امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و برسي لب تاب ها

#1
Lightbulb 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و برسي لب تاب ها 1

اشاره:
نشریه عصر شبکه - ايسوس يكي از شركت‏‎هايي است كه لپ‏تاپ‏هاي خود را براساس امكانات و ويژگي‏‎هايي كه دارند در گروه‏‎هاي مختلفي دسته‏بندي مي‏كند بنابراين كاربران با توجه به نيازهايشان به راحتي قادر خواهند بود كه به سراغ محصولي از يك سري مشخص بروند...


ايسوس يكي از شركت‏‎هايي است كه لپ‏تاپ‏‎هاي خود را براساس امكانات و ويژگي‏‎هايي كه دارند در گروه‎‏هاي مختلفي دسته‏‎بندي مي‏‌كند. بنابراين كاربران با توجه به نيازهايشان به راحتي قادر خواهند بود كه به سراغ محصولي از يك سري مشخص بروند. براي مثال لپ‏تاپ‏‎هاي سري ROG براي گيمرها طراحي شده‎‏اند و قدرت گرافيكي و توانايي آن‏ها در اجراي بازي‎‏هاي كامپيوتري براي افرادي كه نيازهاي گرافيكي محدودي داشته و يا علاقه‏اي به بازي‏‎ها ندارند مناسب نخواهد بود و يا سري B كه در گروه Business قرار داشته و براي كاربران با نيازهاي تجاري و اداري طراحي شده است مسلما تفاوت‏‎هاي ساختاري با سري قبل خواهد داشت. سري N نيز يكي ديگر از محصولات اين شركت است كه در گروه Multimedia Enterntainment قرار مي‏‎گيرد. بارزترين ويژگي اين سري از لپ‎‎‏تاپ‏‎هاي ايسوس قابليت‏‎هاي صوتي آن‏ها و مجهز شدن به اسپيكرهاي قدرتمند است.


لپ‏‎تاپ N55SF كه در نمايشگاه Computex 2011 معرفي شد، يكي از لپ‏‎تاپ‎‏هاي سري N است. در ساختار بدنه اين لپ‎‏تاپ از پلاستيك، كائوچو و آلومينيوم استفاده شده است. اين لپ‏‎تاپ بدنه مشكي رنگ و براق دارد و نواري فلزي در حاشيه درب آن امتداد يافته است. بخش داخلي لپ‌‏تاپ نيز از يك تم رنگي نقره‏اي و مشكي مات برخوردار بوده كه در مجموع تركيبي شكيل و جذاب را ايجاد كرده است. درب براق N55SF به راحتي اثر انگشتان را جذب مي‏كند و اين نكته موضوعي است كه برخي از كاربران در هنگام خريد بسيار به آن توجه مي‎‏كنند.N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎هايي قرار مي‏گيرد كه پلتفرم Sandy Bridge دارند. ساختار پردازنده اين لپ‎‏تاپ مبتني بر چيپ‏‌ست Intel HM65 بوده و به يك پردازنده چهار هسته‎‏اي Core i7-2630QM مجهز شده است. فركانس اين پردازنده 2 گيگاهرتز است و به كمك فناوري Hyper Threading مي‏‎تواند تا 8 رشته پردازشي را به صورت همزمان به اجرا درآورد. ميزان حافظه لپ‏‎تاپ نيز 4 گيگابايت و از نوع DDR3 و با فركانس 1333 گيگاهرتز است. از آن‏جايي كه N55SF به دو اسلات حافظه مجهز شده است قادر خواهيد بود كه ميزان حافظه لپ‎‏تاپ را تا 8 گيگابايت نيز افزايش دهيد. از طرفي هاردديسك به كار رفته در ساختار اين لپ‏تاپ، 640 گيگابايت فضاي ذخيره‌‏سازي را در اختيار كاربر قرار مي‎‏دهد. همچنين سرعت چرخش اين هاردديسك 2,5 اينچي كه از اينترفيس SATA استفاده مي‌‏كند، 5400 دور در دقيقه است.


در خصوص امكانات گرافيكي N55SF بايد بگوييم كه به يك كارت گرافيكي از سري 5 كارت‏‎هاي NVIDIA مجهز شده است. GT 555M يك كارت گرافيكي با 2 گيگابايت حافظه از نوع DDR3 است. به كمك فناوري Video Magic كه توسط ايسوس ارايه مي‌‏شود، پردازنده گرافيكي اين لپ‏‎تاپ قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت بيشتري پردازش كرده و وظايف گرافيكي متعددي را مديريت كند. همچنين فناوري ASUS Splendid، فايل‏‎هاي مديا را بهينه كرده و تصاويري شفاف‏تر، با كنتراست و رنگ‎‏بندي بهتري را به نمايش در خواهد آورد. بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎هاي 15 اينچي قرار مي‏‎گيرد. صفحه نمايش مات آن 15,6 اينچ بوده و نور پشتي آن از نوع LED است. حداكثر تفكيك پذيري اين صفحه‌نمايش در هنگام پخش تصاوير Full-HD، 900×1600 و در حالت HD، 768×1366 است.


در خصوص درگاه‏‎هاي اين لپ‌‏تاپ بايد بگوييم كه سمت راست بدنه به فيش‎‏هاي هدفون و ميكروفون، دو درگاه USB 2.0 و يك درايو Super-Multi DVD و يك فيش Subwoofer مجهز شده‏ است. سمت چپ بدنه لپ‏‎تاپ به ترتيب شامل دو درگاه USB 3.0، يك درگاه HDMI، يك درگاه اترنت گيگابيتي، يك درگاه VGA، ورودي شارژر و قفل كنزينگتون است. در قسمت جلوي لپ‌‏تاپ نيز يك اسلات كارت‌‏خوان تعبيه شده كه از كارت‏‎هاي حافظه SD، MS، MS Pro، Duo و MMC پشتيباني مي‏‎كند.


صفحه‌كليد نقره‏‎اي رنگ اين لپ‌‏تاپ ابعادي استاندارد دارد و روكش خاص به كار رفته روي كليد‏ها باعث مي‏‎شود كه علايم روي آن عمر بيشتري داشته باشند. كليد پاور لپ‏‎تاپ برخلاف آن‏چه كه در ساختار ابزارهاي مشابه وجود دارد، در كنار ساير كليد‏ها، در بالا و سمت راست صفحه كليد قرار گرفته است و در نگاه اول براي كاربر قابل تشخيص نخواهد بود. كليد‏هاي مالتي مدياي لپ‏‎تاپ نيز در يك رديف عمودي و در سمت راست صفحه‌كليد ديده مي‏‌شود. با وجودي كه اين صفحه كليد ابعاد مناسبي دارد اما به دليل نوع چيدمان كليد‏ها ممكن است كار كردن با آن در ابتدا كمي مشكل باشد. پد لمسي بزرگي كه در پايين صفحه‌كليد قرار دارد نيز در كنار كليد يك‏پارچه ماوس، عملكرد مناسبي را ارايه مي‏كند. متاسفانه مشكلي كه در مورد درب لپ‏تاپ و باقي ماندن اثر انگشت روي آن وجود دارد، در مورد بخش داخلي آن نيز صدق مي‎‏كند و شما مرتبا مجبور خواهيد بود كه به تميز كردن آثار باقي‏‎مانده از لمس صفحه‌كليد و پد لمسي مشغول شويد.


همان‎طور كه گفته شد در سمت راست بدنه اين لپ‎‏تاپ يك فيش Subwoofer تعبيه شده است كه تنها در سري N لپ‏‌تاپ‏‌هاي ايسوس ديده مي‏‎شود. از اين فيش مي‏‎توانيد براي اتصال Subwoofer همراه لپ‎‏تاپ، استفاده كنيد. اين Subwoofer يك استوانه مشكي رنگ براق است و با اتصال كابل آن به ورودي لپ‏‎تاپ كيفيت صداي مناسبي را در اختيار خواهيد داشت. كابل اين اسپيكر در حدود 30 سانتي‏‌متر بوده و در فضايي كه در بخش زيرين اسپيكر تعبيه شده است قرار مي‏‎گيرد. اين Subwoofer به گونه‌‏اي طراحي شده است كه بتواند صداي خروجي لپ‌‏تاپ را در محدوده گسترده‌‏تر، با كيفيت بالاتر و نويز كمتري منتشر كند. اما قابليت‏‌هاي صوتي N55SF به همين‎‏جا محدود نمي‎‏شود. در ساختار اين لپ‏‌تاپ از يك اسپيكر NX90 كه از فناوري SonicMaster پشتيباني مي‏‎كند، استفاده شده است. اين اسپيكر كه توسط Bang & Olufsen طراحي شده است يك پوشش نقره‏‎اي رنگ با طراحي خاص دارد كه در بالاي صفحه‌كليد قرار گرفته است و كيفيت صداي فوق‏‌العاده‎‏اي را ايجاد مي‏‎كند.


از طرفي اين لپ‏‎تاپ به يك درايو اپتيكال Super-Multi DVD مجهز شده است. به كمك اين درايو، لپ‏‎تاپ قادر به نوشتن به و خواندن از ديسك‏‎هاي Blu-Ray خواهد بود. بنابراين اسپيكرهاي به كار رفته در ساختار N55SF در كنار درايو چند منظوره و همچنين يك وب‏كم HD، امكانات مالتي‌‏مدياي كاملي را در اختيار كاربر قرار خواهند داد. در خصوص امكانات شبكه‎‏اي لپ‎‏تاپ، علاوه بر آن‏كه به كمك درگاه RJ-45 آن مي‏‌توانيد يك اتصال اترنت گيگابيتي با سرعت بالا را تجربه كنيد، پشتيباني اين ابزار از استانداردهاي بي‏سيم 802.11 b/g/n نيز يك ارتباط وايرلس مناسب را با ساير منابع شبكه براي شما فراهم خواهد كرد.


خوب است بدانيد اين محصول ايسوس38 سانتي‌‏متر طول، 26 سانتي‏‌متر عرض و 3,5 سانتي‌متر ارتفاع دارد و با 2,7 كيلوگرم وزن، يك ابزار سنگين در گروه لپ‏‎تاپ‏‎هاي 15 اينچي محسوب مي‏‎شود. با توجه به امكانات صوتي و تصويري اين لپ‏‎تاپ و ميزان برقي كه مصرف مي‎‏كنند، مي‏‎توان گفت كه باتري 6 سلولي آن با عمر تقريبي 3 ساعت عملكرد مناسب و قابل قبولي دارد. از سوي ديگر تهويه هواي گرم لپ‏‎تاپ از دو دريچه‎‏اي كه يكي در جلو و ديگري در سمت چپ بدنه تعبيه شده است انجام مي‏‌شود و اين گرما در هنگام فعاليت لپ‌‏تاپ چندان محسوس نيست. در مجموع مي‏‌توان گفت كه ايسوس در انتخاب سخت‏‎افزاهاي مناسب براي ساخت يك لپ‎‏تاپ با ويژگي‌‏هاي متعدد موفق عمل كرده است. N55SF با مجهز شدن به يك پردازنده قدرتمند، يك هاردديسك با فضاي ذخيره‌سازي مناسب و يك كارت گرافيك GT 555M مي‏‌تواند به انتظارات مخاطبان خود به خوبي پاسخ دهد.


اين سخت‎‏افزارها در كنار يك صفحه‌كليد و پد لمسي با ابعاد مناسب و همچنين درگاه‏‎هاي متعدد، يك تركيب مناسب را ايجاد كرده‎‏اند. سيستم صوتي ويژه اين لپ‌‏تاپ كه شامل يك اسپيكر و يك Subwoofer قدرتمند بوده، به همراه يك درايو اپتيكال كه قابليت پشتيباني از فناوري Blu-Ray را دارد، تجربه جديدي از تماشاي فيلم‎‏ها و فايل‏‎هاي موسيقي را براي شما به همراه خواهد داشت. اما اگر اين محصول ايسوس سبك‎تر بود و يا ساختار بدنه آن مجموعه‎‏اي از آثار انگشت كاربران نمي‌‏شد، به راحتي مي‎‏توانستيم بگوييم كه يك ابزار بي‏عيب و نقص را بررسي كرده‎‏ايم. اگر جزو آن دسته از كاربراني هستيد كه به آن‏چه كه مي‎‏شنويد بسيار اهميت مي‏دهند و از طرفي ويژگي‏‌هاي مثبت ذكر شده در خصوص اين لپ‎‏تاپ با نيازهاي شما مطابقت دارد N55SF گزينه مناسبي براي شما خواهد بود.

مزایا
عملكرد بالا با امكانات صوتي فوق‏العاده

معایب
وزن بالا، جذب اثر انگشتان

مشخصات فنی
پردازنده: Core i7- 2630 QM با فركانس 2 گيگاهرتز
چيپ‏ست:HM65
كارت گرافيكي: GeForce GT 555M با 2 گيگابايت حافظه از نوع DDR3
هاردديسك: 640 گيگابايت با سرعت چرخش 5400 دور در دقيقه
حافظه: 4 گيگابايت از نوع DDR3
نمايشگر: 15,6 اينچ با نور پشتي LED و تفكيك‏‎پذيري 900×1600
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط poya
آگهی
#2
Lightbulb 
بررسی نوت بوک Asus K42D با پردازنده AMD
نوت بوک های سری K42D اسوس با جدیدترین پردازنده های AMD و قیمت مناسب و کارایی نسبتا قابل قبول وارد بازار شده اند. نوت بوک های سری K42D برخلاف نوت بوک های نسل قبلی AMD طول عمر باتری خوبی دارند. این نوت بوک ها مجهز به کی برد و تاچ پد بسیار خوب هستند. در ادامه نوت بوک K42DE را بررسی نموده و قیمت آن را اعلام خواهیم کرد.
نوت بوک سری K۴۲D نسبت به امکاناتتش، قیمت مناسبی دارد. قیمت این نوت با یک سال گارانتی، کیف و ماوس اسوس حدود ۶۶۰,۰۰۰ تومان است.

در سری K۴۲D سه مدل نوت بوک با مشخصات فنی مختلف و ظاهر یکسان عرضه شده است هر سه مدل مجهز به پردازنده های AMD هستند و در واقع ضعیف ترین آنها مدل K۴۲D است که مجهز به پردازنده جدید AMD Athlon™ X۲ Dual-Core Processor P۳۲۰, ۲.۱ GHz می باشد. پردازنده AMD این نوت بوک مصرف نسبتا کمی دارد و قدرت و کارایی آن برای انجام امور روزمره کافی است. این نوت بوک قادر به اجرای بازی های با گرافیک سنگین نیست ولی از پس از امور اداری، اجرای نرم افزارهای آفیس، مرور صفحات وب و اجرای بازی های سبک بر می آید.



پردازنده ۲.۱GHz P۳۲۰ نوت بوک K۴۲D قدرت نسبتا مشابهی با Intel T۴۲۰۰ ۲GHz و Intel Core ۲ Due T۷۵۰۰ دارد ولی قیمت آن پایین تر از این دو پردازنده است.

K۴۲D مجهز به کارت گرافیک AMD مدل ATI Radeon HD ۵۴۷۰ است این کارت گرافیک ۵۱۲MB حافظه DDR۳ دارد و از پس اجرای بازی های سبک به بر می آید. اما نباید انتظار اجرای بازی های جدید و با گرافیک سنگین را از آن داشت.
وزن این دستگاه همانند اکثر نوت بوکهای ۱۴ اینچی با باتری ۶ سل حدود ۲.۲۰ کیلو گرم است. جنس بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده و ظاهر براقی دارد، در کل به نظر می رسد K۴۲DE از جنس با کیفیتی ساخت شده باشد.

نمایشگر Asus K۴۲DE از نوع LED Backlit و دارای وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. نمایشگر ۱۴ اینچی این نوت بوک کیفیت متوسطی دارد البته در مقایسه با نوت بوکهای امروزی تا حدودی می توان گفت که از شفافیت کمتری بر خوردار است.

اسپیکرهای بکار رفته در K۴DE ساخت Altec و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، حجم صدای آن نیز برای یک نوت بوک کافی است. اسپیکرهای K۴۲D قادرند صدای فراگیر SRS را شبیه سازی کنند.

طراحی کیبورد این دستگاه شبیه به نوت بوکهای اپل و سونی است کار کردن با کی برد این دستگاه بسیار راحت و لذت بخش است و خاک و ذرات کوچک براحتی به داخل آن وارد نمی شوند. در واقع می توان کیبورد این دستگاه را یکی از نقاط قوت آن دانست.

باتری این نوت بوک ۶ Cell و ۴۴۰mAh است. در آزمایشی که ما انجام دادیم شامل: اجرای بازی، شبکه بی سیم روشن، مرور صفحات وب، اجرای نرم افزارهای مختلف با حداکثر میزان روشنایی نمایشگر حدود ۳ ساعت دوام می آورد.

تاچ پد این نوت بوک بقدری خوب طراحی شده که شما ترجیح می دهید به جای ماوس از آن استفاده کنید. با تاچ پد چند لمسی K۴۲DE قادر خواهید بود دستورات مختلف را از طریق انگشتان خود ارسال کنید. تاچ پد این دستگاه حتی زمانی که دستکش به دست دارید به خوبی کار می کند.

از دیگر امکانات K۴۲DE می توان به شبکه بی سیم ۸۰۲.۱۱ b/g/n، بلوتوث نسخه ۲.۱، وب کم ۰.۳ مگاپیکسلی، کارت خوان حافظه، درایو DVD Writer، جک هدفون، خروجی VGA، سه پورت USB ۲.۰ و یک خروجی HDMI اشاره کرد.

ابعاد این نوت بوک ۳۴.۹x۲۳.۸x۳.۵ سانتی متر است.

در نهایت این دستگاه نسبت به قیمتی که دارد می تواند انتخاب خوبی برای مصارف روزمره باشد، اما نباید انتظار انجام امور سنگین و اجرای بازی های با گرفیک بالا را از آن داشت.

مشخصات دقیق فنی:
AMD Athlon™ X۲ Dual-Core Processor P۳۲۰, ۲.۱ GHz
Chipset AMD RX۸۸۱M + SB۸۲۰M
Main Memory DDR۳ ۱۰۶۶ MHz SDRAM, ۲ x SODIMM socket for expansion up to ۸GB SDRAM
Display ۱۴" HD (۱۳۶۶x۷۶۸) LED backlit
Video Graphics & Memory ATI Mobility™ Radeon® HD ۵۴۷۰ ۵۱۲MB VRAM
Hard Drive ۳۲۰GB,۵۴۰۰rpm
Optical Drive DVD Super Multi Double Layer
Card Reader SD ,MMC card reader
Video Camera ۰.۳ Mega Pixel web camera
Fax/Modem/LAN/WLAN Integrated ۸۰۲.۱۱ b/g/n or ۸۰۲.۱۱b/g
Built-in Bluetooth™ V۲.۱+EDR (optional)
۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ Base T
LED Status Indicator Power-on/Suspend
Battery Charging/full/low
Storage device access
Capital Lock
Wireless on status indicator
Interface ۱ x Headphone-out jack
۱ x VGA port/Mini D-sub ۱۵-pin for external monitor
۳ x USB ۲.۰ ports
۱ x RJ۴۵ LAN Jack for LAN insert
۱ x HDMI
Audio Built-in speaker and microphone
Altec Lansing® speakers
SRS Premium Sound
Battery Pack & Life ۶ cells: ۴۴۰۰ mAh ۴۷ Whrs
AC Adapter Output: ۱۹ V DC, ۴.۷۴ A, ۹۰W
Input: ۱۰۰-۲۴۰ V AC, ۵۰/۶۰ Hz universal
Dimension & Weight ۳۴.۹ x ۲۳.۸ x ۳.۵۰~۳.۷۴ cm (W x D x H) / ۲.۲۰ kg (with ۶ cell battery)
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
 سپاس شده توسط poya
#3
سلام دوستان از اين به بعد نقد و برسي لب تاب ها را اينجا ميزاريم.
من شروع ميكنم
نقد و بررسی HP Pavilion G6-1240 نوت‌بوک HP Pavilion G62 خیلی شبیه به یک تخته ساخته شده بود و در کل گوشه‌های تیزی داشت. اکنون G6 دیگر آن حالت تخته مانند را ندارد و با گوشه‌های گرد و بدنه‌ی پلاستیکی خاکستری تیره و روشن ظاهر استایلیش و شیک‌تری دارد. درب نمایشگر کاملا براق ساخته شده است ولی به نظر می‌رسد که در برابر جذب اثر انگشت مقاوت خوبی را از خود نشان بدهد. این درب طراحی بسیار زیبا و ساده‌ای دارد و در چند رنگ مختلف هم ساخته شده تا بنا به سلیقه‌ی مشتری انتخاب گردد. شاسی G6 همانند بسیاری دیگر لپ‌تاپ‌های هم رده‌ی خود سست و نامرغوب نیست و در عوض کاملا مستحکم ساخته شده. با این حال بعضی انعطاف در برخی نقاط بدنه دیده می‌شود و لولاهای نگهدارنده‌ی درب نمایشگر هم مثل نوت‌بوک‌های گران‌قیمت‌تر، نمی‌توانند نمایشگر را خیلی محکم بر سر جای خود نگه دارد.

صفحه کلید کمی با صفحه کلید لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر HP تفاوت دارد. کلیدهای Arrow یا همان کلیدهای جهت‌دار کمی کوچک شده‌اند و در قسمت بالای صفحه کلید، کلیدهای مستقل کنترل مدیا دیده نمی‌شوند. کلیدها سطح مسطحی دارند و در قسمت پایین بزرگتر هستند. در هنگام تایپ هم صدای نسبتا زیادی می‌دهند البته در کل عملکرد خیلی خوبی دارند. با در نظر گرفتن قیمت کلی لپ‌تاپ، از تجربه‌ای که در تایپ کردن با صفحه کلید داشتیم راضی هستیم. البته این صفحه کلید فاقد صفحه کلید عددی در قسمت سمت راست می‌باشد ولی در عوض فضا برای بزرگ‌تر ساخته شدن کلیدها وجود داشته، تا عمل تایپ کردن راحت‌تر و با اشتباه کمتری صورت بگیرد. برعکس صفحه کلید که عملکردی فقط قابل قبول داشت، تاچ‌پد عملکردی فراتر از حد انتظار و فوق‌العاده دارد. این بار با تاچ‌پدی با سطح بزرگ و پلاستیکی و جنسی الیاف مانند مواجه هستیم که در زیر آن دو دکمه‌ی راست و چپ کلیک بزرگ قرار دارند. در حین کار کردن این تاچ‌پد بسیار خوب جواب می‌دهد و کلیدهای راست و چپ کلیک هم عملکردی کاملا مستحکم و مثبت دارند.

این نوت‌بوک از نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن استاندارد 1366X768 پیکسل بهره می‌برد. کیفیت آن دست کم تا وقتی که از زاویه‌ی عمودی برای دیدن آن منحرف نشده‌اید خیلی خوب است. با وجود اسپیکرهای Altec Lansing صدای تولید شده توسط این لپ‌تاپ در حد بسیار خوب و فراتر از حد انتظار ما از نوت‌بوکی با این قیمت بود. از نظر پورت‌ها و اتصالات این نوت‌بوک ما را به شگفتی وا نمی‌دارد چرا که کاملا استاندارد می‌باشد. هرچند که بر روی یک کانفیگ آن Bluetooth وجود ندارد که به نظر ما این یک ضعف است زیرا بلوتوث برای نوت‌بوک چیز عادی می‌باشد. با این حال همانطور که گفتیم اتصالات در حد استاندارد هستند و انتظار پورت USB 3.0 را نباید از آن داشته باشید. البته این نوت‌بوک پورت HDMI و تشخیص دهنده‌ی اثر انگشت هم دارد که دست‌کم انتظار تشخیص دهنده‌ی اثر انگشت را نداشتیم. متاسفانه نقطه مشترک HP Pavilion G62 و HP Pavilion G6 به جز سری G بودن آن‌ها؛ در شارژدهی باتری است چندان خوب عمل نمی‌کنند. برای مثال در تست‌هایی که با G62 انجام دادیم در پخش ویدیو باتری فقط تا 1 ساعت و 56 دقیقه دوام آورد. شارژدهی باتری G6 هم در همین حدود می‌باشد و چندان چنگی به دل نمی‌زند.

همانطور که گفتیم این نوت‌بوک در کانفیگ‌های مختلفی مجهز به پردازنده‌های Corei3 و Corei5 شرکت اینتل ساخته شده است. این پردازنده‌ها در حقیقت پردازنده‌هایی دو هسته‌ای هستند که می‌توانند با انجام عمل Hyper Threading دو هسته‌ی مجازی دیگر هم بسازند و در کل به صورت 4 هسته‌ای کار کنند. بدین صورت عمل مولتی تسکینگ یا چند وظیفه‌ای بسیار روان صورت می‌گیرد. بعلاوه مزیت پردازنده‌ی Corei5 نسبت به Corei3 در توانایی Turbo Boost آن است. این عملکرد شبیه به پردازنده‌های 4 هسته‌ایCorei7 که 8 هسته‌ی مجازی تولید می‌کند، صورت می‌گیرد بدین صورت که پردازنده توانایی افزایش و کاهش سرعت ساعتی خود را دارد. به کمک این پردازنده‌های قدرتمند انجام اعمال معمولی و روزانه چون مرورگری و کار با برنامه‌هایی چون Microsoft Office و حتی Photoshop بسیار سریع است. بعلاوه کافیگ‌هایی که دارای کارت گرافیکی مستقل ATI و حافظه‌ی رم 4 گیگابایت هستند به دلیل برخورداری از سیستم قدرتمند، مناسب انجام کارهای گرافیکی سنگین‌تر و انجام بازی‌های رایانه‌ای هم می‌باشند. در کل از نظر عملکرد و سطح کانفیگ‌ها G6 را می‌توان بسیار نزدیک به Dell Inspiron 5010 دانست، البته تفاوت‌هایی در طراحی این دو نوت‌بوک وجود دارد. برای مثال G6 فاقد صفحه کلید عددی در قسمت سمت راست صفحه کلید خود می‌باشد. این را هم بگوییم که G6 نسبت به ابعاد 15.6 اینچی خود نسبتا سبک وزن هم می‌باشد و تنها 2.5 کیلوگرم وزن دارد و می‌توان گفت که حدود 300 گرم از بسیاری رقبای خود سبک‌تر است. که برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی واقعا فوق‌العاده است.

در کل همانطور که گفتیم HP Pavilion G6 هم یکی دیگر از سری نوت‌بوک‌های با قیمت مناسب HP در بازار می‌باشد. در هر صورت ظاهرا بازار بیشتر در دست نوت‌بوک‌های خوش قیمت و مناسبی چون HP G6, Dell 5110, Dell 5010 یا دیگر نوت‌بوک‌های مشابه می‌باشد. البته نباید از این نوت‌بوک‌ها انتظارهای زیادی به خصوص در کیفیت ساخت بدنه‌ی فلزی چون لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر مثل HP Envy یا HP DV6, HP DV3 را داشت. البته نوت‌بوک HP G6 نسبت به قیمتی که دارد، دارای بدنه‌ای پلاستیکی ولی با کیفیت و امکانات سخت‌افزاری بسیار عالی می‌باشد که می‌تواند نظر بیشتر مشتریان در سطوح مختلف کاربری، از مبتدی تا حرفه‌ای را به خود جلب کند.


نقد و بررسی Dell XPS L502X-Touch خوب، نخست بگوییم که سری جدید XPS‌های دل در سه اندازه‌ی 14، 15 و 17 اینچی ساخته شده‌اند و دارای کانفیگ‌هایی با پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 هستند که ما سعی می‌کنیم در این جا به طور کلی به نقد و بررسی همه‌ی آن‌ها بپردازیم. همانطور که گفتیم نقطه‌ی قوت این لپ‌تاپ در قیمت مناسب، کیفیت بالای ساخت، امکانات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند (که البته در کانفیگ‌های مختلف با توجه به قیمت متفاوت است ولی در کل همگی قدرتمند هستند) و کارت گرافیکی واقعا قدرتمند و با ظرفیت بالا به همراه نمایشگر بسیار باکیفیت است که آن را برای گرافیست‌ها، طراحان و افرادی که به بازی‌های سنگین (از لحاظ گرافیک) کامپیوتری علاقه دارند بسیار مناسب می‌سازد. درضمن این نوت‌بوک مجهز به اسپیکرهای واقعا عالی (اصلا غلو نمی‌کنیم!) JBL می‌باشد که صدای کاملا بلند ‌و بسیار باکیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

بسیار خوب نخست از طراحی بدنه شروع می‌کنیم. این لپ‌تاپ از دربی آلومینیومی و یونیزه شده بهره می‌برد که اصلا جذب کننده‌ی اثر انگشت نمی‌باشد ولی رنگ تیره‌ی آن چندان ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. آن‌هایی که به دنبال جلوه‌ی بیشتری از این نظر هستند بهتر است به جای Dell XPS جدید به دنبال یک Dell Studio بروند. وقتی درب را باز می‌کنیم قسمتی در پشت درب قرار می‌گیرد که ادامه‌ی بدنه‌ی اصلی است و برند XPS در گوشه‌ی آن درج گردیده و وقتی سیستم Sleep (آماده به کار) است به زیبایی روشن و خاموش می‌شود. همچنین سطح مات آن به قسمت‌های درونی، کناری و زیرین هم رسیده است که این هم بسیار عالیست. قسمت درونی نوت‌بوک نیز از جنس بسیار مرغوب فلز آلومینیوم و به رنگ تیره است. باندهای سفید نقره‌ای هم پیرامون صفحه کلید و تاچ‌پد را در بر گرفته‌اند که ظاهری کاملا مدرن به آن می‌دهند. اسپیکرهای قدرتمند JBL نیز در دو طرف صفحه کلید قرار دارند که بسیار قدرتمند هستند و در ادامه بیشتر درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهیم. ابعاد مدل 15.6 اینچی 3.8 × 26.5 × 38.1 سانتی‌متر می‌باشد و 2.78 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد مدل 14.1 اینچی 3.3 × 24.3 × 34.2 سانتی‌متر می‌باشد و 2.3 کیلوگرم وزن دارد می‌توان گفت که نسبتا کمی سنگین وزن هستند.

صفحه کلید این نوت‌بوک بازخورد بسیار خوب و قدرتمندی را به ما داد و تقریبا هیچ نشانه‌ای از Flex یا خم‌شدگی بر اثر فشار و جهش شاسی در آن به چشم نخورد که این بسیار عالیست، زیرا معمولا باید چنین خمش‌هایی را از نوت‌بوک‌هایی در این حد و اندازه شاهد باشیم. کلیدها بسیار بزرگ و خوب هستند و تنها شکایت ما این است که اولا سطح هر کلید کاملا صاف و نه مقعر است و دوما اینکه مدل‌های 15 و 14 اینچی فاقد صفحه کلید عددی در سمت راست می‌باشند. در تست‌های سرعت تایپ هم که با آن انجام دادیم به عدد 86 کلمه در دقیقه رسیدیم که بسیار عالی بود. در قسمت بالای صفحه کلید چند چراغ Status یا وضعیت و سه دکمه‌ی لمسی وجود دارد. نخستین آن‌ها Windows Mobility Center را اجرا می‌کند، کنترل‌پنلی کوچک که به شما اجازه‌ی کنترل تنظیمات WiFi, Bluetooth و تنظیمات نمایشگر را می‌دهد. دکمه‌ی دومی قابل برنامه‌ریزی است و دکمه‌ی لمسی سوم نیز Dell Audio By Realtek را راه‌اندازی می‌کند که یک مرکز کنترل صدا یا Audio Control Center است. تاچ‌پد بزرگ 2.2 × 3.9 اینچی این نوت‌بوک دارای سطحی با میزان اصطکاک متناسب و دلخواه است و نیز از نوع MultiTouch می‌باشد. کلیدهای راست و چپ کلیک نیز بسیار عالی هستند و سطح عملکرد بسیار خوبی دارند.

در هنگام استفاده از این نوت‌بوک متوجه شدیم که قسمت سمت چپ قسمت استراحت مچ و نیز تاچ‌پد کمی گرم می‌شود، البته هیچ گاه داغ نمی‌گردد. بعد از پخش ویدیو به مدت 15 دقیقه، صفحه کلید به دمای مطلوب 33.3 درجه‌ی سانتی‌گراد رسید البته دمای تاچ‌پد 35 درجه‌ی سانتی‌گراد شد. این دقیقا مرزی است که ما آن را مرز آزار دهنده‌ی گرما می‌نامیم! شاسی زیرین که همیشه گرم‌ترین قسمت یک لپ‌تاپ است به 38.8 درجه‌ی سانتی‌گراد رسید.

به نقطه‌ی قوت دیگر این لپ‌تاپ یعنی نمایشگر می‌رسیم. نمایشگر براق این دستگاه با رزولوشن 768 × 1366 پیکسل، تصاویری بسیار شارپ و دید از زاویه‌ی بسیار با کیفیت را ارایه می‌دهد، حتی در زاویه‌ی 45 درجه‌ی افقی نسبت به خط عمود هم رنگ‌ها بسیار روشن و با کیفیت بودند. ویدیوها با کیفیت بسیار عالی پخش می‌شوند. حتی در ویدیوهای Full HD نیز تصاویر بسیار عالی و روان هستند و هیچ‌گونه اختلالی ایجاد نمی‌شود. هرچند که این نوت‌بوک نمایشگر و یا فرستنده‌ی 3D ندارد، این لپ‌تاپ به کمک کارت گرافیکی قدرتمند، نرم‌افزار Nvidia's 3DTV Play و پورت HDMI توانایی اتصال به تلوزیون‌های 3D و پخش سه بعدی بر روی آن‌ها را نیز دارد. اگر می‌خواهید از این ویژگی بیشترین استفاده را ببرید بهتر است این لپ‌تاپ را به Blu-Ray Drive مجهز کنید تا بتواند فیلم‌های سه بعدی Blu-Ray را مستقیما بر روی تلوزیون‌های سه بعدی پخش نماید.

به اسپیکرهای قدرتمند می‌رسیم که پیش از این قولشان را داده بودیم. به جرات می‌گوییم که اسپیکرهای استریو این لپ‌تاپ که برند بسیار خوش‌نام JBL را یدک می‌کشند بهترین کیفیت و بلندترین صدا را تولید می‌کنند که تا به حال از نوت‌بوکی در این حد و اندازه شاهد بوده‌ایم. صدای بلند، زیر و بم همگی عالی هستند و علاوه بر اسپیکرها یک Sub Woofer نیز در قسمت زیر شاسی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها با هم توان 20W را ارایه می‌دهند. با استفاده از ویژگی Dell Audio By Realtek Control Panel قادر خواهید بود تا کنترل کامل را بر روی Bass (صداهای بم) و Treble (صداهای زیر) را داشته باشید. صدا تا حد زیادی بلند می‌شود و می‌توان گفت بدون اغتشاش و کاملا با کیفیت است.

این نوت‌بوک از نظر پورت‌ها بسیار غنی می‌باشد. یک کارت خوان 9 کاره در قسمت جلوی آن وجود دارد. در سمت راست نیز پورت‌های هدفون، میکروفون، S/PDIF Connector و یک پورت eSATA که با USB مشترک است قرار دارد. در قسمت پشت دستگاه نیز می‌توانیم شاهد پورت‌های HDMI, Ethernet, Mini Display، شیار Kensington Lock و پورت USB 3.0 (پورت USB نسخه‌ی 3) باشیم و در سمت چپ نیز یک پورت USB 3.0 دیگر نیز وجود دارد. پس در کل این نوت‌بوک دارای سه پورت USB می‌باشد که دوتای آن USB 3.0 هستند. وب کم 2 مگاپیکسلی خروجی ویدیو 720p HD دارد که با Skype کار می‌کند که این ویژگی برای نخستین بار بر روی یک نوت‌بوک گذارده شده است. وقتی داشتیم وب‌کم را تست می‌کردیم ویدیو در کل شارپ و روان بود ولی رنگ‌ها چنگی به دل نمی‌زنند و چهره‌ها نیز کمی تاریک و سایه‌دار به نظر می‌رسید که این وضعیت در شرایط نوری ضعیف اتاق بدتر هم می‌شود. در کل از اینکه توانایی ضبط ویدیویی HD دارد ممنون هستیم ولی امیدوار بودیم کیفیت بالاتری داشت.

کانفیگ‌های Core i5 و Core i7 این لپ‌تاپ از نظر امکانات سخت‌افزاری سرآمد می‌باشند. پردازنده‌ی Core i7 در حقیقت 4 هسته دارد که به صورت مجازی می‌تواند 4 هسته‌ی دیگر هم تولید نماید که جمعا می‌شود 8 هسته. پردازنده‌ی Core i5 دو هسته‌ای است که می‌تواند با تولید دو هسته‌ی دیگر 4 هسته‌ای شود. این برای مولتی تسکینگ یا انجام چند عمل به صورت هم‌زمان بسیار عالیست. این لپ‌تاپ علاوه بر پردازنده‌ی قدرتمند گرافیک بسیار قدرتمندی هم دارد که در کانفیگ‌های مختلف از 1GB تا 2GB موجود است و تا 4GB هم قابل ارتقاء می‌باشند. کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce GT435M است که البته در بعضی کانفیگ‌های دیگر 420M هم یافت می‌شود. این کارت گرافیک بسیار قدرتمند است. حافظه‌ی RAM هم در کانفیگ‌های مختلف از 4GB تا 6GB می‌باشد و قابلیت ارتقاء تا 16GB را نیز دارد. به هر صورت همه‌ی آن‌ها حافظه‌های بالایی هستند که برای کسانی که در کار ویرایش مولتی مدیا و بازی هستند کاملا مناسب و کافی است. هارد دیسک نیز از نوع پر سرعت 7200rpm است و در کانفیگ‌های مختلف از 500GB تا 640GB وجود دارد، در ضمن کانفیگ‌هایی نیز بدون هارد دیسک و با SSD از این لپ‌تاپ وجود دارد. در مورد باتری نیز باید بگوییم که باتری 9 سلولی عملکردی بسیار عالی دارد ولی اگر از باتری 6 سلولی استفاده می‌کنید بنا بر استفاده در حدود 3 ساعت شارژ تمام می‌کند و به شارژر احتیاج پیدا خواهید کرد.

برای جمع‌بندی باید گفت که اگر به دنبال یک لپ‌تاپ همه کاره با قیمت مناسب می‌گردید که برای انجام کارهای سنگین گرافیکی، پردازشی و بازی‌های گرافیکی مناسب باشد Dell XPS جدید گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما می‌باشد. اگر به دنبال مدل پرتابل‌تر هستید، بهتر است مدل 14 اینچی و اگر به دنبال جایگزینی برای رایانه‌ی دسک‌تاپ خانگی خود هستید بهتر است مدل 17 اینچی را انتخاب نمایید. البته مدل 15 اینچی برای هر دوی آن‌ها عملکرد خوبی دارد.
نقد و بررسی Dell Vostro 3450-B بدنه
از نظر طراحی 3450 کاملا شبیه به برادران خود می‌باشد، بنابراین چندان نیازی نمی‌بینیم که باز هم به موشکافی آن بپردازیم. در عوض باز هم با دوام بودن بدنه نظر ما را به خود جلب کرده است. مواد به کار رفته در ساخت این نوت‌بوک بسیار مرغوب هستند و کاملا 3450 را مستحق قرار گرفتن در جایگاه یک نوت‌بوک بیزینسی می‌کنند. به نظر ما حتی کیفیت ساخت آن از 3550 و 3750 نیز بیشتر است چرا که مثلا در 3550 در قسمت صفحه کلید، جایی که درست بالای درایو نوری قرار می‌گیرد در هنگام اعمال فشار مقداری Flex یا خم‌شدگی مشاهده می‌کردیم ولی این مورد درباره‌ی 3450 مشاهده نمی‌شود. 3450 به دلیل شاسی کوچکتری که دارد از این نظر مقاوم‌تر است. لولاهای نمایشگر آن را به محکمی سر جای خود نگه می‌دارند ولی با این حال باز کردن درب آن با استفاده از یک دست در حالی که دست دیگر بدنه‌ی اصلی را نگه نداشته باشد مقدور است. همچنین به دلیل اینکه نمایشگر خیلی محکم بر سر جای خود نگه داشته وقتی نوت‌بوک را حمل و نقل می‌کنیم یا تکان می‌دهیم تکان‌های درب خیلی محدود هستند. در قسمت زیرین نوت‌بوک نیز یک پنل دسترسی بزرگ می‌بینیم که به منظور دسترسی آسان به قطعات سخت افزاری مختلف ساخته شده ولی باز هم هنوز به نظر ما دسترسی به آن‌ها تا حدی مشکل است.

اتصالات
از نظر پورت‌ها و اتصالات، 3450 با وجود اینکه یک نوت‌بوک 14 اینچی است ولی خیلی خوب عمل کرده است و پورت‌های متنوع و زیادی بر روی آن وجود دارند. بنابراین بر روی لبه‌ی سمت چپ شاهد پورت‌های خروجی VGA، خروجی HDMI، یک پورت ترکیبی USB 2.0/eSATA، یک پورت USB 2.0 دیگر، یک شیار ExpressCard 34 و یک کارت خوان 8 در 1 هستیم. آخری از کارت‌های حافظه‌ی SD, MMC, MS, MSPro, Mini SD, MS Duo, MSPro Duo پشتیبانی می‌کند. در لبه‌ی سمت راست شاهد درایو نوری، دو آدیو جک برای هدفون و میکروفون و یک پورت USB نسخه‌ی 3 که از رنگ آبی و حروف SS (Super Speed) می‌توانید آن را تشخیص دهید هستیم. در لبه‌ی جلویی هیچ اینترفیسی مشاهده نمی‌شود، بقیه در لبه‌ی پشتی و در سمت راست و چپ باتری قرار دارند و شامل وروردی کابل LAN، یک پورت USB 3.0 دیگر، قفل Kensington و ورودی شارژر می‌شوند. به نظر ما هم تعداد، هم تنوع و هم چینش پورت‌ها خیلی خوب بوده است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صفحه کلید و تاچ‌پد
همه‌ی مدل‌های سری Vostro 3000 به جز 3750 صفحه کلید مشابهی دارند. 3450 مجهز به صفحه کلید از نوع Chiclet Style با کلیدهای جدا از هم بر روی شاسی و نور پس‌زمینه می‌باشد. نور پس‌زمینه‌ی صفحه کلید دارای سه مود Bright, Dark, Off می‌باشد و در صورت عدم استفاده از صفحه کلید پس از مدتی نیز خاموش می‌شود. همانطور که پیش از این گفتیم، سری Vostro 3000 جزو نخستین لپ‌تاپ‌های Dell هستند که از صفحه کلید این چنینی با کلیدهای جزیره‌ای استفاده می‌کنند. ویژگی که مدت‌ها نوت‌بوک‌های Vaio، Apple و حتی HP از آن بهره می‌بردند. کار کردن با چنین صفحه کلیدی تا حد بسیاری زیادی آسان‌تر است. در کل تایپ کردن با این صفحه کلید کاملا لذت بخش است و کلیدها بازخورد بسیار خوبی را به ما می‌دهند.

تاچ‌پد 3450 با قطر 90 میلی‌متر دقیقا هم سایز تاچ‌پد 3550 می‌باشد. این تاچ‌پد کاملا بزرگ است و عملکردی کاملا حساس و قابل قبول دارد. تاچ‌پد از نوع مولتی‌تاچ می‌باشد و تقریبا از همه‌ی ویژگی‌های آن پشتیبانی می‌کند. این تاچ‌پد دارای مرزی فلزی و براق می‌باشد که کاملا محدوده‌ی آن را مشخص می‌کند. کلیدهای راست و چپ کلیک آن نیز عملکرد خوبی دارند هرچند که عمق عملکرد آن‌ها کم است و در هنگام فشرده شدن صدای کاملا مشخصی تولید می‌کنند ولی آن‌ها را کاملا دوست داریم.

نمایشگر
همانطور که در مورد بیشتر نوت‌بوک‌های بیزینسی نیز مطرح است، دل بر روی این نوت‌بوک از نمایشگر مات به جای نمایشگر براق کمک گرفته است. این نمایشگر 14 اینچی رزولوشن 1366X768 پیکسل را ارایه می‌کند و از نوع LED Backlit می‌باشد. متاسفانه در 3450 آلترناتیوهایی با نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر در نظر گرفته نشده است. به طور طبیعی نمایشگر 14 اینچی 3450 فیلم‌های با رزولوشن 720p HD را در رزولوشن اصلی ولی 1080p Full HD را ناچار به صورت فشرده نشان می‌دهد. به هر صورت برای تماشای فیلم‌های HD به صورت با کیفیت‌تر می‌توانید از خروجی HDMI استفاده کنید و آن‌ها را بر روی HDTV ببینید. نور پس‌زمینه‌ی نمایشگر آن از چراغ‌های LED تولید می‌شود و متوسط روشنایی آن 224 cd/m2 می‌باشد. هرچند که فقط در 87 درصد سطح نمایشگر این روشنایی متوازن توزیع شده است. متوسط روشنایی در مقایسه با رقبا در حد متوسط قرار دارد. هرچند که ارزش رنگ مشکی 1.6 cd/m2 در آن بسیار بالاست، ولی باعث می‌شود که رنگ‌های سیاه در فیلم‌ها و بازی‌ها کمی رو به خاکستری بروند. ارزش رنگ مشکی 1.0 cd/m2 را بیشتر ترجیح می‌دادیم. با این حال که این ارزش رنگ سیاه بالا می‌توانست در کنتراست تاثیر مثبت‌تری داشته باشد ولی نسبت کنتراست تصاویر این نمایشگر 147:1 می‌باشد که مقدار زیادی نیست. همچنین متوجه شدیم که در مود باتری، نوت‌بوک به طور خودکار از روشنایی نمایشگر می‌کاهد. در مرکز نمایشگر در مود باتری تنها روشنایی 201 cd/m2 را در مقایسه با 235 cd/m2 در مود اتصال به پریز برق داریم. این یعنی 15 درصد کاهش روشنایی. همچنین تولید رنگ آن اصلا نزدیک به طیف‌های Adobe RGB و sRGB نیست. هرچند که نمایشگر کنتراست خیلی زیادی را ارایه نمی‌دهد ولی عملکرد این نمایشگر در زیر نور آفتاب عالیست و همچنان می‌توانید خوانای متون آن در زیر نور خورشید باشید. کیفیت دید از زاویه ی نمایشگر با توجه به اینکه نمایشگر از نوع مات می‌باشد خیلی خوب است. کیفیت دید از زاویه نسبتا خوب است ولی همچنان کیفیت دید از زوایای افقی بهتر از زوایای عمودی می‌باشد.

عملکرد
کانفیگی از 3450 که ما برای نقد و بررسی در دست داریم مجهز به پردازنده‌ی Intel Core i5-2410M با سرعت ساعتی 2.3 گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده‌ی به کار رفته بر روی این نوت‌بوک نسل دوم پردازنده‌های Corei شرکت اینتل است. این پردازنده‌ی دو هسته‌ای که به صورت مجازی توانایی ساختن دو هسته‌ی دیگر و در کل کار کردن با چهار هسته به صورت همزمان را دارد قدرت و توان بسیار زیادی را تولید می‌کند. با استفاده از فن‌آوری 2.0 Turbo Boost نیز سرعت ساعتی می‌تواند تا 2.9 گیگاهرتز افزایش پیدا کند. البته این عمل کاملا به صورت خودکار و بدون اینکه هیچ اختلالی در کار شما ایجاد شود انجام می‌گیرد. عملکرد این پردازنده را می‌توان تا حدود زیادی با پردازنده‌ی نسل اول Core i5-560M با سرعت ساعتی بیشتر 2.7-3.2GHz مقایسه کرد. دل 3450 در کانفیگ‌هایی با گرافیک Onboard از نوع Intel HD Graphics 3000 و همچنین گرافیک مستقل AMD Radeon HD 6630M ساخته شده است. این کارت گرافیکی در حقیقت مدل بعدی HD 5650 می‌باشد که سرعت پایین‌تری را ارایه می‌کرد. بنابراین انتظار می‌رود که 6630M در عملکرد 3D خود را بهتر نشان بدهد. این کارت گرافیکی از فن‌آوری PowerXPress 4.0 بهره می‌برد که در واقع کاری می‌کند که کارت گرافیکی مستقل فقط به هنگام نیاز روشن باشد. وقتی در حال انجام وظایف ساده‌تر با رایانه‌ی خود هستید گرافیک شما به همان گرافیک Onboard سویچ می‌شود تا کارت گرافیکی مستقل خاموش گردد و انرژی کمتری مصرف شود تا بدین صورت شارژدهی باتری شما هم بیشتر گردد. هرچند که به نظر ما این فن‌آوری به خوبی Nvidia Optimus نیست به طوری که گاهی دچار تردید می‌شود که آیا یک برنامه به عملکرد گرافیکی بالا احتیاج دارد یا نه! سپس یک پنجره‌ی Pop-up برای شما باز می‌کند و این موضوع را از خود شما سوال می‌کند تا به او پاسخ دهید که عمل سویچ را انجام بدهد یا خیر. در کل بنچ مارک‌های پردازشی نظیر PCMark Vantage که با پردازنده بدست آوردیم و همچنین در بنچ مارک گرافیکی 3DMark 06 عملکرد 3450 بالاتر از حد متوسط نوت‌بوک‌های هم رده‌ی خود بود.

نویز و گرما
وقتی که نوت‌بوک در حالت idle یا بلا استفاده قرار دارد فن خنک کننده به طور کامل خاموش می‌شود و بنابراین هیچ صدایی از آن به گوش نمی‌رسد. این در حالی است که در هنگام استرس کامل دستگاه و وقتی که فن خنک کننده با بیشترین سرعت خود کار می‌کند شدت صوت آن به 43.8db(A) افزایش پیدا می‌کند که مقدار نسبتا زیادیست. با این حال صدای آن یک دفتر کار کوچک را پر نمی‌کند و بیشتر خود شما شنوای آن خواهید بود. در مورد تولید گرما هم باید بگوییم که وضعیت کاملا خوب است. 3450 چه در حالت idle باشد و چه در استرس شدید، دمای نقاط مختلف آن همچنان در حدی که ما آن را محدوده‌ی سبز می‌نامیم باقی می‌ماند. در اندازه‌گیری‌هایی که انجام دادیم حتی دمای قسمت زیرین نوت‌بوک در حالت idle بیشتر از حالت استرس کامل بود و این تنها به دلیل همان خاموش شدن فن خنک کننده در حالت idle است. در حالت idle دمای قسمت استراحت مچ در سمت چپ تاچ‌پد به 31 درجه‌ی سانتیگراد و سمت راست تاچ‌پد به 25 درجه‌ی سانتیگراد رسید و این در حالی است که دمای خود تاچ‌پد روی 30 درجه بود. در قسمت زیرین نوت‌بوک هم دما چندان فرقی نمی‌کند و فقط در گرم‌ترین نقطه به 36 درجه‌ی سانتیگراد رسید. در هنگام استرس هم دما خیلی بالاتر نمی‌رود و تنها تفاوت دمای بارز را می‌توان در قسمتی دید که خروجی فن قرار دارد که به 34 درجه می‌رسد.

اسپیکر و باتری
از آن جایی که 3450 یک نوت‌بوک مولتی‌مدیا نیست بنابراین انتظار زیادی هم از بلندی و کیفیت اسپیکرهای آن نمی‌رود. بلندی و کیفیت صدا همانند دیگر نوت‌بوک‌های هم‌رده می‌باشد. در عوض برای تست باتری از برنامه‌ی BatteryEater Pro استفاده کردیم. با این برنامه می‌توان تست‌های مختلفی را انجام داد و شرایط مختلفی را برای نوت‌بوک شبیه‌سازی کرد تا در آن شرایط بتوانیم شارژدهی باتری را بسنجیم. در تست Reader که در حقیقت همان حالت idle نوت‌بوک را شبیه‌سازی می‌کند، باتری توانست به مدت 3 ساعت و 52 دقیقه شارژدهی داشته باشد. در تست Classic که حالت استرس کامل را شبیه‌سازی می‌کند باتری تنها توانست 1 ساعت دوام بیاورد. اگر بخواهید با 3450 به تماشای یک فیلم DVD بنشینید تا تمام شدن باتری 2 ساعت و 38 دقیقه فرصت خواهید داشت. آداپتور شارژر هم 2 ساعت تمام احتیاج دارد که باتری کاملا خالی شده را به طور کامل پر کند.

جمع‌بندی
در کل Dell Vostro 3450 را خیلی دوست داریم. عملکرد و قدرت آن بسیار عالیست و درضمن موادی که بدنه‌ی نوت‌بوک از آن ساخته شده نیز عالی می‌باشد. به وضوح کیفیت ساخت بدنه‌ی 3450 از مدل‌های برادر خود بالاتر است. بنابراین در این قسمت هیچ ایرادی نمی‌توانیم بگیریم به جز اینکه شاید کیفیت صفحه کلید بیشتر از این نیز می‌توانست باشد. از نظر وزن و ابعاد نیز دقیقا بین Vostro 3350 و 3550 قرار می‌گیرد. بنابراین 3450 کاملا مناسب کاربرانی می‌باشد که فکر می‌کنند یک نوت‌بوک 13 اینچی خیلی کوچک و یک 15 اینچی خیلی بزرگ است. از نظر قدرت و سرعت عملکرد هیچ رکوردی را تغییر نمی‌دهد ولی به طور حتم برای کارهایی که نیاز دارید کاملا قدرتمند و قابل اطمینان می‌باشد. هرچند که نقاط قوت این نوت‌بوک کاملا بیشتر از نقاط ضعف است ولی چند نقطه‌ی ضعف هم می‌توانیم در آن مشاهده کنیم. یکی از آن‌ها نمایشگر است که هرچند مات و مناسب کارهای اداری و حرفه‌ای می‌باشد ولی از نظر تولید رنگ و کنتراست پایین‌تر از حد متوسط قرار می‌گیرد. هرچند که این شاید خیلی متوجه کاربران بیزینسی قرار نگیرد. نقطه‌ی ضعف دیگر را می‌توان به کارت گرافیکی AMD گرفت که البته این به دل مربوط نمی‌شود ولی به هر صورت بر روی این نوت‌بوک قرار گرفته است. همانطور که گفتیم این کارت گرافیکی همواره نمی‌تواند عمل سویچ را به صورت خودکار انجام بدهد و هرگاه دچار تردید می‌شود از ما سوال می‌کند. البته امیدواریم که AMD در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را خواهد داشت. به هر صورت اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بیزینسی با قیمت مناسب، جمع و جور با کیفیت و عملکرد قدرتمند هستید Dell Vostro 3450 گزینه‌ی مناسبی است.


:: نقد و بررسی Dell Inspiron 5110-Q
هیچ چیز بهتر از این نیست که لپ‌تاپی ارزان قیمت داشته باشیم که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و استایلیش به نظر برسد. Dell Inspiron N5110 از همان لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و با امکانات خوب است که همانند سری پیشین خود یعنی N5010 می‌رود که بازار لپ‌تاپ‌های هم رده‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهد. این لپ‌تاپ هم در کانفیگ‌های متنوعی ساخته شده است. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که آن را با پردازنده‌های دو هسته‌ای جدید اینتل یعنی Corei3 و Corei5 که قابلیت ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر از طریق Hyper Threading و تبدیل شدن به پردازنده‌های چهار هسته‌ای را دارند بیابید. در ضمن یک کانفیگ دیگر هم از آن با پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و حرفه‌ای Corei7 وجود دارد که در حقیقت پردازنده‌ای 4 هسته‌ای می‌باشد که با Hyper Threading توانایی تبدیل شدن به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای را دارد. این چنین تعدد هسته‌ها به خصوص برای انجام اعمال چند وظیفه‌ای یا Multi Tasking مثل اجرای چند برنامه به صورت هم‌زمان بسیار مفید می‌باشند. در ضمن پردازنده‌های Corei5 و Corei7 توانایی تغییر و تنظیم توان و سرعت ساعتی خود از مینیمم تا ماکزیمم را دارند.

حافظه‌ی RAM هم از 4 گیگابایت تا 6 گیگابایت متغیر است که واقعا فوق‌العاده و فراتر از حد نیاز است. بسیاری از آن‌ها نیز با کارت گرافیکی مستقل ارایه می‌شوند و با ظرفیت بسیار بالایی که دارند؛ N5110 را تبدیل به یک ماشین بازی‌های رایانه‌ای و کارهای سنگین گرافیکی هم می‌کنند! معمولا ظرفیت‌هارد دیسک بالا و خیلی خوبی را هم ارایه می‌کنند تا بتوانید اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. ظرفیت هارد دیسک این نوت‌بوک در 320، 500 و 640 گیگابایت موجود می‌باشد.

با وجود چنین امکانات سخت‌افزاری بسیار زیاد و عالی البته با بدنه‌ای ساخته شده از پلاستیک مواجه هستیم که همچنان کاملا استایلیش به نظر می‌رسد. به خصوص پیرامون صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت نکنید ممکن است اصلا متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید. در کل طراحی بدنه بسیار نزدیک و شبیه به مدل N5010 می‌باشد و اتفاقا یک سری از ایراداتی که به مدل پیشین وارد بود در این یکی برطرف شده است. نمایشگر همچنان کاملا براق است و به راحتی نور محیط را بازتاب می‌دهد که این مسئله در زیر نور آفتاب می‌تواند کمی مشکل ساز باشد. هرچند که نمایشگرهای براق اصولا کمی با کیفیت‌تر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه‌ی عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه‌ی افقی نیست و رنگ‌ها خیلی زود تغییر وضعیت می‌دهند.

در کل طراحی و کیفیت ساخت N5110 خوب است. از نظر وزنی بالانس و توازن خوبی دارد و با وزن 2.6 کیلوگرم چندان سنگین به نظر نمی‌رسد. هرچند نمی‌توان از آن کیفیتی را انتظار داشت که برای مثال در مدل‌های گران قیمت‌تر XPS 15 می‌بینیم. به خصوص اینکه قسمت استراحت مچ تحت فشار، صدای کلیک می‌دهد، قسمت سمت چپ صفحه کلید هم در هنگام تایپ کمی دچار Bounce یا جهش می‌شود و سر صدای آن بیشتر از بقیه‌ی نقاط است. در کل وضعیت خود کلیدها خیلی خوب است و در هنگام تایپ درازمدت شما را اذیت نمی‌کنند. صفحه کلید جایی بوده که کمپانی می‌خواسته نسبت به N5010 تغییراتی را ایجاد کرده باشد. کلیدها این بار جزیره‌ای و با فاصله از یکدیگر ساخته شده‌اند تا تایپ کردن با آن‌ها آسان‌تر شود. البته نه جزیره‌ای با آن کیفیتی که بر روی لپ‌تاپی چون Sony Vaio F شاهد هستیم. در ضمن ما نگران این بودیم که شاید اندازه‌ی کلیدها به دلیل جزیره‌ای شدن کمی کوچک‌تر شود که البته این طور نبود و سطح موثر بالایی کلیدها در N5110 و N5010 به یک اندازه است. تاچ پد همچنان بزرگ و خوب است. تاچ پد از همان جنسی می‌باشد که قسمت استراحت مچ از آن ساخته شده و شبیه به فلز برس شده می‌باشد ولی در حقیقت پلاستیکی است. ابعاد این تاچ پد غول پیکر 56 × 102 میلی‌متر است. در هنگام استفاده‌ی درازمدت از لپ‌تاپ و به خصوص استفاده از برنامه‌های سنگین‌تر؛ زیر آن کمی گرم می‌شود.

مدت شارژدهی باتری با کانفیگ‌های مختلف آن متفاوت است ولی در مدلی که ما تست کردیم و مجهز به پردازنده‌ی Corei3 بود، با باتری 48 وات 6 سلولی و Wi-Fi روشن، روشنایی ماکزیمم نمایشگر و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری حدود 3 ساعت و 33 دقیقه شارژدهی داشت. این مدت زمان شارژدهی برای لپ‌تاپی 15.6 اینچی با این قیمت بسیار خوب است. در کل باید گفت که Dell Inspiron N5110 همانند مدل پیشین خود یعنی N5010 لپ‌تاپی ارزان قیمت با ویژگی‌های بسیار خوب است. هرچند که کیفیت ساخت بدنه به پای لپ‌تاپ‌های با بدنه‌ی آلومینیومی نمی‌رسد و نمایشگر هم کیفیت خیلی عالی ندارد. ولی در ضمن در کنار امکانات سخت‌افزاری بسیار خوب، قاب درب نمایشگر هم قابل تعویض است. می‌توان گفت لپ‌تاپ دل N5110 برای هر کاربری با هر نوع سلیقه و کاربرد مناسب است
:: نقد و بررسی HP ProBook 4530s-A
با اینکه بیشتر بدنه فلزی است ولی قاب دور نمایشگر و قسمت زیرین از پلاستیک ساخته شده که خوشبختانه آن‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. در ضمن این نوت‌بوک با وزن 2.36 کیلوگرم، خیلی سبک‌تر از استاندارد نوت‌بوک‌های 15.6 اینچی می‌باشد.

نمایشگر 15.6 اینچی با نور پس‌زمینه‌ی LED این نوت‌بوک رزولوشن استاندارد 768 × 1366 پیکسل را ارایه می‌دهد و علاوه بر روشنایی بالا؛ دارای سطحی مات می‌باشد. بنابراین لازم نیست دیگر نگران بازتاب نورهای مزاحم دفتر کار در آن باشید و نیز در زیر نور خورشید هم عملکردی بسیار عالی ارایه می‌کند. کیفیت دید از زاویه و تولید رنگ هم در حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم رده قرار دارد. لولاهای نگه دارنده‌ی نمایشگر هم کار خود را عالی انجام می‌دهند و نمایشگر را خیلی محکم بر سر جای خود نگه می‌دارند.

چه در خانه باشید، چه در اتاق کنفرانس، دفتر کار یا هر مکان دیگری، Hp Probook 4530s جذاب‌ترین نوت‌بوک در کلاس خود است. با توجه به طراحی عریض این نوت‌بوک، 4530s از صفحه کلید بزرگ و کامل با یک صفحه کلید کوچکتر عددی در سمت راست بهره می‌برد. چنین صفحه کلید عددی به خصوص در نوت‌بوک‌های بیزینسی کاملا ضروری است و به کار وارد کردن اعداد سرعت می‌بخشد. صفحه کلید از نوع جزیره‌ای یا Chiclet می‌باشد و کلیدهای مجزای آن تا حدودی مقعر هستند، عمق عملکرد زیادی دارند، سر و صدا نمی‌کنند و در کل بازخورد خیلی عالی را به کاربر منتقل می‌کنند. به دلیل جدا بودن کلیدها بر روی شاسی و فاصله‌ی زیادی که از هم دارند، عمل تایپ کردن بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود و احتمال خطا در فشردن کلیدها نیز پایین‌تر می‌آید. این صفحه کلید در برابر ریزش مایعات مقاوم می‌باشد تا اگر احیانا لیوان چای شما بر روی آن ریخت، دچار آسیب جدی نشود و با سر و ته کردن نوت‌بوک بتوانید همه‌ی چای ریخته شده را خالی کنید. تاچ پد نیز کیفیتی به همان خوبی را ارایه می‌کند. از نظر ابعاد کاملا بزرگ است و حساسیتی مثال زدنی دارد.

اسپیکرها در قسمت بالای صفحه کلید قرار گرفته‌اند که صدای واقعا بلند و خوبی را تولید می‌کنند. بدین ترتیب صدای آن‌ها به راحتی فضای یک اتاق را پر می‌کند. کیفیت صدا با فن‌آوری SRS Labs Premium Sound بهبود می‌یابد.

نوت‌بوک HP Probook 4530s دارای چهار پورت USB می‌باشد. دو تای آن‌ها در لبه‌ی سمت راست و دو تا در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته‌اند. یکی از پورت‌های USB در لبه‌ی سمت چپ از نوع USB 3.0 می‌باشد. پورت USB 3.0 سرعت انتقال داده‌ی بالاتری را نسبت به پورت USB 2.0 ارایه می‌دهد. همچنین در همان لبه‌ی سمت چپ پورت‌های Ethernet, HDMI, VGA, Power یک آداپتور کارت هوشمند و قفل امنیتی Kensington دیده می‌شود. در لبه‌ی جلویی یک شیار کارت خوان چند کاره، بعلاوه‌ی جک‌های میکروفون و هدفون قرار دارند. در آخر نیز در لبه‌ی سمت راست درایو نوری دیده می‌شود. کسانی که به مکالمه‌ی ویدیویی علاقه دارند با دیدن وب کم HD بالای نمایشگر که توانایی ضبط ویدیویی 720p HD را دارد خوشحال خواهند شد چرا که کیفیتی بسیار بالا را ارایه می‌کند.

4530s در کانفیگ‌های مختلفی با آپشن‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های مختلف تولید شده است. همه‌ی کانفیگ‌های آن از پردازنده‌های Corei شرکت اینتل بهره می‌برند. پیشتر و به خصوص در نقد و بررسی ویدیویی لپ‌تاپ Dell Inspiron 5110 توضیحاتی درباره‌ی این پردازنده‌ها داده‌ایم. این پردازنده‌ها عملکردی بسیار عالی را ارایه می‌دهند. این توضیح را هم بدهیم که پردازنده‌های Corei3 و Corei5 به کار رفته بر روی این نوت‌بوک هر دو پردازنده‌هایی ذاتا دو هسته‌ای هستند که توانایی ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر و کار کردن با مجموع چهار هسته را دارند. اگر کار شما به انجام وظایف ساده‌تر مربوط می‌شود می‌توانید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei3 و اگر قصد انجام وظایف پیچیده و سنگین‌تری را دارید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei5 را انتخاب کنید. بعلاوه 4530s از نظر ظرفیت حافظه‌ی RAM، هارد دیسک و داشتن و یا نداشتن کارت گرافیکی مستقل هم در رده‌های کانفیگی مختلفی قرار می‌گیرد تا شما بنا به نیاز کاری خود کانفیگ مورد نظر را انتخاب نمایید تا بدین ترتیب در صورت لزوم صرفه‌جویی خوبی را در هزینه‌های خود به عمل آورده باشید.

همانطور که گفتیم 4530s به عنوان یک نوت‌بوک بیزینسی از ویژگی‌های امنیتی خاصی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با ابزارهای امنیتی HP همراه شده که یکی از برنامه‌های بسیار پرطرفدار امنیتی است. در آن Wizard‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها به راحتی می‌توانید به نصب کلمه‌های عبور ویندوز و مدیریت آن‌ها برای سرویس‌های وب بپردازید. همچنین انتخاب‌هایی برای شناسایی از طریق تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت و یا کارت هوشمند نیز خواهید داشت. از دیگر برنامه‌های امنیتی می‌توان به Drive Encryption اشاره کرد که وقتی 4530s گم و یا دزدیده می‌شود طوری عمل می‌کند که اطلاعات دیگر قابل خواندن نباشند. ولی باز هم اگر نگران به سرقت رفتن نوت‌بوک خود هستید می‌توانید از Computrace استفاده کنید که اطلاعات شما را به صورت خودکار پاک می‌کند.

باتری 6 سلولی که بر روی 4530s وجود دارد حد اکثر می‌تواند به مدت 4 ساعت و 53 دقیقه شارژدهی داشته باشد. این حدود 30 دقیقه بیشتر از حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی این نوت‌بوک است. این را هم باید بگوییم که گرمای تولید شده توسط قطعات داخلی نوت‌بوک و به خصوص پردازنده به راحتی و توسط فن خنک کننده‌ی قدرتمندی که دارد از پنجره‌ی تهویه لبه‌ی نوت‌بوک خارج می‌شود و در تست‌های انجام شده نیز عملکرد خنک 4530s تضمین شده است.

به هر صورت HP ProBook 4530s یکی از جذاب‌ترین و خوش ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های بیزینسی موجود در بازار است که عملکرد پرقدرت را در کنار کیفیت، استحکام و امنیت فراوان ارایه می‌دهد و کاملا مناسب کاربری مهندسان، مدیران، صنعت گران، پزشکان و دیگر رده‌های شغلی مهم می‌باشد
:: نقد و بررسی HP ProBook 4530s-D
با اینکه بیشتر بدنه فلزی است ولی قاب دور نمایشگر و قسمت زیرین از پلاستیک ساخته شده که خوشبختانه آن‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. در ضمن این نوت‌بوک با وزن 2.36 کیلوگرم، خیلی سبک‌تر از استاندارد نوت‌بوک‌های 15.6 اینچی می‌باشد.

نمایشگر 15.6 اینچی با نور پس‌زمینه‌ی LED این نوت‌بوک رزولوشن استاندارد 768 × 1366 پیکسل را ارایه می‌دهد و علاوه بر روشنایی بالا؛ دارای سطحی مات می‌باشد. بنابراین لازم نیست دیگر نگران بازتاب نورهای مزاحم دفتر کار در آن باشید و نیز در زیر نور خورشید هم عملکردی بسیار عالی ارایه می‌کند. کیفیت دید از زاویه و تولید رنگ هم در حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم رده قرار دارد. لولاهای نگه دارنده‌ی نمایشگر هم کار خود را عالی انجام می‌دهند و نمایشگر را خیلی محکم بر سر جای خود نگه می‌دارند.

چه در خانه باشید، چه در اتاق کنفرانس، دفتر کار یا هر مکان دیگری، Hp Probook 4530s جذاب‌ترین نوت‌بوک در کلاس خود است. با توجه به طراحی عریض این نوت‌بوک، 4530s از صفحه کلید بزرگ و کامل با یک صفحه کلید کوچکتر عددی در سمت راست بهره می‌برد. چنین صفحه کلید عددی به خصوص در نوت‌بوک‌های بیزینسی کاملا ضروری است و به کار وارد کردن اعداد سرعت می‌بخشد. صفحه کلید از نوع جزیره‌ای یا Chiclet می‌باشد و کلیدهای مجزای آن تا حدودی مقعر هستند، عمق عملکرد زیادی دارند، سر و صدا نمی‌کنند و در کل بازخورد خیلی عالی را به کاربر منتقل می‌کنند. به دلیل جدا بودن کلیدها بر روی شاسی و فاصله‌ی زیادی که از هم دارند، عمل تایپ کردن بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود و احتمال خطا در فشردن کلیدها نیز پایین‌تر می‌آید. این صفحه کلید در برابر ریزش مایعات مقاوم می‌باشد تا اگر احیانا لیوان چای شما بر روی آن ریخت، دچار آسیب جدی نشود و با سر و ته کردن نوت‌بوک بتوانید همه‌ی چای ریخته شده را خالی کنید. تاچ پد نیز کیفیتی به همان خوبی را ارایه می‌کند. از نظر ابعاد کاملا بزرگ است و حساسیتی مثال زدنی دارد.

اسپیکرها در قسمت بالای صفحه کلید قرار گرفته‌اند که صدای واقعا بلند و خوبی را تولید می‌کنند. بدین ترتیب صدای آن‌ها به راحتی فضای یک اتاق را پر می‌کند. کیفیت صدا با فن‌آوری SRS Labs Premium Sound بهبود می‌یابد.

نوت‌بوک HP Probook 4530s دارای چهار پورت USB می‌باشد. دو تای آن‌ها در لبه‌ی سمت راست و دو تا در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته‌اند. یکی از پورت‌های USB در لبه‌ی سمت چپ از نوع USB 3.0 می‌باشد. پورت USB 3.0 سرعت انتقال داده‌ی بالاتری را نسبت به پورت USB 2.0 ارایه می‌دهد. همچنین در همان لبه‌ی سمت چپ پورت‌های Ethernet, HDMI, VGA, Power یک آداپتور کارت هوشمند و قفل امنیتی Kensington دیده می‌شود. در لبه‌ی جلویی یک شیار کارت خوان چند کاره، بعلاوه‌ی جک‌های میکروفون و هدفون قرار دارند. در آخر نیز در لبه‌ی سمت راست درایو نوری دیده می‌شود. کسانی که به مکالمه‌ی ویدیویی علاقه دارند با دیدن وب کم HD بالای نمایشگر که توانایی ضبط ویدیویی 720p HD را دارد خوشحال خواهند شد چرا که کیفیتی بسیار بالا را ارایه می‌کند.

4530s در کانفیگ‌های مختلفی با آپشن‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های مختلف تولید شده است. همه‌ی کانفیگ‌های آن از پردازنده‌های Corei شرکت اینتل بهره می‌برند. پیشتر و به خصوص در نقد و بررسی ویدیویی لپ‌تاپ Dell Inspiron 5110 توضیحاتی درباره‌ی این پردازنده‌ها داده‌ایم. این پردازنده‌ها عملکردی بسیار عالی را ارایه می‌دهند. این توضیح را هم بدهیم که پردازنده‌های Corei3 و Corei5 به کار رفته بر روی این نوت‌بوک هر دو پردازنده‌هایی ذاتا دو هسته‌ای هستند که توانایی ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر و کار کردن با مجموع چهار هسته را دارند. اگر کار شما به انجام وظایف ساده‌تر مربوط می‌شود می‌توانید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei3 و اگر قصد انجام وظایف پیچیده و سنگین‌تری را دارید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei5 را انتخاب کنید. بعلاوه 4530s از نظر ظرفیت حافظه‌ی RAM، هارد دیسک و داشتن و یا نداشتن کارت گرافیکی مستقل هم در رده‌های کانفیگی مختلفی قرار می‌گیرد تا شما بنا به نیاز کاری خود کانفیگ مورد نظر را انتخاب نمایید تا بدین ترتیب در صورت لزوم صرفه‌جویی خوبی را در هزینه‌های خود به عمل آورده باشید.

همانطور که گفتیم 4530s به عنوان یک نوت‌بوک بیزینسی از ویژگی‌های امنیتی خاصی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با ابزارهای امنیتی HP همراه شده که یکی از برنامه‌های بسیار پرطرفدار امنیتی است. در آن Wizard‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها به راحتی می‌توانید به نصب کلمه‌های عبور ویندوز و مدیریت آن‌ها برای سرویس‌های وب بپردازید. همچنین انتخاب‌هایی برای شناسایی از طریق تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت و یا کارت هوشمند نیز خواهید داشت. از دیگر برنامه‌های امنیتی می‌توان به Drive Encryption اشاره کرد که وقتی 4530s گم و یا دزدیده می‌شود طوری عمل می‌کند که اطلاعات دیگر قابل خواندن نباشند. ولی باز هم اگر نگران به سرقت رفتن نوت‌بوک خود هستید می‌توانید از Computrace استفاده کنید که اطلاعات شما را به صورت خودکار پاک می‌کند.

باتری 6 سلولی که بر روی 4530s وجود دارد حد اکثر می‌تواند به مدت 4 ساعت و 53 دقیقه شارژدهی داشته باشد. این حدود 30 دقیقه بیشتر از حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی این نوت‌بوک است. این را هم باید بگوییم که گرمای تولید شده توسط قطعات داخلی نوت‌بوک و به خصوص پردازنده به راحتی و توسط فن خنک کننده‌ی قدرتمندی که دارد از پنجره‌ی تهویه لبه‌ی نوت‌بوک خارج می‌شود و در تست‌های انجام شده نیز عملکرد خنک 4530s تضمین شده است.

به هر صورت HP ProBook 4530s یکی از جذاب‌ترین و خوش ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های بیزینسی موجود در بازار است که عملکرد پرقدرت را در کنار کیفیت، استحکام و امنیت فراوان ارایه می‌دهد و کاملا مناسب کاربری مهندسان، مدیران، صنعت گران، پزشکان و دیگر رده‌های شغلی مهم می‌باشد.
:: نقد و بررسی HP Pavilion DV6-6166
نوت بوک اچ پی سری DV6، مدل دیگری از سری پاویلیون hp می باشد. این لپ تاپ نیز از رده ی نوت بوک های 15.6 اینچی می باشد که به علت مجهز بودن به نمایشگر بزرگ برای کار طولانی مدت، کارهای گرافیکی و بازی مناسب است. به جرات می توان گفت که HP در طراحی نوت بوک های زیبا سنگ تمام می گذارد. ظاهر زیبای برنزی رنگ و ساخته شده از آلومنیوم این نوت بوک چشم هر بیننده ای را خیره می سازد، بعلاوه ی اینکه دارای نقوش زیبایی نیز بر روی بدنه می باشد. چنین نقوشی را در بعضی دیگر مدل های این شرکت نیز می توان مشاهده کرد.
زمانی که مدل HP-Compaq Pavilion DV6 به بازار آمد خیلی از مردم انتظارات بالایی را از نظر کاری از این نوت بوک داشتند. DV6 لپ تاپی نیست که از آن انتظار جا شدن در کیف کوله ی کوچک خود را داشته باشید، یا مرتب وقتی که با پای پیاده به سفر درون شهری می پردازید آن را در تاکسی و اتوبوس با خود حمل کنید. از این لپ تاپ فقط دو انتظار می توانید داشته باشید، کار و زیبایی... البته قیمت مناسبی را نیز دارد. تمام این ویژگی ها نوید این را می دهند که با لپ تاپی قوی از نظر سخت افزاری روبرو هستیم.
بهتر است با نگاهی اجمالی این نوت بوک را زیر نظر بگیریم. در ظاهر نوت بوکی مشکی رنگ و بسیار زیبا از نظر طراحی را می بینیم که 15.6 اینچ بزرگی دارد. طرح های گردابی روی درب آن خیلی جذاب است. از بالا می توانیم آرم کمپانی hp را مشاهده کنیم که خود نمایی می کند. بدون اینکه درب آن را باز بکنیم آن را بلند می کنیم. سنگینی 3 کیلوگرمی آن حس می شود، ولی در عوض خوش وزن است. به بغل های آن نگاهی می اندازیم. که پر از پورت های خروجی و ورودی است.این بغل ها بر خلاف دیگر سطوح مشکی رنگ ساخته نشده اند، بلکه جلای فلزی نقره ای رنگی به آن ها داده شده است. درایو نوری یا همان DVD COMBO آن در قسمت سمت راست قرار دارد. با آن هم می توانید انواع DVD و CD را اجرا کنید و هم رایت کنید. ورودی شارژر باتری نیز در همان قسمت سمت راست قرار دارد که می تواند باتری 6 سلولی آن را شارژ کند. دو پورت USB نیز در همین قسمت دیده می شود. متاسفانه این نوت بوک فاقد مودم داخلی می باشد، هرچند که می توانید با تهیه ی یک مودم اکسترنال این نقص را هم بر طرف کنید ولی در عوض باز هم در همان قسمت سمت راست می توان ورودی LAN CABLE را نیز مشاهده کرد. شما می توانید از اینترنت مشترک که برای مثال در بیشتر دانشگاه ها عرضه می شود و دارای سرعت بالایی هم می باشد استفاده نمایید. و اما قسمت سمت چپ. بعضی از امکاناتی که قابل مشاهده هستند از این قراراند: دو عدد پورت USB دیگر( تا اینجا شد چهار عدد)، یک عدد خروجی ویدیو که می توان ان را به نمایشگر های بزرگ نصب کرد و رابط HDMI که می توان آن را به HDTV متصل کرد و تصاویر گرفته شده با کیفیت HD را مشاهده نمود. همچنین این نوت بوک دارای دو خروجی هدفون و یک ورودی میکروفون نیز می باشد.
درب لپ تاپ را باز می کنیم. مسلما پس از باز شدن درب نگاهمان به نخستین چیزی که می افتد صفحه ی کلید آن است. باز هم هنر زیبایی شناسی در این جا نیز مشاهده می شود. هرچند که کلید ها تقریبا نزدیک به هم ساخته شده اند و همانند خیلی از مدل های VAIO از یکدیگر گسسته نیستند ولی کاملا استاندارد هستند و اندازه ی بزرگی دارند. در پایین آن ها فضای بسیار مناسبی برای قرار دادن مچ ها وجود دارد. ماوس پد آن که در میانه قرار دارد باز هم مشکی نیست و به همان رنگ نقره ای فلزی ساخته شده است. دکمه های کلیک Right و Left بزرگ و خوبی را نیز دارد. در کمال تعجب می بینیم که همان طرح های زیبای گردابی این جا نیز ما را تعقیب کرده اند و بر روی جایگاه مچ دست و در سمت چپ ماوس پد نیز مشاهده می شوند. نمایشگر WXGA را نیز می بینیم که وب کم نیز در بالای آن قرار دارد. هرچند که این وب کم توانایی عکاسی و ضبط ویدیو را دارا می باشد ولی برای ارتباط تصویری از طریق مسنجر ساخته شده است. بد نیست بدانیم که علاوه بر آن همه ورودی و خروجی DV6 دارای بلوتوث قدرتمندی نیز می باشد. با وجود Wi-Fi دیگر امکانات ارتباطی آن کامل می شود ولی همچنان جای مودم خالیست...
در مجموع این نوت بوک برای افرادی توصیه می شود که قصد کار کردن ساعت های زیاد با آن را دارند و همانند کامپیوترهای دسک تاپ در زمان استراحت خود نیز آن را خاموش نمی کنند و یا حد اکثر آن را بر روی حالت Stand by یا Hibernate قرار می دهند. با این نوت بوک می توانید یک دفتر خانگی بسیار عالی برای خود داشته باشید یا به کار کردن با نرم افزارهای مهندسی با آن بپردازید.

:: نقد و بررسی HP ProBook 4530s-C
با اینکه بیشتر بدنه فلزی است ولی قاب دور نمایشگر و قسمت زیرین از پلاستیک ساخته شده که خوشبختانه آن‌ها نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. در ضمن این نوت‌بوک با وزن 2.36 کیلوگرم، خیلی سبک‌تر از استاندارد نوت‌بوک‌های 15.6 اینچی می‌باشد.

نمایشگر 15.6 اینچی با نور پس‌زمینه‌ی LED این نوت‌بوک رزولوشن استاندارد 768 × 1366 پیکسل را ارایه می‌دهد و علاوه بر روشنایی بالا؛ دارای سطحی مات می‌باشد. بنابراین لازم نیست دیگر نگران بازتاب نورهای مزاحم دفتر کار در آن باشید و نیز در زیر نور خورشید هم عملکردی بسیار عالی ارایه می‌کند. کیفیت دید از زاویه و تولید رنگ هم در حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم رده قرار دارد. لولاهای نگه دارنده‌ی نمایشگر هم کار خود را عالی انجام می‌دهند و نمایشگر را خیلی محکم بر سر جای خود نگه می‌دارند.

چه در خانه باشید، چه در اتاق کنفرانس، دفتر کار یا هر مکان دیگری، Hp Probook 4530s جذاب‌ترین نوت‌بوک در کلاس خود است. با توجه به طراحی عریض این نوت‌بوک، 4530s از صفحه کلید بزرگ و کامل با یک صفحه کلید کوچکتر عددی در سمت راست بهره می‌برد. چنین صفحه کلید عددی به خصوص در نوت‌بوک‌های بیزینسی کاملا ضروری است و به کار وارد کردن اعداد سرعت می‌بخشد. صفحه کلید از نوع جزیره‌ای یا Chiclet می‌باشد و کلیدهای مجزای آن تا حدودی مقعر هستند، عمق عملکرد زیادی دارند، سر و صدا نمی‌کنند و در کل بازخورد خیلی عالی را به کاربر منتقل می‌کنند. به دلیل جدا بودن کلیدها بر روی شاسی و فاصله‌ی زیادی که از هم دارند، عمل تایپ کردن بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود و احتمال خطا در فشردن کلیدها نیز پایین‌تر می‌آید. این صفحه کلید در برابر ریزش مایعات مقاوم می‌باشد تا اگر احیانا لیوان چای شما بر روی آن ریخت، دچار آسیب جدی نشود و با سر و ته کردن نوت‌بوک بتوانید همه‌ی چای ریخته شده را خالی کنید. تاچ پد نیز کیفیتی به همان خوبی را ارایه می‌کند. از نظر ابعاد کاملا بزرگ است و حساسیتی مثال زدنی دارد.

اسپیکرها در قسمت بالای صفحه کلید قرار گرفته‌اند که صدای واقعا بلند و خوبی را تولید می‌کنند. بدین ترتیب صدای آن‌ها به راحتی فضای یک اتاق را پر می‌کند. کیفیت صدا با فن‌آوری SRS Labs Premium Sound بهبود می‌یابد.

نوت‌بوک HP Probook 4530s دارای چهار پورت USB می‌باشد. دو تای آن‌ها در لبه‌ی سمت راست و دو تا در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته‌اند. یکی از پورت‌های USB در لبه‌ی سمت چپ از نوع USB 3.0 می‌باشد. پورت USB 3.0 سرعت انتقال داده‌ی بالاتری را نسبت به پورت USB 2.0 ارایه می‌دهد. همچنین در همان لبه‌ی سمت چپ پورت‌های Ethernet, HDMI, VGA, Power یک آداپتور کارت هوشمند و قفل امنیتی Kensington دیده می‌شود. در لبه‌ی جلویی یک شیار کارت خوان چند کاره، بعلاوه‌ی جک‌های میکروفون و هدفون قرار دارند. در آخر نیز در لبه‌ی سمت راست درایو نوری دیده می‌شود. کسانی که به مکالمه‌ی ویدیویی علاقه دارند با دیدن وب کم HD بالای نمایشگر که توانایی ضبط ویدیویی 720p HD را دارد خوشحال خواهند شد چرا که کیفیتی بسیار بالا را ارایه می‌کند.

4530s در کانفیگ‌های مختلفی با آپشن‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های مختلف تولید شده است. همه‌ی کانفیگ‌های آن از پردازنده‌های Corei شرکت اینتل بهره می‌برند. پیشتر و به خصوص در نقد و بررسی ویدیویی لپ‌تاپ Dell Inspiron 5110 توضیحاتی درباره‌ی این پردازنده‌ها داده‌ایم. این پردازنده‌ها عملکردی بسیار عالی را ارایه می‌دهند. این توضیح را هم بدهیم که پردازنده‌های Corei3 و Corei5 به کار رفته بر روی این نوت‌بوک هر دو پردازنده‌هایی ذاتا دو هسته‌ای هستند که توانایی ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر و کار کردن با مجموع چهار هسته را دارند. اگر کار شما به انجام وظایف ساده‌تر مربوط می‌شود می‌توانید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei3 و اگر قصد انجام وظایف پیچیده و سنگین‌تری را دارید کانفیگ با پردازنده‌ی Corei5 را انتخاب کنید. بعلاوه 4530s از نظر ظرفیت حافظه‌ی RAM، هارد دیسک و داشتن و یا نداشتن کارت گرافیکی مستقل هم در رده‌های کانفیگی مختلفی قرار می‌گیرد تا شما بنا به نیاز کاری خود کانفیگ مورد نظر را انتخاب نمایید تا بدین ترتیب در صورت لزوم صرفه‌جویی خوبی را در هزینه‌های خود به عمل آورده باشید.

همانطور که گفتیم 4530s به عنوان یک نوت‌بوک بیزینسی از ویژگی‌های امنیتی خاصی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با ابزارهای امنیتی HP همراه شده که یکی از برنامه‌های بسیار پرطرفدار امنیتی است. در آن Wizard‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها به راحتی می‌توانید به نصب کلمه‌های عبور ویندوز و مدیریت آن‌ها برای سرویس‌های وب بپردازید. همچنین انتخاب‌هایی برای شناسایی از طریق تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت و یا کارت هوشمند نیز خواهید داشت. از دیگر برنامه‌های امنیتی می‌توان به Drive Encryption اشاره کرد که وقتی 4530s گم و یا دزدیده می‌شود طوری عمل می‌کند که اطلاعات دیگر قابل خواندن نباشند. ولی باز هم اگر نگران به سرقت رفتن نوت‌بوک خود هستید می‌توانید از Computrace استفاده کنید که اطلاعات شما را به صورت خودکار پاک می‌کند.

باتری 6 سلولی که بر روی 4530s وجود دارد حد اکثر می‌تواند به مدت 4 ساعت و 53 دقیقه شارژدهی داشته باشد. این حدود 30 دقیقه بیشتر از حد متوسط لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی این نوت‌بوک است. این را هم باید بگوییم که گرمای تولید شده توسط قطعات داخلی نوت‌بوک و به خصوص پردازنده به راحتی و توسط فن خنک کننده‌ی قدرتمندی که دارد از پنجره‌ی تهویه لبه‌ی نوت‌بوک خارج می‌شود و در تست‌های انجام شده نیز عملکرد خنک 4530s تضمین شده است.

به هر صورت HP ProBook 4530s یکی از جذاب‌ترین و خوش ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های بیزینسی موجود در بازار است که عملکرد پرقدرت را در کنار کیفیت، استحکام و امنیت فراوان ارایه می‌دهد و کاملا مناسب کاربری مهندسان، مدیران، صنعت گران، پزشکان و دیگر رده‌های شغلی مهم می‌باشد.
:: نقد و بررسی Dell Inspiron 5110-N
هیچ چیز بهتر از این نیست که لپ‌تاپی ارزان قیمت داشته باشیم که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و استایلیش به نظر برسد. Dell Inspiron N5110 از همان لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و با امکانات خوب است که همانند سری پیشین خود یعنی N5010 می‌رود که بازار لپ‌تاپ‌های هم رده‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهد. این لپ‌تاپ هم در کانفیگ‌های متنوعی ساخته شده است. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که آن را با پردازنده‌های دو هسته‌ای جدید اینتل یعنی Corei3 و Corei5 که قابلیت ساختن دو هسته‌ی مجازی دیگر از طریق Hyper Threading و تبدیل شدن به پردازنده‌های چهار هسته‌ای را دارند بیابید. در ضمن یک کانفیگ دیگر هم از آن با پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و حرفه‌ای Corei7 وجود دارد که در حقیقت پردازنده‌ای 4 هسته‌ای می‌باشد که با Hyper Threading توانایی تبدیل شدن به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای را دارد. این چنین تعدد هسته‌ها به خصوص برای انجام اعمال چند وظیفه‌ای یا Multi Tasking مثل اجرای چند برنامه به صورت هم‌زمان بسیار مفید می‌باشند. در ضمن پردازنده‌های Corei5 و Corei7 توانایی تغییر و تنظیم توان و سرعت ساعتی خود از مینیمم تا ماکزیمم را دارند.

حافظه‌ی RAM هم از 4 گیگابایت تا 6 گیگابایت متغیر است که واقعا فوق‌العاده و فراتر از حد نیاز است. بسیاری از آن‌ها نیز با کارت گرافیکی مستقل ارایه می‌شوند و با ظرفیت بسیار بالایی که دارند؛ N5110 را تبدیل به یک ماشین بازی‌های رایانه‌ای و کارهای سنگین گرافیکی هم می‌کنند! معمولا ظرفیت‌هارد دیسک بالا و خیلی خوبی را هم ارایه می‌کنند تا بتوانید اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. ظرفیت هارد دیسک این نوت‌بوک در 320، 500 و 640 گیگابایت موجود می‌باشد.

با وجود چنین امکانات سخت‌افزاری بسیار زیاد و عالی البته با بدنه‌ای ساخته شده از پلاستیک مواجه هستیم که همچنان کاملا استایلیش به نظر می‌رسد. به خصوص پیرامون صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت نکنید ممکن است اصلا متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید. در کل طراحی بدنه بسیار نزدیک و شبیه به مدل N5010 می‌باشد و اتفاقا یک سری از ایراداتی که به مدل پیشین وارد بود در این یکی برطرف شده است. نمایشگر همچنان کاملا براق است و به راحتی نور محیط را بازتاب می‌دهد که این مسئله در زیر نور آفتاب می‌تواند کمی مشکل ساز باشد. هرچند که نمایشگرهای براق اصولا کمی با کیفیت‌تر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه‌ی عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه‌ی افقی نیست و رنگ‌ها خیلی زود تغییر وضعیت می‌دهند.

در کل طراحی و کیفیت ساخت N5110 خوب است. از نظر وزنی بالانس و توازن خوبی دارد و با وزن 2.6 کیلوگرم چندان سنگین به نظر نمی‌رسد. هرچند نمی‌توان از آن کیفیتی را انتظار داشت که برای مثال در مدل‌های گران قیمت‌تر XPS 15 می‌بینیم. به خصوص اینکه قسمت استراحت مچ تحت فشار، صدای کلیک می‌دهد، قسمت سمت چپ صفحه کلید هم در هنگام تایپ کمی دچار Bounce یا جهش می‌شود و سر صدای آن بیشتر از بقیه‌ی نقاط است. در کل وضعیت خود کلیدها خیلی خوب است و در هنگام تایپ درازمدت شما را اذیت نمی‌کنند. صفحه کلید جایی بوده که کمپانی می‌خواسته نسبت به N5010 تغییراتی را ایجاد کرده باشد. کلیدها این بار جزیره‌ای و با فاصله از یکدیگر ساخته شده‌اند تا تایپ کردن با آن‌ها آسان‌تر شود. البته نه جزیره‌ای با آن کیفیتی که بر روی لپ‌تاپی چون Sony Vaio F شاهد هستیم. در ضمن ما نگران این بودیم که شاید اندازه‌ی کلیدها به دلیل جزیره‌ای شدن کمی کوچک‌تر شود که البته این طور نبود و سطح موثر بالایی کلیدها در N5110 و N5010 به یک اندازه است. تاچ پد همچنان بزرگ و خوب است. تاچ پد از همان جنسی می‌باشد که قسمت استراحت مچ از آن ساخته شده و شبیه به فلز برس شده می‌باشد ولی در حقیقت پلاستیکی است. ابعاد این تاچ پد غول پیکر 56 × 102 میلی‌متر است. در هنگام استفاده‌ی درازمدت از لپ‌تاپ و به خصوص استفاده از برنامه‌های سنگین‌تر؛ زیر آن کمی گرم می‌شود.

مدت شارژدهی باتری با کانفیگ‌های مختلف آن متفاوت است ولی در مدلی که ما تست کردیم و مجهز به پردازنده‌ی Corei3 بود، با باتری 48 وات 6 سلولی و Wi-Fi روشن، روشنایی ماکزیمم نمایشگر و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری حدود 3 ساعت و 33 دقیقه شارژدهی داشت. این مدت زمان شارژدهی برای لپ‌تاپی 15.6 اینچی با این قیمت بسیار خوب است. در کل باید گفت که Dell Inspiron N5110 همانند مدل پیشین خود یعنی N5010 لپ‌تاپی ارزان قیمت با ویژگی‌های بسیار خوب است. هرچند که کیفیت ساخت بدنه به پای لپ‌تاپ‌های با بدنه‌ی آلومینیومی نمی‌رسد و نمایشگر هم کیفیت خیلی عالی ندارد. ولی در ضمن در کنار امکانات سخت‌افزاری بسیار خوب، قاب درب نمایشگر هم قابل تعویض است. می‌توان گفت لپ‌تاپ دل N5110 برای هر کاربری با هر نوع سلیقه و کاربرد مناسب است.
دوستان لطفا از اين به بعد نقد و برسي لب تاب ها را اين جا بزاريد و براي ان موضوعي ديكر ايجاد نكنيد.
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

نقد و برسي لب تاب ها 1
پاسخ
#4
نقد و بررسی لپ‎تاپ ASUS N55SF
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، بنابراین کاربران با توجه به نیازهایشان به راحتی قادر خواهند بود که به سراغ محصولی از یک سری مشخص بروند.


برای مثال لپ‏تاپ‏ های سری ROG برای گیمرها طراحی شده‎‏اند و قدرت گرافیکی و توانایی آن‏ها در اجرای بازی‎‏های کامپیوتری برای افرادی که نیازهای گرافیکی محدودی داشته و یا علاقه‏ای به بازی‏‎ها ندارند مناسب نخواهد بود و یا سری B که در گروه Business قرار داشته و برای کاربران با نیازهای تجاری و اداری طراحی شده است مسلما تفاوت‏‎های ساختاری با سری قبل خواهد داشت.

سری N نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در گروه Multimedia Enterntainment قرار می‏‎گیرد. بارزترین ویژگی این سری از لپ‎‎‏تاپ‏‎های ایسوس قابلیت‏‎های صوتی آن‏ها و مجهز شدن به اسپیکرهای قدرتمند است

لپ‏‎تاپ N55SF که در نمایشگاه Computex 2011 معرفی شد، یکی از لپ‏‎تاپ‎‏های سری N است. در ساختار بدنه این لپ‎‏تاپ از پلاستیک، کائوچو و آلومینیوم استفاده شده است. این لپ‏‎تاپ بدنه مشکی رنگ و براق دارد و نواری فلزی در حاشیه درب آن امتداد یافته است.

بخش داخلی لپ‌‏تاپ نیز از یک تم رنگی نقره‏ای و مشکی مات برخوردار بوده که در مجموع ترکیبی شکیل و جذاب را ایجاد کرده است.

درب براق N55SF به راحتی اثر انگشتان را جذب می‏کند و این نکته موضوعی است که برخی از کاربران در هنگام خرید بسیار به آن توجه می‎‏کنند.

N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎هایی قرار می‏گیرد که پلتفرم Sandy Bridge دارند. ساختار پردازنده این لپ‎‏تاپ مبتنی بر چیپ‏‌ست Intel HM65 بوده و به یک پردازنده چهار هسته‎‏ای Core i7-2630QM مجهز شده است.

فرکانس این پردازنده ۲ گیگاهرتز است و به کمک فناوری Hyper Threading می‏‎تواند تا ۸ رشته پردازشی را به صورت همزمان به اجرا درآورد.

میزان حافظه لپ‏‎تاپ نیز ۴ گیگابایت و از نوع DDR3 و با فرکانس ۱۳۳۳ گیگاهرتز است.

از آن‏جایی که N55SF به دو اسلات حافظه مجهز شده است قادر خواهید بود که میزان حافظه لپ‎‏تاپ را تا ۸ گیگابایت نیز افزایش دهید. از طرفی هارددیسک به کار رفته در ساختار این لپ‏تاپ، ۶۴۰ گیگابایت فضای ذخیره‌‏سازی را در اختیار کاربر قرار می‎‏دهد.

همچنین سرعت چرخش این هارددیسک ۲,۵ اینچی که از اینترفیس SATA استفاده می‌‏کند، ۵۴۰۰ دور در دقیقه است

در خصوص امکانات گرافیکی N55SF باید بگوییم که به یک کارت گرافیکی از سری ۵ کارت‏‎های NVIDIA مجهز شده است. GT 555M یک کارت گرافیکی با ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR3 است.

به کمک فناوری Video Magic که توسط ایسوس ارایه می‌‏شود، پردازنده گرافیکی این لپ‏‎تاپ قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت بیشتری پردازش کرده و وظایف گرافیکی متعددی را مدیریت کند.

همچنین فناوری ASUS Splendid، فایل‏‎های مدیا را بهینه کرده و تصاویری شفاف‏تر، با کنتراست و رنگ‎‏بندی بهتری را به نمایش در خواهد آورد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎های ۱۵ اینچی قرار می‏‎گیرد.

صفحه نمایش مات آن ۱۵,۶ اینچ بوده و نور پشتی آن از نوع LED است. حداکثر تفکیک پذیری این صفحه‌نمایش در هنگام پخش تصاویر Full-HD، ۹۰۰×۱۶۰۰ و در حالت HD، ۷۶۸×۱۳۶۶ است.

در خصوص درگاه‏‎های این لپ‌‏تاپ باید بگوییم که سمت راست بدنه به فیش‎‏های هدفون و میکروفون، دو درگاه USB 2.0 و یک درایو Super-Multi DVD و یک فیش Subwoofer مجهز شده‏ است.

سمت چپ بدنه لپ‏‎تاپ به ترتیب شامل دو درگاه USB 3.0، یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت گیگابیتی، یک درگاه VGA، ورودی شارژر و قفل کنزینگتون است.

در قسمت جلوی لپ‌‏تاپ نیز یک اسلات کارت‌‏خوان تعبیه شده که از کارت‏‎های حافظه SD، MS، MS Pro، Duo و MMC پشتیبانی می‏‎کند.

صفحه‌کلید نقره‏‎ای رنگ این لپ‌‏تاپ ابعادی استاندارد دارد و روکش خاص به کار رفته روی کلید‏ها باعث می‏‎شود که علایم روی آن عمر بیشتری داشته باشند.

کلید پاور لپ‏‎تاپ برخلاف آن‏چه که در ساختار ابزارهای مشابه وجود دارد، در کنار سایر کلید‏ها، در بالا و سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است و در نگاه اول برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.

کلید‏های مالتی مدیای لپ‏‎تاپ نیز در یک ردیف عمودی و در سمت راست صفحه‌کلید دیده می‏‌شود. با وجودی که این صفحه کلید ابعاد مناسبی دارد اما به دلیل نوع چیدمان کلید‏ها ممکن است کار کردن با آن در ابتدا کمی مشکل باشد.

پد لمسی بزرگی که در پایین صفحه‌کلید قرار دارد نیز در کنار کلید یک‏پارچه ماوس، عملکرد مناسبی را ارایه می‏کند. متاسفانه مشکلی که در مورد درب لپ‏تاپ و باقی ماندن اثر انگشت روی آن وجود دارد، در مورد بخش داخلی آن نیز صدق می‎‏کند و شما مرتبا مجبور خواهید بود که به تمیز کردن آثار باقی‏‎مانده از لمس صفحه‌کلید و پد لمسی مشغول شوید.

همان‎طور که گفته شد در سمت راست بدنه این لپ‎‏تاپ یک فیش Subwoofer تعبیه شده است که تنها در سری N لپ‏‌تاپ‏‌های ایسوس دیده می‏‎شود. از این فیش می‏‎توانید برای اتصال Subwoofer همراه لپ‎‏تاپ، استفاده کنید.

این Subwoofer یک استوانه مشکی رنگ براق است و با اتصال کابل آن به ورودی لپ‏‎تاپ کیفیت صدای مناسبی را در اختیار خواهید داشت.

کابل این اسپیکر در حدود ۳۰ سانتی‏‌متر بوده و در فضایی که در بخش زیرین اسپیکر تعبیه شده است قرار می‏‎گیرد.

این Subwoofer به گونه‌‏ای طراحی شده است که بتواند صدای خروجی لپ‌‏تاپ را در محدوده گسترده‌‏تر، با کیفیت بالاتر و نویز کمتری منتشر کند. اما قابلیت‏‌های صوتی N55SF به همین‎‏جا محدود نمی‎‏شود.

در ساختار این لپ‏‌تاپ از یک اسپیکر NX90 که از فناوری SonicMaster پشتیبانی می‏‎کند، استفاده شده است. این اسپیکر که توسط Bang & Olufsen طراحی شده است یک پوشش نقره‏‎ای رنگ با طراحی خاص دارد که در بالای صفحه‌کلید قرار گرفته است و کیفیت صدای فوق‏‌العاده‎‏ای را ایجاد می‏‎کند.

از طرفی این لپ‏‎تاپ به یک درایو اپتیکال Super-Multi DVD مجهز شده است. به کمک این درایو، لپ‏‎تاپ قادر به نوشتن به و خواندن از دیسک‏‎های Blu-Ray خواهد بود.

بنابراین اسپیکرهای به کار رفته در ساختار N55SF در کنار درایو چند منظوره و همچنین یک وب‏کم HD، امکانات مالتی‌‏مدیای کاملی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

در خصوص امکانات شبکه‎‏ای لپ‎‏تاپ، علاوه بر آن‏که به کمک درگاه RJ-45 آن می‏‌توانید یک اتصال اترنت گیگابیتی با سرعت بالا را تجربه کنید، پشتیبانی این ابزار از استانداردهای بی‏سیم ۸۰۲٫۱۱ b/g/n نیز یک ارتباط وایرلس مناسب را با سایر منابع شبکه برای شما فراهم خواهد کرد.

خوب است بدانید این محصول ایسوس۳۸ سانتی‌‏متر طول، ۲۶ سانتی‏‌متر عرض و ۳,۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد و با ۲,۷ کیلوگرم وزن، یک ابزار سنگین در گروه لپ‏‎تاپ‏‎های ۱۵ اینچی محسوب می‏‎شود.

با توجه به امکانات صوتی و تصویری این لپ‏‎تاپ و میزان برقی که مصرف می‎‏کنند، می‏‎توان گفت که باتری ۶ سلولی آن با عمر تقریبی ۳ ساعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

از سوی دیگر تهویه هوای گرم لپ‏‎تاپ از دو دریچه‎‏ای که یکی در جلو و دیگری در سمت چپ بدنه تعبیه شده است انجام می‏‌شود و این گرما در هنگام فعالیت لپ‌‏تاپ چندان محسوس نیست.

در مجموع می‏‌توان گفت که ایسوس در انتخاب سخت‏‎افزاهای مناسب برای ساخت یک لپ‎‏تاپ با ویژگی‌‏های متعدد موفق عمل کرده است.

N55SF با مجهز شدن به یک پردازنده قدرتمند، یک هارددیسک با فضای ذخیره‌سازی مناسب و یک کارت گرافیک GT 555M می‏‌تواند به انتظارات مخاطبان خود به خوبی پاسخ دهد.

این سخت‎‏افزارها در کنار یک صفحه‌کلید و پد لمسی با ابعاد مناسب و همچنین درگاه‏‎های متعدد، یک ترکیب مناسب را ایجاد کرده‎‏اند. سیستم صوتی ویژه این لپ‌‏تاپ که شامل یک اسپیکر و یک Subwoofer قدرتمند بوده، به همراه یک درایو اپتیکال که قابلیت پشتیبانی از فناوری Blu-Ray را دارد، تجربه جدیدی از تماشای فیلم‎‏ها و فایل‏‎های موسیقی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اما اگر این محصول ایسوس سبک‎تر بود و یا ساختار بدنه آن مجموعه‎‏ای از آثار انگشت کاربران نمی‌‏شد، به راحتی می‎‏توانستیم بگوییم که یک ابزار بی‏عیب و نقص را بررسی کرده‎‏ایم. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به آن‏چه که می‎‏شنوید بسیار اهمیت می‏دهند و از طرفی ویژگی‏‌های مثبت ذکر شده در خصوص این لپ‎‏تاپ با نیازهای شما مطابقت دارد N55SF گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مزایا

عملکرد بالا با امکانات صوتی فوق‏العاده

معایب

وزن بالا، جذب اثر انگشتان

مشخصات فنی

پردازنده: Core i7- 2630 QM با فرکانس ۲ گیگاهرتز

چیپ‏ست:HM65

کارت گرافیکی: GeForce GT 555M با ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR3

هارددیسک: ۶۴۰ گیگابایت با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه

حافظه: ۴ گیگابایت از نوع DDR3

نمایشگر: ۱۵,۶ اینچ با نور پشتی LED و تفکیک‏‎پذیری ۹۰۰×به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، بنابراین کاربران با توجه به نیازهایشان به راحتی قادر خواهند بود که به سراغ محصولی از یک سری مشخص بروند.


برای مثال لپ‏تاپ‏ های سری ROG برای گیمرها طراحی شده‎‏اند و قدرت گرافیکی و توانایی آن‏ها در اجرای بازی‎‏های کامپیوتری برای افرادی که نیازهای گرافیکی محدودی داشته و یا علاقه‏ای به بازی‏‎ها ندارند مناسب نخواهد بود و یا سری B که در گروه Business قرار داشته و برای کاربران با نیازهای تجاری و اداری طراحی شده است مسلما تفاوت‏‎های ساختاری با سری قبل خواهد داشت.

سری N نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در گروه Multimedia Enterntainment قرار می‏‎گیرد. بارزترین ویژگی این سری از لپ‎‎‏تاپ‏‎های ایسوس قابلیت‏‎های صوتی آن‏ها و مجهز شدن به اسپیکرهای قدرتمند است

لپ‏‎تاپ N55SF که در نمایشگاه Computex 2011 معرفی شد، یکی از لپ‏‎تاپ‎‏های سری N است. در ساختار بدنه این لپ‎‏تاپ از پلاستیک، کائوچو و آلومینیوم استفاده شده است. این لپ‏‎تاپ بدنه مشکی رنگ و براق دارد و نواری فلزی در حاشیه درب آن امتداد یافته است.

بخش داخلی لپ‌‏تاپ نیز از یک تم رنگی نقره‏ای و مشکی مات برخوردار بوده که در مجموع ترکیبی شکیل و جذاب را ایجاد کرده است.

درب براق N55SF به راحتی اثر انگشتان را جذب می‏کند و این نکته موضوعی است که برخی از کاربران در هنگام خرید بسیار به آن توجه می‎‏کنند.

N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎هایی قرار می‏گیرد که پلتفرم Sandy Bridge دارند. ساختار پردازنده این لپ‎‏تاپ مبتنی بر چیپ‏‌ست Intel HM65 بوده و به یک پردازنده چهار هسته‎‏ای Core i7-2630QM مجهز شده است.

فرکانس این پردازنده ۲ گیگاهرتز است و به کمک فناوری Hyper Threading می‏‎تواند تا ۸ رشته پردازشی را به صورت همزمان به اجرا درآورد.

میزان حافظه لپ‏‎تاپ نیز ۴ گیگابایت و از نوع DDR3 و با فرکانس ۱۳۳۳ گیگاهرتز است.

از آن‏جایی که N55SF به دو اسلات حافظه مجهز شده است قادر خواهید بود که میزان حافظه لپ‎‏تاپ را تا ۸ گیگابایت نیز افزایش دهید. از طرفی هارددیسک به کار رفته در ساختار این لپ‏تاپ، ۶۴۰ گیگابایت فضای ذخیره‌‏سازی را در اختیار کاربر قرار می‎‏دهد.

همچنین سرعت چرخش این هارددیسک ۲,۵ اینچی که از اینترفیس SATA استفاده می‌‏کند، ۵۴۰۰ دور در دقیقه است

در خصوص امکانات گرافیکی N55SF باید بگوییم که به یک کارت گرافیکی از سری ۵ کارت‏‎های NVIDIA مجهز شده است. GT 555M یک کارت گرافیکی با ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR3 است.

به کمک فناوری Video Magic که توسط ایسوس ارایه می‌‏شود، پردازنده گرافیکی این لپ‏‎تاپ قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت بیشتری پردازش کرده و وظایف گرافیکی متعددی را مدیریت کند.

همچنین فناوری ASUS Splendid، فایل‏‎های مدیا را بهینه کرده و تصاویری شفاف‏تر، با کنتراست و رنگ‎‏بندی بهتری را به نمایش در خواهد آورد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که N55SF در گروه لپ‏‎تاپ‏‎های ۱۵ اینچی قرار می‏‎گیرد.

صفحه نمایش مات آن ۱۵,۶ اینچ بوده و نور پشتی آن از نوع LED است. حداکثر تفکیک پذیری این صفحه‌نمایش در هنگام پخش تصاویر Full-HD، ۹۰۰×۱۶۰۰ و در حالت HD، ۷۶۸×۱۳۶۶ است.

در خصوص درگاه‏‎های این لپ‌‏تاپ باید بگوییم که سمت راست بدنه به فیش‎‏های هدفون و میکروفون، دو درگاه USB 2.0 و یک درایو Super-Multi DVD و یک فیش Subwoofer مجهز شده‏ است.

سمت چپ بدنه لپ‏‎تاپ به ترتیب شامل دو درگاه USB 3.0، یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت گیگابیتی، یک درگاه VGA، ورودی شارژر و قفل کنزینگتون است.

در قسمت جلوی لپ‌‏تاپ نیز یک اسلات کارت‌‏خوان تعبیه شده که از کارت‏‎های حافظه SD، MS، MS Pro، Duo و MMC پشتیبانی می‏‎کند.

صفحه‌کلید نقره‏‎ای رنگ این لپ‌‏تاپ ابعادی استاندارد دارد و روکش خاص به کار رفته روی کلید‏ها باعث می‏‎شود که علایم روی آن عمر بیشتری داشته باشند.

کلید پاور لپ‏‎تاپ برخلاف آن‏چه که در ساختار ابزارهای مشابه وجود دارد، در کنار سایر کلید‏ها، در بالا و سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است و در نگاه اول برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.

کلید‏های مالتی مدیای لپ‏‎تاپ نیز در یک ردیف عمودی و در سمت راست صفحه‌کلید دیده می‏‌شود. با وجودی که این صفحه کلید ابعاد مناسبی دارد اما به دلیل نوع چیدمان کلید‏ها ممکن است کار کردن با آن در ابتدا کمی مشکل باشد.

پد لمسی بزرگی که در پایین صفحه‌کلید قرار دارد نیز در کنار کلید یک‏پارچه ماوس، عملکرد مناسبی را ارایه می‏کند. متاسفانه مشکلی که در مورد درب لپ‏تاپ و باقی ماندن اثر انگشت روی آن وجود دارد، در مورد بخش داخلی آن نیز صدق می‎‏کند و شما مرتبا مجبور خواهید بود که به تمیز کردن آثار باقی‏‎مانده از لمس صفحه‌کلید و پد لمسی مشغول شوید.

همان‎طور که گفته شد در سمت راست بدنه این لپ‎‏تاپ یک فیش Subwoofer تعبیه شده است که تنها در سری N لپ‏‌تاپ‏‌های ایسوس دیده می‏‎شود. از این فیش می‏‎توانید برای اتصال Subwoofer همراه لپ‎‏تاپ، استفاده کنید.

این Subwoofer یک استوانه مشکی رنگ براق است و با اتصال کابل آن به ورودی لپ‏‎تاپ کیفیت صدای مناسبی را در اختیار خواهید داشت.

کابل این اسپیکر در حدود ۳۰ سانتی‏‌متر بوده و در فضایی که در بخش زیرین اسپیکر تعبیه شده است قرار می‏‎گیرد.

این Subwoofer به گونه‌‏ای طراحی شده است که بتواند صدای خروجی لپ‌‏تاپ را در محدوده گسترده‌‏تر، با کیفیت بالاتر و نویز کمتری منتشر کند. اما قابلیت‏‌های صوتی N55SF به همین‎‏جا محدود نمی‎‏شود.

در ساختار این لپ‏‌تاپ از یک اسپیکر NX90 که از فناوری SonicMaster پشتیبانی می‏‎کند، استفاده شده است. این اسپیکر که توسط Bang & Olufsen طراحی شده است یک پوشش نقره‏‎ای رنگ با طراحی خاص دارد که در بالای صفحه‌کلید قرار گرفته است و کیفیت صدای فوق‏‌العاده‎‏ای را ایجاد می‏‎کند.

از طرفی این لپ‏‎تاپ به یک درایو اپتیکال Super-Multi DVD مجهز شده است. به کمک این درایو، لپ‏‎تاپ قادر به نوشتن به و خواندن از دیسک‏‎های Blu-Ray خواهد بود.

بنابراین اسپیکرهای به کار رفته در ساختار N55SF در کنار درایو چند منظوره و همچنین یک وب‏کم HD، امکانات مالتی‌‏مدیای کاملی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

در خصوص امکانات شبکه‎‏ای لپ‎‏تاپ، علاوه بر آن‏که به کمک درگاه RJ-45 آن می‏‌توانید یک اتصال اترنت گیگابیتی با سرعت بالا را تجربه کنید، پشتیبانی این ابزار از استانداردهای بی‏سیم ۸۰۲٫۱۱ b/g/n نیز یک ارتباط وایرلس مناسب را با سایر منابع شبکه برای شما فراهم خواهد کرد.

خوب است بدانید این محصول ایسوس۳۸ سانتی‌‏متر طول، ۲۶ سانتی‏‌متر عرض و ۳,۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد و با ۲,۷ کیلوگرم وزن، یک ابزار سنگین در گروه لپ‏‎تاپ‏‎های ۱۵ اینچی محسوب می‏‎شود.

با توجه به امکانات صوتی و تصویری این لپ‏‎تاپ و میزان برقی که مصرف می‎‏کنند، می‏‎توان گفت که باتری ۶ سلولی آن با عمر تقریبی ۳ ساعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

از سوی دیگر تهویه هوای گرم لپ‏‎تاپ از دو دریچه‎‏ای که یکی در جلو و دیگری در سمت چپ بدنه تعبیه شده است انجام می‏‌شود و این گرما در هنگام فعالیت لپ‌‏تاپ چندان محسوس نیست.

در مجموع می‏‌توان گفت که ایسوس در انتخاب سخت‏‎افزاهای مناسب برای ساخت یک لپ‎‏تاپ با ویژگی‌‏های متعدد موفق عمل کرده است.

N55SF با مجهز شدن به یک پردازنده قدرتمند، یک هارددیسک با فضای ذخیره‌سازی مناسب و یک کارت گرافیک GT 555M می‏‌تواند به انتظارات مخاطبان خود به خوبی پاسخ دهد.

این سخت‎‏افزارها در کنار یک صفحه‌کلید و پد لمسی با ابعاد مناسب و همچنین درگاه‏‎های متعدد، یک ترکیب مناسب را ایجاد کرده‎‏اند. سیستم صوتی ویژه این لپ‌‏تاپ که شامل یک اسپیکر و یک Subwoofer قدرتمند بوده، به همراه یک درایو اپتیکال که قابلیت پشتیبانی از فناوری Blu-Ray را دارد، تجربه جدیدی از تماشای فیلم‎‏ها و فایل‏‎های موسیقی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اما اگر این محصول ایسوس سبک‎تر بود و یا ساختار بدنه آن مجموعه‎‏ای از آثار انگشت کاربران نمی‌‏شد، به راحتی می‎‏توانستیم بگوییم که یک ابزار بی‏عیب و نقص را بررسی کرده‎‏ایم. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به آن‏چه که می‎‏شنوید بسیار اهمیت می‏دهند و از طرفی ویژگی‏‌های مثبت ذکر شده در خصوص این لپ‎‏تاپ با نیازهای شما مطابقت دارد N55SF گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مزایا

عملکرد بالا با امکانات صوتی فوق‏العاده

معایب

وزن بالا، جذب اثر انگشتان

مشخصات فنی

پردازنده: Core i7- 2630 QM با فرکانس ۲ گیگاهرتز

چیپ‏ست:HM65

کارت گرافیکی: GeForce GT 555M با ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR3

هارددیسک: ۶۴۰ گیگابایت با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه

حافظه: ۴ گیگابایت از نوع DDR3

نمایشگر: ۱۵,۶ اینچ با نور پشتی LED و تفکیک‏‎پذیری ۹۰۰×
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

نقد و برسي لب تاب ها 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان