امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر میوه ها بر مو

#1
آب گریپ‌فروت، پرتقال و سیب ممکن است توانایی بدن برای جذب برخی از داروها را دچار اشکال کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این پژوهشگران نشان دادند که عصاره این میوه‌ها می‌توانند کارآیی برخی از داروها مورد استفاده در بیماری‌ قلبی، سرطان، رد پیوند و عفونت‌ها را کاهش دهند، و بالقوه مانع از اثرات سودمند آنها شوند.

تاثیر میوه ها بر مو 1

دیوید بیلی، استاد داروشناسی بالینی در دانشگاه اونتاریو و سرپرست این تحقیق اولین پژوهشگری بود که اثر آب گریپ‌فروت را در افزایش جذب برخی ا داروها و در نتیجه احتمال مسمومیت بوسیله ‌آنها را در دو دهه قبل شناسایی کرد.
این یافته‌ها بخشی از پژوهش‌های مداوم او در این مورد است که در دویست و سی و ششمین اجلاس سالانه انجمن شیمی آمریکا در فیلادلفیای پنسیلوانیا ارائه شد.

بیلی می‌گوید: "ما کشف کرده‌ایم که آب گریپ‌فروت و سایر میوه‌ها می‌توانند به طور قابل‌توجهی جذب خوراکی برخی از داروها را هنگام عبور ار روده‌ها کاهش دهند. نگرانی این است که کارایی داروهایی که برای بیماری‌های وخیم تجویز شده‌اند، ‌از دست برود.
در این تحقیق داوطلبان سالم داروی فکسوفنادین، یک داروی آنتی‌هیستامین را که برای مقابله با آلرژی تجویز می‌شود،‌به همراه یک لیوان آب گریپ‌فروت یا به همراه یک لیوان آب حاوی نارینجین ( که به آب مزه‌ای مانند آب گریپ‌فروت می‌دهد) خوردند.


آنهایی که دارو را با آب گریپ‌فروت خورده بودند، در مقایسه با افرادی که آن را با آب خالی خورده بودند، تنها نیمی‌ از فکسوفنادین را جذب کردند.

تاثیر میوه ها بر مو 1

پژوهشگران می‌گویند آب گریپ‌فروت یگ گیرنده مهم جذب دارو را به نام OATP1A2 که در انتقال داروها از روده کوچک به جریان خون نقش دارد، مهار می‌کند.
برعکس داروهایی که میزان جذب آنها در حضور آب گریپ‌فروت افزایش می‌یابد، یک آنزیم مهم دخیل در سوخت و ساز داروها به نام CYP3A4 را مهار می‌کنند که به طور طبیعی این داروها را تجزیه می‌کند.

تاثیر میوه ها بر مو 1

از جمله داروهایی که مصرف آب گریپ‌فروت، پرتقال و سیب جذب آنها را کاهش می‌‌دهند، می‌توان به اتوپوساید، یک داروی ضدسرطان، مسدودکننده‌های گیرنده بتا مانند آتنولول، سلیپرولول و تالینولول مورد استفاده برای کاهش فشار خون و پیشگیری از حمله قلبی، و برخی از آنتی‌بیوتیک‌خا مانند سیپروفلوکساسین، لووفلوکساسین، ایتراکونازول اشاره کرد.
جذب سیکلوسپورین داروی که برای جلوگیری از رد اندام‌های پیوندی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز به همین صورت ممکن است دچار اشکال شود.

تاثیر میوه ها بر مو 1
اکنون گور او را بس است




آنکه جهان اورا کافی نبود
پاسخ
 سپاس شده توسط كيمياk
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر لباس سفید بر فشار خون
Lightbulb دانستنی تاثیر اسم بر سرنوشت!
  تاثیر جدول مندلیف بر علم امروزی
  ژن‌های نئاندرتالی‌تان می‌تواند بر شکل مغزتان تاثیر بگذارد!
Heart تاثیر عجیب رنگها در زندگی
  نور چرا و چگونه بر خواب تاثیر می گذارد؟
  داستان تنباکو و تاثیر نیکوتین بر بدن انسان
  آیا شرایط جوی می تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟
  تاثیر نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی
  اینگونه میوه را به کمپوت تبدیل کنیم .

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان