25-07-2013، 20:47
سعی شده است که با تنظیم خروجی موتور و پراکنده کردن گرمای خروجی در مساحت بیشتری اثرات مخرب آن کاهش پیدا کند ، هرچند که اینکار مشکلات دیگر ناشی از گرمای زیاد را رفع نکرده است.
سامانه ها و اجزایی که در زیر عرشه قرار دارند باید به بهترین شکل در برابر گرما محافظت بشوند. در کشتی های کوچکتر حمل کننده بالگرد مثل کلاس Wasp این موضوع اهمین بیشتری را نشان میدهد چون نزدیکی سامانه ها و سیستمهای کشتی به عرشه کوچک آن باعث میشود که جنگنده F35B در هنگام تیک اف عمودی یا لندینگ عمودی سیستمهایی مثل فالانکس ، آنتنها یا مخازن سوخت را تخریب کند.
مشکل اساسی نمونه ناو نشین F35 در برابر رقیب ناونشین خود یعنی AV-8B بزرگتر بودن جنگنده و خروجی بیشتر موتور آن است.نمونه ای از AV-8B که در سال 1980 ساخته و نیروی دریایی امریکا تحویل شد 14 تن وزن داشت و می توانست تا 3 تن تسلیحات حمل کند.این نمونه هم گرمای خروجی بیشتری نسبت به مدلهای قبل از خود داشت اما این گرما بقدری نبود که به عرشه و سیستمهای حاضر در آن اسیب برساند.
در مقابل F35B جنگنده ایست 27 تنی که میتواند تا 6 تن تسلیحات حمل کند و در حالت تیک آف عمودی نیز دوبرابر هریر میتواند سلاح حمل کند ، همچنین برد عملیاتی آن نیز دو برابر هریر خواهد بود.
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.strategyp...s/20130607.aspx