امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

علل فروش کم بازی های رایانه ایی ایرانی

#1
صنعت بازیسازی ایرانی در حال پیشرفت قابل ملاحظه ای است و این قضیه بر هیچ کس پوشیده نیست. عناوین گوناگون و متعدد با کیفیت مطلوب و چشمداشت های مالی بسیار، سال آینده وارد بازار شده و به تعالی این صنعت کمک خواهند کرد. اما گمان می کنم شما هم به این نتیجه رسیده باشید که در اکثر مواقع، انتظارات یک بازیکن در بازی های ایرانی به هیچ وجه برآورده نمی شوند. دقت کنید، همه بازی های ایرانی! به عبارتی دیگر، باید برای فهم این قضیه به سراغ علم منطق برویم.
این قضیه درست شبیه آن است که شما برای تست مرغوب بودن یک برنج، هیچگاه همه آن را نمی پزید و اگر باب میلتان نبود، استنباط می کنید که کل محصول کیفیت خوبی ندارد و دیگر هرگز سراغ آن نخواهید رفت. با اینکه ممکن است آن شرکت در آینده برنامه های بسیار بهتری برای بهبود بخشیدن به برنج خود داشته باشد! صنعت بازیسازی نیز به همین شکل است. یک ایرانی ایرانی آنقدر بازی های با کیفیت خارجی تجربه کرده که در همان دقایق اولیه با مشاهده منوی آن، متوجه می شود که خوب است یا خیر! اما مشکل از کجاست؟ یکی از اصلی ترین مشکلاتی که باعث فروش کم بازی های ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود شده، بحث گرافیک و استفاده از ساده ترین موتورهای بازیسازی است که کاربرد مفیدشان به ده ها سال پیش برمی گردد. البته بازی هایی که به تازگی برای ایران افتخار آفریدند، از این قاعده پیروی نکرده اند، ولی تر و خشک با هم خواهند سوخت.
علل فروش کم بازی های رایانه ایی ایرانی 1
نکته اینجاست که بسیاری از بازی های ایرانی دورنمای زیبایی دارند، اما در موارد متعددی دیده شده که بعد از انتشار، آن کیفیت را ندارند. این مسئله، جز ایجاد ذهنیت بد برای یک بازیکن ایرانی، چیز دیگری در بر نخواهد داشت. حال اگر محصول بعدی شرکت، بهتر و تکامل یافته تر وارد بازار شود، کمتر کسی مایل به خرید آن خواهد بود، زیرا با خود می گوید: "گول قبلی را نخواهیم خورد." البته مورد یاد شده تنها محدود به بخش گرافیکی بازی های ایرانی نمی شود، بلکه سایر بخش های تکامل دهنده یک اثر نیز تأثیر مهمی در شکل گیری این تفکر خواهند داشت. مثلاً در تریلر یک بازی، دشمنان از هوش مصنوعی بسیار خوب و تحسین برانگیزی برخوردار هستند، ولی در نهایت، این بخش مانند همان صحبت ها اعتباری نخواهد داشت.
از دیگر دلایل ضعف این صنعت در کشور، زمان های عرضه نه چندان  مناسب است که نتیجه کم کاری در پروژه است. در نمایشگاه بازی های رایانه ای امسال، بالغ بر 250 بازی مستقل در معرض دید عموم قرار گرفتند. این اتفاق، به جهتی بسیار خوب و از جهت دیگر بسیار گران برای همه بازیسازان جوان تمام خواهد شد. دیده شدن بیشتر و پیش خرید از آن ها، جهت مثبت کار و دیدن پروژه های به شدت ضعیف و تعریف و تمجیدهای بیهوده، جهت منفی کار است. در چند سال گذشته، تعداد بازی های بی کیفیت و تقلیدی به میزانی بالا بوده که مخاطبان را حتی از همراهی با آن ها سرد کرده است.
علل فروش کم بازی های رایانه ایی ایرانی 1
البته قبول داریم که در شرایط فعلی، استفاده از الگوهای از قبل تثبیت شده عناوین موفق خارجی، بهترین راه چاره است، اما این امر زمانی به مذاق مخاطب خوش می آید که بازی ایرانی تنها گذری از آن الگوها کرده باشند نه اینکه تنها با یک موتور ضعیف تر و لوگو مخصوص شرکت آن را به زشت ترین شکل ممکن کپی کند! علاوه بر این، تعداد بازی ها در زمینه اسلامی-آموزشی نیز جز چندین محصول، به قدری ضعیف ساخته شده اند که دیگر کمتر بازیسازی به سراغ آن مضامین خواهد رفت. از طرف دیگر، عدم حمایت بجا و صحیح بازیکنان ایرانی در کنار کمک های نه چندان مفید بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این مسئله را تشدید کرده است. به طوری که بازیسازن ایرانی مجبور خواهند بود تا هزینه ساخت بازی را از سرمایه شخصی پرداخت کنند! مشکل کیفیت پایین CDها و موضوع کپی رایت بازی های خارجی، به این امر قوت بخشیده اند.
علل فروش کم بازی های رایانه ایی ایرانی 1
نویسنده: امیرحسین نجاح
.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، Mason ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، حسن CR7 ، mr.destiny
آگهی
#2
حتی اگه هم پرفروش شه کیفیتش بهترازبازیهای کامپیوتری آمریکایی نیست.
علل فروش کم بازی های رایانه ایی ایرانی 1


پاسخ
 سپاس شده توسط sadeq sm ، حسن CR7
#3
(03-04-2014، 16:28)آتوسا(1) نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
حتی اگه هم پرفروش شه کیفیتش بهترازبازیهای کامپیوتری آمریکایی نیست.
فقط امریکا نه اروپا هم نقش مهمی داره
.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason ، حسن CR7
#4
به نظرم اگر می خواهند که بازی های ایرانی به فروش روند و طرفداران زیادی پیدا کنند اول از همه باید کارتون و فیلم آن را بسازند تا بچه ها با آن آشنا شوند.دومن عروسک آنرا بسازند.سومن مسولان سعی کنند از ورود بازی های خارجی به داخل کشور تا حدی جلوگیری کنند.
اگر بازی سازان ایرانی کیفیت و جذابیت بازی ها را نیز بیشتر کنند خیلی بهتر خواهد شد.
لطفا بدون لایک و سپاس رد نشوید.
ممنونم از توجه شما دوست گرامی
با تشکر از مدیران وظیفه شناس سایت فلش خور.
SmileSmileSmileSmileSmile
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
#5
(25-05-2014، 15:35)الیکا0 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
به نظرم اگر می خواهند که بازی های ایرانی به فروش روند و طرفداران زیادی پیدا کنند اول از همه باید کارتون و فیلم آن را بسازند تا بچه ها با آن آشنا شوند.دومن عروسک آنرا بسازند.سومن مسولان سعی کنند از ورود بازی های خارجی به داخل کشور تا حدی جلوگیری کنند.
اگر بازی سازان ایرانی کیفیت و جذابیت بازی ها را نیز بیشتر کنند خیلی بهتر خواهد شد.


خیلی از بازیها بدون اینکه حتی فیلم و انیمیشنی از اون ساخته نشده باشه کلی طرفدار داره . بستگی به عرضه سازندگان بازی داره که چه بازی ای بسازن و بتونن تبلیغش کنن .

البته با وضع خیلی افتضاحی که بازیهای ایرانی دارند گیمرای خیلی کمی طرفشون میرن چون واقعا نا امید میشن .

اگه بازیای خارجی وارد ایران نشن که من دق میکنم ! مگه ایران میتونه چندتا بازی بسازه ؟ و در ضمن ، انجمن ملی بازی های رایانه ای این که از ورود بازی های خارجی به ایران جلوگیری میشه رو تکذیب کرده و فقط ویدئو کلوپ های غیرقانونی رو میبنده .

تا الان که چیز جذابی ندیدیم . باید از بازی سازهای حرفه ای تر کمک بگیرن .
پاسخ
 سپاس شده توسط حسن CR7
#6
کیفیت پاییین بازی های ایرانی مهم ترین عامل فروش کم بازی هاست.
البته توجه کنید که بازی های ایرانی تو کشور های خارجی و برنامه های مثل استیم به فروش نمی رسن و این خود باعث فروش کم بازی هست
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین بازی که تا حالا بازی کردی چیه ؟؟
  اولین بازی استرتژیکی که بازی کردید چی بوده ؟؟
  دانلود برنامه مبدل بازی های قدیمی سگا و میکرو + خوذ بازی ها
  قدرتمند ترین شمشیر های بازی های رایانه ای از نگاه گیم اسپات
  کدام سبک بازی را بازی میکنید ؟؟
  تاثیرات مثبت بازی های رایانه ای
  دانلود بازی مدیریتی دفاع اسباب بازی ها Toy Defense 2
  بازی‌های رایانه‌ای خارجی جمع‌آوری نمی‌شوند
  خشونت در بازی های رایانه ایی-قسمت اول
  بازی های رایانه ای چه هدفی را دنبال می کنند ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان