امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عجایب-دنیای-نظامی

#1
آمار تسلیحات هسته ای جهان از ۱۹۴۵تا۲۰۰۶
عجایب-دنیای-نظامی 1
آمریکا و روسیه ۹۷ درصد کلاهک های هسته ای جهان را در اختیار دارند.بولتن دانشمندان اتمی ضمن بررسی ذخائر هسته ای جهان از سال ۱۹۴۵ تا ۲۰۰۶ اعلام کرد که ۹۷ درصد از کلاهک های هسته ای جهاب به آمریکا و روسیه اختصاص دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بولتن دانشمندان اتمی درگزارشی تحلیلی نوشت : سطح بالای مخفیانه نگاه داشتن برنامه های هسته ای از اینکه سبب شود تا همه، تعداد واقعی سلاحهای هسته ای در جهان را بدانند ، جلوگیری به عمل می آورد. هر کشوری جزئیات سلاحهای هسته ای خود را مخفی نگاه داشته وعوام، اطلاعات کمی در مورد میزان و محتویات ذخایر هسته ای کشورهای دیگر دارند.ادامه…

” رابرت نوریس” و “هانس کریستنسن” درگزارش خود می نویسند: با وجود این ابهامها، ما برآورد می کنیم که نه کشور آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، ند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی، حدود ۲۷ هزار کلاهک هسته ای سالم داشته باشند که ۹۷ درصد آن مربوط به آمریکا و روسیه می شود. حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ کلاهک از نوع فعال هستند.

دربخش دیگری ازاین گزارش آمده است: براساس محاسبات، بیش از ۱۲۸ هزار کلاهک هسته ای از سال ۱۹۴۵ ساخته شده که همه آن به جز ۳ درصد توسط آمریک و روسیه ساخته شده است.

نوریس و کریستنسن به برسی ذخایر هسته ای این نه کشور پرداخته اند :ادامه…

آمریکا : پنتاگون( وزارت دفاع آمریکا) دارای ۱۰ هزار کلاهک هسته ای در زرادخانه های خود است که حدود ۵ هزارو ۷۳۵ کلاهک از نوع فعال و یا قابل استفاده هستند. بقیه آن نیز از نوع ذخیره و یا غیرفعال هستند. از ۷۰ هزار کلاهک هسته ای تولید شده توسط آمریکا از سال ۱۹۴۵ ، بیش از ۶۰ هزار کلاهک تا اواسط سال ۲۰۰۶ از دور خارج شده اند. بیش از ۱۳ هزار کلاهک هسته ای از سال ۱۹۹۰ از دور خارج شدند .

روسیه : مسکو اطلاعات محدودی را در مورد میزان ذخایر خود منتشر کرده و آینده هسته ای آن خطرناک و در ابهام زیادی قرار دارد. برآورد می شود که از سال ۱۹۴۵ روسیه حدود ۵۵ هزار کلاهک هسته ای تولید کرده باشند و در سال ۱۹۹۱ حدود ۳۰ هزار کلاهک درزرادخانه های آن وجود داشت.

وزارت دفاع آمریکا و سیا( سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) برآورد کردند که روسیه از سال ۱۹۹۰ سالانه بیش از ۱ هزار کلاهک هسته ای خود را برچیده است. از ۱۶ هزار کلاهک هسته ای فعال که برآوردی از ذخایر هسته ای روسیه است،حدود ۵ هزارو ۸۳۰ کلاهک از نوع قابل استفاده هستند. البته به گفته بعضی از کارشناسان نظامی ناتو حدود 9 هزارو 650 کلاهک قابل استفاده در روسیه موجود میباشد.

انگلیس : از سال ۱۰۵۳ انگلیس حدود هزارو ۲۰۰ کلاهک تولید کرده است. در دهه ۱۹۷۰ حدود ۳۵۰ کلاهک در زرادخانه های انگلیس وجود داشت و از آن پس میزان آن کاهش یافته است. ذخایر کنونی آن دارای ۲۰۰ کلاهک استراتژیک و شبه استراتژیک است.

فرانسه : ذخایر کنونی فرانسه در حدود ۳۵۰ کلاهک هسته ای است و این رقم پایین تر از رقم ۵۴۰ کلاهک در سال ۱۹۹۲ است. برآورد می شود که فرانسه از سال ۱۹۶۴ بیش از ۱ هزارو ۲۶۰ کلاهک هسته ای تولید کرده باشد.در دهه گذشته فرانسه موشکهای بالستیک زمینی خود را برچید و بمب های هسته ای خود را نیز که برای حمل توسط هواپیمای جنگنده دریایی در نظر گرفته شده بود، از دور خارج کرد.

چین : برآورد می شود که چین دارای ۲۰۰ کلاهک هسته ای باشد و این رقم کمتر از ۴۳۵ کلاهک در سال ۱۹۹۳ است. چین قصد داشته که از سال ۱۹۶۴حدود ۶۰۰ کلاهک هسته ای تولید کند و آژانسهای اطلاعاتی و دفاعی آمریکا برآورد می کنند که طی دهه آینده،چین ممکن است تعداد کلاهکهای خود را که در ابتدا علیه آمریکا نشانه گرفته از ۲۰ به ۷۵ تا ۱۰۰ کلاهک افزایش دهد.

هند و پاکستان: هیچ کدام از این دو کشور اطلاعات رسمی را در مورد ذخایر خود منتشر نکرده اند. این دو باهم دارای ۱۱۰ کلاهک هستند . کارشناسان برآورد می کنند که هند سوخت کافی را برای تولید ۶۰ تا ۱۰۵ کلاهک هسته ای تولید کرده است، اما ممکن است تنها ۵۰ تا ۶۰ کلاهک را ساخته باشد. این در حالی است که کارشناسان می گویند که پاکستان ماده سوختی کافی را برای ۵۵ و ۹۰ کلاهک داراست ، اما ۴۰ تا ۵۰ کلاهک را ساخته است. گمان می رود که این دو کشور ذخایر هسته ای خود را افزایش دهند.

اسرائیل : اگر چه اسرائیل داشتن سلاح هسته ای خود را نه قبول و نه رد کرده است، اما آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال ۱۹۹۹ گزارش داد که اسرائیل ۶۰ تا ۸۰ کلاهک هسته ای تولید کرده است. برآورد می شود اسرائیل ماده سوختی کافی را برای ۱۱۵ تا ۱۹۰ کلاهک هسته ای داشته باشد و آژانمس اطلاعات دفاعی آمریکا پیش بینی کرد که ذخایر هسته ای این رژیم تا سال ۲۰۲۰ تا حد نسبتا کمی افزایش یابد.

کره شمالی : این کشور دارای یک راکتور ۵ مگاواتی است که در سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد. کارشناسان برآورد می کنند که کره شمالی حدود ۴۳ کیلوگرم پلوتونیوم مجزا را تولید کرده باشد. با توجه به تونایی فناوری کره شمالی ، پیونگ یانگ می تواند پنج یا پانزده سلاح هسته ای داشته باشد.

به گزارش مهر، اما نویسندگان در بخش پایانی گزارش خود خاطر نشان می کنند : همه پنج کشور اصلی هسته ای به پافشاری خود مبنی بر اینکه سلاحهای هسته ای برای امنیت ملی آنها الزامی است، ادامه می دهند. میزان ذخایر هسته ای اسرائیل در ابهام باقی خواهد ماند و تا حدی به توسعه برنامه هسته ای ایران بستگی دارد.

به عقیده نویسندگان، اما از سوی دیگر، متقاعد کردن کشورها برای متوقف کردن برنامه هسته ای آنها کاری بسیار دشوار است . این اقدامی است که احتمالا تا زمانی که قدرتهای هسته ای سلاحهای خود را کنار نگذارند، امکان پذیر نخواهد بود.

این در حالی است که آمریکا مخالف برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، حتی در سطح پژوهش است و چشم خود را به روی برنامه هسته ای کشورهای دیگر و از جمله رژیم صهیونیستی بسته است
ضبط صدا با دستگاه 1 اینچی
عجایب-دنیای-نظامی 1
می‌توانید با این دستگاه کوچک ضبط صدا بدون اینکه کسی متوجه شود به جمع آوری مدارک بپردازید! به نظر می‌رسد این دستگاه می‌تواند بهترین جایگزین برای دستگاه های ضبط قدیمی و یا حتی گوشی های موبایل باشد.

Edic-mini کمتر از یک اینچ سایز دارد و وزن آن نیز به اندازه یک سکه است، این دستگاه با میکروفون های حساسی که در خود دارد میتواند صداهایی تا 9 متر دورتر را نیز ضبط کند. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که Edic-mini با باتری های سلولی می‌تواند تا 24 ساعت بدون وقفه به ضبط صوت بپردازد. اما به نظر می‌رسد اگر شما برای یک ضبط طولانی مدت نیز برنامه ریزی کرده باشید این دستگاه میتواند تا 70 ساعت شما را همراهی کند.

عیب این دستگاه این است که به یو اس بی 1.1 مجهز بوده و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار کمی انجام می شود. البته قیمت 440 دلاری Edic-mini هم ممکن است خیلی‌ها را از خرید آن منصرف کند. شاید با این قیمت کذایی، حداقل برای ما استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان تلفن‌های هوشمند انتخاب بهتری باشد. هر چند بُرد ۹ متری این دستگاه را ندارند.
محرمانه ترین منطقه جنگی حزب الله لبنان
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاري فارس در بيروت، مقاومت اسلامي لبنان قصد دارد در آينده‌اي نزديك، مجموعه فرهنگي - جهادي مليتا را به يكي از كانون‌هاي گردشگري در لبنان مبدل سازد.
امروز مهمانسرايي كه در فاصله بسيار نزديك از ورودي نمايشگاه مليتا در حال ساخت است، نويد بخش اين آينده نزديك است. هرچند كه مليتا، بدون چنين خدماتي هم براي توريست‌ها جذابيت فراواني دارد.
به جرئت مي توان ادعا كرد كه مليتا، اولين رونمايي حزب الله لبنان از دنيايي است كه براي غير لبناني‌ها و خصوصا غربي‌ها پر از راز و رمز‌هاي عجيب و غريب است و راستش، هر بيننده اي با ورود به اين مجموعه شگفت‌انگيز، به غربي‌ها بابت داشتن چنين ديدگاهي حق خواهد داد، چرا كه مليتا، حتي در شكل عمومي و نمايشگاهي هم نفس را در سينه حبس كرده و قلب بينندگان را به طپش وامي‌دارد مليتا شاهكاري است كه تنها از عزم يك ملت براي دفاع از شرف و عزتشان زاييده مي شود والا كيست كه باور كند مي توان در دل اين زمين صخره اي ، بتوان تونل هايي اين چنين تو در تو. از همه مهمتر، و از همه مهمتر سهل‌العبور حفر كرد كه ماه‌ها و سال‌ها، ده‌ها و صدها رزمنده را در خود جاي داده و محلي امن براي آمادگي و تجهيز آنان شود.
ملت ايران جنگي 8 ساله را تجربه كرده است كه وسعت منطقه درگيري در آن ده ها برابر مناطق جنگي لبنان است و حوزه شمول آن در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي ايرانيان نيز بسيار وسيع تر از حزب‌الله لبنان مي باشد؛ اما متأسفانه، هيچ نمونه مشابهي در سطح و اندازه تجربه مليتا در ايران وجود ندارد.
سنگر‌هاي تو در توي صدام در مهران هنوز دست نخورده است، پادگان متعددي (صرف نظر از دوكوهه)در مناطق مختلف غرب و جنوب كشور كه ديگر كاركرد نظامي سابق را ندارند و يادگارهايي از سال‌هاي دفاع مقدس مي‌باشند‌، پس از 30 سال همچنان بلااستفاده باقي مانده‌اند و ده‌ها منطقه ديگر كه متأسفانه شامل دستكاري‌هاي سليقه‌اي متعددي گرديده اما هنوز نيز بسيار ارزشمند مي‌باشند و با اين وجود، پروژه بزرگ‌ترين باغ-موزه دفاع مقدس در تهران كليد مي‌خورد يعني جايي كه غبين 400 تا 800 كيلومتر از مناطق جنگي فاصله دارد و به خودي خود هيچ نمادي از سال‌هاي جنگ را تداعي نمي‌كند.
شايد برگزاري تور بازديد از مجموعه فرهنگي-جهادي مليتا، راهبردي آموزنده باشد براي متوليان فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس در ايران اسلامي. گرچه موج تخريب و هدم يادگاران آن سال‌ها، فرصت‌هاي درخشان بسياري را به شكل غير‌قابل بازگشتي از ميان برده است(مانند آن چه در گلزار شهداي كشور به نام يكسان‌سازي در حال اجراست) اما هنوز هم عرصه هاي آزموده نشده‌اي وجود دارد كه عزم و همت‌هاي بسيجي و متوليان تازه‌نفس و مطلع از اصول اوليه فعاليت‌هاي فرهنگي را طلب مي‌كنند.
8 مکانی که تا آخر عمرتون نمی تونید به آنجا وارد شوید؟
جهان پر است از مکان های مخفی و منحصر به فرد که ما در مورد آنها نمی دانیم، یا اگر هم می خواستیم نمی توانیم به دیدن این مکانها برویم. این لیست به ۸ تا از مهم ترین اماکن در سراسر جهان اشاره میکنه که برای عموم مردم تقریبا غیر ممکنه که بتوانند این مکانها رو ببینند. ۱- مژگوریه (Mezhgorye): مژگوریه شهری نزدیک به روسیه است که احتمال می رود کسانی در بالاترین تدابیر امنیتی مشغول به کارهای بسیار محرمانه باشند. شهر در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد. کوهی ایستاده در ۱۶۴۰ متری است و مرتفع ترین کوه در اورال جنوبی می باشد. ایالات متحده بر این باور هست که از این محل به عنوان تأسیسات هسته ای استفاده می شود. پرسش های مکرر ایالات متحده باعث شد تا روسیه در این باره پاسخهایی دهد. آنها گفته اند که این محل، سایت استخراج از معادن، مخزن برای گنجینه های روسیه، منطقه ذخیره سازی مواد غذایی و سوخت رسان برای رهبران در صورت بروز جنگ هسته ای می باشد. ۲- مترو ۲ مسکو (Moscow Metro-2): مترو ۲ در مسکو روسیه سیستم زیرزمینی مخفیست که ظاهرا در زمان استالین ساخته شده و رمز د – ۶ توسط کا گ ب به آن داده شده بود. روزنامه نگاران روسی گزارش داده اند که وجود مترو – ۲ توسط سرویس امنیت فدرال روسیه و یا دولت مسکو نه تأیید و نه تکذیب شده است. مترو برای اتصال کرملین به سرویس امنیت فدرال روسیه ساخته شده است. ۳- باشگاه آقایان وایت (White’s Gentlemen’s Club): باشگاه آقایان وایت منحصر به فرد انگلیسیهاست. این برنامه در سال ۱۶۹۳ توسط ایتالیایی به نام فرانچسکو بیانکو (فرانسیس سفید) برای فروش شکلات داغ تازه کشف شد، اما در نهایت تبدیل به یک نمونه باشگاه آقایان (اما بسیار خصوصی) شد. ممکنه بپرسید چرا این باشگاه در این لیست هست. اولا زنان به طور کامل از عضویت حذف شدند، پس تقریبا نصف جهان قادر به دیدن این مکان نیستند. دوما، مردانی که مایل به پیوستن به این باشگاه منحصر به فرد هستند، تنها زمانی می توانند عضو این مکان شوند که عضوی از درون آنها را دعوت کرده باشد، که خود آن عضو هم حمایت ۲ عضو رده بالای دیگر را داشته باشد. مگر در مواردی که شما عضو خانواده سلطنتی هستید و یا بسیار قدرتمند در سیاست یا هنر. ۴- منطقه ۵۱ (Area 51): این محلیست که بیشتر خوانندگان به احتمال زیاد انتظار دارند ببینند. منطقه ۵۱ نام مستعار برای یک پایگاه نظامی است که در بخش جنوبی ایالت نوادا در غرب ایالات متحده واقع شده. هدف اولیه ساخت این پایگاه پشتیبانی از توسعه و آزمایش هواپیماها و سلاح های آزمایشی فوق سری می باشد. دولت ایالات متحده به سختی اذعان به وجود این منطقه کرده است. تئوری های توطئه بسیاری از جمله ارتباط با بشقاب پرنده ها درباره این مکان ذکر شده. در بالا آمده است که در صورت ورود به این منطقه از نیروی کشنده استفاده می شود. ۵- اتاق ۳۹ (Room 39): اتاق ۳۹ یا دفتر ۳۹ یکی از سازمان های مرموز در کره شمالی است که به دنبال راه هایی برای به دست آوردن ارز در ۱۹۷۰ تشکیل شده است. اطلاعات خیلی کمی در مورد اتاق ۳۹ وجود دارد، اما به طور گسترده ای بر این باورند که سازمان با استفاده از ۱۰ تا ۲۰ حساب بانکی در چین و سوئیس برای مقاصدی از جمله جعل و تقلب ، پول شویی و دیگر معاملات غیرقانونی فعالیت دارد. همچنین ادعا شده که اتاق ۳۹ در قاچاق مواد مخدر و فروش سلاح های غیرقانونی نقش دارند. با این حال سازمان دارای ۱۲۰ شرکت تجارت خارجی هست و تحت کنترل مستقیم کیم جونگ ایل. ۶- هرم بزرگ ایزه (Ise Grand Shrine): هرم بزرگ ایزه در ژاپن (که در واقع مجموعه ای از بیش از ۱۰۰ زیارتگاه تشکیل شده) مقدس ترین هرم در ژاپن است. گفته می شود که در هرم اصلی مهمترین اشیای تاریخ ژاپن نگهداری می شود. هرم هر ۲۰ سال تخریب و دوباره ساخته می شود. با ایده شینتو، مرگ و تولد دوباره (بازسازی بعدی در ۲۰۱۳ انجام می گیرد) تنها کسی که می تواند وارد اینجا شود، یا باید کشیش آن مکان باشد و یا باید از اعضای خانواده سلطنتی ژاپن باشد. ۷- آژانس فدرال موقعیت اضطراری (Mount Weather Emergency Operations Center): این محل که نه تنها به روی عموم بسته شده است، بلکه مردم آرزو می کنند هیچوقت به آن وارد نشوند. در اغلب فیلمهای “پایان دنیایی” همیشه میبینیم که منطقه بسیار سری و طبقه بندی شده برای مقامات دولت آمریکا و تعداد کمی دیگر وجود دارد که برای فرار از عذاب قریب الوقوع به داخل آن فرار می کنند. این مکان واقعی است. در ۱۹۵۰ به علت جنگ سرد ساخته شد اما همچنان تا به امروز به کار می رود. این منطقه آخرین امید است. به دلایل واضح عملیات آن به شدت طبقه بندی شده. توسط آژانس فدرال مدیریت موقعیت اضطراری اداره می شود. ۸- نیروی هوایی سلطنتی منویث (RAF Menwith Hill): نیروی هوایی سلطنتی هیل یک پایگاه نظامی انگلیسی هست که مربوط به پروژه فوق سری اشلون می شود. سایت حاوی ایستگاه زمینی ماهواره ای است و به عنوان بزرگترین ایستگاه نظارت الکترونیکی در جهان توصیف می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16295438986692
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  درخواست نویسندگی در بخش مسائل نظامی و زیرشاخه ها
  ||تاریخچه عملیاتی و نظامی جنگنده لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲||

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان