امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....!

#1
شاید شب ها گاهی که به آسمان نگاه می کنید با خود فکر کرده باشید که واقعا چند ستاره پیش رویتان چشمک می زند و چندتای آنها ممکن است میزبان سیاره ای مشابه زمین ما باشند. در این مورد خاص می شود گفت با نگاهی سرانگشتی به آسمان شب احتمالا می توانید بیش از 2500 ستاره از حدود 5800 تا 8000 ستاره قابل رؤیت را با چشمان غیرمسلک بشمرید! البته اگر در جایی خارج از شهر مثل صحرا در حال شمردن باشید که نورهای مزاحم دید شما را کور نمی کنندو این تازه قطره ای از یک دریاست.

Tau Cetie

فاصله تا زمین: 12 سال نوری

تناوب مداری: 168 روز

ابعاد: 1.8 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
Tau Cetie که البته هنوز وجود آن تایید نشده می تواند یکی از نزدیکترین سیارات مستعد حیات به ما باشد. این سیاره در لبه گرم کمربند حیات واقع شده و ممکن است اتمسفر غلیظی داشته باشد. دراین حالت جو سیاره احتمالا تحت تاثیر شدید اثر گلخانه ای قرار خواهد داشت که می تواند درجه حرارت سطح آن را تا 70 درجه سانتیگراد هم بالا ببرد. این یعنی هیچ یک از نمونه های حیاتی که ما می شناسیم به جز باکتری های گرمادوست در این اکوسیستم زندگی نخواهند کرد.

Gliese 581d

فاصله تا زمین: 20 سال نوری

تناوب مداری:
67 روز

ابعاد:
نامشخص
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
گلیس 581، کوتوله سرخی نه چندان گرم با جرمی تقریبی یک سوم خورشید ما واقع در صورت فلکی ترازو است. گلیس 581d چهارمین سیاره در منظومه این نخستین سیاره فراخورشیدی بودکه در کمربند حیات ستاره ای دیگر پیدا می شد. این سیاره که البته هنوز وجودآن تایید نشده، می تواند دنیایی با اقیانوس های عمیق باشد. البته هنوز برای هر نوع شادمانی خیلی زود است؛ به خصوص که ما هنوز چیز زیادی در مورد اتمسفر سیارات این منظومه نمی دانیم.

Gliese 667c

فاصله تا زمین:
22 سال نوری

تناوب مداری: 28 روز

ابعاد: 1.9 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
این سیاره صخره ای یکی از بهترین کاندیداها برای یک سیاره صاحب آب مایع به شمار می رود. با وجودی که Gliese 667c اندکی از زمین ما گرمتر است، همچنان در لبه گرم کمربند حیات ستاره اش قرار گرفته و شانس خوبی برای حیات دارد. این سیاره در منظومه ای شامل هفت سیاره جای گرفته و گفته می شود تا 85 درصد به زمین شباهت دارد؛ هر چند جرمش دو برابر بیشتر است.

HD40307g

فاصله تا زمین:
42 سال نوری

تناوب مداری:
198 روز

ابعاد: نامشخص
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
موقعیت ویژه این سیاره آن را به یکی از کاندیداهای مناسب داشتن شرایط حیات بدل کرده. در حال حاضر دانشمندان مطمئن نیستند که در این سیاره با یک ابرزمین طرف هستیم یا یک سیاره داغ کوچک بدون سطحی جامد.

Gliese 163c

فاصله تا زمین:
49 سال نوری

تناوب مداری:
26 روز

ابعاد: 1.8 تا 2.4 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
یک گلیس دیگر که باز هم استعداد خوبی برای حیات دارد و دور یک ستاره کوتوله سرخ میگردد. تنها مشکل ابعاد 72 برابری آن نسبت به زمین است. این سیاره غول آسار سما به بزرگی ستاره ای است که دورش می چرخد و احتمالا بیش از حد برای حیات داغ است. رفتار سیاراتی که حول کوتوله های سرخ می چرخند هنوز به درستی قابل درک نیست در نتیجه نمی شود نتیجه گیری قطعی داشت.

Kepler-22b

فاصله تا زمین: 620 سال نوری

تناوب مداری: 2590 روز

ابعاد: 2.4 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
کپلر 22 بی نخستین سیاره ای بود که در کمربند حیات سیاره مادرش پیدا شد. با اینحال به خاطر بزرگی سیاره احتمالا مناسب حیات نیست یا دست کم فعلا اینطور تصور می شود. با تمام این احوال به احتمال زیاد این سیاره اتمسفر و دمایی مشابه زمین دارد. این سیاره حدود 15 درصد نسبت به زمین به ستاره خود نزدیکتر است که البته با توجه به گرمای کمتر کپلر 22 نسبت به خورشید ما قابل چشم پوشی است.

f26-relpeK

فاصله تا زمین: 1200 سال نوری

تناوب مداری: 247 روز

ابعاد: 1.4 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
امروزه تصور بر این است که این ابرزمین صخره ای 7 میلیارد سال قدمت دارد و در نوع خودش یکی از اصلی ترین کاندیداهای کنونی حیات به شمار می رود. اینطور که برخی مطالعات می گویند ممکن است سطح سیاره با اقیانوس هایی وسیع پوشانده شده باشد.

Kepler-69c

فاصله تا زمین:
2700 سال نوری

تناوب مداری: 242 روز

ابعاد: 1.7 برابر شعاع زمین
کرۀ زمیـــــــن دوم در فضا.....! 1
ابتدا تصور بر این بودکه این سیاره ابرزمینی 70 درصد بزرگتر از زمین ماست. با اینحال مطالعات بعدی که اوایل سال 2013 منتشر شد نشان از شباهت سیاره به زهره داشت. در حقیقت سیاره بیشتر یک ابر زهره بود که برخلاف تصور اولیه بعید به نظر می رسد صاحب حیات باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط bahare_021 ، ッツ محمـב هـاבے ツッ ، AMIRHOSSINE7
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان