امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی سید محمد موسوی

#1
مشخصات فردی :

نام تیمی : M.MOUSAVI

نام : Seyed Mohammad - سید محمد

نام خانواداگی : MOUSAVI ERAGHI- موسوی عراقی

سن :23 (31/05/1366)
محل تولد : دزفول

زبان : پارسی



اولین باشگاه وی لوله سازی اهواز بوده .


مشخصات بازی :

پست بازی: Middle-blocker - سرعتی زن

قد : 204 cm

وزن 92 kg

ارتفاع اسپک : 350 cm

ارتفاع دفاع : 338 cm



تعداد بازیهای ملی :

المپیک : 1 بازی

جهانی : 2

دیگر مسابقات :11

جمع بازیهای : 14



مصاحبه جام جم با محمد موسوی

مرد سال والیبال ایران در گفت‌وگو با «جام‌جم»:


آرزویم راهیابی والیبال ایران به لیگ جهانی است

نامش سیدمحمد موسوی عراقی است، می‌گوید: «اجدادم اهل عراق ایران (اراک) بودند، ولی بعد که به خوزستان کوچ کردند، اراکی تبدیل به عراقی شد». سیدمحمد موسوی با سجل واقعی در تمامی رده‌های مسابقات قاره‌ای و فراقاره‌ای کاپ و جایزه انفرادی را با افتخار به دست آورد و از این بابت شاید تنها با مردانی چون آندراجیانی ایتالیایی یا جیبای برزیلی قابل مقایسه باشد. در سال 84 بهترین مدافع روی تور جوانان آسیا شد.

در سال 85 جایزه بهترین آبشارزن نوجوانان جهان در الجزایر را به دست آورد. 2?بار در سال‌های 87 ـ 86 بهترین مدافع باشگاه‌های آسیا شد و در سال جاری هم جایزه بهترین مدافع باشگاه‌های جهان را به دست آورد. آن هم در میان غول‌هایی که نامشان را یک تریلی هم نمی‌کشد؛ کازیسکی (بلغارستان)، خوان تورنا (کوبا)، جان استورک (چک) و گارسیا (برزیل). موسوی که توانایی بازی در 2 پست سرعتی ـ قدرتی را دارد، از سوی کمیته والیبال‌نویسان تخصصی کشورمان مرد سال والیبال ایران شد. با وی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.


89 چگونه سالی برای والیبال ایران بود؟

عالی. قهرمان کنفدراسیون آسیا شدیم، با پیکان بزرگ‌ترین افتخار آسیایی‌ها را در جام باشگاه‌های جهان رقم زدیم و در بازی‌های آسیایی گوانگجو دوم شدیم اما متاسفانه دومی بازی‌های آسیایی به مذاق مسوولان خوش نیامد و در مراسم توزیع جوایز قهرمانان واقعا به ما کم‌لطفی شد. در صورتی که در دوره قبل بازی‌های آسیایی ششم شده بودیم.

دلیل افت ملی‌پوشان بعد از بازی‌های آسیایی چیست؟

شرایط و فیزیک بدنی ما با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها فرق می‌کند. کوبایی‌ها با بازیکنان 2 متر و 20 سانتی‌متری والیبال بازی می‌کنند اما در تیم ایران من با 204 سانتی‌متر قد بلندترین هستم،‌بنابراین برای حفظ آمادگی باید فوق‌العاده و عالی تمرین کنیم وگرنه افت خواهیم کرد.

از این که والیبال را به عنوان ورزش اول خودتان انتخاب کردید، پشیمان نیستید؟

هرگز، من شب‌ها با یاد لحظه‌ها و صحنه‌های والیبال می‌خوابم و روزها به امید این که با توپ بازی کنم، چشم‌هایم را باز می‌کنم. خدا نکند یک روز تعطیل باشد واقعا عزا می‌گیرم.

یعنی به ورزش دیگری نمی‌پردازید؟

به بسکتبال خیلی علاقه دارم، سرعت بسکتبال خیلی از والیبال بیشتر است اما حالا یک والیبالیست هستم که رویاهای بزرگی در سر دارم.

بهترین لحظه سال 89 برای شما چه زمانی بود؟

زمانی که نام مرا اعلام کردند که برای گرفتن کاپ بهترین دفاع باشگاه‌های جهان روی سکو بروم، هرگز این لحظه را فراموش نخواهم کرد و این بهترین و زیباترین اتفاقی بود که در زندگی من افتاد.

از نگاه شما بهترین تیم ایران و جهان چه تیمی است؟

در ایران، پیکان، چون هم قهرمان آسیا و هم تیم سوم باشگاه‌های جهان شده که این افتخار تاکنون صاحب هیچ تیمی در آسیا نشده بود. در جهان هم برزیل را می‌پسندم.

از برزیل گفتید آیا الگویی هم در بین والیبال بازان برزیلی یا ایرانی داشته‌اید؟

جیبا اگر چه تمام شده و به بازنشستگی رسیده است اما فوق ستاره‌ای بود که دوست داشتم مثل وی باشم، زمانی می‌خواستم مثل علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی ایران باشم اما بعد که با او همبازی شدم تلاش کردم که از وی هم بهتر ظاهر شوم.

به نظر شما بهترین بازیکن حال حاضر ایران چه کسی است؟

محمد محمد کاظم بهترین بازیکن ایران است.

طی یک سال اخیر زود عصبانی می‌شوید و از کوره درمی‌روید، دلیل آن چیست؟

واقعیت این است که توقعات سنگینی روی دوش ما بازیکنان تیم ملی است. از سوی دیگر برخی از بازیکنان هم روی اعصاب ما راه می‌روند، برخی دوستان ما از طریق شیطنت سعی می‌کنند با تخریب روحی بازیکنان مقابل نتیجه بگیرند، ولی خب، من زود عصبانی می‌شوم و زود هم آرام می‌شوم.

شایعه شده که تیم ملی را یک نفر (سعید معروف)‌ می‌چرخاند و همه چیز بستگی به اراده اوست، آیا حقیقت دارد؟

نه اصلا، تیم ملی در زمان آقای معدنی فضایی باز داشت و به بازیکنان هم حق اظهار نظر می‌دادند، آقای معروف هم مثل همه نظر خودش را می‌گفت، اما تصمیم نهایی با آقای معدنی بود.

چرا در گوانگجو نتوانستیم طلا بگیریم؟

به مسائل فنی کاری ندارم، اما از نظر روحی ـ روانی مشکلاتی بین بازیکنان با همدیگر و مربی با برخی بازیکنان رخ داد که به تیم ضربه زد. این اتفاقات بدموقعی به وجود آمد وگرنه اگر یک ماه پیش بود خیلی راحت برطرف می‌شد.

با حضور مربیان خارجی موافق هستید؟

از زبان فرانچسکو بیانینی بازیکن ایتالیایی تیم پیکان شنیده‌ام که ولاسکو مربی سختگیری است و حتی موقع اردوها تلفن همراه همه بازیکنان را جمع می‌کند. خب، ما با این وضعیت سازگاری نداریم.

نظر شما درباره پیمان اکبری ‌سرمربی تیم پیکان چیست؟

آقا پیمان بهترین مربی ایران است، رفتار وی با بازیکنان براساس احترام متقابل است و طی سالجاری هم با کسب مدال برنز باشگاه‌های جهان به نتایجی دست پیدا کرد که شاید دیگر در تاریخ والیبال ایران تکرار نشود، ما با وی تیم پرقدرت آرژانتین را که قهرمان آمریکای جنوبی بود شکست دادیم و تا یک هفته به خاطر این پیروزی در آسمان‌ها سیر می‌کردیم.

شب عیدی به یاد چه چیزی می‌افتید؟

فرش‌شستن خانه‌مان، هنوز هم این کار را می‌کنم اما چند روزی هم مجبور هستم با کمردرد ناشی از آن مدارا کنم.

مگر آقای والیبال آسیا فرش هم می‌شوید؟

مادرم می‌گوید، تو دیگر ورزشکار حرفه‌ای هستی و نباید دست به سیاه و سفید بزنی، اما گوش من بدهکار نیست، چون باید به مادرم کمک کنم.

هنگام تحویل سال نو چه دعایی را می‌خوانید؟

آرزوی سلامتی برای خانواده‌ام و تمام ایرانیان که پشتیبان ما ورزشکاران هستند. ما خودمان را فرزندان آنها می‌‌دانیم.

از نظر ورزشی چه آرزویی دارید؟

راهیابی تیم ملی ایران به لیگ جهانی، حضور در یکی از تیم‌های سری A ایتالیا، متاسفانه ما در ایران مدیر برنامه نداریم و ارتباطات برای ترانسفر بازیکنان ایرانی به اروپا بسیار ضعیف است.

مرد سال والیبال ایران از نگاهی دیگر

ناصر میرفخرایی، بازیکن و پاسور سابق تیم ملی: عنوان مرد سال حق موسوی عراقی است، او تنها سرعتی‌زن والیبال ایران است که با وجود ضعف ساعدرسانی در زدن توپ‌های حوالی خط یک‌سوم موفق عمل می‌کند و می‌تواند هر نقطه‌ای از زمین را نشانه بگیرد، تنها ضعف وی در زدن سرویس‌های پرشی در امتیازات حساس است که باید دید این تزلزل در اثر القای فشار بیرونی است یا ریشه در مسائل درونی دارد.

پیمان اکبری، کاپیتان سابق تیم ملی و مربی بین‌المللی والیبال: او ستاره‌‌ای درخشان و بی‌نظیر است که از سرعت دست عالی و دفاع‌های مستحکم برخوردار است. موسوی می‌تواند در بهترین تیم‌های دنیا بازی کند.

امیرحسینی، پاسور نامی والیبال ایران: محمد موسوی وزنه‌ای معتبر برای والیبال ملی ماست، شما دیدید که در جام باشگاه‌های جهان چگونه نامداران جهان والیبال او را مورد تمجید قرار داده بودند.

ناصر شهنازی سرمربی سابق تیم نوجوانان ایران: سیدمحمد موسوی عراقی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ایرانی است که در کسب نتایج تیم‌های ملی کشورمان دخیل بوده است، او بازیکن بزرگی است که توانایی عضویت در تیم‌های بزرگ دنیا را دارد.

جمشید حمیدی ‌/‌ جام‌جم



علایق شخصی:

بیشترین سرگرمی موسوی پلی استشین ۲و ۳ می باشد

محمد بیشتر کتابهای عاشقانه می خواند

غذای مورد وی قورمه سبزی است

فیلم های اکشن نگاه می کند و موسیقی راک را دوست دارد

ورزش مورد علاقه وی بعد از والیبال بسکتبال و تنیس است
مَن هَمینَم...نَه چشمآטּ آبــﮯ دارَم...نه کفشهآﮮ پآشنِه بُلنَد... هَمیشِه کَتآنـﮯ مـﮯ پوشَم عِشوه ریختَن رآ خوب یادَم نَداده اَند... وَقتـﮯ اَز کِنارَم رَد میشوﮮ ، بوﮮ اُدکُلنَم مَستت نمیکُند... . نگرآטּ پآک شدטּ رُژ لَب و ریملَم نیستَم ... لآک نآخن هآیم اَز هزآر مترﮮ داد نمیزَند. گآهـﮯ اَز فَرط غُصّه بلنَد دآد میزَنم خدآیَم رآ بآ تَمآم دُنیآ عَوض نمیکُنم....... و بَعضـﮯ آدم هآﮮ اَطرافَم رآ هَم بآ تَمآم دُنیآ عَوض نمیکُنم بَلد نیستَم تآ صُبح پآﮮ گوشـﮯ پِچ پِچ کُنم " من " اَگر بگویَم دوستَت دآرَم....... دوست دآشتَنم حَد ومَرزﮮ ندآرَد مَن خآلِصآنه هَمینَم ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
پاسخ
 سپاس شده توسط parisa16 ، ♥♥♥♥♥♥میترا♥♥♥♥♥♥♥ ، پرییییییییی ، خوش تیپ انجمن
آگهی
#2
عاشق معروف و موسوی امHeart
پاسخ
 سپاس شده توسط ستایش26 ، ♥♥♥♥♥♥میترا♥♥♥♥♥♥♥
#3
ایول بابا....عجب قدی داری
.
.
عاشق موسوی,معروف و قائمی هستمHeart
Heart
Heart
Heart
پاسخ
#4
مرسیSmileSmileSmile
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥♥♥♥♥♥میترا♥♥♥♥♥♥♥
#5
مرسی Heart
Darya arom taree hamishe bood
پاسخ
#6
مرسیSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile
بیوگرافی سید محمد موسوی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کام‌بک یاران موسوی در لیگ ایتالیا
Subarrow معروف و موسوی در جمع بازیکنان الهام‌بخش والیبال جهان
Clocket فسخ و تغییر رنگ کیت قرمز محمد انصاری
  وداع تلخ یاران موسوی از سوپر لیگ ایتالیا
Earth پایان کار احتمالی محمد دانشگر در استقلال
  درخشش موسوی در پلی‌آف لیگ والیبال ایتالیا
  بیوگرافی وین رونی فوتبالیست + عکس های وین رونی و همسر و پسرش
  بیوگرافی و عکس مهدی عبدی
  محمد نادری و ماجرای دخالت ویژه آقا کریم!
Shocked بیوگرافی جی کاتلر(بدن سازي معروف با پشتكاري زبان زد)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان