امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !!

#1
موضوع آتش گرفتن چاههای آب، اراضی کشاورزی، چشمه ها و حتی صخره های شهرستان کوهدشت طی سالهای اخیر یکی از سوژه های رسانه ها بوده است.

پیش از این نیز خبرگزاری مهر در گزارش های متعددی به این موضوع پرداخته است. گزارش هایی از آتش گرفتن صخره های رومشکان که می توانید لینک برخی از آنها را از اینجا و اینجا مشاهده کنید تا گزارشی از آتش گرفتن چاهها و اراضی کشاورزی که با عنوان "چاهی که به جای آب "آتش" می دهد" روی خروجی قرار گرفت.
چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !! 1موضوع اراضی کشاورزی روستای سه آسیابه و چشمه آلوده به مواد نفتی چم کبود تاکنون بارها توسط کارشناسان مختلف مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد خاک منطقه از سوی مسئولان امر مورد آزمایش قرار گیرد ولی همچنان به گفته متولیان موضوع دردست پیگیری است و به رغم اینکه ماه ها از این موضوع می گذرد اما هنوز برای مردم کوهدشت علت این پدیده و راهکار رفع آن مشخص نشده است.
یکی از کشاورزان که زمین هایش دقیقا در محدوده ی میدان آتش قرار گرفته به خبرنگار مهر می گوید: نزدیک به دو سال پیش بود که در زمین کشاورزی ام اقدام به حفرچاه عمیق نمودم اما زمین درعمق 70متری آتش گرفت به طوری که آتش تا سطح زمین بالا آمد.
چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !! 1این کشاورز ادامه می دهد: حالا پس از دو سال، هنوز آتش مهار نشده و روزبه روز بالاتر می آید.

کشاورز دیگری که او نیز از سینه زمینش آتش برمی خیزد می گوید: سه هزار درخت دارم که به علت بی آبی خشک شده اند. یک حلقه چاه حفرکردم اما به جای آب ماده سیاهی از آن بیرون می آید به همین خاطر از دو کیلومتر پایین تر از اراضی آب می آوریم آن هم با هزینه هنگفت.

این کشاورز معتقد است با این وجود به خاطر وجود مواد چرب در خاک، آبیاری هم زیاد موثر نیست و زمینش حاصلخیزی خود را از دست داده است.
چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !! 1از کنار زمین وسیعی می گذرم در حالی که بوی بسیار بد آن اجازه تنفس راحت را از رهگذران می گیرد. بویی شبیه به گوگرد از این زمین ها برمی خیزد که آزاردهنده است. در انتهای این اراضی به نقطه ای برمی خوریم که شعله های آتش به جای خوشه های گندم، ماه هاست در حال رقصیدن است و حتی نسبت به چندماه پیش شعله هایش بالاتر آمده اند.
چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !! 1حمید آزادبخت صاحب زمینی است که چاه عمیقش دو سال است به جای آب، فواره آتش بالا می آورد. وی می گوید: قبلا هیئتی از سوی زمین شناسی و وزارت نفت به اینجا آمدند و کار نمونه برداری را انجام دادند. پس از مدتی اعلام کردند که جواب آزمایش، حوزه نفتی در منطقه را مشخص کرده است. قرار بود خرداد ماه امسال برای کار اکتشاف به اینجا بیایند اما هنوز خبری نشده است.

اهالی منطقه مدعی هستند بارها به فرمانداری و بخشداری کوهدشت مراجعه کرده اند اما جواب قانع کننده و مشخصی دریافت نکرده اند.
چاهی که 2 سال آتش بالا می اورد+عکس !! 1به هر روی موضوع آتش گرفتن زمین های روستای سه آسیابه آزادبخت، موضوع آتش صخره های رومشکان و مواد نفتی موجود در آب روستای چم کبود مسائلی است که همچنان ابهامات زیادی در مورد آنها وجود دارد.
این در حالیست که پرداخت روستائیان به فعالیت کشاورزی مشکل شده به طوریکه معیشت و حتی سلامت روستائیان نیز تحت الشعاع قرار گرفته، موضوعی که نیازمند تدبیر مسئولان است.

هنوز برای مردم منطقه علت آتش گرفتن اراضی، چاههای آب و چشمه ها تشریح نشده است، مسئله ای که باید در دست بررسی بیشتر قرار گیرد تا مشخص شود که وجود کدام ماده نفتی مسبب آتش گرفتن زمین ها و بیرون آمدن شعله ها به جای آب از حلقه های چاه این منطقه است؟

منبع:mehrnew.com
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music ☯سابلیمینال هوش و IQ بالا و قبولی تمامی آزمون ها
  عكس هاي دختران بالا شهر اون قديما
  افراد با ای کیو 150به بالا میتونن حل کنن
Star اگه ي روز تو خونه تنها باشي اينو ببيني داره از پله ها مياد بالا چيکار ميکني؟من ک سکته
Shocked پراید مدل بالا!!!!!!و صاحب احمقش.
Photo زنی که در 5 بار بارداری 11 فرزند به دنیا اورد+عکس
  چجوری بازدید،نظرات و سپاس های یک موضوع رو بالا ببریم؟
  ضریب هوشی بالا و دردسرهای همراه آن
  افراد سن بالا و رویش دندان تازه
Wink چگونه معدل خود را بالا ببریم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان