امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خالکبوبی میکروفون روی گلو

#1
خالکبوبی میکروفون روی گلو 1
به نظر می رسد زیست فناوری یک از شاخه های علم آینده است که بر همه چیز سلطه یافته و تمام تکنولوژی امروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. و البته غولهای تکنولوژی از هم اکنون خود را برای همراهی با این موج عظیم آماده می کنند. پتنتی از شرکت موتورولا منتشر شده که نشان از سرِ پر سودای این شرکت برای ورود به زیست فناوری دارد. این پتنت که البته در سال ۲۰۱۲ ثبت شده به طور مشخص یک میکروفون را نشان می دهد که می تواند روی گلو خال کوبی شود (یا شاید هم بچسبد!).

در اسناد ثبتی آمده:

نقل قول: خال کوبی الکترونیک می تواند مثلاً یک میکروفون باشد. یک فرستنده/گیرنده که امکان ارتباط بی سیم با دستگاه های مخابراتی همراه را فراهم می کند. منبع تغذیه آن هم از طریق یک شبکه شخصی مرتبط با این دستگاه ها تامین می شود و توسط یک کنترلر هدایت می شود. می توان کنترل کننده را برای دریافت سیگنال از دستگاه های همراه پیکر بندی کرد تا امواج صوتی را از گلو دریافت کند و با نسبت خوبی از نرخ سیگنال در ازای نویز برای تشخیص به دستگاه ارسال نماید.
اگر کل ماجرا همین چیزی باشد که در توضیح پتنت آمده، کمی باید به عقل موتورولایی ها شک کرد. آخر چه کسی حاضر می شود برای اینکه نسبت سیگنال به نویز مکالمه اش بهبود یابد، گلوی نازنین خود را برای خال کوبی به دست مهندسان این شرکت بسپارد؟ حالا اگر شکل درست و حسابی داشت مثلاً گلی، پروانه ای، شاید می شد به آن فکر کرد. اما یک تکه مدار الکترونیک روی گلو برای بهبود کیفیت مکالمه!

البته در نظر داشته باشید که اغلب فناوری های تاریخ ساز، در ابتدای امر مسخره به نظر می رسیدند. و اگر بنا بر اجرایی شدن این ایده باشد احتمالاً تغییراتی در آن داده می شود. فرضاً شاید بتوان از آن برای رصد علایم حیاتی بیماران و کاربردهایی از این دست استفاده کرد. شما چه فکر می کنید؟
صب بخیر تهران من عاشق توام
پاسخ
 سپاس شده توسط ♣♦♠l♥k♠♦♣
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان