امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بربر ها

#1
بربر وازه بر بر ریشه یونانی دارد و به معنای بیگانه است .یونانی ها این وازه را برای همه مردم غیر یونانی به کار می برند . بربر ها نیاکان المانی ها.فرانسوی هاوانگلیسی ها هستن که پس از سقوط امپراتوری روم ارام ارام امپراتوری بزرگی را در المان. فرانسه ایتالیا وانگلستان پدید اوردند ان ها که ژرمن نام داشتند ودر قرن های پیش از میلاد در سوئد و المان زندگی می کردند . نیاکان اروپایی ها . ژرمن ها در سال 70 پیش از میلاد به طرف چنوب حرکت کردند سلت ها را شکست دادند ودر گل{فرانسه}ساکن شدند زولیوس سزار 56 سال پیش از میلاد زرمن ها را از گالیا عقب راند اما ان ها 9 سال پیش از میلاد بر ضد رومی ها شرویدند .درسال های 260 تا 270 پس از میلاد برخی قبیله های زرمن از جمله فرانک ها المان ها و گت ها به روم یورش بردند .رومی ها به ناچا ر با ان ها صلح کردند وبه ان ها جای سکونت دادند .عده ای از زرمن ها نیز به سپاه روم پیوستند .قبیله های ساکسون و انگل {نیاکان انگیلیسی ها}هم جزیره ی انگلستان را از دست رومی ها دراوردند. هون ها :هون‌ها یا هونهای زرد قومی صحراگرد از مغولستان بودند که در سده‌های چهارم و پنجم میلادی به سوی غرب مهاجرت کرده و در موازات آمودریا کوچ‌نشین‌هایی تأسیس کردند.
آن‌ها در حدود سال ۳۵۰ پس از میلاد به مرزهای خاوری ایران حمله کردند ولی لشکر ایران تحت شاهنشاهی شاپور دوم از ورود آن‌ها به مرزهای ایران جلوگیری کرد. بعدها هون‌ها به رهبری شاه خود گرومبات به لشکر ایران پیوستند و در لشکرکشی شاپور دوم به بخش تحت چیرگی رومیان در میان‌رودان او را همراهی کردند
هون‌ها گروهی متحد از قبایل مختلف بودند. هسته اصلی هون‌ها را اقوام آلتایی‌زبان و مجارها تشکیل می‌دادند اما گروه‌های مختلف قومی در بین آنها وجود داشت. خاستگاه هون‌ها آسیای میانه ] و شمال چین بود اما به مرور با مهاجرت به غرب وارد صفحهٔ تاریخ ایران و روم شدند و بیش از هزار سال نام خود را در نقشهٔ آسیا و اروپا به عنوان عشایری جنگجو ثبت کردند. طی سده‌ها جنگ با این دو امپراتوری، صدمات فراوانی به هر دو وارد ساختند ] و در سدهٔ پنجم میلادی حتی تا نزدیکی رم پیش رفتند ولی سپس ناپدید و مجذوب اقوام اوراسیا شدند
حتی ممکن است مهاجرت بزرگ هون‌ها عامل محرک در فروپاشی امپراطوری روم باشد. پژوهش‌های معاصر نشان می‌دهد هون‌ها یک زبان مخصوص به خود را داشتند.که مقدار خیلی کمی از آن باقی مانده‌است.برخی نیز معتقدند زبان هون‌ها با زبان‌های ترکی در ارتباط بوده‌است زبان‌های بسیار دیگری مانند زبان‌های ژرمانتیک شرقی در میان هون‌ها نیز صحبت می‌شده‌ است.
اتیلا از قبیله هون: آتیلا (۴۰۵ تا ۴۵۳ میلادی): رهبر قوم هون که در زمان حیاتش بزرگ‌ترین امپراتوری را در اروپا، از رود اورال تا دانوب داشت. در زمان فرمانروایی‌اش وی یکی از مخوف‌ترین دشمنان امپراتوری‌های روم غربی و شرقی بود. رومیان به او لقب تازیانه خداوند داده بودند و به او باج می‌دادند تا کاری به کار رم نداشته باشد.

آتیلا در آغاز به ایران حمله کرد و با شکست مواجه شد. حمله‌ای که او در سال ۴۴۱ میلادی به امپراتوری روم شرقی کرد باعث شد تا تصمیم به حملات بیشتری به سوی غرب بگیرد. وی در اروپا شهرهای بسیاری را نابود و غارت کرد
مرگ عموی آتیلا به نام روگیلا (راگا و یا روا) در سال ۴۲۴ میلادی موجب شد که او به همراه برادرش بلدا (یا بودا) که فرزندان مونجوک بودند کنترل امپراطوری هون را به دست بگیرند. آتیلا دو بار به بالکان لشکر کشید و پیش از شکست در نبرد چالون از گل (فرانسه امروزی) تا اورلئان پیش رفت؛ وی در ۴۵۲ امپرطور روم غربی والنتینای سوم را از پایتختش راونا بیرون راند و به قسطنطنیه و رم رسید وی از تاختن به این دو شهر خودداری ورزید. مرگ : در اثر خونریزی بینی و به روایتی خونریزی داخلی فوت کرد. هون‌ها جنازه آتیلا را در سه تابوت درون هم قرار دادند تابوت اول که جسد درون آن قرار داشت از طلا، تابوت دوم که تابوت طلایی را درون خود جا داده بود از نقره و سومین تابوت که تابوت نقره درون آن جای می‌گرفت از فولاد بود. تابوت آتیلا را در بستر رود تیزا دفن کردند.
آتیلا آن چنان محبوب مردم خود بود که در عزای او به جای اشک ریختن رگهای خود را می‌زدند و خون خود را می‌ریختند

پایان امپراتوری روم غربی:یورش های پیوسته قبیله های بربر به امپراتوری روم غربی باعث فروپاشی ان شد سرانجام بربر ها در المان و ایتالیا اسپانیا انگلستان و فرانسه ساکن شدند .اودواکر سردار زرمن اخرین سردار زرمن اخرین پادشاه روم غربی به نام رومولوس الوستولوس را بر کنار کرد وخود به عنوان شاه ایتالیا به حکومت رسید .کلوویس فرمانروای گل بیز امپراتوری فرانک و زرمن را بنیان نهاد .نوه کلوویس امپراتور شارلمانی هم عصر هارون الرشید خلیفه بزرگ عباسی بود.پس از مرگ شارلمانی امپراتوری او به کشور مستقل ایتالیا و المان و فرانسه تقسیم شد.
قرهنگ تازه



پس از سقوط امپراتوری روم در سال 476 میلادی اروپا وارد دوران جدیدی شد که از ان با عنوان قرون وسطا یاد میشود .در اغاز این دوران نبردهایی بین مسلمانان واروپایی ها رخ داد که در ان مسلمانان ن موفق به تصرف اسپانیا شدند و نتیجه ی حکومت مسلمانان شکوفایی فرهنگی شهرها بود. برای مثال در شهر کوردبا 70 کتابخانه با پیش
4000 جلد کتاب دایر شده بود
پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، best~boy ، cute flower ، راستین ، 1939 ، FARID.SHOMPET ، .ali. ، بر پشت شیر،خورشید اثر ، love 2012 ، Lordlas ، ...Altair... ، شیواتیر
آگهی
#2
Smile
خیلی خوشم اومدSmile
پاسخ
 سپاس شده توسط mina77
#3
از بربر ها خیلی متنفرم چون امپراتوری روم غربی رو از بین بردند و باردیگر شاخه دیگر از بربرها یعنی اعراب امپراتوری باشکوه ساسانی رو ازبین بردند وهزاران تمدنی که نابود کردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

بربر ها 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط mina77 ، ♥ Sky Princess♥ ، FARID.SHOMPET ، لرد سینا
#4

پس منم ازشون متنفرم Sleepy
پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، mina77 ، ♥ Sky Princess♥
#5
بربر ها آدم های بدی هستن من ازشون متنفرمConfused
پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، ♥ Sky Princess♥ ، mina77
#6
من ملتی شجاع تر از بربر در تاریخ زیاد ندیدم. ولی باور دارم که ملت بربر وحشی و خونریز بودن. بربر ها موجب شدن که تاریخ تکان های زیادی بخورد.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ Sky Princess♥ ، mina77
آگهی
#7
سپاس از مطلبتان با این حال بایستی نکته ای را متذکر شوم
تا انجا که من دانسته هایم مرا یاری میدهد، رومیان به اقوام غیر از خودشان بربر میگفتند و علتش هم این بود که هنگام دیدن آنها زبانشان گویی به لکنت میافتاد و میگفتن : بَ بَ بِ بَ که بعدها بربر استعمال شد. اقوامی مثل گات، هون، فرانک، وایکینگ بربر گفته میشدند ولی استعمال دیگری برای بربر هست و انهم اقوام وحشی بی تمدن هستند که بنا بر این تعریف اعراب هم بربر شناخته میشوند.
در این خاك زرخیز ایران زمین ، نبودند جز مردمی پاك دین / همه دینشان مردی و داد بود ، وز آن کشور آزاد و آباد بود
پدر در پدر آریایی نژاد ، ز پشت فریدون نیکو نهاد / بزرگی به مردی و فرهنگ بود ، گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما ، که شد مهر میهن فراموش ما / که انداخت آتش در این بوستان ، کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟ ، خرد را فکندیم این سان زکار / نبود این چنین کشور و دین ما ، کجا رفت آیین دیرین ما؟
به یزدان که گر ما خرد داشتیم ، کجا این سر انجام بد داشتیم / بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم ، برون سر از این بار ننگ آوریم
(حکیم فردوسی توسی)
پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، FARID.SHOMPET ، 1939
#8
بله.ولی آیا رومیان به ایرانی ها هم بر بر می گفتند؟

هر کدام از اقوام گل,ژرمن,عرب و... برای خود تمدنی خاص داشتند.

رومیان هم کاری جز تمسخر,دروغ گفتن و... نداشتن.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

بربر ها 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط بر پشت شیر،خورشید اثر ، FARID.SHOMPET ، 1939
#9
من فکر میکنم جواب این سئوال را قبلا دادم

بله به ایرانیان هم بر بر میگفتن

یونانی ها که اصلا به هر قوم غیر از خود بربر میگفتند
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







بربر ها 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، بر پشت شیر،خورشید اثر
#10
درسخنرانی از هانیبال باراک سردار کارتاژی وی خصلت های بد رومیان دروغ گو واتهاماتشان به ملل کارتاژ رو فاش می کند

متن اون سنرانی در بازی روم توتال وار وقتی می خواهید با کشور کارتاژ بازی رو شروع کنید تریلز ابتدایی بازی خونده می شه.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

بربر ها 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط چه گوارا


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان