امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه استدويو خانگي بسازيم

#1
اين روزها با فارغ التحصيل شدن تعداد زيادى از دانشجويان از دانشكده هاى موسيقى، افراد زيادى ديده مى شوند كه در خانه خود يا دفترى در يك مجتمع مسكونى يا تجارى، آموزش موسيقى به ديگران را آغاز مى كنند. اما راه انداختن يك استوديوى خانگى برخلاف آن چه به نظر مى رسد، كار چندان ساده اى نيست و دردسرهاى فراوانى دارد. از سر و صداى يك آموزشگاه موسيقى گرفته تا رفت و آمد و شلوغ شدن مجموعه اى از استوديوى خانگى در آن قرار دارد.

موفقيت تجارى نيز اغلب مانند ارزش املاك به موقعيت محل آن بستگى دارد. خوشبختانه مردم براى بهره بردن از يك معلم خوب حاضر هستند مسيرهاى طولانى را هم طى كنند، پس حتماً لازم نسبت يك استوديو با اجاره بالا در مركز شهر پيدا كنيد. اما محل استوديو از هر نقطه شهر نبايد بيشتر از ۵۰ دقيقه فاصله داشته باشد.

حق انتخاب هاى فراوانى داريد. خانه، فضايى در استوديوى موسيقى، اتاقكى در فروشگاه هاى لوازم موسيقى و مراكز توسعه هنرى. اگر قصد داريد برنامه تدريس محدودى داشته باشيد، احتمالاً شريك شدن با افراد همكارتان راه حل مناسبى است. با اين روش از ملاقات كردن و ارتباط داشتن با ديگر معلم هاى موسيقى و موسيقيدان ها بهره مى بريد و با اين تصميم بدون به هم ريختن محيط خانه، فضايى حرفه اى تر از اتاق معمولى خانه، براى كار به وجود مى آوريد.

چيدن و مجهز كردن استوديو
اگر لازم است با استوديوى ساده شروع كنيد. بسيارى از معلم ها با استوديوهايى با امكانات كم به نتايج خيره كننده اى رسيده اند. آن ها فقط سه پايه نت و نور مناسب داشته اند. سه پايه هاى محكمى - مانند سه پايه هاى اركستر - انتخاب كنيد كه بتواند به راحتى وزن كلاسور سنگين را تحمل كند. مثلاً سه پايه هاى تاشو با كيفيت خوب، مناسب است.

اگر ۲ عدد سه پايه تهيه كنيد مى توانيد همراه با هنرجويانتان تكاليفشان را اجرا كنيد. براى جلوگيرى از آويزان ماندن پاى بچه ها يك چهارپايه حدود ۱۲ اينچ طول و به اندازه كافى پهن براى دو پا تهيه كنيد و براى راحتى و سلامتى خود از صندلى خوب ادارى بدون دسته استفاده كنيد.

براى تمام سازهايى كه مى نوازيد مانند سازهاى همراهى كننده فضاى مناسب در نظر بگيريد. اگر براى پيانو اتاق اكوستيك نداريد از ديگر سازهاى شستى دار استفاده كنيد. امروزه سازهاى شستى دار با كيفيت صداى بالا در دسترس هستند. وسايل ضرورى در اختيار داشته باشيد:
كوك كن الكترونيكى يا دياپازون، ضبط صوت، ميكروفون، كلاسورى كه در آن برنامه هفتگى، پيشرفت و تكليف هنرجويانتان را يادداشت كنيد، يك جعبه نوار كاست، cdهاى مورد علاقه، متر و نوم، آينه بزرگ دستى (براى نشان دادن چيزهايى كه به هنرجويان به راحتى نمى توانند بدون ديدن آن متوجه آن شوند) و ليست شماره تلفن هنرجويان.

نكته مهم اينكه تلفن را در محل استوديوى خود قرار ندهيد! اگر در طول مدت كلاس كسى تماس گرفت، بگذارمنشى تلفنى به آن جواب دهد. از زمان درس هنرجويان براى صحبت با تلفن استفاده نكنيد، در آخر بايد گفت كه وجود يك ساعت ديوارى بزرگ، تابلو اعلانات و جعبه اشيا گم شده ضرورى است.

در زمان ما كامپيوتر نيز يك وسيله موسيقى است. با آن مى توان cd ضبط و پخش كرد و در درس هاى تئورى نيز كاربرد دارد. نرم افزارهاى متعددى هستند كه به ما اين امكان را مى دهند كه سرعت بازنواخت طبيعى cdها را كم كنيم. بنابراين هنرجويانتان مى توانند همراه با آن با سرعت پايين تر از سرعت اصلى آن بنوازند. سيستم استريو و يا خود كامپيوتر را دقيقاً كنار ديوار قرار ندهيد پشت آن فضاى مناسبى براى تعمير و تعويض سيم كشى در نظر بگيرند.

اگر فضاى كافى در اختيار داريد كاناپه و صندلى راحتى در آن بگذاريد و همچنين كتاب هاى موسيقى كه فهم آن ساده است را در محل كار خود نگه داريد. استوديو را براى كودكان زيبا كنيد. بعضى از آن ها ممكن است بخواهند دوستان خود را دعوت كنند و براى عده اى از آن ها لذت ديدن كلاس موسيقى مى تواند نقش مهمى در زندگى شان داشته باشد. پس كتاب هاى خنده دار، جعبه كوچك اسباب بازى براى سرگرم كردن خواهر و يا برادر كوچك هنرجويتان را فراموش نكنيد.

تأثير كار كردن در خانه
و حال چند نكته مهم در مورد ايجاد روابط اجتماعى براى كسانى كه در خانه كار مى كنند. بايد قبول كنيد كه كار شما تأثير زيادى روى زندگى اعضاى خانواده و هم خانه اى هايتان مى گذارد و ممكن است آن ها را بسيار آزار دهد. تماس هاى تلفنى زياد، صدا، با صداى كلاس درس صبح زود بيدار شدن، رفتن مكرر بچه ها به دستشويى و بدتر از همه اين كه آنها ممكن است موقع كار شما مجبور شوند خانه را ترك كنند. چند ماه اول ممكن است به خاطر اين مسائل، مشكلات زيادى داشته باشيد.

ادامه آموزش همراه با ... در ادامه



حال همسايه ها را در نظر بگيريد، احتمالاً اكثر آن ها از اهداف و آينده خوب شما حمايت مى كنند. ممكن است شما براى آن ها نمونه بارز آرزوهايشان باشيد چرا كه در خانه خودتان كار مى كنيد و با جامعه از طريق يك حرفه راضى كننده ارتباط داريد. با اين حال ممكن است با شخصى روبرو شويد كه ناراضى باشد و شكايت كند. با اين همسايه عصبانى، مزاحم و ناراضى اگر با درايت رفتار كنيد قطعاً زودتر به نتيجه مى رسيد.

احتمالاً مشكلات همسايه ها مسائلى مانند سر و صدا، كمبود محل پارك، رفت و آمد زياد، احساس امنيت و نگرانى هاى اغلب بى اساس درباره اينكه اين وضعيت تا كى ادامه دارد، است. اين را هميشه ملكه ذهن خود داشته باشيد كه حل كردن احساس ناراحتى همسايه ها پيش از آن كه شدت بيابد، بسيار آسان تر است، بنابراين از هر نظر با آنها صميمى باشيد و به ديدگاه هايشان حساسيت نشان دهيد.

ساختن استوديو شخصى در اين حرفه، يكى از رضايت بخش ترين اقدامات است. بنابراين ابتدا تحقيق كنيد، با همسايه هايتان صحبت كنيد، نيازهاى خود را در نظر بگيرد و با وسايل اوليه و فضايى ساده شروع كنيد. به خاطر داشته باشيد بخشى از تدريس موسيقى مربوط به هنر موسيقى است و بخش ديگر آن تجارت. اگر به هر دو بخش توجه كنيد مى توانيد كار خود را با موفقيت شروع كرده و راهى ثمربخش و مفيد را ادامه دهيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط cute flower ، ×ThundeRBolT×
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music موسیقی «غلامرضا تختی» چگونه ساخته شد؟/ تجربه سخت اما شیرین
Music تاریخچه رپ ( رپ چگونه بوجود آمد )
  آیا سلنا گومز در کنار زد "واقعا خوشحال " است ؟ دوستان او چگونه فکر میکنند؟
  یک آلبوم حرفه ای چگونه است !؟!؟
  بياييد موسيقي بسازيم {قسمت اول }
Music چگونه گیتارمان را خودمان كوك كنیم ؟
  بياييد موسيقي بسازيم{قسمت اخر}
  بياييد موسيقي بسازيم {قسمت چهارم}
  بياييد موسيقي بسازيم {قسمت سوم }
  بياييد موسيقي بسازيم {قسمت دوم }

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان