امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Lenovo Ideapad S400-B

#1
• طراحی و ساخت
ممکن است با دیدن ظاهر باریک S400 این سوال برای شما پیش آید که چرا این نوت‌بوک، یک آلترابوک به حساب نمی‌آید. دلیل آن این است که S400 تمامی پیش نیازی‌های یک آلترابوک را دارا نمی‌باشد. طبق شرایط تعیین شده توسط کمپانی اینتل، ضخامت آلترابوک‌ها باید حداکثر 21 میلی‌متر باشد. اما S400 نزدیک به 23 میلی‌متر ضخامت دارد.
برخلاف ظاهر دستگاه که ممکن است آلومینیومی به نظر برسد، بدنه S400 کاملا از پلاستیک ساخته شده است. خوشبختانه اکثر قسمت‌های بدنه (قاب پشتی صفحه نمایش، قسمت زیرین دستگاه، ...) دارای یک روکش مات بوده و به همین دلیل، کاربران S400 نگرانی خاصی از بابت تمیز نگه داشتن نوت‌بوک نخواهند داشت. اما متاسفانه کیفیت ساخت این نوت‌بوک پایین‌تر از حد انتظار ما بود. پلاستیک به کار رفته در بدنه S400 کیفیت خوبی ندارد و هنگام کار کردن با این نوت‌بوک متوجه شدیم که بدنه از استحکام بالایی برخوردار نیست و می‌تواند به راحتی دچار خمش شود. لازم به ذکر است که به دلیل وزن بسیار پایین دستگاه، نمی‌توان آن را با یک دست باز کرد.

• صفحه نمایش و بلندگوها
IdeaPad S400 از یک صفحه نمایش 14 اینچی LCD با نور پس زمینه LED استفاده می‌کند که دقت 1366×768 را ارائه می‌کند. کنتراست و روشنایی صفحه نمایش پایین‌تر از متوسط نوت‌بوک‌های دیگر موجود در بازار است. به علاوه، صفحه نمایش این نوت‌بوک کاملا براق است و این امر در کنار روشنایی ضعیف صفحه نمایش باعث می‌شود تا نتوان به راحتی با S400 در فضاهای خارجی و در زیر تابش نور آفتاب کار کرد.
پنل صفحه نمایش انتخاب شده توسط Lenovo برای نوت‌بوک S400، یک پنل TN است. به همین دلیل نباید انتظار زیادی از زوایای دید این نوت‌بوک داشته باشید.
در بالای صفحه نمایش یک وب کم با نشانگر وضعیت تعبیه شده است که کیفیت متوسطی دارد و می‌توان با آن تماس‌های اینترنتی نسبتا خوبی برقرار کرد.
در پایین لبه جلویی، دو بلندگوی استریو تعبیه شده‌اند که به لطف بهره گیری از تکنولوژی Dolby Advanced Audio، صدای شفاف و قدرتمندی را تولید می‌کنند. با وجود اینکه صدای بیس این بلندگوها بسیار کم است، ولی برای کاربرانی که انتظار زیادی از بلندگوهای نوت‌بوک خود ندارند، کافیست. به هر صورت، علاقه‌مندان به دنیای موسیقی و یا تماشای ویدیو، بهتر است که از بلندگوهای خارجی و یا هدفون استفاده کنند.

• کیبورد و تاچ پد
همانند اکثر نوت‌بوک‌های ساخت کمپانی Lenovo، مدل S400 نیز از یک کیبورد جزیره‌ای با نام AccuType استفاده می‌کند. به دلیل ابعاد کوچک دستگاه، کیبورد S400 دارای بخش عددی جداگانه یا Numpad نمی‌باشد.
کلیدها، آستانه و عمق مناسبی دارند ولی به دلیل ابعاد کوچک کلیدهای Enter و Shift، ممکن است مدتی طول بکشد تا به تایپ کردن با کیبورد S400 عادت کنید.
S400 دارای یک تاچ پد Synaptics می‌باشد. این تاچ پد دارای کلیدهای جداگانه نبوده و کل آن حکم یک کلید را بازی می‌کند. سطح، ابعاد و حساسیت تاچ پد بسیار خوب بوده و در ضمن از فرمان‌های چند لمسی (Multi-Touch) نیز پشتیبانی می‌کند.

• پورت‌ها و اتصالات
با وجود ضخامت بسیار پایین دستگاه، لنوو اکثر پورت‌های لازم و ضروری را بر روی S400 قرار داده است. در سمت چپ دستگاه، پورت شبکه Ethernet قرار دارد که توسط یک درپوش محافظت می‌شود. در کنار این پورت، یک پورت HDMI و یک پورت USB 3.0 نیز قرار دارد. اما در سمت راست، دو پورت USB 3.0، یک پورت ترکیبی خروجی و ورودی صوتی و یک کارت خوان تعبیه شده است.
برای ارتباط بی سیم نیز، S400 به Wi-Fi با استاندارد 802.11 b/g/n و کنترل کننده ساخت کمپانی اینتل و نسل چهارم تکنولوژی بلوتوث مجهز شده است.

• سخت افزار داخلی و باتری
S400 در مدل‌های متفاوت و با سخت افزارهای مختلفی در بازار وجود دارد تا بتواند با هر نیازی سازگار باشد. اکثر مدل‌ها از نسل دوم و سوم پردازنده‌های ولتاژ پایین Intel Core استفاده می‌کنند ولی مدل‌های ارزان‌تری با پردازنده‌های Intel Pentium نیز وجود دارند. پردازشگرهای گرافیکی Intel HD نیز وظیفه انجام محاسبات گرافیکی این نوت‌بوک‌ها را بر عهده دارد. البته مدل‌های کم یاب و محدودی نیز در بازار وجود دارند که از کارت‌های گرافیکی مجزای AMD سری Radeon HD 7450M استفاده می‌کنند. به هر صورت، نوت‌بوک‌های S400 جزو نوت‌بوک‌های قدرتمند بازار محسوب نمی‌گردند و مناسب کسانی که به قدرت پردازشی زیادی نیاز دارند (مانند برنامه‌نویسان، گرافیست‌ها و علاقه‌مندان به اجرای بازی‌های کامپیوتری) نمی‌باشند.
در عوض، سیستم خنک کننده این نوت‌بوک‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. در حالت بیکار (Idle) سطح دستگاه کاملا خنک بوده و تقریبا هیچ صدایی توسط سیستم خنک کننده تولید نمی‌گردد. حتی هنگامی که بار محاسباتی سنگینی بر روی نوت‌بوک قرار بگیرد، بدنه دمای خنکی داشته و فن‌های سیستم خنک کننده، صدای بسیار کمی تولید می‌کنند.
تمامی مدل‌های IdeaPad S400 دارای باتری‌های چهار سلولی می‌باشند. در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi، مدل‌های مختلف بسته به نوع پردازنده مرکزی، بین 3:00 تا 3:30 ساعت شارژدهی کردند که بسته به رقبای هم قیمت، میزان نسبتا ضعیفی محسوب می‌گردد. این میزان در تست تماشای ویدیو به 1:30 کاهش یافت. بنابراین اگر طول عمر باتری برای شما اهمیت دارد، S400 نوت‌بوک مناسبی برایتان نخواهد بود.

• جمع بندی
IdeaPad S400 نوت بوکی باریک، سبک، کم مصرف و خنک است. تمام این‌ها باعث می‌شوند تا S400 دستگاهی ایده آل برای کسانی باشد که نوت‌بوک خود را زیاد جابجا می‌کنند. اما در سمت دیگر، شارژدهی ضعیف باتری S400 باعث می‌شود تا مجبور شوید همیشه کابل برق را همراه خود داشته باشید. صفحه نمایش با روشنایی و کنتراست ضعیف نیز جزو دیگر معایب این دستگاه محسوب می‌گردد. بنابراین نمی‌توان S400 را به راحتی به کاربران مختلف پیشنهاد داد. ولی اگر بتوانید از معایب ذکر شده چشم پوشی کنید، Lenovo IdeaPad S400 شما را ناامید نخواهد نمود.

:: نقد و بررسی Lenovo Ideapad S400-B 1
بدنه باریک، سبک و زیبا
سیستم خنک کننده بهینه و کم صدا
مجهز به دو پورت USB 3.0
تاچ پد بسیار خوب

:: نقد و بررسی Lenovo Ideapad S400-B 1
روشنایی و کنتراست ضعیف صفحه نمایش
باتری ضعیف
:: نقد و بررسی Lenovo Ideapad S400-B 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  Lenovo سری گیمینگ Y را ارتقاء میدهد (یک پله پرش به نسل ششم)
  لپ تاپ ارزان قیمت Lenovo برای گیمرهای در حال سفر!
  پردازنده جدید XEON به سرعت وارد لپ تاپ های حرفه ایی Lenovo شد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان