امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

میوه‌هایی که بیماران کلیوی باید بخورند

#1
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیماران کلیوی و افرادی که به نارسایی کلیه دچارند بهتر است مصرف سبزی را افزایش دهند و میوه‌هایی که پتاسیم کمی دارند،مصرف کنند.

به گزارش فارس، مریم بهادری گفت: بیماران کلیوی بهتر است مصرف پروتئین را کاهش دهند چون مواد غذایی حاوی پروتئین بالا باعث افزایش کارکرد کلیه و تشدید بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماران همچنین رژیم غذاهای کم‌نمک را در برنامه روزانه خود قرار دهند و به اندازه کافی آب و مایعات بنوشند.

این متخصص تغذیه گفت:این بیماران از زیاده‌روی در مصرف گروه مواد غذایی چربی‌ها و گوشت پرهیز کنند و در مقابل مصرف میوه و سبزی را افزایش دهند.

بهادری ادامه داد: بیماران کلیوی بهتر است میوه های کم پتاسیم مانند سیب، نارنگی، لیمو، گریپ‌فروت، گیلاس، توت‌فرنگی، هلو، آناناس، هندوانه، تمشک و زغال‌اخته استفاده کنند.

وی افزود: اما مصرف میوه هایی مانند موز، کیوی، گلابی، آلو، شلیل، زردآلو، طالبی و خربزه به دلیل پتاسیم بالا مناسب نیست.خرما نیز بهتر است مصرف نشود و کدو حلوایی هم جزء سبزی‌هایی با نشاسته بالا است که پتاسیم زیادی هم دارد.

بهادری گفت: سبزیجاتی مانندخیار، کاهو، گل کلم، پیاز، فلفل، کدو، بادمجان و شلغم برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی مفید هستند.

این متخصص تغذیه ورژیم درمانی گفت:مصرف میوه و سبزی برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه مفید و موثر است چون افزودن میوه و سبزی به رژیم غذایی این بیماران مانع از تشکیل اسید بیش از حد در کلیه‌های آنها می‌شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان