امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلم downfall(سقوط)

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم downfall(سقوط) 1
نام فیلم:
Der Untergang ( به لنگلیسی : Downfall به پارسی: سقوط)


ساحت کشور آلمان



تاریخ اکران:
September 16, 2004(آلمان)

کارگردان:
Oliver Hirschbiegel (الیور هیرشبیگل)


ژانر:
بیوگرافی ، درام ، تاریخی
درجه بندی سنی :
R(مخصوص سنین بالای 17 سال)



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم downfall(سقوط) 1
نقد و بررسی:
سقوط عنوان یکی از پر هزینه ترین فیلم های ساخت المان است.
آدولف هیتلر بی شک یکی از تاثیر گذار ترین اگر کمی اغراق هم بکنیم تاثیر گذار ترین فرد قرن بیستم بود.برای اینکه نقد را طولانی نکنیم می توانیم بطور خلاصه بگوییم که نحوه حکومتش، عقایدش ،جنگ ها و دیگر مسائل هیتلر بر همه کس آشکار است و بنده هم نمی خواهم این ها نقد کنم و فیلم هم با این چیز ها کاری ندارد بلکه فیلم "سقوط"نگاهی از چشم خود مردم آلمان به روز های نهایی رایش سوم و روابط شخصی رهبر نازی دارد مانند رفتار وی با زیر دستان ،منشی و سایر کسانی که در کنارش هست.








دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم downfall(سقوط) 1
Bruno Ganz بازیگر نقش هیتلر

سوژه ای که فیلم دارد چیز نسبتا تازه ای است هر سال فیلم های زیادی در باره جبهه های جنگ دوم جهانی و هولوکاست و کشتار یهودیان ساخته می شود و من هم اکثر آنها را دیده ام ولی به صراحت می توان گفت "سقوط"(Down fall) چیز متفاوتی است .

همانطور که قبلا هم اشاره کردم روند فیلم کاری با این ندارد که هیتلر چگونه به حکومت رسید یا چگونه در ابتدای جنگ ارتش کشورها را به زانو در آورد یا اینکه چگونه یهودیان در اردوگاه های مرگ اجباری کشته می شدند بلکه تصویر متفاوتی از پیشوای نژاد پرستی را به تصویر می کشد که با منشی خود مهربان است با آنها ها شام می خورد و از عرش پادشاهی خود به گودال ها یا به اصطلاح پناهگاه های سیمانی پناهنده شده است .
فیلم از شروع تنزل رایش سوم آغاز می شود ،از سال 1942،از وقتی که هیتلر برای خود منشی شخصی استخدام می کند ولی اصل ماجرای فیلم به هفته های پایانی زندگی هیتلر می پردازد به زمانی که دیگر شکست و مرگ حتمی است رایش سوم از هر طرف در گیر جنگ یا به عبارت ساده تر شکست و عقب نشینی است دیگر هیتلر در کاخ امپراطوری نیست بلکه درون طونل سیمانی پناه گرفته است هیچ جا برای پیشوا و مردم آلمان امن نیست همه چیز بهم خورده است دیگر هدفی برای زندگی کردن وجود ندارد چه برای رهبر چه برای مردم عادی .



متر به متر خاک برلین بمباران می شود اکنون ارتش شوروی به 12 کیلومتری پناهگاه هیتلر رسیده افراد زیادی دور و برش نیستند اما کسانی که مانده اند تا نفس آخر پایداری می کنند چاره ای جز مرگ نیست اکنون دیگر درجه داران نیست که از آخرین وجب های خاک وطن دفاع می کنند بلکه کودکان 12 ساله ای هستند که گاه تاب این مسئولیت سنگین را ندارند و دست به خودکشی می زنند چیزی که مقامات ارشد می کنند هم متفاوت از این نیست چاره نهایی خوکشی است ! این چیزی است که به اسارت یا مرگ در ذلت ترجیح داده می شود .
جالب ترین لحظاتی که در فیلم وجود دارد مربوط به روابط هیتلر و منشی اش می شود زیبا ترین سکانسی را که از "سقوط"به یاد دارم گزینش منشی بود در نخستین لحظات فیلم یک دسته زن زیبا شبانه به مقر رهبر برده می شوند همه سربازان هم فکر می کنند که این خانم ها برای عیش پیشوا نزد او برده می شوند حتی وقتی هیتلر محبتی باور نکردنی نسبت به آنها نشان می دهد و زیباترین آنها را که اهل مونیخ است به اتاق خود دعوت می کند و می گوید. (می توانیم شروع کنیم)) چنان جوی به فضا حاکم می شود که بیننده فکر می کند قصد آنها چیز دیگری است ولی معلوم می شود که این دختر آمده تا منشی پیشوا شود هیتلر هم سوء نظری به او ندارد اصلا هیتلر با این چیز ها کاری ندارد این شروع تاثیر گذار ،فیلم را جذاب تر می کند و به همین روال هم ادمه پیدا می کند هیتلر چنان با منشی اش به محبت رفتار می کند و خطا های او را می بخشد که ممکن است هر فردی به خود بگوید :این رفتار از چنین مستبدی بعید است!ولی اینطور نیست یکی از چند هدف فیلم هم همین است هیتلر ممکن است با بی رحمی اروپا را به هم زده باشد ولی برای نزدیکان خود عزیر بود گرچه خیانت ها و ترور هایی که علیه او انجام داده شد را نمی توان نادیده گرفت .
دیگر چشم اندازی را که "سقوط" نشان می دهند عکس العمل مردم آلمان در برابر این شرایط اسف بار است مردم که دیگر تعریفی از زندگی ندارند با وجود این نان کپک زده خود را به سربازان خسته که برای تسلیم شدن به نیرو ها شوروی می روند اهدا می کنند.
فیلم سقوط از فیلم های تحسین شده سینمای آلمان است با وجود اینکه سبک متفاوت این فیلم با فیلم های هالیوودی کاملا مشهود است و ممکن است اینطور به نظر بیاید که این کار به مذاق آمریکایی ها و انگلیسی ها خوش نخواهد آمد ولی زیبایی اثر بر هالیوودی ها هم آشکار است این فیلم موفق به نامزدی برای بهترین فیلم غیر انگلیسی و نامزدی برای دریافت جایزه بهترین بازگر زن را از طرف آکادمی اسکار شد حتی جایزه بهترین فیلم بی بی سی را نیز دریافت کرد.



کارگردانی هم به عهده "اولیور هیرشبیگل"است سقوط سومین تجربه فیلم بلند سینمایی او است دیگر فیلم ها او نیز مورد تحسین قرار گرفته اند و فیلم های پسندیده ای هستند بیش از نمی توانیم کارگردان فیلم را زیر ذره بین قرار دهیم دلیلش هم معلوم است فعالیت های ایشان به زبان آلمانی است و نه برای من و نه برای شما مقدور است که سایر فعالیت هایشان را دنبال کنیم ولی اگر حرف را طولانی نکنیم کارشان را به نحو احسن انجام داده اند و کارگردانی شایان تقدیری را در این فیلم نشان داده اند.
نقش آدولف هیتلر بر عهده ی "برونو گانز"سوئدی است بی شک بهترین هیتلری که در فیلم های سینمایی دیده ام بود شبیه ترین با احساس ترین هیتلر کل دوران سینما است همچنین شباهت ظاهری وی به هیتلر و گریم خوب او را هیتلری بسیار شبیه به واقعیت از آب در آورده!آقای گانز در فیلم های انگلیسی زبان زیادی هم حضور یافته اند که از جمله می توان به Reader""(کتاب خوان) اشاره کرد که در آنجا نیز نقش کوتاه ولی تاثیر گذاری در قالب پروفسور دانشگاه داشتند.



ولی نقشی که پس از هیتلر فیلم را جلو می برد منشی هیتلر (ترادل یونگ)است که توسط بازیگر رومانیایی "الکساندارا ماریا لارا"ایفا شده است او هم بازیگر شایسته ای هست و در بسیاری از پروژه های انگلیسی زبان حضور داشته است ولی به علت اینکه در آلمان بزرگ شده آلمانی را به خوبی حرف می زند و نقشی بسیار عمیق در فیلم را ایفا می کند و از علل زیبایی و تاثیر گذاری فیلم است

نا گفته نماند که راوی داستان نیز وی است فیلم با لحظات مستندی از او شروع می شود که اکنون سن نزدیک به 100 سال دارد و در حال توضیح دادن این است که چگونه پای یک دختر معمولی به پایگاه نازی باز شد و چگونه تبدیل به نزدیک ترین افراد به هیتلر شد به اظهار خودش که در اول فیلم می گوید علاقه ای به این کار نداشته و کاملا در اثر افکار بچه گانه و جهالت ها و بی تجربگی ها کارش به نازی ها و هیتلر کشید و در واقع فیلم علاوه بر نگاهی که بر وضع آلمان و مردم و پیشوا دارد زندگی این خانم را نیز از زبان خودش تعریف می کند .






منتقد: محمد علیزاده

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم downfall(سقوط) 1

 می توانم بگویم "سقوط" از تاثیر گذارترین فیلم های جنگ جهانی دوم است و تاثیری که در شما می گذارد هیچ وقت فراموش شدنی نیست و شما از دید خارج از هالیوودی به آن زمان ها می برد اگر در این سفر تیر هم نخورید اثر تیر را نه بر جسمتان بلکه بر روانتان را می گذارد این شاهکار را از دست ندهید.






این فیلم از فیلم های تاریخی ای هست که ارزش چندین بار نگاه کردن را دارد. مانند نجات سرباز رایان و یا والکری و یا نامه هایی از ایوجیما
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ~JaSmIn~ ، M.K.N ، Mason ، .. ReZa .. ، сÜтε Đévìł ツ ، Łost Đλtλ ، PROOSHAT ، SABER ، Ƒαкє ѕмιƖє ، امیررضا* ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، T A R A ، ღSηow Princessღ ، Mohammad 77 ، andrew. . ، EHSAN$$ ، shayan1 ، First Star
آگهی
#2
ممنون
يه چيزائي ازش شنيدم
اطلاعات خوبي بود
باز ممنونم.
پاسخ
 سپاس شده توسط EHSAN$$
#3
مثل سکای فالBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم downfall(سقوط) 1







پاسخ
 سپاس شده توسط EHSAN$$
#4
باتاریخ میونه ای ندارم
فقط ترسناک
ولی بازم دستت درد نکنه
فیلم downfall(سقوط) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط EHSAN$$
#5
منون اطلاعات خوبی بود
BROKEN
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  «خروج فرانسوی» فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک شد
  فیلم DUNE مانند فیلم ارباب حلقه‌ها خواهد بود!
  جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم |تنت|از یک فیلم عاشقانه هم کمتر میباشد!
  معرفی فیلم شفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان