امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گذر عطارد از مقابل خورشید

#1


گذر عطارد از مقابل خورشید 1
کارگاه «گذر عطارد از مقابل خورشید» به مناسبت چهارصدمین سالگرد معرفی تئوری گذر توسط گالیله در تاریخ 20 اردیبهشت 1395 (9 می 2016 ) توسط پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز با همکاری انجمن نجوم آیاز تبریز برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر اصغر عسگری رئیس پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز با اعلام اینکه انجام رصد گذر عطارد بر روی خورشید به خصوص گذر از تاج خورشید و استفاده از نتایج این رصد علمی، نگاه انسان نسبت به ارائه مدل عالم را مشخص می‌کند، گفت: در 400 سال پیش به علت تکنولوژی ضعیف رصد، دست یافتن به مدل صحیح امکان‌پذیر نبوده است. ولی امروزه با پیشرفت‌های علمی در عصر فضا، امکانات رصدی و آزمایشگاهی و دستیابی به صحت تئوری نسبیت انیشتین، تجهیزات و رصدهای فضایی، دید ما نسبت به جهان کاملا متفاوت بوده و با تکیه بر نظریه نسبیت عام انیشتین و با رصد گذر عطارد، می‌توان به نتایجی جدید در مورد مدار سیارات به دور خورشید دست یافت و همچنین، پیش بینی مدل جدیدی برای عالم، ارائه کرد.
وی درباره برنامه‌های کارگاه گذر نادر عطارد در تبریز اظهار داشت: تکنیک‌های رصدی اجرام سماوی، انتشار امواج و نقش آنها در گرمایش خورشید و نقش پراهمیت گذر در کشف سیارات فرا خورشیدی از موضوعات این کارگاه است. دکتر میرحجت کرمانی، دکتر حسین عبادی از دانشگاه تبریز و مهندس امیر حسن‌زاده از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مدرسان ویژه این کارگاه خواهند بود.
وی افزود: رصد گذر عطارد نیز همزمان با شروع این پدیده در محوطه پژوهشکده با همکاری انجمن نجوم آیاز تبریز انجام خواهد گرفت و در پایان کارگاه به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در این کارگاه برای ثبت به نشانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://riapa.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.


منبع : ایسنا
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  تشکیل امواج آلفون در اطراف خورشید
Star کشف هیولای سیاه‌چاله‌ای که ۴۰ میلیارد برابر خورشید است
  سرنوشت خورشید
  تعیین چگونگی و زمان مرگ خورشید
  عطارد نزدیک‌ترین سیاره به زمین است نه زهره!
  رد ستارگان و طلوع خورشید ِ نقطه اعتدالین
  خورشید در آرامش+تصویر نجومی روز
  کاوشگر پارکر مدار خود به‌دور خورشید را کامل کرد
  میدان دید عریض از خورشید گرفتگی+تصویر نجومی روز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان