امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

المان مقصر نبود

#1
دوازدهم اکتبر سال 1939 روزولت رئیس جمهوری وقت آمریكا پیشنهاد هیتلر را رد كرد كه میان انگلستان و فرانسه از یك سوی و آلمان از سوی دیگر واسطه صلح شود تا خونریزی بیشتری روی ندهد!

مورخان بی طرف که پس از جنگ جهانی دوم، روی این پاسخ تامل برانگیز تحقیق کرده اند نوشته اند كه هدف روزولت، ابرقدرت كردن آمریكا بود و حساب کرده بود که تنها یك جنگ بین المللی می توانست این هدف را تحقق بخشد.
آمریكا از قاره های قدیم فاصله زیاد دارد و با جنگ افزارهای آن زمان، از یك جنگ جهانی آسیب چندانی نمی دید. امروزه، موشك است كه فاصله ها را از میان برداشته است. اگر پاسخ روزولت مثبت بود، شاید جنگ برسر لهستان به آن صورت گسترش نمی یافت و جهانی نمی شد.

پیش بینی روزولت درست بود و آمریكا از میان ویرانه های جنگ جهانی دوم، به صورت یكی از دو ابر قدرت جهان قد علم كرد و با كنار رفتن مسكو از میدان بازی در آغاز دهه 1990، یكه تاز جهان شد.

باید دانست که پیش از روزولت، دولت های انگلستان و فرانسه هم كه قبلا به آلمان اعلان جنگ داده بودند پیشنهاد صلح آدولف هیتلر را ( پیش از آن كه آتش جنگ میان آنها روشن شود ) رد كرده بودند.

اعلان جنگ انگلستان و فرانسه به آلمان به خاطر تهاجم آلمان به لهستان بود. هدف پیشوا از تعرض به لهستان، بازگرداندن مناطق آلمانی بود که فاتحان پس از شکست آلمان در جنگ جهانی اول از این کشور جدا کرده و به لهستان داده بودند.
پیشوا در صدد متحد ساختن همه آلمانی تبارهای اروپا در زیر یک پرچم بود.
این اغراق نیست اگر بگویم علت بوجود امدن جنگ جهانی دوم ریشه در قرار داد ورسای دارد،ولی نباید زیاده خواهی کشور جعلی لهستان و سیاست انقراص المان و تبدیل ان به یک کشور کوچک و ضعیف اروپای که در دستور کار دو کشور فرانسه و انگلیس قرار داشته را نادیده گرفت.

متفقین بعد از پیروزی در جنگ جهانی اول دست به تاراج المان زدند.آنها با اشغال خاک المان و گرفتن غرامت سنگین کمر اقتصاد المان را شکستن اما این کار ها انها را راضی نکرد و برای خورد شدن المان،کشور جعلی لهستان را ساختند و بخش بزرگی از خاک المان و مردمان ان را به لهستان بخشیدن. و برای دست یابی این کشور به دریا شهر بندری دانتزیگ المان را در ظاهره منطقه ازاد تحت حمایت جامعه ملل اعلام کردن.اما در باطن انها حاکمیت این شهر را نیز به لهستان واگذار کرده بودن.

لهستان بلافاصله عبور و مرور المان ها رو از این بندر ممنوع اعلام کرد.با این کار لهستان عملا المان به دو قسمت تقسیم شد.این کار باعث شد سرزمین پروس خاوری از سرزمین اصلی المان جدا افتد و تنها راه ارتباط این سرزمین با سرزمین اصلی از طریق دریا و هوا امکان داشته باشد.

این تازه شروع ماجرا بود دولت لهستان که چشم طمع به سرزمین پروس خاوری داشت. می دانست که قرار داد ورسای نه تنها اقتصاد و صنعت آلمان را نابود کرده است بلکه ارتش المان را نیز خلع سلاح کرده است.دولت دست نشانده لهستان از سال ١٩١٩ تاسال ١٩٣٩ تحت حمایت مستقیم انگلیس و فرانسه دست به تجهیز ارتش ١٧٠٠٠٠٠هزار نفری زد که با به روز ترین تجهیزات این دو کشور تجهیز شده بود.

دولت لهستان از همان روز به وجود امدن دست به ازار و اذیت میلیونها المانی که اکنون اقلیت در میان ان کشور شده بوده اند زد .دولت لهستان با تحریک دیگر اقوام علیه المان ها قصد کوچ دادن انها ها را داشت.دولت لهستان در این راه از هیچ کاری خود داری نکرد و موج گستردی از حملات ،شکنجه و قتل عام المان های منطقه پروس باختری را به راه انداخت.

اما دولت ضعیف جمهوری وایمار آلمان تنها می توانست اعتراض کند .که ان هم توسط دولت لهستان به بهانه دخالت در امور داخلی با جواب منفی پاسخ داده می شد.

پس از روی کار آمدن دولت نازی،آلمان ها سیاست صلح آمیز مذاکره و حل اختلاف را در پیش گرفتند در همین چهارچوب دولت آلمان توانست با مذاکره رایتلند را از اشغال فرانسه خارج سازد.در ادامه مذاکر با کشور لیتوانی توانست منطقهmamelland و با برگزاری همه پرسی اتریش و با انجام دادن مذاکرات بیشتر با کشور ها متفقین توانست چکسلواکی را به خاک المان باز گرداند.ادولف هیتلر همچنان به ادامه دادن مذاکر برای پایان بخشیدن به قرار داد ورسای تاکید داشت و در راستای همین موضوع مذاکراتی را با دولت انگلیس برای بازگرداندن سه سرزمین المان در افریقا و مذاکراتی با کشور فرانسه برای باز گرداندن دو ایالت المانی زبان Alsace-Lorraine و مذاکراتی با دانمارک و بلژیک برای باز گرداندن ایالت های اشلسوک شمالی و Eupen-malmedyصورت داد.

دولت المان برای ایجاد صلح پایدار با کشور شوروی پیمان عدم تجاوز را بست . در ادامه نیز با ایتالیا متحد شد که در این قرار داد دو کشور متعهد شدن تا مدت سه سال پس از این قرارداد اغاز کنند جنگی بزرگ در اروپا نباشند.

دولت نازی آلمان در مورد مناطق اشغالی در دستان لهستان نیز همین سیاست مذاکره را پیش گرفته و چندین ماه مذاکراتی محرمانه ای را با دولت لهستان انجام داد.

المان در ابتدا مذاکرات خواهان بازگشت سرزمین های خودش شدکه با مخالفت شدید دولت لهستان روبرو شد در ادامه دولت رایش سوم از لهستان خواست تا بندر دانتزیک که در همه پرسی برگزار شده توسط جامعه ملل رای بر بازگشت به خاک المان داد بودن را به المان پس دهد، که باز هم با پاسخ منفی لهستان روبرو شد .دولت رایش سوم برای اخرین بار پیشنهادی سخاوتمندانه را به دولت جعلی لهستان داد و تنها خواهان اجازه عبور یک خط راه اهن و یک بزرگ راه را از مناطق اشغالی توسط لهستان شد و از لهستانی خواست تا دست از آزار و اذیت آلمانی ها مقیم لهستان بردارند و المان هم متقابلا ادعای خود را پس می گیرد . این پیشنهاد هم نه تنها از طرف دولت لهستان رد شد بلکه این دولت دست به نشل کشی المان ها مقیم لهستان در ابعاد بیشتری زد و به تحرکات مرزی خود افزایش داد تا بتواند دولت المان را مجبور به حمله متقابل کند.نقطه اوج این حملات حمله سربازان لهستانی به ایستگاه مرزی رادیوی واقع در خاک آلمان موسوم به گلاوتیز بود.
از نازی سنتر فقط پیشوا زدایی شدهTongue
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







المان مقصر نبود 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط love 2012 ، .ali. ، *mahya* ، Armina ، ...Sara SHZ... ، FARID.SHOMPET ، ps3000 ، nicolas ، Lordlas ، behnaz99
آگهی
#2
اما همین هیتلر هم کشورارو رو زور می کرد که به نفع متحدین وارد جنگ بشن وگرنه نابودشون می کنه رضا خان می خواست بی طرف بمونه

وترجیح می داد به متفقین(به خاطر انگلیس)بپیوندد اما هیتلر گفت اگه ایران به متفقین بپیوندد بمب های قدرتمندمو روی ایران ومردمش میریزم

ورضا خان از ترسش ووحفظ جون مردم با هیتلر هم پیمان شد اما استالین گفت اگه به متحدین ملحق بشه ما فقط روی مردم ایران روزنامه

واعلامیه های کمونیست می ریزیم(غافل از اینکه مردم ایران بی سوادبودندTongue.واکثرا روزنامه ها رو بقالی ها یا مردم برای کارای روزمره خود

استفاده می کردن).این نهایت پستی وسنگدلی هیتلر وحیله گری وجوانمردی استالین رو نشون می ده.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

المان مقصر نبود 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
#3
چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
چاخان اضافه ممنوع
تاریخ نسازید
کجا
چی
که گفته
کجا گفته
به چه مدرکی گفته؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







المان مقصر نبود 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط Armina ، FARID.SHOMPET ، nicolas
#4
من اینو از آقای معتضد شنیدم.بعدش خودتان هم فرض کنید اگه رضا شاه طرف هیتلر نمی رفت اون چه کار می کرد.خودهیتلر به زور وجبر هرکشوری مشکلی با انگلیس وامریکا وفرانسه داشت یا نداشت مجبور به اتحاد با خودش می کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

المان مقصر نبود 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
#5
اقای معتضد دیگه کیه؟
اهان همین اقاهه که هر روز ساعت 9 شب درمورد تاریخ حرف میزنه؟
هه!
چاخانه
دروغه
چیزی که فقط ایشون قبول داره
هیتلر سالها داشت تلاش میکرد دل رضا شاه را بدست بیاورد
رضا خان هم فرد ملی گرا بود و میخواست از سلطه انگلیس خارج شود
همینطور فکر میکرد با پیروزی المان غنائم زیادی بدست اورده و یکی از قطب های قدرتمند خواهد شد
وعده های هیتلر هم اورا هر روز وسوسه میکرد
هیتلر سعی میکرد دل رضا شاه را بدست بیاورد در حالی که انگاستان سر مسئله نفت به او زور میگفت
المان مقصر نبود 1
تصویر آدولف هیتلر در قاب عکس اصلی مخصوص پیشوا با آرم صلیب شکسته و علامت مخصوص آدولف هیتلر که به رضا شاه تقدیم شده است. این عکس در کاخ صاحبقرانیه در مجموعه کاخ موزه نیاوران نگهداری می‌شود. در قسمت پایین عکس به زبان آلمانی نوشته است : اعلیحضرت همایونی رضا شاه پهلوی شاهنشاه ایران، با بهترین آرزوها، برلین ۱۲ مارس ۱۹۳۶، آدولف هیتلر
جشن هزاره فردوسی در برلین

جشن هزاره فردوسی در برلین مراسمی بود که در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۳۴ به مناسبت هزارمین سالگرد زادروز فردوسی، شاعر و حماسه سرای بزرگ ایرانی، در برلین پایتخت رایش سوم و به دستور پیشوای رایش، آدولف هیتلر و زیر نظر وزارت فرهنگ و علوم رایش و شخص وزیر برنهارد روست برگزار شد. این مراسم همزمان با آیین‌های هزاره فردوسی در ایران که به دستور رضا شاه برگزار می‌شد، شکل گرفت. محل برگزاری مراسم انستیتو باستانشناسی رایش آلمان بود.

اجرای مراسم

در ابتدای مراسم ابتدا دکتر ویگاند رییس انستیتو باستانشناسی سخنرانی در رابطه با فرهنگ ایرانی و بخصوص شعر و حماسه های پارسی انجام داد و حماسه‌های ایرانی را با حماسه های اروپایی و آلمانی مقایسه کرد. بعد از آن دکتر فاهلن معاون وزیر علوم از طرف روست، وزیر فرهنگ، سخنرانی را به ستایش فردوسی و فرهنگ ایران ایراد نمود. همچنین در این سخنرانی از دوستی آلمان و بخصوص حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان با ایرانیان و فرهنگ غنی این کشور صحبت کرد و از اعلام کرد که فرهنگ ایرانیان باستان با آلمانی‌ها بسیار نزدیک است و هر دو از نژاد آریایی هستند. ایشان روست اعلام کرد که دولت آلمان نازی و حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان با تمام ملت های شرقی دوست است و علاقه‌مند است که فرزندان ملل شرقی به آلمان بیایند و در دانشگاههای آلمان تحصیل کرده و با فرهنگ آلمانی آشنا شوند. وی گفت ما می‌خواهیم اتباع کشورهای شرقی که در آلمان تحصیل می‌کنند احساس راحتی کنند گویی که در کشور خود هستند. دکتر فاهلن از رضا شاه و اقدامات فرهنگی وی مثل ساخت دانشگاه و مدارس بسیار تمجید کرد و او را رهبری بزرگ برای ملت ایران و دوست ملت آلمان نازی اعلام کرد. در خاتمه فاهلن نهایت خوشحالی خود و ملت آلمان را از برگزاری جشن گرامیداشت فردوسی در برلین اعلام کرد و از همه حاضران خواست تا همراه او فریاد بزنند :





پس از آن پروفسور هانس هاینریش شدر یکی از ایرانشناسان و موسسان دانشنامه ایرانیکا سخنرانی را با عنوان فردوسی و آلمانی‌ها ایراد نمود.در پایان نیز نماینده دولت شاهنشاهی ایران، ابولقاسم خان نجم سخنرانی کرد و برگزاری جشن فردوسی در برلین را نشانگر نزدیکی فرهنگ دو ملت آلمان و ایران دانست و سخن فردوسی در مورد تاریخ ایران باستان را به عنوان نقطه مشترک فرهنگ آریایی دو ملت ایران و آلمان ذکر کرد و تاکید کرد که نام ایران به معنی سرزمین آریایی‌ها است. او از زحمات پیشوای رایش، آدولف هیتلر برای به ارمغان آوردن آزادی و رفاه برای ملت آلمان و دوستی وی با ملت ایران تشکر کرد و در پایان با جمله زنده باد پیشوا و صدراعظم رایش ملت آلمان سخنرانی خود را خاتمه داد.


نامه تبریک نوروز هیتلر به رضاشاه
المان مقصر نبود 1
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







المان مقصر نبود 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، FARID.SHOMPET ، nicolas
#6
رضاخان ملی گرا نبود انگلیس گرا بود وناچار بر اثر زور هیتلر به آلمان پیوست وگرنه اگه شما نامه های قبل از این را ببینید همه تهدیدات هیتلر

مبنی بر اتحاد با آلمان است او حتی در چند نامه قبل از این ایران را تهدید حمله با بمب های آلمان کرده بود که حتما انجام می داد.

درضمن آقای معتضد که اینارو گفته سوادش از من وشما بش تره وبه این موضوعات وارد تره وتموم حرفاشو با منبع میگه

کافی بود رضا شاه بر طبق خواسته خودش عمل کنه یعنی یا بی طرف بمونه یا بره طرف متفقین اونوقت هیتلر ایرانو نابود می کرد.رضا شاه می

خواست کشورش از جنگ دور باشه ومردمش آسیب نبینن واصلا علاقه ای به دخالت نداشت فقط زور وتهدید خطرناک می توانست این خواسته

اورا از بین ببرد که اون زور هم هیتلر اعمال کرد وبعد برای اونکه زور گوییش رو پنهونش کنه اون برنامه های الکی وساختگی رو ترتیب داد مثل

تبریک نوروز و... وگرنه هیچ خارجی عاشق چم ابروی ما نیست وبهمون کمک نمی کنه.استالین کمک نکرد ,لنین کمک نکرد,هیتلر هم کمکی

نکرد وفقط ظاهر سازی می کرد,امریکا وانگلیس هم در هیچ زمانی کمکی به ایران نکردند حتی نیکلای دوم هم کمکی به ما نکرد.هیچ کس...

ما تنها بودیم وفقط آسیب می دیدیم مثل قبایل افریقایی یا سرخپوست ها.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

المان مقصر نبود 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
آگهی
#7
شما اگه یکی از اون نامه ها را نشون من بدین بنده راضی میشم و پنجاه با رمیگم مرگ بر هیتلر
عکس اواتارم را هم تا دوروز به عکس استالین تغییر میدم
اقای خسرو معتضد بر مبنی دستورات دولت حرف میزنه
وحالاهم که به ما تهمت دفا ع از نازیسم زدن اینارو گفته
ا گر به سواد ایشون اعتماد دارید پس به حرفهای ایشون درباره مصدق نیز اعتماد داشته باشید
اگر موفق نشدین هم راحتتون نمیذارم
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







المان مقصر نبود 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، nicolas
#8
من ندارم معتضد گفتش من هم چنین چیزی ندیدم معتضد هر شب میاد یه چیز میگه وشب بعد تکذیبش میگه یه شب هم یه دروغایی از

استالین گفت که آدم شاخ در میاورد.به هر حال این حرف من نیست.حرف اون گامبوهه.هرشبم میاد از 28 مرداد میگه هیچ چی جز این بلد

نیست.نمیاد یه شب از نیکلای دوم ,هیتلر یا استالین ولنین بگه که آدمای باحالی بودن. معلوم نیست کی خریدتش...
ولی با این حال اگه ایران با آلمان دوست بود استالین شرف داشت وروی سر مردم بمب نریخت ونکشتشون وبه این کار خوبش هم اغراق نکرد اما

هیتلر همش در اغراق بود وبعد اینکه با امریکا روابط حسنه داشت وتوقع حمله از اون رو نداشت سوال اینه که چرا باید با امریکا روابط حسنه داشته

باشه؟امریکا با وجود روابط خوب اعلام جنگ کرد وهمراه انگلیس وارد شد.هیتلر می خواست جدایی بین کپیتالیست ها بندازه واز این طریق دنیا رو

بگیره حتی کمونیست رو که به ذهن هیچ کی نمی رسید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

المان مقصر نبود 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط 1939 ، nicolas
#9
هر کس برداشتی که دوست داره میکنه
من اینگونه برداشت میکنم چون هیتلر ادم صلح طلبی بود و امریکا همش در ان موقع خود را خدای صلح و صلحطلب میدانست و ازطرفی قدرت برتر بود و با انگلستان روابط حسنه داشت این کار را کرد
نابود باد کمونیسم نابود باد صیهونیسم







المان مقصر نبود 1
عضو گروه تاریخ انجمن




















پاسخ
 سپاس شده توسط nicolas
#10
نقل قول: امریکا همش در ان موقع خود را خدای صلح و صلحطلب میدانست
هنوزم میدونه همین طور خدای عدالت وآزادی ولی هممون می دونیم که این طور نیست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

المان مقصر نبود 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط 1939


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان