امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید لباس‌های الکترونیکی جدید مجهز به صفحه حساس

#1
تولید لباس‌های الکترونیکی جدید مجهز به صفحه حساس 1



دانشمندان آزمایشگاه ملی فیزیک، راهبرد جدیدی برای تولید لباس‌های الکترونیکی ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان نقره را مستقیما روی فیبرها قرار داد.

مزیت این روش آن است که هر الگویی را می‌توان روی البسه ایجاد کرد. از این روش می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی، ورزش، سلامت و مُد استفاده کرد.

بیشتر برنامه‌هایی که برای تولید ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن تدارک دیده شده، مبتنی بر مواد رسانا به شکل فیبر است. برای این که از این فیبرها بتوان لباس تولید کرد باید فیبرها را در فرآیند بافت به کار گرفت، بنابراین ضروری است که بتوان مدارات را مستقیم روی این فیبرها قرار داد. فیبرهایی که با این روش پوشش نقره می‌گیرند، بسیار انعطاف‌پذیر بوده و می‌توان آنها را کشید. در واقع در این پژوهش محققان موفق شدند انواع مختلفی از فیبرها نظیر نخ‌های پشمی را با استفاده از فلز نقره پوشش‌دهی کنند.

در این روش محققان موفق شدند به صورت شیمیایی لایه‌ای به ضخامت 20 نانومتر را روی فیبرهای منفرد قرار دهند. این لایه نقره رسانا به صورت کامل فیبر را کپسوله کرده، به طوری که هم چسبندگی و هم هدایت الکتریکی بالایی دارد.

«کریس هانت» رهبر این تیم تحقیقاتی می‌گوید: این روش پتانسیل‌های کاربردی مختلفی دارد. یکی از مهمترین کاربردهای این روش، استفاده از آن در حسگرهای قابل پوشیدن و آنتن‌های مورد استفاده برای رصد شرایط فیزیکی معلولین یا بیماران ناتوان است. همچنین برای دریافت اطلاعات فیزیکی و بدنی از سربازان در میدان نبرد یا ورزشکاران می‌توان از این فناوری استفاده کرد. این روش یک مزیت بزرگ نسبت به روش بافتن دارد و آن این است که الگوی رسانایی ایجاد شده دقیقا در جایی روی لباس یا بدن ایجاد می‌شود که از پیش مورد نظر بوده است.

از این فناوری می‌توان برای ایجاد لامپ‌های ال ای دی روی لباس‌ها استفاده کرد و در نهایت البسه‌ای مجهز به صفحه حساس تولید کرد. از آنجایی که نقره دارای خواص ضدباکتری است، در نتیجه محصول تولید شده می‌تواند کاربردهای پزشکی نیز داشته باشد به طوری که با این روش می‌توان باندها یا ماسک‌های آنتی‌باکتریال تولید کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  لایه ی الکترونیکی
  شار الکترونیکی
  تاثیر لباس سفید بر فشار خون
  لباس فضانوردان را چه کسی می شوید؟
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  لباس غوّاصی چه زمان ساخته شد ؟
  تولید سیاه‌ترین ماده جهان
  تولید چشم آزمایشگاهی حساس به نور با سلولهای بنیادی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان