امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید نانوماده‌ای برای جلوگیری از خونریزی‌های شدید

#1
تولید نانوماده‌ای برای جلوگیری از خونریزی‌های شدید 1



محققان ژاپنی موفق به ساخت ماده‌ای حاوی نانوساختارهای چسبنده شدند که در صورت اعمال در محل خونریزی می‌تواند خونریزی‌های شدید را کنترل کرده و مانع از خونریزی سیاهرگ بزرگ شود.

پاره‌شدن رگ‌ها در اثر حادثه، تصادف یا جراحی در صورت شدید بودن می‌تواند به قیمت جان بیمار تمام شود. این مشکل در مورد سیاهرگ بزرگ بسیار حاد است، زیرا دیواره‌ای بسیار نازک داشته و حجم بالایی از خون در آن جریان دارد. در صورت آسیب دیدن این سیاهرگ روش‌های بسیار ویژه‌ای برای مهار و ممانعت از خونریزی نیاز است.

محصول تولید شده توسط محققان ژاپنی که با همکاری کالج پزشکی ملی دفاع در آمریکا و دانشگاه واسدا بدست آمده، حاوی ورق‌هایی به ضخامت چند نانومتر است. این نانولایه‌ها بدون این که نیاز به چسب داشته باشند، به بافت‌های بدن می‌چسبند و منجر به قطع شدن خونریزی می‌شوند. قدرت چسبندگی این نانو‌صفحات به بافت‌های بدن بسیار زیاد است؛ از سوی دیگر به دلیل شفاف بودن، می‌توان مقادیر زیادی از این ماده را روی زخم قرار داد و نتیجه را با چشم مشاهده کرد. در صورتی که مقدار ماده کافی نبود، می‌توان دوباره آن را به زخم اضافه کرد و نتیجه تمام مراحل را مستقیما با چشم ارزیابی کرد.

ایجاد یک برش هفت میلیمتری در سیاهرگ بزرگ خرگوش می‌تواند کشنده باشد، اما محققان موفق شدند با استفاده از این ماده خونریزی را قطع کنند. این گروه تحقیقاتی امیدوار است که با استفاده از این فناوری بتوان زخم‌های بزرگ را به راحتی کنترل کرد و بدون نیاز به روش‌های پیچیده نظیر دوختن رگ، بتوان خونریزی را متوقف کرد.

نیرویی که باعث چسبیدن این نانوصفحه‌ها به بافت می‌شود، نیروی واندروالس است. این نانوورق‌ها از کیتوزان آنتی‌باکتریال و اسید آلژنیک ساخته شده‌اند. با قرار دادن این ماده روی زخم، این ترکیبات به صورت یک سد در برابر خونریزی عمل می‌کند و مسیر خارج شدن خون را به سرعت مسدود می‌کند. در این پروژه محصول تولید شده روی زخم‌های حاد تست شده که نتایج، حکایت از موفقیت‌آمیز بودن آن دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  تولید سیاه‌ترین ماده جهان
  تولید چشم آزمایشگاهی حساس به نور با سلولهای بنیادی
  استفاده از ته سیگار برای تولید آجر!
  ساخت پنجره غبارگیر با قابلیت جلوگیری از ورود گرد و غبار
  تولید زبان برنامه‌نویسی برای مدارهای بیولوژیکی
  تولید چوب به شفافی شیشه!
  برای جلوگیری از آتش گرفتن خانه باید نکاتی را رعایت کرد .
  گوشت ضد سرطان تولید شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان