04-12-2015، 0:41
مسیح فرزانه/ «مجله ماشین» - لکسس LXدر حالی که هدف سختی چون رقابت با رنجروور محبوب را در سر میپروراند، تاکنون در 3 نسل تولید شده که گونه سوم این روزها با یک فیس لیفت پیش روی ما قرار گرفته است. ماشینی که می خواهد بیشتر از این ها با تویوتا لندکروزر فرق داشته باشد.
اوایل دهه 90 میلادی و وقتی که آمریکاییها تحریم واردات خودروهای لوکس ژاپنی به کشورشان را برداشتند، با رسیدن تقاضا از این بازار پُرمصرف، عملاً از سال 1995 پای لکسس LX بر پایه تویوتا لندکروزری که لوکس و مدرنتر شده بود، به این کشور بازگردید.
حالا پس از 2 دهه، لکسس میگوید غیر از دستگیرههای در، سایر قسمتهای LX جدید را دستخوش تغییر کرده که برای این منظور از واژه Restyled سود برده است. در این تغییرات، سپر جلو، جلو پنجره، ادوات کرومی، سیستم نور جلو و LED، ورودیهای هوای روی سپر، رینگهای 20 و 21 اینچی 10 پره، سپر و چراغهای عقب و ... چهرهای کاملاً نو، پویا و وحشی به این مدل بخشیده است.
در زیر پوسته موتور، اینبار یک جعبه دنده 8 سرعته و جدید خودکار به جای نمونه 6 سرعته اتوماتیک سوار شده است. از طرفی تکنولوژی AVS یا سیستم فعال قابل تنظیم، روی این مدل بهینهسازی شده و راننده میتواند در چند حالت گوناگون به نسبت شرایط رانندگی، آن را از روی کنسول تنظیم کند.
روی این سیستم، تکنولوژی ضد شوک هم وجود دارد که وظیفه جمع کردن ضربات و افزایش راحتی و نرمی سواری را برعهده داشته که همیشه در لکسس زبانزد بوده است.
لکسس که مدعی است این شاسی بلند غول پیکر توانایی کشیدن حدود 5/3 تن بار را دارد، از پیشرانه 7/5 لیتری V8 سود برده که با خروجی 383 اسببخار حدود 90 درصد از توان خود را در دور موتور 3600 بروز میدهد، یعنی این ماشین در دور پایین، توانایی بالایی در مانورپذیری علیرغم هیکل بزرگش دارد.
در اطرافش چند دوربین پانورامیک وجود دارند که با اتصال به نمایشگر 3/12 اینچی وسط کنسول، میتوانند از تمامی زوایای اطراف دید شفافی در اختیار راننده قرار داده و وی را در مسیرهای تنگ و دشوار شهری و یا آفرود کمک کنند.
به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، تکنولوژیهای ایمنی دیگری از جمله سیستمهای ضدتصادف و شناسایی عابر جلویی، هشدار در هنگام تعویض خطوط، نور هوشمند، کروز کنترل راداری فعال و ... هم روی این مدل سوار شده است.
سامانه ضد تصادف به کمک رادار، جلوی خودرو را بررسی کرده و در صوت مشاهده خطر و رسیدن به شیء، ترمز کمکی را فعال میکند. تکنولوژی نور هوشمند در صورت بروز ترافیک و یا مشاهده خودرو از روبهرو، شدت و زاویه نور را کم کرده تا دید راننده جلویی کور نشود.
همچنین در این مدل برای شرایط آفرود، از یک محدود کننده دیفرانسیل سود برده شده که میزان تقسیم نیرو را 60 به 40 بهصورت خودکار در شرایط گوناگون رانندگی بهصورت انتقال به هر 4 چرخ حفظ کرده و با کمک سامانه کنترل کشش و A-trac در حالتهای گوناگون همچون صخره، صخره و سنگ، شن، گل و ... تواناییهای خودرو را تنظیم میکند.
از دیگر امکانات این مدل، جایگزینی LCDهای بزرگتر در پشت سری صندلیهای جلو برای سرنشینان عقب است که به آن میتوان امکان دسترسی به بخشی از امکانات خودرو، مثل سیستم تهویه مطبوع و باز و بسته کردن در توسط اپلیکیشن اندروید و ios لکسس را نیز افزود. همچنین سیستم صوتی 550 واتی حرفهای «مارک لوینسون» با 19 بلندگو و رادیو HD از دیگر امکانات نصب شده روی مدل 2016 و گونه تغییر یافته از لکسس LX بهعنوان نمونه خوش تیپ شده لندکروزر با خصلتهای کاملاً متفاوت است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اوایل دهه 90 میلادی و وقتی که آمریکاییها تحریم واردات خودروهای لوکس ژاپنی به کشورشان را برداشتند، با رسیدن تقاضا از این بازار پُرمصرف، عملاً از سال 1995 پای لکسس LX بر پایه تویوتا لندکروزری که لوکس و مدرنتر شده بود، به این کشور بازگردید.
حالا پس از 2 دهه، لکسس میگوید غیر از دستگیرههای در، سایر قسمتهای LX جدید را دستخوش تغییر کرده که برای این منظور از واژه Restyled سود برده است. در این تغییرات، سپر جلو، جلو پنجره، ادوات کرومی، سیستم نور جلو و LED، ورودیهای هوای روی سپر، رینگهای 20 و 21 اینچی 10 پره، سپر و چراغهای عقب و ... چهرهای کاملاً نو، پویا و وحشی به این مدل بخشیده است.
در زیر پوسته موتور، اینبار یک جعبه دنده 8 سرعته و جدید خودکار به جای نمونه 6 سرعته اتوماتیک سوار شده است. از طرفی تکنولوژی AVS یا سیستم فعال قابل تنظیم، روی این مدل بهینهسازی شده و راننده میتواند در چند حالت گوناگون به نسبت شرایط رانندگی، آن را از روی کنسول تنظیم کند.
روی این سیستم، تکنولوژی ضد شوک هم وجود دارد که وظیفه جمع کردن ضربات و افزایش راحتی و نرمی سواری را برعهده داشته که همیشه در لکسس زبانزد بوده است.
لکسس که مدعی است این شاسی بلند غول پیکر توانایی کشیدن حدود 5/3 تن بار را دارد، از پیشرانه 7/5 لیتری V8 سود برده که با خروجی 383 اسببخار حدود 90 درصد از توان خود را در دور موتور 3600 بروز میدهد، یعنی این ماشین در دور پایین، توانایی بالایی در مانورپذیری علیرغم هیکل بزرگش دارد.
در اطرافش چند دوربین پانورامیک وجود دارند که با اتصال به نمایشگر 3/12 اینچی وسط کنسول، میتوانند از تمامی زوایای اطراف دید شفافی در اختیار راننده قرار داده و وی را در مسیرهای تنگ و دشوار شهری و یا آفرود کمک کنند.
به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، تکنولوژیهای ایمنی دیگری از جمله سیستمهای ضدتصادف و شناسایی عابر جلویی، هشدار در هنگام تعویض خطوط، نور هوشمند، کروز کنترل راداری فعال و ... هم روی این مدل سوار شده است.
سامانه ضد تصادف به کمک رادار، جلوی خودرو را بررسی کرده و در صوت مشاهده خطر و رسیدن به شیء، ترمز کمکی را فعال میکند. تکنولوژی نور هوشمند در صورت بروز ترافیک و یا مشاهده خودرو از روبهرو، شدت و زاویه نور را کم کرده تا دید راننده جلویی کور نشود.
همچنین در این مدل برای شرایط آفرود، از یک محدود کننده دیفرانسیل سود برده شده که میزان تقسیم نیرو را 60 به 40 بهصورت خودکار در شرایط گوناگون رانندگی بهصورت انتقال به هر 4 چرخ حفظ کرده و با کمک سامانه کنترل کشش و A-trac در حالتهای گوناگون همچون صخره، صخره و سنگ، شن، گل و ... تواناییهای خودرو را تنظیم میکند.
از دیگر امکانات این مدل، جایگزینی LCDهای بزرگتر در پشت سری صندلیهای جلو برای سرنشینان عقب است که به آن میتوان امکان دسترسی به بخشی از امکانات خودرو، مثل سیستم تهویه مطبوع و باز و بسته کردن در توسط اپلیکیشن اندروید و ios لکسس را نیز افزود. همچنین سیستم صوتی 550 واتی حرفهای «مارک لوینسون» با 19 بلندگو و رادیو HD از دیگر امکانات نصب شده روی مدل 2016 و گونه تغییر یافته از لکسس LX بهعنوان نمونه خوش تیپ شده لندکروزر با خصلتهای کاملاً متفاوت است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.