امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ستاره ی تازه کشف شده

#1
ادوین هابل کهکشان ‏IC 10‏ را یکی از عجیب ترین و نادرترین اشیاء در آسمانمی دانست. این کهکشان اولین بار به وسیلهLewis Swiftدر سال 1889 در رصد خانهWarnerدر نیویورک کشف شد.IC 10که مخففIndex Catalogueاست،فهرستی از کهکشان ها،سحابی ها و خوشه های ستاره ای است و مکملNGC)New General Catalogue( می باشد. مشاهدات جدید از این کهکشان کوتولهسبک وزن و کم نور به دانشمندان سرنخهایی درباره اینکه چگونه جمعیتی از ستارگان در حال شکل گیری هستند، می دهد.
با وجود اینکه مطالعات در مورد ویژگیهای ستارگان یکی از شناخته ترین موضوعات در اختر شناسی است، دانشمندان هنوز به طور کامل مکانیک شامل شکل گیری و تحول ستارگان را به ویژه در کهکشان هایی که مقادیر کمی اکسیژن، نیتروژن و بقیه عناصر سنگین را دارند، در نمی یابند. عکس های جدید ازIC 10ناحیه ای از فضا را آشکار می کند که تقریبا با صد ستاره پر شده است. این عکس که با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل در طول موج مرئی وKeck Laser Guide Starدرطول موج فرو سرخ گرفته شده است مربوط به شکل گیری ستارگان در 10 میلیون سال اخیر می باشد.
ویلیام واکا سرپرست این پروژه می گوید "IC 10ممکن است پاسخ گوی بسیاری از سؤالات ما درباره ی تحولات شبه ستاره ای باشد. این تنها کهکشانی است که در آن بین ستاره هایاز نوع نیتروژن و ستاره های از نوع کربن نا هماهنگی وجود دارد، یعنی به ازای هر ستاره کربنی یک تعداد مشخصی ستاره پر جرم نیتروژنی وجود دارد. این عدم تعادل باعث شده که ما در مورد درستی نتایج قبلی مان در مورد ستاره های پرجرم شک کنیم." ستاره شناسان می گویندIC 10ستاره های درخشان تر، بزرگتر و کمیاب تری نسبت به تمام کهکشان های کوتوله اطراف دارد. این ستاره های درخشان و کمیاب که به آن هاWolf-Rayetگفتهمی شود ، بسیار داغ و آبی رنگ هستند و مقدار قابل توجهی از جرم خود را در فضای بین ستاره ای از دست می دهند. به علاوه نسبت ستاره هایWolf-RayetدرIC 10نامتعادل است.
دانشمندان انتظار دارند برای یک تعداد از ستارگانی که از نوع کربن هستند یک تعداد مشخص از ستارگان نیتروژنی وجود داشته باشد، ولی تا کنون ستاره های نیتروژنی کمی پیدا شده است. با ترکیب عکس های تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپKeck، تیم تحقیقاتی واکا ستاره های کشف نشده ایرا درIC 10یافتند که در این پروژه ترکیبات شیمیایی هر ستاره مورد بررسی قرار می گیرد. اگر این ستاره های تازه کشف شده شامل نیتروژن باشند، یک قسمتی از معما حل خواهد شد
پاسخ
آگهی
#2
منتقل شد به " فضا و نجوم "
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star ' ستاره شناسی '
  آیا میدانید تعداد کل ستاره های آسمان چقدر است؟
  حل معمای بزرگ شدن ستاره ها
  پیشنهاد ماموریت به سنگ میان ستاره‌ای “اوموآموا”
  کشف ستاره‌ای رکوردشکن با عمری کهن
  سحابی ستاره‌ای شعله‌ور
  غبار و نور ستاره‌ای در سحابی M78
  کشف مولکول‌های آلی پیچیده، در اطراف ستاره‌ای دوردست
  تلسکوپ آلما موفق به شناسایی نمک در اطراف ستاره جوان شد
  ستاره‌های سرد و تاریک که در کیهان کمین کرده‌اند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان