امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال ماهواره‌های مینیاتوری به فضا با 12 هزار پوند!

#1
ارسال ماهواره‌های مینیاتوری به فضا با 12 هزار پوند! 1



اکتشاف فضایی دیگر شکارگاه سازمان‌های بزرگ که برای پرتاب یک ماهواره می‌توانند 280 میلیون پوند صرف کند، نیست و اکنون مهندسان آماتور نیز می‌توانند کاوشگرهای خود را با تنها 12 هزار پوند به فضا بفرستند.

با قیمت یک خودرو اکنون همه می‌توانند یک ماهواره مکعبی کوچک پنج سانتیمتری را به مدار ارسال کنند تا از زمین عکس گرفته و تجربیات کیهانی انجام دهد.

همه اینها توسط شرکت Alba Orbital در گلاسکو به واقعیت پیوسته که اخیرا آغاز به ساخت و فروش اجزای ساخت ماهواره‌های کوچک موسوم به «PocketQubes» کرده است.

تام والکینشاو، رییس این شرکت زمانی که برای شغلی در یک شرکت محلی موسوم بهClyde Space مورد قبول واقع نشد را الهام‌بخش افتتاح این شرکت خوانده است.

شرکت Clyde Space به عرضه ماهواره‌های CubeSat می‌پردازد که نوعی ماهواره مینیاتوری برای تحقیقات فضایی بوده و حجم آنها دقیقا یک لیتر با وزن حدود 1.33 کیلوگرم است.علیرغم اندازه کوچک این ماهواره‌های هزینه پرتاب آنها بیش از 100 هزار دلار بوده در حالی که هزینه پرتاب ماهواره PocketQube تنها 12 هزار پوند است.

اندازه کوچکتر این ماهواره باعث کاهش هزینه پرتاب آن شده و عناصر این ماهواره نیز برای ساخت یک ماهواره بزرگتر قابل چینش در کنار هم هستند.

در حالی که تحقیقات فضایی در حال حاضر در سلطه سازمان های بزرگ قرار داشته، قابلیت پرتاب ارزان ماهواره می‌تواند مجموعه‌ای از فرصتها را برای شرکت‌های با اندازه کوچک و متوسط ارائه کند.

ماهواره PocketQube حتی می‌تواند به شناسایی یک خودروی پرتابی کمک کند. این گروه با یک شرکت ایتالیایی موسوم به GAUSS همکاری می‌کنند که واسطه فرصت‌های پرتاب با یک موشک روسی موسوم به Dnepr است. اگرچه این هدف ابتدایی والکینشاو برای راه‌اندازی این شرکت نبود.

وی ابتدا قصد داشت به مردم فرصت‌هایی برای ارسال مردگانشان به فضا ارائه کند که در آن، کپسول‌هایی از خاکستر افراد بر روی یک ماهواره به مدار فرستاده می‌شد اما به دلیل وجود چالش‌های حقوقی با سازمان فضایی بریتانیا مجبور به تغییر کاربری شد.

این شرکت تاکنون تعدادی نمونه پیش‌ساخت تولید کرده و به دنبال جذب سرمایه از سوی سایت کیک‌استارتر برای ساخت سازه‌های تجاری قابل خرید برای مردم است. تعدادی از این ماهواره‌ها در ماه نوامبر پرتاب خواهند شد که شامل ماهواره BearkerSat دانشگاه مورهد و QubeScout-S1 دانشگاه مریلند است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۴ مأموریت «ماهواره‌ای» جدید در راه است!
  اطلاعاتی در مورد ماهواره
  عبور یک سیارک از بیخ گوش یک ماهواره
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  تصویری که با کمک بیش از ۷۸ هزار نفر تجزیه و تحلیل شد
  حرکت شهاب سنگ عظیم با سرعت ۳۰ هزار کیلومتر در ساعت به سمت کره زمین
  ده هزار سال بعد چه خواهیم شد؟
  کشف سیاهچاله ای عظیم با جرم ۱۰۰ هزار برابر خورشید
  عداد نئاندرتال‌ها دهها هزار نفر بیشتر از محاسبات پیشین میباشد .
  با یک موشک 104 ماهواره پرتاب شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان