امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد کامل بازی borderlnds2

#1
زمانی که Borderlands راهی بازار شد، یک بازی کاملاً متفاوت از سوی استودیوی Gearbox بود. بازی ای که توانست یک شبه ره صد ساله را طی کند و به یکی از محبوب ترین بازی های نقش آفرینی این نسل تبدیل شود.
Borderlands 2


این عنوان به قدری زیبا بود که بسیاری از بازیسازان مطرح، آن را تجربه کردند و از این ساخته استودیوی Gearbox به عنوان یک بازی به یادماندنی و زیبا یاد کردند. اکنون نسخه دوم این سری راهی بازار شده تا باز هم موفقیتی دیگر را به همراه بیاورد و خودش را به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی امسال معرفی کند.

داستان

داستان این قسمت ۵ سال پس از اتفاقات نسخه اول رخ می دهد. در نسخه اول گروهی که به آن ها Vault Hunter گفته می شد، متوجه راز پنهان Eridian Vault شدند. اما در این میان فرد دیگری به نام هندسام جک (Handsome Jack) تمام افتخار و اعتباری که از این راز نصیب Vault Hunterها می شد را برای خودش تصاحب کرد و همین باعث شد که او به فردی قدرتمند تبدیل شود و کنترل قسمت های زیادی از سرزمین Pandora را به دست بگیرید. جک سرزمین Pandora را متحول می کند و آنجا را به مکانی تبدیل می کند که کسی دوست نخواهد داشت در آن بماند. همه جا آثار حضور دیده می شوند. او تنها قدرت موجود این سرزمین است و همین جا است که وجود یک قهرمان نیاز می شود تا جک را از این سرزمین براند. بازی از جایی شروع می شود که شخصیت های بازی سوار بر قطاری راهی سرزمین Pandora می شوند، اما از آنجایی که جک دیگر جایی برای Vault Hunterها در این سرزمین نگذاشته، نیروهای او به سمت قطار حمله ور می شوند.
Borderlands 2

اتفاقات مختلفی رخ می دهند و سرانجام قطار منفجر می شود. اینجاست که بازی حق انتخاب می دهد که کدام یک از شخصیت های بازی را کنترل کنید. با انتخاب هر کدام از این شخصیت ها راهی بازی می شوید و با روبات بسیار بامزه و فرشته محافظی روبرو می شوید. فرشته به او می گوید که جک باید کشته شود تا بتوان این سرزمین را نجات داد، اما کار شخصیت بازی چندان آسان نیست. در کنار هدف کلی بازی، همیشه مشکلات متعددی پیش روی شما قرار می گیرند. مأموریت های مختلف و داستان های دیگری که در داخل داستان اصلی بازی رخ می دهند، باعث زیبا و مرموز شدن روند بازی می شوند. داستان Borderlands 2 بسیار جالب است و همیشه شما را با مأموریت های جدیدش پای خود نگه می دارد. سرزمین های بسیار بزرگ بازی باعث شده که داستان سرایی بازی بسیار خوب باشد و شاهد این باشید که در هر گوشه از آن اتفاقات متعددی رخ می دهند که شما باید برای حل کردن آن ها دست به کار شوید.
Borderlands 2

گرافیک

بازی با استفاده از Unreal Engine 3 ساخته شده، اما در مقایسه با نسخه اول واقعاً متحول شده است. این بازی یک نمایش فوق العاده زیبا از سبک Cel-Shaded را به نمایش درمی آورد و از این نظر می توانیم آن را یکی از بهتری بازی های سبک Cel-Shaded در این نسل بنامیم. طراحی محیط بازی بسیار خوب صورت گرفته و کیفیت مطلوب بافت ها و رنگ بندی های مناسب، باعث شده که این بازی بسیار زیبا به نظر برسد. شخصیت های بازی از جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند و محیط ها نیز بسیار بزرگ و دقیق طراحی شده اند و از تنوع بالایی برخوردارند و تمام آن ها به شکل های مختلف و با شرایط آب و هوایی گوناگون طراحی شده اند تا قدرت بازی در این صحنه ها را نیز مشاهده می کنید. جلوه های ویژه بازی نیز خوب از کار درآمده و حالت Cel-Shaded آن ها صحنه های جالبی را به وجود آورده است.
Borderlands 2

موسیقی/صداگذاری

موسیقی از قسمت های بسیار خوب بازی به حساب می آید. آهنگسازان بزرگی روی Borderlands 2 کار کرده اند که نتیجه آن موسیقی های بسیار زیبا و شنیدنی شده است. آهنگسازانی همچون کریس ولاسکو (Cris Velasco) که چند آهنگ از سری بازی های God of War ،Splinter Cell: Double Agent ،Mass Effect 2 ،Mass Effect 3 و نسخه اول Borderlands را ساخته، جسپر کید (Jesper Kyd) که موسیقی های بازی های Assassin’s Creed ،Darksiders II و Hitman را ساخته و آقای ریسون وارنر (Raison Varner) که سازنده موسیقی بازی هایی مانند Borderlands و Prey بوده، موسیقی های این بازی را ساخته اند.

صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز بسیار خوب صورت گرفته است. بازی در این قسمت از بازیگران مطرح هالیوود استفاده کرده که در بین آن ها می توانیم به دیمون کلارک (Dameon Clarke) صداپیشه شخصیت جک که در فیلم ها و سریال های مختلفی بازی کرده، بریتانی جانسون (Britanni Johnson) صداپیشه شخصیت Guardian Angel و جان سواسی (John Swasey) صداپیشه شخصیت سالوادور (Salvador) اشاره کرد. این افراد در بازی ها و کارتون های مختلفی به صداپیشگی پرداخته اند و در این بازی نیز عملکرد خوبی از خودشان به نمایش گذاشته اند.
Borderlands 2

گیم پلی

Borderlands 2 گیم پلی هیجان انگیز و سریعی دارد. سلاح های بسیار زیادی در بازی وجود دارند که می توانید از آن ها در مأموریت های خود استفاده کنید. تنوع سلاح ها بی نظیر است و در طول بازی آنقدر با سلاح های جدید که دارای قابلیت های مختلفی هستند، روبرو می شوید که در برخی موارد در انتخابشان سر در گم می مانید. کمبود مهمات نیز در بازی معنا ندارد و در گوشه و کنار بازی همیشه آیتم های زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را جمع آوری کنید و مهمات و یا وسایل دیگر را بدست بیاورید. در طول بازی دستگاه هایی هم وجود دارند که با مراجعه به آن ها می توانید مهمات، سلاح های مختلف و آیتم ها دیگر را خریداری کنید. هر کدام از شخصیت های بازی دارای قدرت های خاص خودشان هستند که در زمان بازی می توانید از آن ها استفاده کنید و روند بازی را به نفع خود تغییر دهید. البته اتکای بیش از حد بازی بر استفاده از سلاح ها و مبارزه با سلاح باعث شده که هسته اصلی گیم پلی بازی برای تمام شخصیت ها به یک شکل باشد و تفاوت چندان زیادی در بازی کردن با آن ها مشاهده نکنید.
Borderlands 2

این موضوع یکی از ضعف های بازی است، چرا که نتوانسته تعادلی میان قسمت های اکشن و قدرت های شخصیت ها به وجود بیاورد. سیستم ارتقاء قدرت ها نیز در بازی وجود دارد و با افزایش Level شما در بازی می توانید قدرت های تازه و امکانات بیشتری را برای شخصیت اصلی بازی تهیه کنید. برای جستجوی محیط های بزرگ باید از وسایل نقلیه استفاده کنید که وجود این بخش باعث شده که بازی از حالت کاملاً اکشن خارج شود و برای مدتی شما در فضای دیگری قرار می گیرید. جمع آوری آیتم های مختلف، گشت و گذار در محیط بازی و انجام دادن کارهای مختلف کلیت بازی را تشکیل می دهند که به شکل خوبی هم پیاده سازی شده اند. متأسفانه حالت اکشن بیش از حد Borderlands 2، بعد نقش آفرینی آن را کم رنگ کرده و بازی بیشتر به یک عنوان تیراندازی شباهت دارد تا نقش آفرینی.

نتیجه گیری

بازی Borderlands 2 یک دنباله ایده آل برای نسخه اول به حساب می آید و استودیوی Gearbox توانسته آن را در سطح بسیاری خوبی راهی بازار کند. این بازی می تواند با روند بسیار هیجان انگیزش شما را ساعت ها مشغول خود کند.

نویسنده: مجید نوردوست
پاسخ
 سپاس شده توسط -м α є ∂ є-
آگهی
#2
بازیش جالبه توصیه میکنم بخریدش بازی کنید.Smile
پاسخ
#3
من خودم هم 1 و هم 2 هر 7 سریشو تموم کردم.
پاسخ
#4
عکس نداره ؟؟
پاسخ
#5
اورین اورین
عالی بود
              نقد کامل بازی borderlnds2 1

نقد کامل بازی borderlnds2 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شایعه: بازی Resident Evil 8 سه شخصیت قابل بازی خواهد داشت
  بازی Mafia: Definitive Edition یک بازسازی کامل خواهد بود + تصاویر جدید
  سازندگان بازی The Division 2 فعلا برنامه‌ای برای عرضه این بازی بر روی Nintendo Switch
  سازندگان بازی Days Gone در حال توسعه‌ی یک بازی AAA جدید هستند
  استودیوی سازنده‌ی بازی No Man’s Sky از عرضه‌ی محتوای بلندپروازانه برای بازی در سال ۲۰
  لو رفتن کد‌های اصلی دو بازی CS:GO و TF2 باعث نگرانی بازی‌بازها شده است
  شایعه: بخش داستانی بازی GTA VI کامل شده است
  مصاحبه با سازندگان بازی Concrete Genie در مورد موجودات بازی
  بازی های رایگان PS Plus برای ژوئیه ۲۰۱۵ می تواند شامل بازی Batman باشد
  مقایسه کامل فیفا ۱۵ و PES 2015، انتخاب شما چیست؟(نظرسنجی)+آخرین اخبار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان