سازنده: Telltale Games تاریخ انتشار:07.07.1390
بازیکنان: 1
رده سنی: 3 سال
نزدیک به 20 سال است که از اولین دیدار ما با T.Rex و دوستان می گذرد، در آن زمان اسپیلبرگ، کارگردان مشهور سینما این فیلم را روانه ی سینما ها کرد که خوشبختانه فیلم از هر لحاظ خودنمایی می کرد و تا مدت ها پس از آن شاهد عرضه ی کاتالوگ و کتاب داستان هایی مربوط به نبرد ژوراسیک بودیم.
بعد از ارائه ی فیلم، شاهد عرضه ی عناوینی برای کنسول های گیم بوی و Snes بودیم که چندان موفق نبودند اما در سال 2003 یک نسخه دیگر با عنوان Operation Genesis برای کنسول Xbox1 و همانطور کنسول های خانگی دیگر عرضه شد که موفق شد تا قسمتی از ضعف های نسخه های پیشین را بپوشاند اما همچنان برای رسیدن به عنوانی معتبر فاصله ی زیادی داشت.
مدتها گذشت و دیگر کمتر کسی نام "پارک ژوراسیک" را به زبان میاورد تا اینکه شرکت TellTale Games که عناوین درخشانی مانند Back To The Futre را در کارنامه دارد اعلام کرد که ساخت این بازی را برعهده گرفته است، این عنوان ادامه ی نسخه های پیشین نبود بلکه یک بازی جدید و یا به نوعی دیگر"ریبوت" شده می باشد. این عنوان در مراسم E3 برای اولین بار بصورت کاملا رسمی معرفی شد، با این که گرافیک چندان در سطح بازی های امروزه نیست اما نمی توان به آن ایرادی هم وارد کرد چون برای استدیویی که هر ساله در حال ساخت عناوین با گرافیک کمیک و Cell Shade گونه است چندان هم بد به نظر نمی رسد.
گیم پلی بازی هم قرار است مانند Heavy Rain باشد، یعنی قرار نیست به طور کامل کنترل تمامی حرکات کاراکتر ها را برعهده داشته باشید. هسته ی اصلی گیم پلی بر مبانی "کلید زنی" یا همان QTE می باشد که باید در زمان های خاصی این کلید ها را به سرعت بزنید تا شاهد واکنش و عکس العمل کاراکتر بازی باشید.
آقای Joe Pinney طراح اصلی این عنوان، اعلام کرد که از لحاظ داستانی، "پارک ژوراسیک" هیچ یک از داستان های پیشین را دنبال نمی کند بلکه خود به شخصه دارای خط داستان متفاوت از آنچه که در گذشته خوانده و دیده ایم می باشد. آقای پینی بسیار تاکید بر آن دارد که این عنوان بیش از هرچیزی تمرکز خود را بر روی خط داستانی و زندگی و شرح حال کاراکتر های بازی قرار داده است. شخصیت های اصلی داستان نیز "نیما" و "مایلز" نام دارند و در ویدیویی که در مراسم E3 پخش شد، آن ها با یکدیگر تمامی تلاش خود را کردند که جان سالم از این جهنم ژوراسیکی به در ببرند. آقای پینی در مورد شخصیت های بازی چندان اطلاعاتی فاش نکرد چون عقیده دارد که وقتی بازی را انجام دهید با نکات بسیار جالبی از زندگی این دو شخصیت بدست خواهید آورد.
در کلام آخر باید بگوییم واقعا ما مشتاق صحنه های سینمایی بازی شدیم و اگر این صحنه ها و روایات همین گونه باقی بمانند و یا حتی شاهد پیشرفتی هم بشوند ما با یک Heavy Rain دیگر رو به رو خواهیم شد که این بار به جای این که بکوشیم از شر کابوس های شبانه راحت شویم باید این بار در دنیایی تخیلی برای نجات جان خود از دست دایناسور های ماقبل تاریخ تلاش بکنید
بازیکنان: 1
رده سنی: 3 سال
نزدیک به 20 سال است که از اولین دیدار ما با T.Rex و دوستان می گذرد، در آن زمان اسپیلبرگ، کارگردان مشهور سینما این فیلم را روانه ی سینما ها کرد که خوشبختانه فیلم از هر لحاظ خودنمایی می کرد و تا مدت ها پس از آن شاهد عرضه ی کاتالوگ و کتاب داستان هایی مربوط به نبرد ژوراسیک بودیم.
بعد از ارائه ی فیلم، شاهد عرضه ی عناوینی برای کنسول های گیم بوی و Snes بودیم که چندان موفق نبودند اما در سال 2003 یک نسخه دیگر با عنوان Operation Genesis برای کنسول Xbox1 و همانطور کنسول های خانگی دیگر عرضه شد که موفق شد تا قسمتی از ضعف های نسخه های پیشین را بپوشاند اما همچنان برای رسیدن به عنوانی معتبر فاصله ی زیادی داشت.
مدتها گذشت و دیگر کمتر کسی نام "پارک ژوراسیک" را به زبان میاورد تا اینکه شرکت TellTale Games که عناوین درخشانی مانند Back To The Futre را در کارنامه دارد اعلام کرد که ساخت این بازی را برعهده گرفته است، این عنوان ادامه ی نسخه های پیشین نبود بلکه یک بازی جدید و یا به نوعی دیگر"ریبوت" شده می باشد. این عنوان در مراسم E3 برای اولین بار بصورت کاملا رسمی معرفی شد، با این که گرافیک چندان در سطح بازی های امروزه نیست اما نمی توان به آن ایرادی هم وارد کرد چون برای استدیویی که هر ساله در حال ساخت عناوین با گرافیک کمیک و Cell Shade گونه است چندان هم بد به نظر نمی رسد.
گیم پلی بازی هم قرار است مانند Heavy Rain باشد، یعنی قرار نیست به طور کامل کنترل تمامی حرکات کاراکتر ها را برعهده داشته باشید. هسته ی اصلی گیم پلی بر مبانی "کلید زنی" یا همان QTE می باشد که باید در زمان های خاصی این کلید ها را به سرعت بزنید تا شاهد واکنش و عکس العمل کاراکتر بازی باشید.
آقای Joe Pinney طراح اصلی این عنوان، اعلام کرد که از لحاظ داستانی، "پارک ژوراسیک" هیچ یک از داستان های پیشین را دنبال نمی کند بلکه خود به شخصه دارای خط داستان متفاوت از آنچه که در گذشته خوانده و دیده ایم می باشد. آقای پینی بسیار تاکید بر آن دارد که این عنوان بیش از هرچیزی تمرکز خود را بر روی خط داستانی و زندگی و شرح حال کاراکتر های بازی قرار داده است. شخصیت های اصلی داستان نیز "نیما" و "مایلز" نام دارند و در ویدیویی که در مراسم E3 پخش شد، آن ها با یکدیگر تمامی تلاش خود را کردند که جان سالم از این جهنم ژوراسیکی به در ببرند. آقای پینی در مورد شخصیت های بازی چندان اطلاعاتی فاش نکرد چون عقیده دارد که وقتی بازی را انجام دهید با نکات بسیار جالبی از زندگی این دو شخصیت بدست خواهید آورد.
در کلام آخر باید بگوییم واقعا ما مشتاق صحنه های سینمایی بازی شدیم و اگر این صحنه ها و روایات همین گونه باقی بمانند و یا حتی شاهد پیشرفتی هم بشوند ما با یک Heavy Rain دیگر رو به رو خواهیم شد که این بار به جای این که بکوشیم از شر کابوس های شبانه راحت شویم باید این بار در دنیایی تخیلی برای نجات جان خود از دست دایناسور های ماقبل تاریخ تلاش بکنید