امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Archos 80 G9 - 16GB

#1
طراحی
بدنه‌ی این تبلت از پلاستیک خاکستری رنگ ساخته شده است و طراحی بسیار زیبایی دارد مدل 10.1 اینچی آن یعنی G9 101، با ابعاد 22.6X15.49X1.27 سانتی متر و وزن 635 گرم، نسبت به تبلت‌های 10.1 اینچی دیگر بسیار باریک و سبک است. این تبلت همچنین با قطر 1.27 سانتی متر، تبلت نسبتا باریکی محسوب می‌شود. البته مدل 250 گیگابایتی این تبلت، به دلیل استفاده کردن از حافظه HDD به جای SSD، کمی قطورتر و سنگین تر است.

طبق گفته آرکوس، در زیر پوسته‌ی پلاستیکی G9، لایه‌ای از فلز آلومینیوم قرار دارد. این امر استحکام و طول عمر دستگاه را بسیار بالا می‌برد.

دکمه‌ها و پورت هایی که بر رویG9 وجود دارند بسیار کامل می‌باشند. دکمه‌ها شامل کلید‌های کنترل صدا در سمت راست، وب کم مکالمه‌ی تصویری در کنار نمایشگر و پورت‌ها شامل یک پورت Micro USB، کارت خوان Micro SD و دکمه‌ی پاور در سمت چپ دستگاه می‌شوند. علاوه بر این‌ها یک پورت mini HDMI برای اتصال به HDTV و پورت استاندارد USB 2.0 نیز دارد که از این پورت USB 2.0 می‌توان برای اتصال مودم‌های کوچک USB وابسطه به سیم کارت و شبکه‌ی 3G نیز استفاده کرد.

نرم افزار و اینترفیس
با توجه به برخورداری از سیستم عامل Android 3.2 (Honeycomb)، آرکوس G9 ظرفیت بسیار بالایی را برای اجرای انواع برنامه‌ها دارد. شما می‌توانید ویجت‌ها و میانبرها را به صفحات خانگی خود اضافه کنید. تعداد این صفحات خانگی نیز می‌تواند تا پنج عدد باشد. همانند دیگر تبلت‌های Honeycomb، در قسمت زیرین تصویر یک Notification Bar یا نوار اطلاع وجود دارد که آیکون هایی چون Back، Home و Recently Open Apps را می‌توان در آن جا مشاهده کرد. در قسمت سمت راست، یک منطقه‌ی تنظیمات وجود دارد که در آن جا می‌توانید خیلی سریع وضعیت شبکه، شارژ باتری، زمان و ساعت را ببینید. هشدارهای سیستمی نیز در همین جا به نمایش در می‌آیند. از همین قسمت می‌توانید به منوی کامل تنظیمات هم وارد شوید.
لازم به ذکر است که طبق وعده آرکوس، آپدیت اندروید 4.0 (ساندویچ بستنی) نیز برای این تبلت به زودی منتشر خواهد شد.

صفحه کلید لمسی
Archos G9 مجهز به صفحه کلید لمسی استاندارد اندروید می‌باشد. کلیدها کاملا بزرگ می‌باشند و فشردن آن‌ها ساده است. دکمه‌های مستقل .com، کاما و @ نیز وجود دارند. در مجموع تایپ کردن با تبلت‌های G9 بسیار لذت بخش است.

نرم افزارها و مالتی مدیا
سال‌ها پیش از ورود سیستم عامل آندروید به بازار، کمپانی آرکوس تولید کننده‌ی انواع وسایل سرگمی دیجیتال بود. بنابراین جای تعجب ندارد که اکنون و در دوران اندروید نیز بعضی از برنامه‌های مورد علاقه‌ی خود را به صورت از پیش نصب شده بر روی تبلت قرار دهد. برای مثال برنامه‌های اجرای ویدیو و موسیقی؛ با اینترفیسی خاص مخصوص خود آرکوس هستند. این تبلت توانایی پشتیبانی از فرمت‌های مالتی مدیای زیادی را از قبیل H.264 HD، MPEG4 و تا 13 کدک از MPEG2 را دارد. در کنار فرمت‌های ویدیویی MP3، WAV و AAC نیز می‌تواند از OGG و FLAC پشتیبانی کند. همچنین ما توانستیم ویدیوهایی با فرمت‌های Xvid و AVI را نیز با موفقیت بر روی تبلت خود مشاهده کنیم. با اتصال تبلت به HDTV نیز می‌توانید ویدیوهای HD را با کیفیت خیلی بالا مشاهده نمایید.

صدایی که بلندگوی G9 تولید می‌کند، بلند و با کیفیت است. صدای آن به راحتی فضای یک اتاق متوسط را پر کرده و کیفیت بسیار خوبی دارد.طرفداران گوش کردن به موسیقی و تماشای فیلم، از تبلت‌های G9 بسیار راضی خواهند بود.

عملکرد
این تبلت مجهز به پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی دو هسته‌ای Texas Instruments Cortex A9 و 512 مگابایت حافظه‌ی RAM می‌باشد. در تست‌های بنچ مارکی که با آن انجام دادیم به نتایج خیلی خوبی رسیدیم. برای مثال در تست LinPack، امتیاز 37.5 کسب شد که از متوسط تبلت‌های اندرویدی بالاتر است. در بنچ مارک‌های CPU نیز عملکرد به همین صورت بود. این تبلت همچنین در اجرای 3D نیز عملکردهای خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. به طوری که در تست An3DBench توانست امتیاز 7378 را کسب کند که 341 امتیاز بالاتر از متوسط تبلت‌های اندرویدی است.

باتری
شارژدهی باتری Archos G9 نسبت به تبلت‌های اندرویدی دیگر خیلی قوی نیست. در تست مرورگری وب با Wi-Fi که با آن انجام دادیم، باتری لیتیوم-پلیمر این تبلت توانست کمی بیش ازشش ساعت شارژدهی کند که کمی از متوسط دیگر تبلت‌های اندرویدی کمتر است.

جمع بندی
در نهایت آرکوسG9 به عنوان یک تبلت با قیمتی مناسب، ویژگی‌های خیلی خوبی چون بهره گیری از نمایشگر بسیار خوب، جک نگهدارنده‌ی افقی، سیستم عامل Android Honeycomb و حتی خروجی HDMI را دارد. کیفیت ساخت آن بسیار خوب است.
اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی تمام عیار با قیمتی مناسب، به خصوص برای مرورگری اینترنت و کارهای مالتی مدیا هستید، خانواده تبلت‌های Archos G9 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند.

نقد و بررسی Archos 80 G9 - 16GB 1
قیمت مناسب
عملکرد سریع
خروجی HDMI
جک نگهدارنده
نمایشگر با کیفیت

نقد و بررسی Archos 80 G9 - 16GB 1
شارژدهی باتری در حد متوسط است
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان