امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پشت پرده سفر لوتار ماتئوس به تهران

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پشت پرده سفر لوتار ماتئوس به تهران 1


یک اتفاق بزرگ در راه است. مرد افسانه‌ای فوتبال آلمان به ایران می‌آید. بهانه‌اش می‌تواند دو موضوع مختلف باشد. همان ضرب‌المثل یک تیر و دو نشان خودمان. لوتار ماتئوس در راه است. برای حضور در ایران چمدان‌هایش را بسته.
می‌خواهد به کشوری بیاید که بارها گفته خیلی دوستش دارد. وقتی پیمان یوسفی، مجری برنامه ورزش از نگاه دو، دوهفته پیش این خبر را به گوش فوتبالی‌ها رساند، کسی باورش نکرد. چون باورش کمی سخت بود. ماتئوس در تهران؟ این اتفاق اما در حال رخ دادن است. بله، کاپیتان افسانه‌ای تیم ملی آلمان سه‌شنبه به ایران می‌آید. گویا او می‌آید تا شاید اینجا بماند و مشتری دائمی‌مان باشد. می‌گویند ماتئوس 52 ساله قرار است قراردادی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امضا کند. قراردادی که به عنوان مفسر ورزشی می‌تواند ماتئوس را در فوتبال و حتی تلویزیون ایران ماندگار کند. ماتئوس که تجربه تفسیر در شبکه‌های مختلف را در کارنامه دارد این بار قرار است بازی‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در سال 2015 را برای تلویزیون ایران تفسیر کند. او از سال 2001 تا 2009 ستون ثابتی در مجله اشپورت بیلد آلمان داشته و آنجا برای فوتبالی‌های ژرمن‌ می‌نوشته. از سال 2002 تا 2006 مفسر ورزشی یک شبکه آلمانی بوده و در مسابقات یورو 2004، از کانال ZDF تحلیل‌ها و تفسیرهای خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده اما برای جام جهانی 2014، شبکه الجزیره با ماتئوس قرارداد بست تا از وجود او در برنامه‌های فوتبالی خود استفاده کند. حالا هم گفته می‌شود تلویزیون ایران قرار است چنین پیشنهادی را پیش روی لوتار ماتئوس قرار دهد. پیشنهادی که می‌تواند اولین پیشنهاد صدا و سیما به یک بازیکن و مربی طراز اول جهان برای تفسیر مسابقات فوتبال باشد.
از طرفی جدا از قرارداد احتمالی با صدا و سیما، گفته می‌شود حضور ماتئوس در ایران یک دلیل و بهانه دیگر هم دارد. او می‌آید تا ابتدا با صدا و سیما صحبت کند و البته در برنامه ورزش از نگاه دو شرکت کند و بعد با مسوولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای سرمربیگری در تیم المپیک مذاکره‌ اولیه داشته باشد. شکل‌گیری این شایعه از روزی کلید خورد که گفته شد وینگادا با فدراسیون فوتبال به توافق نهایی نرسیده. اما یک سوال. اگر این شایعه درست از آب درآمد، فدراسیون با ماتئوس وارد مذاکره شد و هدایت تیم المپیک را به او سپرد آیا این آلمانی موفق در بازیگری و ناموفق در مربیگری به درد فوتبال ایران می‌خورد؟ آیا ماتئوس که بارها از تیم‌های تحت رهبری‌اش اخراج شده می‌تواند گره کور حضور ایران در المپیک را بعد از 4 دهه باز کند؟
به رزومه‌ او نگاهی می‌اندازیم. مردی که دوران بازیگری‌اش زمین تا آسمان با دوران مربیگری‌اش پارادوکس دارد. او بازیگری خیلی موفق و در مربیگری خیلی ناموفق. این آمار لوتار ماتئوس است که وقتی بازی می‌کرد به تمام افتخارات فوتبالی از جمله قهرمانی در بالاترین سطح باشگاهی آلمان و اروپا و بالاترین سطح ملی در اروپا و دنیا رسیده اما در مربیگری حتی کوچکترین نشانه‌ای از دوران بازیگری‌اش نداشته. اولین تجربه ناموفق او، تنها یک سال بعد از کنار گذاشتن فوتبال در 40 سالگی رقم خورد. در راپیدوین، ماتئوس نشانی از یک مربی آینده‌دار نداشت و نتایجش نوسان بسیاری داشت. او سپس به صربستان رفت و سرمربیگری پارتیزان بلگراد را با قراردادی 18 ماهه به عهده گرفت. این بخش کوچک یکی از معدود موفقیت‌های ماتئوس در عرصه مربیگری بود. او توانست پارتیزان را قهرمان لیگ صربستان کند و با شکست نیوکاسل به لیگ قهرمانان اروپا برساند. دسامبر 2003، مجارها به آینده مربیگری ماتئوس امیدوار شدند. همین شد که ماموریت رساندن مجارستان به یورو 2004 را به او سپردند اما لوتار در این بخش هم موفقیت ویژه‌ای به دست نیاورد! در حالی که اقامت مجارستان به او پیشنهاد شده بود در ژانویه 2006 به همکاری با تیم ملی این کشور پایان داد تا این بار به برزیل برود و سرمربی آتلتیکو پارانانزه شود. او فقط 7 بازی در برزیل دوام آورد. 5 برد و 2 تساوی، نتیجه درخشان او در سرزمین قهوه بود اما دلتنگی برای اروپا و خانواده! ماتئوس را به آلمان برگرداند تا بعد از تنها 2 ماه سرمربی سالزبورگ اتریش شود.
سال 2007 از سالزبورگ اخراج شد و به بلغارستان رفت. حدفاصل سال‌های 2010 تا 2011 او سرمربی بلغارستان بود اما موفق نشد این تیم را به یورو 2012 برساند. به همین خاطر و پس از باخت خانگی مقابل انگلستان، شغل خود را در صوفیه از دست داد تا از آن به بعد، تا حالا لقب یک مربی بیکار را به خود اختصاص دهد.
ماتئوس کارنامه مربیگری درخشانی ندارد اما نامی بزرگ دارد. او را می‌توان یک مربی ناموفق قلمداد کرد، مردی که تنها یک قهرمانی در دوران 14 ساله مربیگری‌اش به دست آورده. او با این رزومه قرار است به ایران بیاید، یا با IRIB یا همان صدا و سیما قرارداد ببندد یا فدراسیون فوتبال. حضور او می‌تواند یک کار بزرگ از سوی صدا و سیما باشد. اگر ماتئوس را در قامت یک مفسر در تلویزیون دیدید تعجب نکنید. البته شاید او جدا از مفسری، سرمربی تیم المپیک هم شد تا در ایران، دو وظیفه مهم را یک جا برعهده بگیرد.
پشت پرده سفر لوتار ماتئوس به تهران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  مخالفت شاهین با استعفا؛ فراز در راه تهران!
  آلمانی آرام رئال؛ ستاره‌ای از پشت پرده آهنین
  افشاگری بهداد سلیمی از پشت پرده المپیک ریو
  وزنه‌برداران پایتخت‌نشین بدون جا و مکان/ تهران باید از صفر شروع کند
  رییس کمیته مسابقات هندبال: حضور تیم تهران در لیگ برتر الزامی است
  پرده‌برداری از برد بزرگ استقلال با جریمه 200 هزار دلاری!
  ساماندهی ترافیک تهران با همکاری فدراسیون اتومبیلرانی
  پشت پرده مذاکره با کالدرون و استراماچونی برای تیم ملی چیست؟
  خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش استان تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان