امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مضرات استفاده از طلا براي مردان

#1
طلا از جمله فلزهاي زينتي به شمار مي‌رود كه طرفدران زيادي دارد و بخصوص خانم‌ها علاقه زيادي به آن نشان مي‌دهند و بالطبع از اشكال مختلف آن به عنوان زيورآلات استفاده مي‌كنند.
در اين ميان حتما شنيده‌ايد كه استفاده از طلا براي مردان منع شده و در اسلام اين كار عملي حرام معرفي شده است ولي تا به حال شده از خودتان بپرسيد چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولي مردها نبايد از اين فلز قيمتي و زينتي بهره‌مند شوند؟ به طور كلي هر موضوعي كه اسلام آن را سفارش كرده باشد براي بدن انسان مفيد و هر چه را كه براي انسان حرام كرده باشد، قطعا براي او مضر است. اگر چه دلايل برخي مسائل هنوز از لحاظ علمي مشخص نشده است ولي ما به عنوان مسلمان به اين معتقد هستيم كه مسلما خيري در پشت اين ممنوعيت‌ها وجود دارد.

طلا، آفتي براي مردان
طبق بررسي‌هاي متعددي كه صورت گرفته، تعداد گلبول‌هاي سفيد خون در مردان بيشتر از زن‌هاست، حال آن كه تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن ميزان گلبول‌هاي سفيد مي‌شود. به طور طبيعي با افزايش شمار گلبول‌هاي سفيد، جا براي گلبول‌هاي قرمز خون كم شده و تعداد آنها به طور محسوسي كاهش پيدا مي‌كند.
در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل ميان گلبول‌هاي سفيد و قرمز خون مي‌شود. همين امر باعث بروز كم‌خوني در مردان و از سوي ديگر باعث بروز سرطان خون مي‌شود كه همگي بر اثر اختلال در گلبول‌هاي بدن مردان ايجاد مي‌شود. اما در اينجا شايد اين سوال ذهن شما را مشغول كند كه پس چرا زنان مي‌توانند از طلا استفاده كنند؟ اگر طلا روي تعادل گلبول‌هاي بدن مردان تاثير مي‌گذارد، پس زنان هم نبايد از اين امر مستثنا باشند.
در نگاه ابتدايي شايد حق با شما باشد، ولي مطالعاتي كه روي ساختار بدن زنان انجام شده نشان مي‌دهند تفاوت‌هايي جزئي در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوي اشعه‌هايي است كه از پوست بدن رد شده و روي گلبول‌هاي بدن تاثير مي‌گذارد. اين مساله در مورد مردان كاملا صدق مي‌كند ولي در زنان خير. در زنان بين لايه پوست و گوشت، يك لايه چربي وجود دارد اما در مردان اين لايه وجود ندارد. همين لايه محافظ چربي است كه همانند سدي محكم مانع از رسيدن اشعه‌هاي مضر طلا به بدن زنان مي‌شود.
به اين ترتيب تاثير منفي روي گلبول‌هاي قرمز خوني در مردان يكي از مضرات استفاده از طلا در آقايان است.
دليل ديگري كه از اهميت زيادي هم برخوردار است، تاثير منفي اشعه‌هاي فلز طلا روي هورمون‌هاي جنسي مردان است. استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورموني شده و حركت اسپرم‌ها را با مشكل مواجه مي‌كند، به طوري كه سرعت حركت آنها به قدري كاهش پيدا مي‌كند كه قدرت كافي براي باروري تخمك نداشته و موجب ناباروري مرد مي‌شود.
در واقع بررسي‌هاي صورت گرفته حاكي از آن است كه بيشترين تاثير طلا در بافت‌هاي مختلف بدن، روي اندام‌هاي تناسلي است. طلا بيشترين اثر منفي خود را در مردان در بخشي از دستگاه تناسلي مي‌گذارد كه محل تجمع اسپرم‌هاست. اسپرم‌ها مدت زماني را در اين مكان مي‌گذرانند تا قدرت باروري و تحرك يابند. بنابراين اشعه‌هاي مضر طلا با تاثير بر اين بخش بشدت از سرعت حركت و باروري اسپرم‌ها مي‌كاهد.

تعداد گلبول‌هاي سفيد خون در مردان بيشتر از زن‌هاست حال آن كه تماس بدن مرد  با طلا باعث بالا رفتن ميزان گلبول‌هاي سفيد مي‌شود
علاوه بر ناباروري كه پيامد مهمي در استفاده از طلاست، مشكلات روحي و خانوادگي ناشي از آن را هم بايد اضافه كرد كه گاهي باعث هزينه‌هاي زياد براي درمان ناباروري و حتي به هم خوردن زندگي‌ها مي‌شود. در اين ميان حتي افرادي كه از طلا به عنوان زينت استفاده نمي‌كنند و تنها شغل آنها ايجاب مي‌كند كه با طلا در ارتباط باشند هم از اين خطرات در امان نيستند و اختلالات هورموني گريبان آنها را نيز ممكن است بگيرد.

طلا در همه رنگ و همه‌شكل ممنوع!
وقتي صحبت از طلا به ميان مي‌آيد، همه جواهرات ساخته شده از آن را در بر مي‌گيرد. زنجير طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتي عينك طلا و حتي سروكار داشتن با طلا و طلاسازي هم مي‌تواند براي مردها مشكل ايجاد كند و فرقي هم نمي‌كند مدت كوتاهي با اين طلا در ارتباط باشيد يا طولاني، به هر حال براي مردان منع استفاده دارد. اما در برخي شرايط از طلا و ساير فلزات از قبيل نقره به عنوان درمان استفاده مي‌شود و گاهي نيز اين فلز در دندان سازي و جراحي استخوان‌ها كاربرد دارد.
در اين حالت چون صرف درمان بوده و براي برطرف كردن مشكل و بيماري ايجاد شده مورد استفاده قرار مي‌گيرد، ايرادي ندارد. كما اين كه شواهد حاكي از آن است كه در طب سنتي چيني و در طب سوزني گاهي براي درمان برخي بيماري‌ها از سوزن‌هاي طلايي يا نقره‌اي استفاده مي‌كنند.
طلا به طور كلي به 3 رنگ زرد، سفيد و قرمز در بازار وجود دارد و مهم نيست مردان از چه رنگ طلا استفاده كنند، بلكه مهم ماهيت طلاست كه در هر سه رنگ آن وجود دارد.
در اين بين برخي فكر مي‌كنند طلا سفيد همان پلاتين است ولي پلاتين فلزي جداگانه و با طلا سفيد متفاوت است. طلا سفيد همان طلاي زرد رنگي است كه با مخلوط كردن مقداري نقره به رنگ سفيد در مي‌آيد و قطعا استفاده از آن براي مردان هم حرام است و هم ضرر دارد. ولي پلاتين كه فلز متفاوتي است هيچ يك از اشعه‌هاي منفي طلا را نداشته و هيچ منع استفاده‌اي هم براي مردان ندارد و با خيال راحت مي‌توانيد از اين قبيل جواهرات همانند پلاتين يا نقره كه حتي براي بدن مفيد هم هستند، استفاده كنيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ESSE BLACK
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  مضرات خلال دندان که همین الان باید بدانید !
  شکستگی استخوان با چاقی شکمی در مردان
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟
  بهترین زمان استفاده از قرص های ضد باردار
  نرم کردن مو با استفاده از ۱۲ روش خانگی موثر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان