایی دیگر، اگر تا پایان سومین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی با اکران گستردهی فیلمهای بزرگ مواجه نشویم، بازار سینمایی جهان کوچک و کوچکتر خواهد شد؛ افراد زیادی بیکار میشوند، سینماهای پرتعدادی برای همیشه تعطیلی و ورشکستگی را میپذیرند و صنعت/هنر سینما شکل تازهای پیدا میکند.
در صورتی که واقعا دیزنی و دیگر استودیوها بخواهند فیلمهای بیشتری را تأخیر بزنند یا سراغ پخش آنلاین آنها بروند، تقریبا همهچیز تغییر خواهد کرد. زیرا با دنبال کردن روشهای سودآوری جدید و تنظیم جدیتر بودجه، چند نوع از فیلمسازی برای همیشه از بین میرود. به همین خاطر امروز سرنوشت سینماها غیر قابل پیشبینیتر و شاید سیاهتر از قبل همیشه به نظر میآید.