امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خاطرات برادر شهید تهرانیمقدم از ساخت و پرتاب موشک توسط این شهید

#1
خاطرات برادر شهید تهرانیمقدم از ساخت و پرتاب موشک توسط این شهید.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسی که می خواهد وارد علم شود باید با نام و یاد امام علی(ع) و در راه پیروی از ولایت باشد تا بتواند در این علماندوزی از حمایتهای معنوی برخوردار شود.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار محمدرضا نقدی و برگزیدگان کنکور سراسری سال 92 در منزل شهید حاج حسن تهرانی مقدم حضور یافتند.


در این دیدار برادر شهید تهرانی مقدم در بیان خاطرهای از این شهید گفت: شهید تهرانی مقدم و یارانش برای آموزش ساخت و پرتاب موشک به سوریه رفته بودند تا توسط مربیان لیبیایی آموزش ببینند. به دلیل هماهنگی قذافی با صدام آخرین و حساسترین آموزشها به این گروه داده نشد.


برادر شهید تهرانی مقدم اظهار کرد: وقتی حاج حسن به ایران برگشت به مدت سه روز به حرم امام رضا علیه السلام مشرف شد و پس از آن توانستند موشکهای خریداری شده از لیبی را شلیک کنند. که شهید بر روی آن عبارت «و ما رمیت و اذ رمیت» را بر روی موشک نوشته و شلیک نمودند و به هدف مشخص شده که یک بانک مهم در بغداد بود اصابت و تعجب همگان را برانگیخت.


حاج محمد تهرانی مقدم در بیان دومین خاطره از شهید گفت: وقتی شهید تهرانی مقدم و یارانش موتور موشک را طراحی کرده و ساختند، این موتور در آزمایش اولیه منفجر شده و بدنه موشک به کوههای اطراف پرتاب شد. وقتی حاج حسن به سراغ بدنه موشک میرود. شاهد عبارت «حیدر» میباشد. که با دود حاصل از انفجار بر روی بدنه موشک نمایان شده بود.


برادر شهید تهرانی مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: حاج حسن آن شب در خواب شخصی نورانی را میبیند که به او میگوید چرا ناراحتی؟ شهید تهرانی مقدم جریان آزمایش موشک را گفته و آن شخص نورانی میگوید که مشکل در اتصالی فلان قسمت موتور است، آن را برطرف کنید. شهید میپرسد شما که هستید و او میگوید من حیدر هستم.


در ادامه این دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در اوایل جنگ میخواستیم بتوانیم فقط یک شی را پرتاب کرده تا در بغداد فرود بیاید ولی نمیتوانستیم. امروز با همت تهرانی مقدمها توانایی طراحی و ساخت پیشرفتهترین موشکهای نظامی و ماهواره بر، در کشور میباشد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خاطره برادر شهید تهرانی مقدم خاطرنشان کرد: در سایر کشورهای موشکی برای آزمایش پرتاب موشک 50 تا 90 آزمایش انجام میشود تا بتوانند پرتاب موفق داشته باشند ولی در ایران آزمایش پرتاب اکثر موشکها برای رسیدن به پرتاب موفق حداکثر سه پرتاب میباشد و حتی برخی موشکها در پرتاب اول موفق شدهاند. که این به خاطر توسل دانشمندان ما به اهل بیت(ع) میباشد.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به حدیث انا مدینه علم و علی بابها اشاره و تصریح کرد: کسی که میخواهد وارد علم شود باید با نام و یاد امام علی علیه السلام و در راه پیروی از ولایت باشد تا بتواند در این علم اندوزی از حمایت های معنوی برخوردار شود.


در این مراسم از نفرات برتر کنکور سراسری 92 با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چیزی که از 175 شهید آموختیم...به احترامشون بخونید این متنو
Rainbow کتاب زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان سرباز ولایت منتشر شد + تصویر
  طلبه شهید
  شهید کیست؟
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
  ماجرای تخت بلقیس و احضار آن توسط «آصف‌بن برخیا» و حقیقتی در مورد جن ها
  چرا برادر امام حسن عسکری (ع) را جعفر کذاب می گویند؟
  ماجرای گریه حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) و آزار مردم توسط آن چه بود؟
  اوّلین و آخرین شهید کربلا چه کسانى بودند؟
  شهید مدافع حرم BMW سوار! +عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان