امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت

#1
دسامبر گذشته در كلينيكي در كليولند امريكا يك داستان تخيلي به واقعيت پيوست و چهره زني تازه در گذشته به زن ديگري پيوند زده شد. [b]تا پيش از برگزاري كنفرانس خبري هيچكس نمي دانست كاني پس از عمل چه شكل و شمايلي پيدا كرده است.[/b]
 
اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، “كاني كالپ” زن ۴۶ ساله امريكايي كه پنج ماه پيش تحت اولين عمل جراحي پيوند صورت در دنيا قرار گرفته بود، چهارشنبه در برابر رسانه هاي جمعي رونمايي شد.
پنج سال پيش ، شليك مستقيم گلوله به صورت كالپ كه از اهالي ايالت اوهايو است، حفره اي بزرگ در وسط صورت او ايجاد كرده و همين وضع، موجب شده بود او بخاطر اين چهره زشت پس از مرخص شدن از بيمارستان، خود را در خانه محبوس كند.

پزشكان امريكايي پنج ماه قبل اولين جراحي پيوند صورت دنيا را روي كالپ انجام دادند و او عاقبت  در برابر دوربين رسانه ها قرار گرفت تا نتيجه تلاش پزشكان بيمارستان دانشگاه كليولند را در معرض قضاوت جهانيان قرار دهد.

* تصوير سمت چپ ، چهره كاني را قبل از عمل جراحي و عكس سمت راست او را در نشست خبري ديروز در دانشگاه كليولند نشان مي دهد. تصوير بالا هم مربوط به زماني است كه او هنوز دچار صدمه ناشي از شليك گلوله به صورتش نشده بود.
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
تا پيش از برگزاري كنفرانس خبري ديروز هيچكس نمي دانست كاني پس از عمل چه شكل و شمايلي پيدا كرده است.
* عکس بالا چگونکی عمل جدا کردن چهره یک فرد مرده و پیوند آن به کانی را نشان می دهد.
عمل جراحي پيوند صورت كاني ۲۲ ساعت طول كشيد و تيمي ۴۰ نفره از پزشكان ۸۰ درصد چهره او از جمله ماهيچه ها، بخشي از استخوانها و عروق خوني را با صورت فردي ديگر كه بر اثر حادثه جان خود را از دست داده بود، جايگزين كنند.
هزينه اين عمل حدود ۳۰۰ هزار دلار بود كه دانشگاه كليولند آن را پرداخت كرده است.

آنچنانكه كاني مي گويد او در ژانويه سال جاري ميلادي براي اولين بار پس از حدود پنج سال به يمن صورت و فك جديدش موفق به خوردن غذا شد.
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
هفته گذشته اين زن در برابر دوربين هاي تلويزيوني و عكاسان قرار گرفت تا چهره جديدش را به جهانيان نشان دهد. پنج سال پيش بود كه همسر كاني كالپ با اسلحه صورت او را نشانه گرفت و باعث شد اين زن تقريباً تمامي صورتش به جز پيشاني، پلك بالايي، لب پايين و دندان هاي پايينش را از دست بدهد. شدت آسيب ديدگي اين زن به قدري شديد بود كه او قادر به غذا خوردن نبود و به سختي هم نفس مي كشيد. از همه مهم تر ادامه زندگي با آن صورت وحشتناك براي كالپ ۴۶ ساله كه مادر دو فرزند است دشوار شده بود.
كاني مي گويد؛ «روزي مشغول رانندگي بودم كه شنيدم كودكي مي گويد آن هيولا را نگاه كنيد. پس از شنيدن اين حرف از اتومبيل پياده شدم تا عكس گواهي نامه ام را نشان آن بچه بدهم و بگويم از اول صورتم اين شكلي نبوده است.» عمل پيوند صورت كاني كالپ اولين پيوند صورتي است كه در امريكا انجام شده و در نوع خود چهارمين پيوند
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
بود كه با موفقيت در جهان انجام شد. جراحان كلينيك كليولند در اهايوي امريكا با يك تيم ۱۱ نفره در عملي كه ۲۲ ساعت به طول انجاميد ۸۰ درصد صورت يك جسد را به صورت كاني كالپ پيوند زدند. پس از اين عمل دكتر «ماريا سيمونوو» مدير پژوهش جراحي پلاستيك در كلينيك كليولند خبر موفقيت آميز بودن جراحي را به اطلاع همگان رساند و گفت؛ «از اينكه اين خبر را به شما مي دهم، احساس افتخار مي كنم و بسيار هيجان زده ام. كار ما مطابق برنامه خوب پيشرفت داشت و حال بيمار هم خوب است. اين بيمار به دليل از بين رفتن صورتش در وضعيت بسيار بدي قرار داشت. كودكان با ديدن او وحشت مي كردند. براي مواجهه با دنيا به صورت نياز است.» اين زن، يك چشم، بخش زيادي از بيني و فك بالاي خود را از دست داده بود و از همين رو ديگر قادر به تنفس نبود. اما امروز كاني كالپ مي تواند صحبت كند هرچند صدايش هنوز واضح نيست.
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
او مي تواند لبخند بزند و طعم غذايي را كه مي خورد احساس كند. صورت كاني كالپ زيبا نيست اما براي يك زندگي معمولي كافي است. قسمتي از پوست صورت او افتاده اما پزشكان در نظر دارند با جراحي پلاستيك پوست او را بكشند. اما كاني از صورت جديدش بسيار راضي است و با تمام وجود از كساني كه اين صورت را به او بخشيده اند سپاسگزار است. در كنفرانس خبري كه در كلينيك كليولند ترتيب داده شده بود تا صورت كاني كالپ براي اولين بار به مردم نشان داده شود اين زن ۴۶ ساله گفت؛ «حدس مي زنم همه براي ديدن من به اينجا آمده ايد. اما من فكر مي كنم بهتر است در ابتدا از خانواده زني كه اعضاي صورتش را به من بخشيدند ياد بكنيم.بدون بخشندگي آنها من اكنون صورتي نداشتم.» تا روز سه شنبه هويت كاني كالپ و اينكه چگونه صورتش را از دست داده بود فاش نشده بود. در سال ۲۰۰۴ توماس كالپ به صورت همسرش شليك كرد سپس با اسلحه خودش را هم زخمي كرد. توماس كالپ به خاطر اين كارش به هفت سال زندان محكوم شد و كاني با جراحات شديدش براي زنده ماندن با مرگ دست و پنجه نرم مي كرد. بر اثر اين حادثه كاني كالپ بيني، كام، گونه ها و يك چشمش را از دست داد و صدها ذره از گلوله و استخوان هاي خرد شده در بافت صورت او قرار گرفته بود. كالپ از طريق لوله يي كه در نايش قرار داده بودند نفس مي كشيد. دو ماه پس از اين حادثه دكتر ريسل يوهان جراح پلاستيك در كلينيك كليولند كاني كالپ را معاينه كرد. كالپ در اين باره مي گويد؛ «او به من گفت اطمينان ندارد كه بتواند صورتم را فيكس كند.»پزشكان براي فيكس كردن صورت كاني كالپ ۳۰ عمل جراحي روي او انجام دادند. آنان با برداشتن قسمتي از لب هاي كالپ براي او گونه درست كردند و با برداشتن قسمتي از استخوان هاي پايش براي او فك بالا ساختند. اين در حالي بود كه مقدار وسيعي از پوست ران هايش هم به صورت كاني پيوند زده شد. اما او هنوز نمي توانست غذاهاي جامد بخورد يا به تنهايي تنفس كند. سرانجام در ۱۰ دسامبر تيم جراحي دكتر ماريا سيمونوو در كلينيك كليولند رگ هاي خوني، ماهيچه ها و پوست زني كه به تازگي فوت شده بود به كاني كالپ پيوند زده شد.
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
در ماه ژانويه براي اولين بار پس از سال ها توانست پيتزا، مرغ و همبرگر بخورد. دكتر سيه مي يونف مي گويد كاني عاشق اين است كه با قهوه اش بيسكويت بخورد. هيچ گونه اطلاعاتي در مورد خانواده اهدا كننده صورت به كالپ منتشر نشده است اما دكتر سيه مي يونف مي گويد اين خانواده با ديدن عكس قبل و بعد از عمل كاني كالپ به شدت منقلب شده اند. كالپ در ادامه حرف هايش افزود؛ «زماني كه با فردي مواجه مي شويد كه صورتش زشت شده در مورد او زود قضاوت نكنيد چرا كه نمي دانيد چه اتفاقي براي آن فرد افتاده است. من هيولا نيستم. من آدمي هستم كه فردي به ناحق به او شليك كرده است.»كاني كالپ كه اهل پنسيلوانيا است مي خواهد فعاليت هاي اجتماعي اش را از سر گيرد. او يك دختر و يك پسر دارد كه در نزديكي مادرشان زندگي مي كنند. او دو نوه پسر هم دارد. كالپ پنجم فوريه از بيمارستان مرخص شد اما براي پاره يي از مراقبت ها به بيمارستان بازگشت.
 اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1
* عکس بالا چهره کانی قبل از آنکه گلوله لا صورت او برخورد کند می باشد
او در حال حاضر تنها قرص هاي مربوط به ايمني بدن را مصرف مي كند. هزينه چنين عملي بين ۲۵۰ تا۳۰۰ هزار دلار تخمين زده شده است.ايزابل دينوار اولين زني بود كه صورتش با پيوند عضو ترميم شد. اين نوع جراحي نادر صورت پيش از اين، سه بار در جهان انجام شده بود. در سال ۲۰۰۵ ميلادي صورت زني كه توسط سگ وي به شدت آسيب ديده بود در فرانسه با عمل پيوند ترميم شد. همين جراحي در سال ۲۰۰۶ در چين هم اتفاق افتاد و پزشكان صورت زن ۳۰ساله يي را كه بر اثر حمله خرس آسيب جدي ديده بود، با پيوند اعضاي آسيب ديده ترميم كردند. در سال ۲۰۰۷ و باز هم در فرانسه مرد ۲۹ساله يي كه بر اثر بيماري «نوروفيبروما» چهره اش تغيير شكل يافته بود، با عمل پيوند، صورت جديدي پيدا كرد. اين در حالي است كه پنجشنبه گذشته پزشكان در بيمارستاني در بوستون ظرف كمتر از يك هفته پس از انجام يك عمل پيوند صورت در فرانسه، هفتمين عمل پيوند صورت جهان را انجام دادند و انتظار مي رود عمل هاي بيشتري نيز در اين زمينه انجام شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اولين پيوند کامل صورت در جهان در مقابل دوربین رسانه ها قرار گرفت 1

ما که اخر پروانه خواهیم شد بگذاردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هرچه می خواهد روزگار پیله کند.

.
.
.
.
.
دلتنگــــی پـیــچـیـــــــــده نـیـســتــــــــ . . . !


یــــکـــــــدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دل . . . !

یــکـــــــ آســـــمـــــان . . . !

یــکـــ بــــــغـــــض . . . !

و آرزو هـای تـــرکـــــــ خـــــــورده . . . !

بــه هـمــیـــن ســـــــادگـــــــی
پاسخ
 سپاس شده توسط m.r.gomez
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان