امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده راه برای شاد بودن

#1
Tongue 
واقعيت اين است كه سلامت انسان از ميزان شادي او تدثيرپذير است.
شادابي بيشتر سلامت بيشتري براي ما به ارمغان مي‌آورد. به عبارت ديگر هرچه از تنش دوري جوييم و زندگي شادتري داشته باشيم، كمتر دچار بيماري مي‌شويم. بيشتر ما وقتي با فراز و نشيب زندگي روبه رو مي‌شويم از اين فكر كه عاقبت سختي‌ها مي‌گذرند آرامش مي‌يابيم. همه ما اگر بخواهيم قادر به تغيير هستيم. مسلماً براي شابودن، نقش محيط اجتماعي بسيار مهم است. پس بايد اطرافيانمان را همان‌گونه كه هستند بپذيريم و از قضاوت درباره آنها پرهيز كنيم. چرا كه همه ما انسان‌هايي منحصر به فرد هستيم. پس تصميم بگيريد زندگي شادي را سپري كنيد و از توصيه‌هاي زير كمك بگيريد:

- قدردان باشيد
چيزهاي زيادي هستندكه قدردانشان باشيم. هرروز به موهبت‌هاي زندگي خود بيانديشيد. ليستي از آنها تهيه كنيدو هر از گاهي به آن نگاه كنيد تا آنها را از ياد نبريد. از كسي كه برايتان غذا درست كرده، از راننده تاكسي يا دوستي كه شما را به خانه رسانده، از پستچي كه برايتان نامه آورده است و از كارگر شهرداري كه زباله‌هايتان را جمع‌آوري مي‌كند تشكر كنيد. با يان كار احساس متفاوتي درون خود مي‌يابيد.

- زياد بخنديد
همه اين را شنيده‌ايم كه: « خنده بر هر درد بي‌درمان دواست». بنابراين اگر لطيفه خنده‌داري بلديد آن را براي دوستان و خانواده‌تان تعريف كنيد. همچنين به جنبه‌ها و نقاط بامزه در رفتار و عادات خود توجه كنيد.

- ورزش كنيد
دويدن، پياده‌روي تند يا شركت در كلاس‌هاي ورزشي همه مفيد هستند ورزش فزيولوژي بدن و تركيبات شيمیايي آنرا تغيير مي‌دهد و موجب مي‌شود شخص احساس متفاوتي پيدا كند و تمركزش افزايش يابد.

- اخبار را فراموش كنيد
اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه روزشان را بدون آگاهي يافتن از اواضع و احوال جهان آغاز نمي‌كنند از اين اشتياق شديد دست بكشيد. اخبار موجب استرس مي‌شود، زيرا بيش از 99 درصد آن ناخوشايند است. باور كنيد شما بدون آن هم مشكلي پيدا نمي‌كنيد.

- مديريت زمان داشته باشيد
همه ما در شبانه روز تعداد ساعات مشترك و در سال تعداد روزهاي مشتركي داريم. اما از ارزش واقعي وقت و ضرورت هدر ندادن آن به خوبي آگاه نيستيم.
مديريت زمان عبارت از مجموعه‌اي از قوانين است. اين قوانين كمك مي‌كنند وقت كمتري هدر دهيم. براي اين كار ابتدا بايد اهدافمان را مشخص و براي آن برنامه‌ريزي كنيم. سپس بايد ليست وظايف و كارهاي لازم را اولويت‌بندي كنيم. با به كار بستن اين مهارت‌ها مي‌توانيد كارهايي را كه طبق ليست خود بايد به صورت روزانه انجام دهيد تمام كنيد و به رضايت و خشنودي برسيد.

- زياد كار و تلاش كنيد
كار و تلاش زياد موجب رضايت از خود مي‌شود. وقتي وظايف خاصي را به اتمام مي‌رسانيد احساس قابليت و توانمندي مي‌كنيد و اين امر باعث مي‌شود درون خود احساس ارزش كنيد.

- چيزهاي جديد بياموزيد
يادگيري تمرين غني‌ساز است، هرروز چيز تازه‌اي بياموزيد. يادگيري چيزهاي جديد جهان وسيع‌تري فراروي شما قرار مي‌دهد و در درازمدت فرصت‌هاي بيشتري برايتان مي‌آفريند. براي نمونه از اينترنت استفاده كنيد. اينترنت اطلاعات نامحدودي در اختيار ما قرار مي‌دهد.

- احساسات خود را بيان كنيد
بياموزيد احساسات خود را برزبان آوريد. بياموزيد به اطرافيان محبت كنيد و در اين راه ترس را كنار بگذاريد. به ياد داشته باشيد ترس بدترين مشاور و خطري براي سلامتي است.

- در جستجوي ارتباطات معنوي باشيد: ارتباطات معنوي آرامش دروني عميق‌تري ايجاد مي‌كنند. مديتيشن هم از جمله ارتباطات روحي است كه موجب كسب آرامش و شادي مي‌شود.

- به ديگران كمك كنيد: انسان با كمك كنيد: انسان با كمك به ديگران احساس انرژي، شوق و رضايت مي‌كند. براي كمك به ديگران داوطلب شويد. براي نمونه در انجام امور مالي به يكي كمك كنيد يا هر راه ديگري كه مي‌توانيد به جامعه كمك كنيد بيابيد. فراموش نكنيد هرچه انرژي بيشتري به كار بنديد، انرژي بيشتري دريافت مي‌كنيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Sara stayles♥ ، Disney love ، nahal:o
آگهی
#2
زياد بخنديد

خصوصیت اصلی منه (:
You keep making me weakYeah,
frozen and can't breathe
پاسخ
 سپاس شده توسط Mιѕѕ UηυѕυαL
#3
- مديريت زمان داشته باشيد 

- زياد كار و تلاش كنيد 



با این دوتا موافقم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دلیل بدخط بودن نابغه ها
  دلیل قرمز بودن صندلی ها در سینما
  علت گرد بودن درب چاه های فاضلاب چیست؟
  دانستنی مهم: علت شیطانی بودن عدد ۶۶۶
  دلیل نابغه بودن انیشتین چیست؟؟
  خزرها چه کسانی بودن؟
  سعی کنید زیاد عصبانی نشوید چرا که به عصبانی بودن عادت می کنید!
  ایا میدانید دلیل گرد بودن برخی از میوه ها چیست ..؟
  میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  خجالتی بودن نتیجه کاهش اعتماد به نفس کودکان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان