امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زندگی نامه بابک صحرایی

#1
بابک صحرایی (۱۵ فروردین ۱۳۵۸ تهران) ترانه‌سرا، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مهندس کامپیوتر ایرانی است. او هم اکنون سردبیری ماهنامه هفت نگاه را بر عهده دارداو مدیر خانهٔ ترانه است که به آموزش ترانه به جوانان می‌پردازد. او از جمله ترانه سرایانیست که ترانه سرایی پاپ امروز ایران، پس از تولد دوباره اش در ۱۵ سال پیش با آنها شناخته می‌شود. او که از دههٔ هشتاد شروع به ترانه سرایی کرد از تاثیرگذارترین ترانه سراهای ۱۵ سال اخیر ایران بوده است. تاکنون بیش از ۵۰۰ ترانه از وی اجرا شده است.

زندگی‌نامه
در ۱۵ فروردین ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. تحصیلاتش را در رشته مهندسی کامپیوتر _ نرم افزار ادامه داد و در سال ۱۳۸۳ از دانشگاه آزاد زنجان فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۸۰ با همکاری با بابک بیات به عنوان ترانه‌سرا مشغول به فعالیت شد و در طی این سالها یکی از پرکارترین ترانه سراهای ایرانی بوده‌است.

آثار
از او ترانه‌های متعددی به انتشار رسیده‌است که توسط خوانندگانی چون گوگوش، داریوش اقبالی، معین]، حسن شماعی زاده، منصورحامی، مانی رهنما، هلن، پویا، بتی ، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، بابک جهانبخش، سوزان روشن، شیلاامیر کریمی، قاسم افشار، سعید شهروز، نیما مسیحا و چند خواننده دیگر اجرا شده‌است.
از معروف‌ترین ترانه‌های بابک صحرایی می‌شود به هیاهو با صدای گوگوش و اجرای دیگری با صدای حسن شماعی زاده، گناه بچه ها چیه با صدای داریوش اقبالی، بچه‌های البرز و جدایی با صدای معینفقط تو نیستی با صدای هلن، فقط نگاه می‌کنم، خداحافظ، گل مینا و همگریه با صدای حامی، پناهم بده با صدای بابک جهانبخش، به تو مدیونم همیشه با صدای فرزاد فرزین، دلواپسم نباش و بارون دلتنگی و رگبار با صدای نیما مسیحا، نازلی، قاب عکس، تحملم کن، فردا که شد و کجا به خنده می‌رسیم با صدای مانی رهنما اشاره کرد.
بابک صحرایی سرودن ترانه‌های فیلم‌های سینمایی متعددی را بر عهده داشته که از آن جمله می‌شود به ترانه فیلم سینمایی پاتو زمین نذار به کارگردانی ایرج قادری (با صدای حامی)، شبکه به کارگردانی ایرج قادری (با صدای حامی و نیما مسیحا) ، فیلم سینمایی خودزنی به کارگردانی احمد کاوری با صدای رضا یزدانی و دوباره عاشقی به کارگردانی بهمن گودرزی (با صدای مهدی یغمایی) اشاره کرد.
عشق مانند ساعت شنی است قلب را پر می کند و مغز را خالی‎
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Minioni نامه ای سرشار از انسانیت
  گلچینی از دلنوشته زندگی(:
  اگر در زندگی به دنبال هدف می گردید این 4 کتاب را بخوانید
  1309 / آب زندگی - صادق هدایت
  نامه دانش آموزان ابتدایی به معلمشانo_O
  نامه‌های ممنوعه: آلبر کامو و ماریا کاسارس
  زندگی نامه های خواندنی،از ونگکوک تا داستایوفسکی و...
Smile زندگی نامه واقعی زنان آمریکا
  زندگی نامه های خواندنی چندسال اخیر
  جملات انگلیسی زیبا و کوتاه در مورد زندگی با ترجمه فارسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان