امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر مثبت ورزش های رزمی

#1
تاثیر مثبت ورزش های  رزمی بر کودکان ، آشنائی با فنون دفاع شخصی، یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث محبوبیت هنرهای رزمی شده است.
تاثیر مثبت ورزش های رزمی 1
دانستن این که چه طور در موقعیت های خطرناک بتوان از خود دفاع کرد، به معنی در اختیار داشتن سرمایه بزرگی در دنیای امروز محسوب می شود، کما این که در صدها سال قبل نیز آگاهی از فنون دفاع از خود، در حکم چنین سرمایه ای بوده است.
هنرهای رزمی فقط محدود به مبارزه و زد و خورد نمی شود، بسیاری از مردم، اصطلاحاً رزمی کار می کنند تا از اندامی متناسب و روی فرم برخوردار باشند. پرداختن به تمرینات رشته های مختلف رزمی مثل کاراته، تکواندو و کونگ فو و سایر سبک های رزمی باعث بهبود سیستم قلبی ـ عروقی و تناسب ماهیچه های بدن می شود.
حتی با انجام نرمش های سبک که بخشی از تمرینات رزمی را تشکیل می دهند، توان بدن افزایش می یابد که البته قطعاً به اندازه توان حاصل شده از کار با وزنه نخواهد بود.
در مجموع قدرت عمومی بدن پس از انجام تمرینات و اجرای تکنیک های مختلف افزایش یافته و یک رزمی کار می داند که چه طور از قدرت و استقامت به دست آمده، به شکلی مؤثر استفاده کند.
اغلب مردم با انجام تمرینات رزمی به دنبال افزایش قابلیت انعطاف پذیری بدن خود هستند. در این رابطه ورزش هائی مانند تکواندو به همراه برخی از سبک های کاراته و کونگ فو که از ضربات در مبارزات خود استفاده می کنند بسیار مؤثر هستند. مجموعاً می توان این طور گفت که تمامی سبک های رزمی در نهایت قابلیت هماهنگی بدنی یک ورزشکار را ارتقاء خواهند داد.
یک کارشناس ارشد تربیت بدنی که خود نیز در یکی از رشته های رزمی فعالیت می کند در خصوص فواید ورزش های رزمی می گوید: برخلاف بیشتر فعالیت های بدنی، ورزش های رزمی در ساختار خود از عناصر ذهنی و گاهاً معنوی برخوردار هستند که نه تنها قدرت تمرکز ذهنی را افزایش می دهند، بلکه عامل مؤثری در کنترل فردی نیز محسوب می شوند، احساساتی مانند خشم و ترس از طریق انجام تمرینات رزمی، بهتر کنترل می شوند.
محبوبه جاجرمی ادامه داد: بسیاری از  ورزشکاران رزمی کار، در درون خود به نوعی آرامش و اطمینان حاصل از تمرین دست می یابند.
وی معتقد است: مزایای انجام ورزش های رزمی شامل جنبه های مختلف جسمی، روحی و عاطفی می شود.
وی در ادامه افزود: باید به این نکته توجه داشته باشید ورزش های رزمی که صرفاً به روی مبارزه و زد و خورد تأکید دارند، ممکن است سودمندی آن چنانی از نظر روحی و ذهنی نداشته باشند، بنابراین شناخت و تمرین یک ورزش رزمی مناسب برای دست یابی به تمامی مزایا و سودمندی های حاصل از آن موضوعی مهم و غیرقابل انکار است.
مزایای ورزش های رزمی برای کودکان
وی در خصوص مزایای ورزش های رزمی برای کودکان می گوید: هنوز هم ورزش های رزمی بیشتر به‌عنوان موضوعی جدال‌آمیز تلقی می‌ شود این تصور غلط که هنرهای رزمی موجب ترویج خشونت در بین کودکان می شود، همچنان پابرجا است. اما به هر حال تنها یک تحقیق کوچک به والدین نشان می‌دهد که هنرهای رزمی روح کودکان را تلطیف و اعتمادبه‌نفس در آنها را افزایش می‌دهد،توجه به سلامت فیزیکی و روحی از دیگر مزایای آموزش در هنرهای رزمی می‌باشد.
به گفته وی هنرهای رزمی همانند اکثر ورزش‌ها به فرزند شما برای داشتن جسمی قوی و سالم کمک می‌کند. بچه‌های بی‌تحرک زیادی هستند که ساعت‌های متمادی را در مقابل بازی رایانه‌ای مورد علاقه‌شان صرف می‌کنند.
به گفته این کارشناس تربیت بدنی هنرهای رزمی می‌تواند بیشتر تبدیل به یک شیوه زندگی شود تا یک ورزش. چرا که تأثیرات هنرهای رزمی بر روی فرزندان فرای کلاس‌ و خارج از باشگاه خواهد بود.
وی در ادامه افزود: ورزش های رزمی به هنرجوی خود مفهوم احترام را آموزش می‌دهد و شما این موضوع را خصوصاً در کودکان فوق‌العاده ملاحظه می‌ کنید. این بسیار مهم است که مربی تنها روی توسعه و بهبود جنبه فیزیکی هنرهای رزمی در بچه‌ها تمرکز نمی‌کند، مصاف آنکه به آنها بایستی به صورت غیرمستقیم رفتار صحیح و احترام را نیز آموزش دهد.
جاجرمی افزود: با وجود آنکه ورزش های رزمی به‌طور ضمنی به برخوردهای فیزیکی نیز اشاره دارد که می‌تواند سبب وارد آوردن آسیب‌ها و جراحات شود، اما اکثر کلاس‌ها با در نظر داشتن این مطلب یا قوانین و سیاست‌هایشان راجع‌به این موضوع بسیار سخت‌گیر هستند.
واقعیت امر این است که احتمال آسیب‌دیدگی در ورزش های رزمی در مقایسه با فوتبال و بسکتبال به مراتب کمتر است. نظارت مربیان این اطمینان را می‌دهد که سلامت ورزشکاران مدنظر قرار گیرد و شرایط را برای بهبود تمام مهارت‌های مذکور فراهم نماید .
پاسخ
 سپاس شده توسط I LOVE YOU FARHAD ، amir hossein.z ، ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، M.barselona ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
منم تکواندو میرم×
پاسخ
#3
من خودم ٤ سال بكس حرفه اي رفتم خيلي هيكل ميده
:97::97:
پاسخ
#4
ممنون + سپاس
خیلی نین جوستو حال داره
سُبحانَ الله يا فارِجَ الهَمّ وَ يا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج

 هَـمّی وَ يَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ

حيلَتی وَ ارزُقنی حَيثَ لا اَحتَسِب يا رَبَّ العالَمين

پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
#5
منم تکواندو میرم   ورزش خوبیه     Big Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط MOHSENEBRAHIMI
#6
کلا ازورزشهای رزمی مثله کاراته وتکواندو خوشم میاد
فوتبال هم که دیگه نپرس
آینده
امید
شانس
میشه
پاسخ
آگهی
#7
ایول ب خودم تکواندو کمربند قرمز 
پاسخ
 سپاس شده توسط MOHSENEBRAHIMI
#8
تو ورزشای رزمی ب کونگ فو علاقه زیادی دارم و حرفه ای چهارساله کار میکنم
واقعا معجزشو دیدم ک عاشق این ورزشم Heart
وقتی رفتی پاسکاری شدی
فهمیدی داستان اینطور نی
Smile
پاسخ
#9
من كونگ فو ميرم به نظرم ورزشهاى رزمى بدنو پخته ميكنه
پاسخ
#10
عشق است نینجوتسووووووووووووووووو
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تست کرونای تونی کروس مثبت اعلام شد
  فینال کم تاثیر است؛ مسی تصمیمش را گرفته
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  شوک به پرسپولیس؛ تست کرونای مهاجم سرخ‌ها مثبت شد
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان