امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی و بررسی بازی Capsized

#1
معرفی و بررسی بازی Capsized 1

گیم پرس : زمانی که راه خود را از میان جهان مرموز و بیگانه ی بازی Capsized باز می کنید،

پوشش گیاهی عجیب و غریب،دهکده های زیرزمینی،و حتی سرزمین های مشکوک تنها برخی از چیزهایی هستند که با آنها برخورد می کنید.
این بازی پلت فرمرِ(نوعی بازی که در آن باید بر روی سکوهای معلق یا از روی اشیای معلق بپرید) دو بعدی،تعداد بسیاری چالشو معماهای کوچک را پیش روی شما می گذارد تا بر آنها غلبه کرده و آنها را حل کنید و سرانجام در این بازی برای کشف گوشه و کنار و رموز آن به شما جایزه داده می شود.

به هر حال تنها چند ساعت برای اتمام بازی کافی است.
اگر بتوانید از برخی مشکلات فنی در طول مسیر بازی گذر کنید،این بازی به اندازه ی کافی لحظات لذت بخش دارد تا آن را به یک سفر ارزنده تبدیل کند.
داستان این بازی درباره ی سفر یک تیم فضانورد است که سفینه ی آنها در سیاره ای عجیب و غریب سقوط کرده و یکی از خدمه تلاش می کند که به آنها کمک کند تا سفینه را به جایی که از آن آمده اند باز گرداند.
داستان آنها از طریق پانل های مشروح (بحث های گروهی درباره یک موضوع) که طی بارگذاری صفحه ی هر مرحله نشان داده شده اند،بازگو می شود.بنابراین جزئیات بسیاری برای تدبیر درباره اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد، به شما واگذار می شود.
محیط کلی بازی بعلاوه ی سبک روایی آن،شما را در چگونگی پیشرفت داستان آن درگیر کرده،و با اینکه چه چیزهایی در انتظار فضانورد کوچک شماست شما را شگفت زده می کند.
همچنین در این بازی یک موسیقی آرام و ترسناک در پس زمینه پخش می شود که هماهنگ با داستان پیش می رود و حس تنها بودن در جهانی ناشناخته را در گیمر تقویت می کند.

معرفی و بررسی بازی Capsized 1

 

"این بازی به اندازه ی کافی لحظات لذت بخش دارد تا آن را به یک سفر ارزنده تبدیل کند..."
اگر به درون این بازی برویم، Capsized مانند یک پلت فرمر کلاسیک با کنترل های تیراندازی دو بعدی عمل کرده و معماهای گاه و بیگاه در این جا و آن جا در آن به چشم می خورد.
مراحل بازی به شما اهدافی را ارائه می کنند که باید به آنها برسید،مانند اهدافی که باید آنها را نابود کنید،هم تیمی هایی که باید نجات دهید،یا هسته های انرژی ای که باید جمع آوری کنید.برخی از این اهداف در طول زمان تکرار می شوند،اما در این بازیمراحل مبارزات نسبتاً کوتاهند،که این امر باعث می شود تا پرانرژی و سرحال بمانید.
بعلاوه چون هر مرحله دارای ساختار متفاوتی نسبت به مراحل دیگر است،شما مجبورید که زمان زیادی از وقت خود را صرف یادگیری و کاوش محیط جدید اطراف خود و مبارزه با انبوهی از بیگانگان خشمگین کنید.
شما طی هر مرحله سلاح های مختلفی را پیدا می کنید،بنابراین همیشه مجموعه ای از سلاح ها را دارید که برای شلیک به دشمن می توانید از بین آنها انتخاب کنید.
تا حدی به این دلیل که برای مثال،برخی سلاح ها مانند اشعه لیزر One-shoot)تک تیر انداز) زمانی که مورد حمله ی گروهی دشمنان قرار گرفته اید به کار شما نمی آید،شلیک کردن به دشمنان کاری ساده نیست حتی اگر به خوبی برای این کار خود را آماده کرده باشید.
همین طور در مورد مناطق محصور،تشخیص این که دشمن کدام است و چه چیزی تنها بخشی از صحنه ای است که می بینید بسیار دشوار می شود.

 معرفی و بررسی بازی Capsized 1

 

برای وخیم تر کردن اوضاع شما در این بازی،هر بار که ضربه ای به شما وارد می شود صفحه نمایش شما پر از لکه های قرمز می شود،که مانع دید شده،و باعث می شود که روند نجات در لحظات بحرانی مخاطره آمیز و مختل شود.
این بازی در چند سال اخیر بر روی کنسول PC اجرا می شده،بنابراین مایه ی تاسف است که اشکالاتی هنوز در نسخه ی کنسول آن وجود داشته باشد.

"...اگر بتوانید از برخی مشکلات فنی در طول مسیر بازی گذر کنید."
مبارزات در طول بازی ممکن است به خودی خود کوتاه باشند،اما در هر مرحله بسته به اینکه به چه میزان توانسته اید از پس آن برآیید،و اینکه قادر به کشف چه تعداد منطقه ی مخفی وسری بوده اید،به شما امتیازی داده می شود.
گذشته از بازگشایی قفل چند حالت از بازی مانند نجاتو زمان – حمله هیچ انگیزه ای برای بازگشت به مراحل قبل و بازی مجدد آن مراحل وجود ندارد(مگر اینکه بخواهید رکورد امتیاز دوستانتان را بزنید).علاوه بر این می توانید حالت مبارزه ی بازی را با یک همراه( ترجیحاً کاملاً غریبه )انجام دهید،اما ابتدا باید از منوی آپشن گزینه ی مربوط به آن را فعال کنید.
در حالی که مبارزه به همان شکل قبلی صورت می گیرد،بازی به شکل co-op تکمیل برخی نواحی بازی را کمی ساده تر می کند.
از سوی دیگر دورشدن بیش از حد از هم تیمی تان ممکن است منجر به بهم خوردن تصویر در برخی لحظات شود چرا که دوربین وارد حالت کوچک نمایی شده،و دیدن اینکه چه اتفاقی دارد می افتد سخت می شود.

 معرفی و بررسی بازی Capsized 1

 

این بازی نیز مانند بازی های دیگر سهمی از مشکلات دارد و ممکن است مانند برخی بازی هایی باشد که قبلاً دیده اید.اما در هر صورت در تعریف یک داستان برای نجات موفق بوده و محیطی وهم آورایجاد می کند که ارزش تجربه کردن را دارد.
ممکن است هر کسیاز موسیقی متن پیچیده ی آن خوشش نیاید یا تنظیمات ابهام آمیز آن را تحمل نکند،اما اگر به دنبال تجربه ای مهیج هستید،و ترجیح می دهید که بازی را بر روی کنسول خود انجام دهید،این داستان فضانورد کوچک مخصوص شماست!



لینک خبر :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gamepress.ir/game-review-root/item/574-capsized-review
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان