امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بيت‌آشور:انتخاب‌کردن بين آمريکا و ايران سخت بود

#1
بيت‌آشور:انتخاب‌کردن بين آمريکا و ايران سخت بود

مدافع راست تيم ملي فوتبال ايران بار ديگر اعلام کرده هيچ چيز براي او مهم‌تر از حضور در جام‌جهاني فوتبال نبوده است.

بيت‌آشور:انتخاب‌کردن بين آمريکا و ايران سخت بود 1



به نقل از فارس، استيون بيت آشور به همراه تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2014 برزيل حضور خواهد داشت. او در آمريکا متولد شده اما تصميم گرفت به خاطر والدين ايراني خود در تيم ملي فوتبال ايران به ميدان برود. او بزرگترين روياي خود را حضور در جام جهاني فوتبال عنوان کرده است.

زماني که جام جهاني 1998 فرانسه برگزار مي‌شد، استيون 11 سال داشت. تمام خانواده او در سن خوزه جمع شده بودند تا رويارويي ايران و آمريکا را در آن جام جهاني تماشا کنند. ديداري که ايران آن را با نتيجه دو بر يک به سود خود پايان داد. پيکاري خاص که به خاطر مشکل‌هاي سياسي ميان دو کشور خاص‌تر شده بود.

بيت آشور اکنون 27 سال دارد و در سال‌هاي پيش، دو بار هم به تيم ملي فوتبال آمريکا دعوت شده بود اما هرگز به ميدان فرستاده نشد. اکتبر گذشته بود که ايران شانس حضور در ترکيب تيم را به او داد تا وي نيز به اين پيشنهاد پاسخ مثبت بدهد. بيت آشور اکنون به همراه تيم ملي ايران به جام جهاني خواهد رفت تا مقابل تيم‌هايي چون نيجريه، آرژانتين و بوسني و هرزگوين قرار بگيرد.

با توجه به سن و سال بيت آشور و اينکه او در جام جهاني 2018 به 31 سالگي خواهد رسيد ممکن است جام جهاني پيش رو براي او آخرين فرصت جهت حضوري قدرتمند در بزرگترين رخداد فوتبالي دنيا باشد.

بيت آشور در مورد اينکه دوست داشت براي چه تيمي در جام جهاني بازي کند گفت: اگر بزرگترين روياي شما حضور در جام جهاني باشد برايتان فرقي نمي‌کند در غالب چه تيمي روياي‌تان را جامه عمل بپوشانيد. در زندگي يک فوتباليست چه چيز مهم‌تر از حضور در جام جهاني است؟ هيچ چيز.

بيت آشور زماني که کودک بوده به همراه خانواده‌اش دو بار براي ديدار با اقوام خود به ايران سفر کرده و معتقد است مي‌تواند زبان پارسي را تا حد قابل قبولي صحبت کند. آنها سال جديد خورشيدي را با چيدن ميز که شامل ماهي، شيريني و قرآن است آغاز مي‌کنند.

ادوارد بيت آشور، پدر استيون در اوايل دهه 60 ميلادي براي تحصيل به آمريکا رفت. او در سان فرانسيسکو پيش از آنکه مهندس الکترونيک شود به شکل حرفه‌اي فوتبال بازي مي‌کرد. استيون نيز در دو فرهنگ فوتبال را آموخت. او به همراه پدرش در پارک‌هاي سان فرانسيسکو با ايراني‌هاي پا به سن گذاشته فوتبال بازي مي‌کرد. بيت آشور به يکي از دوستان خود، ماهان بزرگ‌ نيا در مورد حضور در دو فرهنگ گفته بود: پس زمينه ذهني و فرهنگ شما به جايي است که پدر و مادرتان تعلق دارند اما همزمان شما در يک فرهنگ ديگر رشد مي‌کنيد. با آمريکايي‌ها مدرسه مي‌رويد و ياد مي‌گيريد که زبان نخست شما انگليسي است. تنها حس مي‌کنيد که يک ارتباط کوچک با ايران داريد اما همان ارتباط را نيز با آمريکا حس مي‌کنيد. بايد به هر دو کشور کمک کنيد چون مردم هر دو کشور را مي‌شناسيد. اگر به شما بگويند از بين آنها يکي را انتخاب کن نمي‌توانم. کار بسيار سختي است.

بزرگ نيا در ادامه اين طور مي‌افزايد: او همان اندازه که از پيراهن قرمز، سفيد و آبي خوشحال مي‌شد از به تن کردن پيراهن قرمز، سفيد و سبز ايران نيز احساس غرور مي‌کند زيرا هر تيمي که به او فرصت بازي کردن در تيم ملي را بدهد، او خواهد پذيرفت.

يورگن کلينزمان، سرمربي تيم ملي فوتبال آمريکا پيشتر او را به تيم ملي آمريکا دعوت کرده بود اما بيت آشور شانس بازي در آن تيم را نيافته بود. پس از آن تيم ملي ايران وارد عمل شد تا کلينزمان فقط براي اين مدافع راست آرزوي موفقيت کند. او به تيم کارلوس کي‌روش پيوست و در نهايت براي تيم ملي ايران بازي کرد.

بيت آشور در اين مورد گفت: فقط نياز داشتم در تيم ملي بازي کنم. بايد تصميم مي‌گرفتم. فقط همين.
بيت‌آشور:انتخاب‌کردن بين آمريکا و ايران سخت بود 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رییس موقت IWF: در حال آماده کردن برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری هستیم
  دیبالا: بازی کردن در بارسلونا زیبا خواهد بود
  محمد جواد ابراهیمی: با دبیر موافقم که وظیفه سرمربی انتخاب ملی‌پوش نیست
  رئیس بایرن: به هیچ وجه دنبال بدنام کردن نویر نیستیم
  کارت زرد برای تف کردن در زمین فوتبال!
  تلاش قدرت‌های فوتسال برای متقاعد کردن فیفا در مورد جام جهانی ۲۰۲۰
  وراتی: برای ساکت کردن هواداران مارسی نیاز به این قهرمانی داریم
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  ۲۵ فوتبالیست برتر ۲۵ سال گذشته به انتخاب فورفورتو
  بنا: رضایی حقی برای دوپینگ کردن نداشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان