امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی ViewSonic VB100a Pro

#1
طراحی و ساخت
تبلت VB100 Pro یکی از ساخته های این کمپانی است. بدنه این تبلت از پلاستیک با کیفیت ساخته شده ولی در نگاه اول تصور می‌شود که بدنه از آلومینیم است.ابعاد این تبلت 10.1 اینچی 257 × 175 × 10.5 میلی متر می‌باشد که در کنار وزن 630 گرمی آن توانسته خود را به عنوان یک تبلت خوش دست و با ظاهری زیبا معرفی کند. این تبلت در دو رنگ نقره ای و مشکی تولید شده است.در سمت راست بالای این تبلت کلید پاور و کنترل صدا قرار دارد.همچنین در سمت راست این تبلت جک 3.5 میلیمتری صدا ، درگاه microUSB ، درگاه HDMI، ورودی شارژر و شیار کارت حافظه جانبی وجود دارند که سمت راست تبلت را مقداری شلوغ نموده‌اند.این تبلت دارای دو دوربین بوده که یکی در جلو و برای مکالمات تصویری و دیگری در پشت تبلت قرار دارد. هر دوی این دوربین‌ها در بالا و وسط تبلت قرار دارد.از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به این مورد اش که با توجه به جنس بدنه کمتر اثر انگشت بر روی بدنه باقی می‌ماند و می‌تواند جزو نکات مثبت این تبلت نامیده شود اشاره نمود، ولی این تبلت داری ضعفی هم در طراحی است و آن این است که کمی لیز بوده و امکان سر خوردن و افتادن از دست هنگام کار کردن با آن وجود دارد.در مجموع از نظر طراحی و ساخت کیفیت این تبلت مناسب ارزیابی می‌شود به طوری که درزهای آن چندان مشخص نیستند و به خاطر همین ظاهری زیبا پیدا کرده است.

صفحه نمایش
صفحه نمایش 10.1 اینچی به کار رفته بر روی ویو سونیک یک صفحه نمایش لمسی خازنیست که رزولوشن 800×1280 پیکسل را ارائه مینماید. این تبلت مجهز به نمایشگری از نوع IPS LCD است که به نمایش دقیق و طبیعی رنگ‌ها و زاویه دید وسیع مشهور هستند و صفحه نمایش تبلت ویوسونیک نیز از این نظر خوب عمل می‌کند و رنگ‌ها را دقیق و طبیعی نمایش میدهد. در ضمن این صفحه نمایش قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان را داراست که قدرت دریافت لمس نیز بسیار بالا و دقیق میباشد. در زوایای مختلف عملکرد صفحه نمایش در حد عالیست و در هر زاویه ای تصاویر با کیفیت خوب قابل رویت هستند و زمانی که از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنید از کیفیت تصویر چندان کاسته نمی‌شود.با این وجود عمق رنگ مشکی و حداکثر شدت روشنایی تصویر در این نمایشگر مناسب نیست. به عنوان مثال شدت روشنایی نمایشگر کم است و به سختی می‌توان از تبلت در محیط‌های پرنور خارج از خانه استفاده کرد.

سخت افزار
تبلت VB100a مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای از نوع Amlogic 8726MX CPU و با فرکانس 1.5 گیگا هرتزی می‌باشد. همچنین این تبلت دارای 1 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی جهت ذخیره سازی اطلاعات است. از آنجایی که رزولوشن نمایشگر آن 1280 در 800 پیکسل است، پردازنده آن از پس اجرای سریع، نرم و روان دستورات بر می‌آید و زمان استفاده از آن به هیچ وجه متوجه مکث یا تاخیر در انجام امور نخواهید شد. اکثر بازی‌هایی معمولی مانند Angry Birds, Fruit Ninja و بازی‌های از این دست به خوبی بر روی تبلت اجرا می‌شوند اما در زمان اجرای بازی‌های سنگین سه بعدی مانند DeadTrigger در این تبلت با مشکل افت فریم روبرو شدیم. همچنین با قابلیت پشتیبانی این تبلت از کارت حافظه جانبی، می‌توانید حافظه آن‌را تا 32 گیگابایت دیگر افزایش دهید. با پشتیبانی این تبلت از Wi-Fi شما می‌توانید به راحتی و با سرعت بالا به مرورگری اینترنت نیز بپردازید که در صفحه نمایش 10.1 اینچی و با کیفیت آن، لذت دو چندانی را به همراه خواهد داشت. باید گفت از نظر سخت افزاری، تبلت ویو سونیک عملکرد خوبی را ارائه می‌نماید که برای تبلتی در این سطح قیمت کاملا راضی کننده است. در کل هرچند پردازنده 2 هسته‌ای این تبلت از نظر قدرت پردازش در حد و اندازه تبلت‌های مطرح بازار نیست اما به خوبی با رزولوشن نمایشگر سازگار است و امور مختلف را به راحتی پردازش می‌کند.

نرم افزار
سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت اندروید و نسخه آن v4.0 Ice-Cream Sandwich می‌باشد. رابط کاربری استاندارد اندروید نیز به شما کمک می‌کند تا به راحتی با آن کار کنید. برای باز کردن قفل صفحه نمایش، کافیست انگشت خود را بر روی صفحه نمایش به سمت راست بکشید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش یک آیکون گوگل مشاهده می‌نمایید که در واقع یک میانبر برای دسترسی سریع به سایت گوگل می‌باشد. همچنین در سمت مقابل آیکون دسترسی به برنامه‌ها و ویجت‌ها قرار دارد. مرورگر اینترنت همان مرورگر استاندارد اندروید است که کارایی مناسبی دارد. با وجود فلش پلیرکه به صورت پیش فرض بر روی آن قرار دارد، مشکلی برای مشاهده فیلم‌ها و بازی‌های فلش نخواهید داشت. همچنین با وجود آیکن های دوربین، گالری عکس‌ها، تنظیمات، پلیر، موزیک و مرورگر بر روی صفحه اصلی، می‌توانید به هر کدام از آن‌ها با یک کلیک دسترسی پیدا نمایید. موزیک و ویدیو پلیر موجود به خوبی فایل‌های مورد نظر شما را در اکثر فرمت ها پخش خواهد کرد. در مورد بلندگوها باید بگوییم که دارای یک اسپیکر است که در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته و کیفیت صدای آن معمولی است و حجم صدای آن نیز زیاد نیست، اما وضوح مناسبی را داراست. به هر حال بهتر است برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم از هدفون استفاده کنید. رابط کاربری دوربین بسیار ساده است و می‌توانید در حالت‌های مختلف عکاسی نمایید. و در نهایت، برنامه‌هایی مانند ماشین حساب، تقویم، مکان یاب، صندوق پست الکترونیکی، اخبار، ضبط صدا و یوتیوب بر روی سیستم عامل ویو سونیک به صورت پیش فرض قرار دارد. در کل، سرعت عمل سیستم عامل با کمک سخت افزار قوی، بسیار خوب و حرکت در منوها بسیار روان صورت می‌پذیرد.

دوربین
این تبلت از 2 دوربین بهره برده است که البته دوربین اصلی آن 2 مگا پیکسل و دوربین دوم آن VGA است. دوربین اصلی در پشت تبلت و دوربین دوم در جلوی تبلت و برای مکالمات تصویری تعبیه شده است.شاید بهتر بود که دوربین اصلی کیفیت بیشتری داشت. به هر حال کیفیت دوربین مکالمات تصویری قابل قبول است، اما دوربین اصلی این تبلت چندان تعریفی ندارد و عکس‌های متوسطی را ثبت می‌نماید. البته نباید فراموش کنیم که عکاسی جزو وظایف اصلی یک تبلت نیست. همچنین کیفیت فیلم برداری آن نیز متوسط است. از نظر دوربین نباید خیلی به ویو سونیک ایراد گرفت چرا که وظایف اصلی یک تبلت را به راحتی انجام می‌دهد و البته تبلت های بسیاری از کمپانی‌های معتبری در بازار موجودند که اصلا دوربین ندارند و یا دوربین ضعیفی دارند.

باتری
این تبلت دارای یک باتری 6600 میلی‌آمپر ساعتی است. باتری این دستگاه در هنگام مشاهده متناوب فیلم توانست تا حدود 6 ساعت دوام بیاورد. همچنین تا همین حدود نیز برای مرورگری اینترنت و دیگر اعمال می‌توانید بر روی شارژ دهی باتری حساب نمایید.

جمع بندی
در کل اگر بخواهیم این تبلت را ارزیابی کنیم باید بگوییم که خرید آن یک خرید مقرون به صرفه می‌باشد. این امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و با یک صفحه نمایش 10.1 اینچی که ما را به واقع شگفت زده نمود باعث می‌گردد که VB100A Pro را یکی از به صرفه‌ترین تبلت های 10 اینچی موجود در بازار بدانیم.این تبلت با توجه به قیمت و امکانات در رده خود می‌تواند تبلتی شاخص باشد و کمتر تبلتی با این امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و با این قیمت در بازار یافت می‌شود.از طرفی با توجه به سایز این تبلت و قیمت آن که اندکی پایین‌تر از 1 میلیون تومان است می‌تواند برای کسانی که تمایل به تبلت های با سایز بزرگ دارند و چندان نیز حاضر به صرفه هزینه زیاد نیستند مناسب باشد.

نقد و بررسی ViewSonic VB100a Pro 1
وجود درگاه های مختلف
امکان اتصال حافظه خارجی
طراحی نسبتا خوب و کیفیت ساخت مناسب
نمایشگر IPS با رنگ‌های طبیعی و زاویه دید مناسب
وجود 16 گیگابایت حافظه داخلی

نقد و بررسی ViewSonic VB100a Pro 1
عدم وجود GPS
دوربین‌های متوسط
نقد و بررسی ViewSonic VB100a Pro 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان