امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نوستالژی اردک ها (نقد بازی DuckTales: Remastered)

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوستالژی اردک ها (نقد بازی DuckTales: Remastered) 1
بازی DuckTales برای کنسول NES جای ویژه ای در قلب بچه های دهه ۱۹۸۰ دارد. نه تنها به خاطر اینکه از روی کارتون محبوبی به همین نام ساخته شده بود بلکه بیشتر به خاطر اینکه خوش ساخت هم بود. کار ساخت بازی برعهده مهندسان متخصص کپکام بود که ساخت Mega Man اصلی را نیز برعهده داشتند. شخصیت های نام‌ آشنا، موسیقی های خارق العاده و گیم پلی بر پایه گشت و گذار باعث شدند DuckTales به یکی از به یادماندنی ترین بازیهای این پلتفرم تبدیل شود.
به همین دلیل کاملا منطقی به نظر می رسد که چرا کپکام تصمیم به بازسازی این بازی کرده ولی درست مثل پیدا کردن یکی از عروسک های دوران بچگی، DuckTales هنوز هم مثل همانی است که در آن زمان به یاد داشتیم.
DuckTales: Remastered در اکثر مواقع ادامه دهنده داستان همان نسخه NES است. داستان آقای McDuck توسط میان پرده هایی که صداگذاری آن ها از روی صداهای شخصیت های کارتون اصلی گرفته شده اند، روایت می شود. بیان کلیت مطلب ساده است: این اردک بیلیونر گنج و جواهرات را دوست دارد و تصمیم می گیرد برای پیدا کردن گنج بیشتر کل دنیا را بگردد. هر مرحله توسط یکی از این میان پرده ها مقدمه چینی می شود و اگر غیر از این بود مراحل مختلف اصلا به هم ربط نداشتند و بی معنی به نظر می آمدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوستالژی اردک ها (نقد بازی DuckTales: Remastered) 1
این میان پرده ها باعث می شوند هر مرحله شبیه یک قسمت از کارتون باشد. اما دیالوگ ها هرچند به سبک خود کارتون وفادار مانده اند ولی در بیشتر مواقع به سمت طنزی می روند که چندان جالب نیست. در یکی از مراحل یک گرز بر سر یکی از اردک ها فرود می آید که به همین دلیل او می گوید:‌«این چیزیه که من به عنوان دل درد می شناسم!» که McDuck جواب می دهد که باید سر او درد می کرده نه دلش. سطح طنز بازی در این حد است که در سرتاسر بازی وجود دارد. شوخی های DuckTales: Remastered بیشتر برای افراد ۸ ساله و پایین تر مناسب است.
طراحی و انیمیشن های بهبود یافته DuckTales: Remastered بیش از بقیه قسمت های آن مورد توجه قرار گرفته اند. تک تک فریم های شخصیت ها و دشمنان با دست طراحی شده اند و فوق العاده هستند. انهایی که کارتون اصلی را دیده باشند خیلی زود خواهند فهمید که طرح های استفاده شده در بازی بر اساس همان کارتون طراحی شده اند. انیمیشن های دوست داشتنی شخصیت ها هم بسیار جالب هستند. وقتی آقای McDuck توسط یک گیاه گوشت خوار بلعیده می شود سعی می کند از گیاه بیرون برود و با دم خود به گیاه فشار وارد می کند! یا در صحنه دیگر وقتی با عصایش مثل گلفبه چیزی ضربه می زند کل بدنش از شدت ضربه می لرزد و چندین پر از بدنش در می آید. اما وقتی از نمایش و معرفی بازی به گیم پلی می رسیم همه چیز رو به سرازیری می رود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوستالژی اردک ها (نقد بازی DuckTales: Remastered) 1 مقایسه نسخه جدید و قدیمی آقای McDuck در حال استفاده از Pogo Stick
کنترل شخصیت اول بازی در DuckTales: Remastered غیر دقیق، سفت و غیر قابل اعتماد است. پرش ها با Pogo Stick چندان دقیق نیستند و بیشتر مواقع در وسط پرش متوقف می شود و باعث می شود دشمنان به شما ضربه بزنند. دیگر مواقع هم McDuck نمی تواند در بعضی سطوح بپرد که به صورت عادی نباید مشکلی داشته باشند. این مشکلات اغلب باعث کشته شدن بازیکن در پرش هایی می شود که هیچ گاه به مقصد نمی رسند.
حتی در درجه سختی معمولی هم بیشتر مرگ هایتان اعصاب خورد کن و نا عادلانه است. هر سه فرصتی که در هر مرحله دارید بسیار با ارزش هستند و اگر سه بار بمیرید مجبورید مرحله را از ابتدا شروع کنید. هر مرحله هم حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد که به اتمام برسد و از همین رو این مسئله بسیار روی اعصاب است. در طرف دیگر درجه سختی آسان بازی از آن طرف پشت بام افتاده است. در این درجه سختی شما می توانید بی نهایت بار بمیرید و میزان سلامتی تان هم دوبرابر می شود. در این درجه سختی با هیچ گونه چالشی رو به رو نیستید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوستالژی اردک ها (نقد بازی DuckTales: Remastered) 1
البته این مشکلات در نسخه NES هم موجود بود. چیزی که مهم است این است که DuckTales: Remastered با وجود وفادار ماندن به اصل قضیه، هیچ تلاشی برای بیشتر لذت بخش تر کردن بازی نکرده است. حتی اگر با کنترل بازی هم کنار بیایید باز هم حس بازی کردن آن را نخواهید داشت. دشمنان چیزی بیشتر از این نیستند که مسیر مشخصی را طی کنند و منتظر بمانند که شما روی سرشان بپرید. نقطه عجیب این است که اگر دو متر جلوتر بروید و برگردید دشمنانی که کشته اید دوباره جلویتان پدیدار می شوند. نسخه NES به خاطر مشکلات حافظه ای که این کنسول داشت مجبور بود این مشکلات را تحمل کند ولی در حال حاظر با چنین پلتفرم های قدرتمندی هیچ دلیلی برای دوباره اعمال کردن آنها در بازی جدید وجود ندارد.
اگر هدف WayForward و Capcom که به ترتیب سازنده و ناشر بازی هستند این بود که DuckTales را با مدرنیزه کردن جلوه های بصری آن بازسازی کنند باید بگوییم که در این کار موفق شده اند. اما دیگر بازیهای NES که نسخه بهبود یافته ی آنها منتشر شده اند، علاوه بر بهبود دادن گرافیک و برطرف کردن مشکلات، بازی را قابل دسترس تر از گذشته کرده اند. اما در عوض DuckTales: Remastered به جز گرافیک بهبود یافته اش چیز زیادی برای گفت ندارد و هیچ زیبایی گرافیکی نمی تواند این مشکلات را پنهان کند.
DuckTales: Remastered چند روز پیش در ۲۲ مرداد برای پلتفرم های PC ،Xbox 360 ،PS3 و Wii U منتشر شد و شما می توانید هم اکنون آن را تهیه کنید.
.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان