نظرسنجی: ایا از MSI CX61 I7 خوشتان امد ؟
ارزش خرید دارد
ارزش خرید ندارد
[نمایش نتایج]
 
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برسی لپ تاب MSI CX61 i7

#1
[rtl]• طراحی و ساخت
برای بدنه این دستگاه، MSI از شاسی لپ‌تاپ گران قیمت GE60 استفاده کرده ولی برای برسی لپ تاب MSI CX61 i7 1کاهش هزینه نهایی، مقداری تغییرات جزئی در آن اعمال کرده است. بارزترین تغییر ایجاد شده در بدنه CX61، مواد به کار رفته در آن است. برخلاف GE60، بدنه CX61 تماما پلاستیکی بوده و هیچ‌گونه ماده اولیه اعلایی در بدنه آن مشاهده نمی‌گردد. کیفیت ساخت دستگاه نیز کمی پایین‌تر از حد انتظارمان از یک لپ‌تاپ رده بالا بود. شاسی و قاب پشت صفحه نمایش، با کمی فشار دچار خمش می‌شوند ولی این میزان در حدی نیست که تاثیری در استفاده های روزمره بگذارد. به طور کلی نمی‌توان گفت که CX61 جزو خوش ساخت ترین و با کیفیت‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار است و رقبایی مانند Sony VAIO E15 و Lenovo IdeaPad Z500 از بدنه با کیفیت‌تری برخوردارند.
[/rtl]

[rtl]ضخامت CX61 نزدیک به 38 میلی‌متر بوده و هنگامی که باتری لپ‌تاپ را داخل آن قرار می‌دهید، وزن کلی دستگاه به 2.4 کیلوگرم می‌رسد. این ضخامت و ابعاد برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی کاملا مناسب است، به همین دلیل مشکلی در حمل و نقل و جابجایی CX61 نخواهید داشت.

• پورت‌ها و اتصالات
همان‌طور که از یک لپ‌تاپ سطح پیشرفته انتظار می‌رفت، CX61 از لحاظ پورت‌ها و اتصالات بسیار کامل است. در سمت راست این دستگاه به ترتیب، درایو نوری، یک عدد پورت USB 2.0، خروجی تصویری VGA و پورت شبکه گیگابیتی قرار دارند. در سمت چپ نیز، خروجی تصویری HDMI، دو عدد پورت USB 3.0 و ورودی و خروجی صوتی تعبیه شده‌اند. در نهایت و بر روی لبه جلویی، یک کارت خوان پنج کاره وجود دارد.
برای ارتباط بی سیم نیز، CX61 دارای Wi-Fi با استاندارد b/g/n و نسل چهارم تکنولوژی بلوتوث است.

• صفحه نمایش و بلندگوها
همانند اکثر لپ‌تاپ‌های مالتی مدیا در این بازه قیمتی، صفحه نمایش 15.6 اینچی CX61 نیز، دارای دقت 1366×768 بوده و تراکم پیکسلی نسبتا پایینی دارد. MSI در سری CX61 از یک پنل TN ساخت کمپانی سامسونگ استفاده کرده است. این پنل، روشنایی و کنتراست مناسبی داشته و رنگ‌های طبیعی و زنده ای تولید می‌کند. البته همانند سایر پنل های TN، زوایای دید صفحه نمایش CX61، به خصوص در حالت عمودی بسیار محدود است. بنابراین اگر کمی از بالا و یا پایین به صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها نگاه کنید، افت قابل ملاحظه ای در کیفیت تصویر مشاهده خواهید کرد.
اما نکته مهم دیگری که در مورد صفحه نمایش CX61 باید در نظر داشته باشید، براق بودن آن است. برخلاف لپ‌تاپ‌های گران قیمت کمپانی MSI، صفحه نمایش CX61 دارای روکش مات نبوده و به همین دلیل کار کردن با این لپ‌تاپ‌ها در فضاهای خارجی و در زیر تابش نور آفتاب، بسیار دشوار است.
به علاوه، در بالای صفحه نمایش یک وب کم با سنسور 1.3 مگاپیکسلی تعبیه شده است که کیفیت رضایت بخشی ندارد ولی برای انجام مکالمات تصویری مناسب و کافیست.
در بالای کیبورد دستگاه، دو بلندگوی استریو تعبیه شده‌اند که عملکردی فراتر از انتظار ما ارائه دادند. بلندی صدا بسیار مناسب بوده و صدای تولید شده، شفاف و بدون اعوجاج می‌باشد. علاقه‌مندان به دنیای موسیقی و فیلم، می‌توانند در صورت نیاز از پورت دیجیتال HDMI و یا پورت 3.5 میلی‌متری صوتی جهت اتصال بلندگوهای خارجی و افزایش کیفیت صدا استفاده کنند.

• کیبورد و تاچ پد
همانند اکثر لپ‌تاپ‌های ساخت کمپانی MSI، سری CX61 نیز از کیبورد های جزیره ای با کلیدهای جدا از هم استفاده می‌کند. کلیدها ابعاد بزرگی داشته و آستانه و عمق آن‌ها نیز مناسب است و برای تایپ کردن بسیار مناسب می‌باشند.
طبق گفته این کمپانی، کیبورد CX61 برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری بهینه شده است. برای مثال، کلیدهای سمت چپی Ctrl و Shift بزرگ‌تر شده و در ضمن کلید ویندوز نیز کمی به سمت راست انتقال پیدا کرده است.
در سمت چپ استراحتگاه دست، تاچ پد لپ‌تاپ قرار گرفته که سطح آن پایین‌تر از سطح استراحتگاه دست می‌باشد. سطح تاچ پد دارای یک بافت دانه دانه ای بوده و از حساسیت بسیار خوبی برخوردار است. در پایین تاچ پد یک صفحه‌ی نقره ای قرار دارد که در زیر آن کلیدهای تاچ پد تعبیه شده‌اند. متاسفانه عملکرد این کلیدها خیلی رضایت بخش نبوده و کلیدهای یکپارچه تاچ پد Lenovo IdeaPad Z500 را بیشتر می‌پسندیدیم.
لازم به ذکر است که می‌توانید در هر زمان که تمایل داشتید، تاچ پد را توسط کلید سخت افزاری که در بالای آن تعبیه شده است، فعال یا غیر فعال کنید.

• عملکرد سخت افزاری
اما می‌رسیم به بحث سخت افزار داخلی و عملکرد کلی دستگاه. یعنی جایی که CX61 توانسته است در میان رقبای هم قیمت خود، بسیار خوب بدرخشد. اکثر مدل‌های CX61 از نسل سوم و چهارم پردازنده های Core کمپانی اینتل استفاده می‌کنند که عملکرد فوق‌العاده خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند. از لحاظ پردازش گرافیکی نیز می‌توانید در سری CX61 از کارت‌های گرافیکی رده متوسط GeForce GT 630M تا کارت گرافیکی قدرتمند GeForce GT 740M ساخت کمپانی NVIDIA مشاهده نمود. در مقایسه با رقبای هم قیمت موجود در بازار مانند Sony VAIO E15، سری CX61 از عملکرد سخت افزاری بهتری برخوردار است.
با توجه به اینکه وجود کارت‌های گرافیکی قدرتمند، یکی از مزایای اصلی سری CX61 محسوب می‌گردد، می‌توان این لپ‌تاپ‌ها را به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به شمار آورد.
سیستم خنک کننده ای که MSI برای CX61 در نظر گرفته است، شامل یک فن بوده که هوای گرم را توسط دریچه ای که در سمت چپ دستگاه قرار دارد، خارج می‌کند. در حالت بیکار و یا هنگامی که بار محاسباتی سنگینی بر روی دستگاه نیست، این فن صدای بسیار کمی تولید می‌کند و دمای بدنه نیز خنک باقی می‌ماند ولی اگر بار محاسباتی سنگینی بر روی پردازنده و یا پردازشگر گرافیکی قرار گیرد، سرعت فن بسیار زیاد شده و صدای نسبتا زیادی تولید می‌گردد. اما متاسفانه در تست‌هایی که انجام دادیم، مشاهده نمودیم که سیستم خنک کننده CX61 عملکرد بهینه ای ندارد. هنگام انجام محاسبات سنگین و یا اجرای بازی‌های کامپیوتری، دمای قسمت‌های مختلف بدنه، به خصوص سمت چپ و بالای کیبورد، بسیار گرم و تا حدی آزاردهنده شد.

• باتری
با توجه سخت افزار قدرتمند و پرمصرف CX61 و باتری ضعیف 49 وات-ساعتی که MSI همراه این لپ‌تاپ‌ها ارائه کرده است، انتظار شارژدهی بالایی از آن نداشتیم. واقعیت نیز همین‌طور است. در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi، مدل‌های مختلف سری CX61، توانستند بین 2:30 تا 3:00 ساعت شارژدهی کنند. این میزان در تست تماشای ویدیو از طریق درایو نوری به 2:00 تا 2:30 ساعت کاهش یافت. بنابراین کاربران CX61 مجبور خواهند بود که آداپتور برق دستگاه را همواره همراه خود داشته باشند.

• جمع بندی
با تولید CX61، کمپانی MSI محصولی بسیار به صرفه و دوست داشتنی را وارد بازار کرد. این لپ‌تاپ‌ها قدرتی بیشتر از اکثر رقبای هم قیمت خود داشته و این موضوع را می‌توان مهم‌ترین مشخصه CX61 دانست. البته هیچ ارزانی‌ای بی حکمت نیست! در مقایسه با رقبای هم قیمتی مانند Sony VAIO E15 و یا Lenovo IdeaPad Z500، کیفیت ساخت CX61 پایین‌تر می‌باشد. در ضمن، سیستم خنک کننده این لپ‌تاپ‌ها نیز بهینه نبوده و توان خنک نگاه داشتن این سخت افزار قدرتمند را ندارد. پس انتخاب با شماست. اگر به دنبال برترین و بهترین عملکرد سخت افزاری در این بازه قیمتی می‌باشید، MSI CX61 جزو بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. ولی اگر کیفیت ساخت و جنس بدنه دستگاه برای شما مهم است، بهتر است به سراغ محصولات دیگری بروید.
[/rtl]

[rtl]مزایا:
عملکرد سخت افزاری بسیار خوب
پورت‌های فراوان
کیبورد بسیار خوب
بلندگوهای قدرتمند
قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
معایب:
کیفیت ساخت پایین
سیستم خنک کننده ضعیف
باتری نه چندان قوی
[/rtl]
یه سری به ویدیو های گیم من بزنید ! Big Grin
http://www.aparat.com/maxpane
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  MSI CX61 2PC

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان