انجمن های تخصصی  فلش خور
10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: فیلم و سینما (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=22)
+--- موضوع: 10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! (/showthread.php?tid=188832)



10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! - First Star - 30-10-2014

تنها می توانم از دو فیلم هالیوودی نام ببریم که مرا تا سر حدّ مرگ ترساندند ؛ جن گیر و حس ششم . امّا در دنیای خارج از هالیوود ، فیلمهایی وجود دارند که روزهای احتضار را برایم به دنبال می آورند . نویسندگان و کارگردانان آسیایی در ترساندن انسانها ، بسیار فوق العاده عمل می کنند . در واقع ، اقتباس از این فیلمهای ترسناک آسیایی ، به رویه ای عادی و نوعی عادت برای هالیوود تبدیل شده است . با وجود خرجهای میلیون دلاری و هزاران بیننده منتظر ، این فیلمها ارزش ترس بسیار کمتری نسبت به فیلمهای آسیایی دارند و معمولاً با شکست روبه رو می شوند . بودجه ساخته یکی از این فیلمهای ترسناک در آسیا ، کمتر از 10 هزار دلار است .

10. یتیم خانه 
کشور : اسپانیا
کارگردان : خوان آنتونیو بایونا


10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1

درباره ی فیلم : کودکان شیرین ترین موجودات این کره خاکی هستند ؛ امّا در عین حال ترسناک ترین آنها نیز به شمار می آیند . این فیلم متمرکز بر فردی به نام لورا است که با خرید یتیم خانه محبوب دوران کودکی خویش ، آرزو دارد تا آن را بازسازی نموده و به محلی دل انگیز برای کودکان ناتوان تبدیل کند . با این حال ، لورا ناخواسته تخیل پسر خویش را بیدار می کند که شروع به صحبت درباره دوستی نامرئی می نماید . پیشرفت فیلم بسیار منحصر به فردتر از شروع آن است ؛ اینکه فیلم چگونه توانسته است هنر و ترس را با هم ترکیب نماید . چند کلیشه ترسناک در فیلم وجود دارد ، امّا روند فیلم به گونه ای است که ضربان قلب را به شدّت افزایش می دهد . 

9. اجازه بده آدم درست وارد شود
کشور: نروژ
کارگردان : توماس آلفردسون


10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1

درباره ی فیلم : با تمام سر و صداهایی که درباره فیلم گرگ و میش بر پا گشته است ، بسیار لذّت بخش است تا فیلمی درباره یک خون آشام واقعی ببینیم که از داستانی بسیار فوق العاده برخوردار است . در بین فیلمهایی که تاکنون درباره خون آشامها ساخته شده است ، این فیلم بهترین است هم به خاطر شخصیت پردازی و هم فیلمبرداری چشم نوازش . این فیلم درباره یک دختر 12 ساله آزار دیده و یک دختر 12 ساله دیگری است که مدّت زمان زیادی است ، 12 سال سن دارد . مجتمع های دلتنگ کننده سوئدی در طول فصل زمستان ، پیچیدگی بیشتر و لایه ضخیم تری از وحشت و ترس را به فیلم می افزاید . 

8. ساسپیریا 
کشور: ایتالیا
کارگردان : داریو آرجینتو

10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1



درباره ی فیلم : نگاهی به این عکس کنید . اگر ناگهان چنین شخصیتی را در خانه خود ببینید ، ممکن است بخندید ، امّا اگر او چاقویی در دست داشته باشد ، ممکن است از حال بروید . این فیلم را در دهه 1970 میلادی ساخته شده است ، امّا صحنه های ترسناک آن هنوز وحشت آور می باشد . 

7. حلقه
کشور: ژاپن
کارگردان : هیدیئو ناکاتا


10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : دختری که موهای سرش ، صورتش را پوشانده است ، از برخی دستگاه های تکنولوژیک بیرون می آید ؛ این رویداد در فرهنگ ژاپنی متداول می باشد ، امّا برای آمریکایی ها کاملاً جدید بود . بنابراین ، هنگامیکه ساداکاو از تلویزیون به بیرون می خزد ، بسیاری از آمریکاییهایی که بیش از یک دستگاه تلویزیون در خانه داشتند ، شروع به نابودی آنها کردند . 
ژاپنی دیوانه!!! 

6. فصل 9
کشور: ایالات متحده آمریکا
کارگردان : براد آندرسون


10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : داستان فیلم در یک آسایشگاه روانی دور افتاده اتفاق می افتد . دیدن مکانی از تلویزیون که هیچ چیز درباره اش نمی دانید ، می تواند تا حد مرگ ترسناک باشد . سپس وارد آن می شوید و رنگهای کنده شده دیوارها ، داستانهای عذاب آور بیمارانش را بازگو می نماید . دیوارهای ترک خورده و رنگ های کنده شده ، زندگی های فرو ریخته بازیگران اصلی فیلم را منعکس می نماید . هر گوشه سیاهی ، رازهای وحشتناکی را در خود نگاه داشته است . من نمی دانم چرا هر شخصی که عاقل به نظر می رسد می خواهد تاریخ این مکان را کشف نماید ؛ امّا راز این مکان از نگاه یکی از نظافت چی ها آشکار می گردد . آنها صداهای چند نفر را می شنوند ، که تماماً از درون یک شخص بیرون آمده اند ؛ یک قاتل . 

Jian Gui. 5 / چشم
کشور: هنگ کنگ
کارگردان : اوکسید پانگ چان و دنی پانگ



10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : وونگ کار مان از زمانی که 2 سال داشته ، نابینا بوده است . هنگامیکه 18 ساله می شود ، عمل پیوند قرنیه را انجام می دهد ، بدون آنکه بداند چشم های او چیزهایی را می بیند که دیگران قادر به دیدنش نیستند . چگونه می شود در این دنیا از چشمهای خود فرار کرد؟ تصور کنید که تمام طول زندگی خود چیزی ندیده اید ، ناگهان چشمانتان باید این موجودات عجیب را ببیند . واقعاً دیوانه کننده است . نسخه هالیوودی این فیلم با همین نام ساخته شده است . 

4. Sigaw/ اکو
کشور: فیلیپین
کارگردان : یام لاراناس



10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : به دلیل آنکه با فیلمی آمریکایی اشتباه گرفته نشود ، با نام انعکاس صدا روانه بازار فیلم بین المللی شد . این یکی از معدود فیلمهایی است ، مانند یتیم خانه ، که توانست روایت فوق العاده ای را همراه با صحنه های ترسناک به بیننده هدیه نماید . این فیلم از آن فیلمهایی نیست که شما را وحشت زده رها نماید . بلکه شما را مجذوب خود خواهد نمود . واقعاً فوق العاده است . در ساخت این فیلم ، از دستگاه هایی استفاده شده که پیش از آن در هیچ فیلمی به کار برده نشده بود . هالیوود برای از بین بردن چنین فیلمهای ترسناکی ، فوق العاده عمل می کند . نمونه ای از این فیلم در هالیوود تولید شده که بسیار ضعیف است . 

3. Ju-on/ کینه
کشور: ژاپن
کارگردان : تاکیشی شیموزو


10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : داستان فیلم درباره معلمی است که به طرزی وحشیانه زن و پسر کوچکش را به قتل می رساند و دلیل آن تنها حسادت است . معلم پسر تصمیم می گیرد تا به دنبال او بیاید ؛ هنگامی که وارد خانه می شود فقط روح مرده مادر او را پیدا می کند . معلم بر اثر حمله قلبی می میرد و خود تبدیل به یک روح می شود . سالها پس از آن، مستأجران جدید وارد این خانه شده و همان اشتباه را تکرار می کنند . هالیوود نسخه ای از این فیلم و با همین نام را ساخته است . 

2. ضبط / قرنطینه
کشور: اسپانیا
کارگردان : جاموئی بالاگوریو و پاکو پلازا 



10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1


درباره ی فیلم : این فیلم داستان یک خبرنگار شبانه اسپانیایی به نام آنجلا ویدال را از طریق لنز دوربین فیلمبردار او ، پابلو ، روایت می کند . آنها به دنبال آتش نشانان در یک خانه می روند که می خواهند زنی را نجات دهند . آنها به طبقه بالا می روند تا آن زن را پیدا کنند . چیزی درباره این فیلم نمی گویم . فقط دیدن این فیلم را از دست ندهید . از این فیلم نیز هالیوود نسخه ای ساخته است . 

1. شاتر
کشور: تایلند
کارگردان : بانجونگ پیسانکان و پارکپووم وانگپووم

10 عدد از ترسناک ترین فیلمهایی که در هالیوود ساخته نشده است ! 1

درباره ی فیلم : همه چیز درباره این فیلم بسیار ساده آغاز می شود . یک عکاس و نامزدش ، نورها و تصاویر عجیبی را در عکسهایی می یابند که این عکاس گرفته است . آنها می خواهند علّت آن را بفهمند . امّا نوآوری این فیلم ، سبک ترساندن آن ، و فیلمبرداری منحصر به فردش ، ترس بیشتری را به شما انتقال می دهد . حس ترسی که ممکن است این اتفاق برای شما هم روی دهد . 
و آخر داستان ؛ خود پیش بینی کنید!!!