امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرگ یک سرباز وظیفه در سرقت خودروی پلیس

#1
پرونده مردی که با دزدیدن خودروی پلیس موجب مرگ یک سرباز وظیفه شده بود ، امروز در دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این پرونده عباس ۲۳ ساله متهم است در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۸۹ پس از سرقت خودروی پلیس سرباز وظیفه ای بنام وحید را به شهادت رسانده است. او ۱۴ آبان سال ۹۰ برای نخستین بار در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشور با توجه به نقص تحقیقات به حکم نقص گرفته و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند. با رفع نواقص صبح امروز عباس برای دومین بار در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری و به ریاست قاضی همت یار محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: عباس سابقه دار متهم به مباشرت در قتل وحید و سرقت مقرون به آزار خودروی پلیس است. با توجه به رفع نواقص در دادسرا گزارش کارشناسان تصادفات بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهم برای او درخواست مجازات قانونی دارم. سپس پدر و مادر وحید خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

رئیس دادگاه در ادامه از یکی از ماموران پلیس که در صحنه حادثه حضور داشت خواست در جایگاه حاضر شده و به تشریح روز حادثه بپردازد.

افسر پلیس نیز در اظهاراتش گفت: روز حادثه همراه سرباز وظیفه وحید از صادقیه به سمت اتوبان جناح در حال حرکت بودیم که به دو پسر جوان مشکوک شدیم در بازرسی از عباس یک چاقو کشف شد که او را برای تحقیقات بیشتر سوار خودروی پلیس کرد. در حال بازرسی نفر دوم بودم که متهم پشت فرمان نشست و خودروی پلیس را سرقت کرد.

وحید با مشاهده این صحنه در خودرو آویزان شد و سعی کرد خودرو را متوقت کند، اما عباس چند بار او را به گاردریل کنار اتوبان زد که باعث شهادت سرباز کلانتری شد.

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اظهارات افسر پلیس گفت: آن روز مواد مخدر مصرف کرده و حالت عادی نداشتم. یک خودرو را برای رفتن به خانه یمان در آریاشهر به صورت دربست گرفته و وقتی به صادقیه رسیدیم از راننده خواستم به دلیل اینکه پول زیادی همراه ندارم من را به مقابل در خانه برساند تا در آنجا کرایه‌اش را حساب کنم.

راننده تصور کرد من سارق هستم به همین خاطر مقابل خودروی پلیس توقف کرد و ماموران من را بخاطر چاقویی که همراه داشتم سوار ماشین کردند. وقتی دیدم دستانم باز بوده و ماشین نیز روشن است پشت فرمان نشسته تا از محل فرار کنم، اما مقتول به فرمان خودرو چسبید و پس از طی مسافتی حدود ۳۰ متر روی زمین افتاد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
  مرد گرگ نما در خیابان بدست پلیس دستگیر شد ( عکس )
  فروش ویژه انواع درب ضد سرقت شرکت اتحاد درب
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  ترامپ: به نیروی پلیس "قویتر" نیاز داریم
  اذعان رئیس پلیس هنگ‌کنگ به رفتار نامطلوب با رسانه‌ها در جریان اعتراضات
  کشف گنج و اسکلت سرباز اشکانی هنگام دفن جسد یک کرونایی
  ظاهر عجیب پلیس مبارزه با کرونا در هند
  صدور ۵۰۰۰ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف ۷۳۷ خودروی متخلف
  اولین صحبت‌های نوشنده ادرار شتر پس از دستگیری | واکنش و اقدامات پلیس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان