انجمن های تخصصی  فلش خور
آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ (/showthread.php?tid=120412)



آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ - Aiden Pearce - 16-06-2014

يک تيم از محققين آمريکايي با الهام گرفتن از نوع خاصي از سوسک دست به ابداعي خارق العاده زدند ، اين سوسک که در بيابان ناميب زندگي مي کند يکي از موجودات آفريقايي است که قادر به جمع آوري مولکولهاي مختلف هوا از طريق سيستمي در بال خود است . 

حالا محققین چنین ایده‌ ای را گرفته و ماده ای تشک مانند ساخته‌اند که قادر است آب‌های موجود در هوا را با استفاده از میلیاردها نانوتیوب کربنی خود جذب کند. این محققین برای رسیدن به این هدف دو لایه پلیمر که بر روی یکدیگر قرار داده شده اند را روی یک استوانه بسیار کوچک یک سانتیمتری ساخته شده از کربن نانوتیوب (اصطلاحا جنگل نانو) تعبیه کرده اند.
آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ 1
لایه بالایی این پلیمر آب‌دوست است و پایینی آب‌گریز می‌باشد.هنگام قرارگیری مولکول آب در نزدیکی پلمیر آب‌دوست، مولکول آب -بدون هیچ نیازی به نیروی خارجی- جذب شده و به داخل جنگل نفوذ داده می‌شود. به محض جذب آن، لایه ضدآب قادر می‌شود تا این نم یا مولکول‌های آب را در ساختار ذکر شده ذخیره کند. سیستمی که دقیقا در بال‌های سوسک بیابان نامیب نیز یافت می‌شود.
نکته جالب اینجاست که با فشار این جنگل (مانند اسفنج) می‌توان آب ذخیره شده را به جای دیگری منتقل کرد.البته باید توجه داشت که این پیشرفت در مرحله نخستین قرار دارد. در تست‌های اولیه مقدار هشت میلی‌گرم از این ماده تشک مانند، تنها توانست یک چهارم وزن خود را در 11 ساعت و البته در هوایی خشک جمع آوری کند. اما روزی را تصور کنید که پیشرفت شگرفی در این سیستم ایجاد شود... آیا این روش الهام گرفته شده از طبیعت می‌تواند یکی از راه‌های حل مشکل آب در این کره خاکی باشد؟
با تشکر از سایت گجت نیوز 


RE: آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ - Mσηѕтєя Gιяℓ - 19-06-2014

منتقل شد!


RE: آيا حشرات مي توانند به رفع مشکل خشکسالي کمک کنند ؟ - Aly joon - 19-06-2014

چ چیزای افرین لایک دارن پیشمSleepySleepy