17-08-2016، 22:21
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از آنجا که امکان صدور اتومبیلهای لوکس قاچاق وارد شده به کشور وجود نداشت سازمان جمعآوری اموال تملیکی تصمیم گرفت تا این خودروها تبدیل به آهن قراضه شود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم از این تصمیم حمایت میکند.
برای اولین بار در کشور 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بام و، پورشه و رنجروور که از طریق قاچاق به کشور وارد شده است امحاء میشود.
در این رابطه قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: فلسفه مبارزه با قاچاق کالا این است که به هیچ عنوان کالای قاچاق مکشوفه به سطح بازار برنگردد.
وی افزود: برگشت کالای قاچاق به بازار داخلی منجر به آسیب دیدن تولید داخل، اشتغال و تجارت قانونی میشود.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: همچنین ورود کالاهای قاچاق به بازارهای داخلی زمینههای فساد را هم در دستگاههای متولی و سطح بازار ایجاد میکند.
خورشیدی بیان داشت: قانونگذار به سازمان جمعآوری املاک تملیکی این اختیار را داده تا آن دسته از کالاهای قاچاقی را که جنبه تجاری دارد و میتوان آنها را صادر کرد در صورتی که خریدار یا خریدارانی وجود داشته باشند، صادر کند.
وی افزود: بر این اساس 2 تا 5 برابر ارزش کالا از خریدار وثیقه دریافت میشود و به شرط خروج کالا از کشور به وی کالای قاچاق فروخته میشود.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه در مورد این 13 خودروی لوکس امکان صادرات وجود ندارد گفت: هزینه صادرات این خودروها به مراتب از قیمت این کالا در خارج از ایران بیشتر است،لذا صادرات برای خریداران مقرون به صرفه نیست و در ضمن خریداری هم برای آن پیدا نشده است.
وی بیان داشت: همچنین کالای سرمایهای وارد هر کشوری شود باید نمایندگی رسمی از شرکت سازنده، شبکه پس از فروش و زنجیره تأمین و توزیع قطعات داشته باشد و این خودروها نهایتا باید به کشوری صادر شود که نمایندگی آن خودروها در آن کشور وجود داشته باشد.
خورشیدی گفت: البته هیچ نمایندگی حاضر به خرید این خودروها نیست چرا که آنها خودرو را به صورت مستقیم از کمپانی مربوطه خریداری میکنند،کمپانیها مربوطه هم این خودروها را ضمانت و گارانتی میکنند و عملا هیچ خریداری در خارج از کشور ایران حاضر نیست چند صد هزار دلار پول بابت خرید این کالای که با شرایط ناایمن و به صورت قاچاق و بدون خدمات پس از فروش به ایران منتقل شدهاند بدهد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: لذا تصمیمسازان سازمان جمعآوری اموال تملیکی به این نتیجه رسیدند تا این خودروها را تبدیل به آهن قراضه کنند و آهن قراضه آن را به فروش برسانند.
وی افزود: لذا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصمیم سازمان جمعآوری اموال تملیکی برای منهدم کردن خودرو که مطابق قانون و آییننامه مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا است حمایت میکند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع: فارس
+
بعضی از نظراتی که خوشم اومد:
چرا از این خودرو ها برای حفاظت و اسکورت سران استفاده نمیکنند ؟ مخصوصا وقتی که مهمان خارجی به ایران میاد وجود این جور خودرو ها لازمه!
و
کار واقعا اشتباهی هست ! , میتونن در داخل بفروشن یا به سازمانها بدهند . این کار مثل آتش زدن پول میمونه .
برای اولین بار در کشور 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بام و، پورشه و رنجروور که از طریق قاچاق به کشور وارد شده است امحاء میشود.
در این رابطه قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: فلسفه مبارزه با قاچاق کالا این است که به هیچ عنوان کالای قاچاق مکشوفه به سطح بازار برنگردد.
وی افزود: برگشت کالای قاچاق به بازار داخلی منجر به آسیب دیدن تولید داخل، اشتغال و تجارت قانونی میشود.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: همچنین ورود کالاهای قاچاق به بازارهای داخلی زمینههای فساد را هم در دستگاههای متولی و سطح بازار ایجاد میکند.
خورشیدی بیان داشت: قانونگذار به سازمان جمعآوری املاک تملیکی این اختیار را داده تا آن دسته از کالاهای قاچاقی را که جنبه تجاری دارد و میتوان آنها را صادر کرد در صورتی که خریدار یا خریدارانی وجود داشته باشند، صادر کند.
وی افزود: بر این اساس 2 تا 5 برابر ارزش کالا از خریدار وثیقه دریافت میشود و به شرط خروج کالا از کشور به وی کالای قاچاق فروخته میشود.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه در مورد این 13 خودروی لوکس امکان صادرات وجود ندارد گفت: هزینه صادرات این خودروها به مراتب از قیمت این کالا در خارج از ایران بیشتر است،لذا صادرات برای خریداران مقرون به صرفه نیست و در ضمن خریداری هم برای آن پیدا نشده است.
وی بیان داشت: همچنین کالای سرمایهای وارد هر کشوری شود باید نمایندگی رسمی از شرکت سازنده، شبکه پس از فروش و زنجیره تأمین و توزیع قطعات داشته باشد و این خودروها نهایتا باید به کشوری صادر شود که نمایندگی آن خودروها در آن کشور وجود داشته باشد.
خورشیدی گفت: البته هیچ نمایندگی حاضر به خرید این خودروها نیست چرا که آنها خودرو را به صورت مستقیم از کمپانی مربوطه خریداری میکنند،کمپانیها مربوطه هم این خودروها را ضمانت و گارانتی میکنند و عملا هیچ خریداری در خارج از کشور ایران حاضر نیست چند صد هزار دلار پول بابت خرید این کالای که با شرایط ناایمن و به صورت قاچاق و بدون خدمات پس از فروش به ایران منتقل شدهاند بدهد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: لذا تصمیمسازان سازمان جمعآوری اموال تملیکی به این نتیجه رسیدند تا این خودروها را تبدیل به آهن قراضه کنند و آهن قراضه آن را به فروش برسانند.
وی افزود: لذا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصمیم سازمان جمعآوری اموال تملیکی برای منهدم کردن خودرو که مطابق قانون و آییننامه مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا است حمایت میکند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع: فارس
+
بعضی از نظراتی که خوشم اومد:
چرا از این خودرو ها برای حفاظت و اسکورت سران استفاده نمیکنند ؟ مخصوصا وقتی که مهمان خارجی به ایران میاد وجود این جور خودرو ها لازمه!
و
کار واقعا اشتباهی هست ! , میتونن در داخل بفروشن یا به سازمانها بدهند . این کار مثل آتش زدن پول میمونه .