امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس

#1
تقریباً ۶۰ سال از ساخت اولین خودروی بدون‌راننده توسط جنرال موتورز می‌گذرد و هنوز هم راه افتادن چنین ماشین‌هایی در خیابان‌ها، با پیچیدگی‌هایی همراه است. شرکت‌هایی مثل گوگل، آئودی، جنرال موتورز و تسلا در این زمینه قدم‌هایی رو به جلو داشته‌اند. با این حال، پیشرفت چنین خودروهایی در دنیای واقعی آرام دنبال می‌شود و از این‌رو، برخی از معروف‌ترین خودروها، در دنیای تخیلی و فیلم‌ها به صورت یک ماشین بی‌نیاز از راننده نشان داده شده‌اند. تصاویری که ما به صورت تخیلی از این خودروها می‌بینیم، گویای عملکردهای مورد انتظار برای یک خودروی بدون راننده است. در زیر لیستی پنج‌تایی از این ماشین‌ها مرور می‌شود. قبل از هر چیز ذکر این نکته لازم است که ماشین‌های ترانسفورمرز از این دسته کنار گذاشته شده‌اند؛ آن‌ها تنها یک ماشین نیستند!

ماشین پلیس اولترا لایت جی‌ام (مرد انفجاری- Demolition Man).
جی‌ام الترالایت در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک خودروی چهار سرنشینه، برای ارزیابی کارایی ماشین‌های سبک‌وزن ساخته شد. این خودرو، یک موتور دو زمانه با قدرت ۱۱۱ اسب بخار در خود داشت و مصرف سوخت آن ۲/۳۶ لیتر بود؛ ولی با این حال، عملکردی مانند یک سدان امروزی را حفظ می‌کرد. طراحی منحصر به فرد و پیشرو، باعث شد تا سازندگان فیلم «مرد انفجاری» از این خودرو برای فیلم علمی‌ تخیلی‌شان استفاده کنند. اولترا لایت به عنوان ماشین پلیس آینده در سال ۲۰۳۲ در فیلم استفاده شد.5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس 1بیش از ۲۰ دستگاه اولترالایت جی‌ام برای بازی در کنار سیلوستر استالونه و ساندارا بولاک مورد نیاز بود. برخلاف مدل واقعی، ماشینی که در فیلم نمایش داده شد، دارای شخصیت بود و بر اساس نیروی الکتریکی کار می‌کرد. تکنولوژی‌هایی مانند کنترل‌های صوتی و ارتباط تصویری با خودرو نیز از جمله امکانات نمایشی این ماشین بود. در بعضی مواقع و به کمک فرمان صوتی، کنترل حرکت می‌توانست از دست خودرو خارج شود و به راننده انتقال یابد. صحنه‌ای که بیشتر در ذهن می‌ماند، آن‌جا بود که استالونه و ویزلی اسنیپز در حال درگیری بودند و در این میان ماشین، خودش راه را تشخیص می‌داد. در یک صحنه جالب دیگر، خودرو بدون نیاز به کنترل فرمان، و با فرمان‌های صوتی راننده، می‌توانست هدایت شود.

پلیموث فیوری ۱۹۵۸، کریستین (کریستین – Christine).
هر کسی که فیلم کریستین را دیده باشد، نمایی از رنگ‌های زرد و سفید یک پلیموث فیوری ۱۹۵۸ در ذهن خواهد داشت. این فیلم در سال ۱۹۸۳، بر اساس قصه‌ای ترسناک از استیون کینگ، ساخته شد. پلیموث فیوری ۱۹۵۸ در این فیلم، نقش «کریستین» را بازی می‌کرد و به دور از تکنولوژی‌های الکترونیکی و سیستم راهبری، می‌توانست به راحتی، خودش رانندگی کند. کریستین می‌توانست حالت تدافعی پیدا کند و خودش را بازیابی کند. شخصیت کریستین، یک ماشین جنایت‌کار بود که می‌خواست به هر ترتیب ممکن رابطه‌اش را با صاحبش، «ارنی»، حفظ کند و از این رو، بسیاری از دوستان ارنی را زیر می‌گرفت و افراد بسیاری را به قتل می‌رساند.5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس 1بت‌موبیل (بتمن، ۱۹۸۹).
بت‌موبیلی که بر اساس لینکلن فیوچرا ساخته شده، تنها یکی از چندین وسیله نقلیه‌ای است که بتمن در بیش از هشت دهه مبارزه علیه جرم و جنایت، به کار برده است. یکی از محبوب‌ترین بت‌موبیل‌ها، بت‌موبیلی بود که در فیلم بتمن سال ۱۹۸۹ ساخته «تیم برتون» نمایش داده شد و همچنین، در فیلم بعدی بتمن نیز در سال ۱۹۹۲ با عنوان بازگشت بتمن ظاهر شد. در کنار سلاح‌های دفاعی، این ماشین قابلیت این را داشت که بدون راننده به راه خود ادامه دهد.5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس 1آئودی RSQ، (من ربات هستم- I, Robot).
سال ۲۰۳۵ است و به نظر می‌رسد که آئودی، تمام دیگر شرکت‌های خودروسازی، اعم از تویوتا، شورلت و فورد را تحت‌الشعاع قرار داده است؛ تا جایی که حتی نیروی پلیس شهر شیکاگو در امریکا نیز از سدان‌های آئودی استفاده می‌کند. در فیلم «من ربات هستم» که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است، ویل اسمیت در کنار یک ماشین پیشرفته تخیلی بازی می‌کند. طراحی آئودی RSQ شبیه آئودی TT است و از جهاتی نیز به آئودی R8 کوپه شباهت دارد. این خودرو می‌تواند مسیر خود را در سال ۲۰۳۵ در شیکاگو پیدا کند و بدون راننده در بزرگراه‌ها حرکت کند. کارآگاه اسپونر می‌تواند در مواقع حساس، کنترل آئودی RSQ را، خود به دست گیرد.5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس 1(KITT- نایت رایدر).
«صنایع شوالیه دو هزار» عنوان یک ماشین پیشرفته برای مقابله با مجرمان است که توسط ویلتون نایت اختراع شده است و به صورت اختصار، KITT نامیده می‌شود. KITT در سریال تلویزیونی نایت رایدر در سال ۱۹۸۳ در کنار افسر پلیسی با نام مایکل لانگ بازی می‌کند. این افسر پلیس، بعداً در فیلم به مایکل نایت (شوالیه) تغییر نام می‌دهد. KITT توسط حکومت، ساخته شده تا دست آن‌هایی را که فراتر از قانون عمل می‌کنند، از جامعه کوتاه کند و امید و اعتماد به نفس را به افراد جامعه برگرداند. در کنار این‌ها، KITT از تکنولوژی‌ای بهره می‌برد که با کمک آن می‌تواند، خودش را در مسیر هدایت کند. حالت «اتو کروز»، حالتی است که در آن، مایکل نایت، تمام اختیار حرکت را به KITT می‌سپارد. علاوه بر این صداگذاری مناسبی که برای KITT صورت گرفته، وی را فراتر از یک ماشین بدون راننده نشان می‌دهد و برای او یک شخصیت ایجاد می‌کند. این موضوع را تنها پس از گذشتن چند قسمت از سریال، می‌توان درک کرد.5 خودروی فانتزی با سیستم راننده خودکار + عکس 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=66736
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=66212
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=66209
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=66114
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت
  مقایسه برخی مدل های خودروی هایما
  بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX
  سیستم کروز کنترل یا تثبیت سرعت چیست و چگونه کار می کند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان