امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشخصات کلی nokia lumia 920

#1
گوشی موبایل نوکیا لومیا 920
بالاخره موعد معرفی گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون8 نوکیا فرا رسید و این کمپانی اولین گوشی‌های خود با سیستم عامل ویندوزفون 8 را ارائه نمود. یکی از این گوشی‌ها، لومیا 920 نام دارد . این گوشی نه تنها گوشی بسیار خوبی می‌باشد ، بلکه باعث خواهد شد تا نوکیا دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد. با ورود این گوشی به بازار، به بررسی محصول جدید نوکیا که نماینده این کمپانی در مقابل نمایندگان دیگر کمپانی‌های بزرگ است می‌پردازیم. خواننده نقد و بررسی این گوشی باشید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 185 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM8260A Snapdragon Chipset, Dual-Core Krait 1.5GHz
حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت
شبکه های ارتباطی: 3G - 4G - GPRS - WLAN - GPS - NFC - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع IPS TFT - اندازه 4.5 اینچ - 1280 × 768
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Microsoft Windows Phone نسخه 8 - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: هندزفری - قطب نما - باتری 2000 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 400 ساعت - زمان مکالمه 17 ساعت
Nokia Lumia 920
:: نقد و بررسی Nokia Lumia 920

طراحی و ساخت
شکل ظاهری این گوشی اصلا چیز جدیدی را برای بیننده به همراه ندارد. طراحی ساده ای که پیش‌تر در مدل‌های دیگری همچون لومیا 900 دیده بودیم و تفاوت چندانی با دیگر مدل‌های خانواده لومیا ندارد. فقط قاب اطراف صفحه نمایش از قبل هم باریک‌تر شده و بیشتر فضای جلوی گوشی را صفحه نمایش در بر گرفته است. جنس پلی کربناتی بدنه نیز به حدی مقاوم است که می‌توان گفت احتمال خرابی این گوشی در اثر ضربه نزدیک به صفر است. در تمامی تست‌های صورت گرفته، مقاومت بدنه و صفحه نمایش لومیا 920 در برابر ضربه، خارق‌العاده بودند، طوری که ما را متقاعد نمود این گوشی را از نظر کیفیت ساخت، به عنوان برترین گوشی در سال 2012 نیز انتخاب نماییم. البته این مقاومت بالا، برای نوکیا هزینه هم داشته و باعث گردیده قطر این گوشی مقداری زیاد شود و بیش از 1 سانتی متر باشد. در قسمت زیرین صفحه نمایش، سه کلید کنترلی ویندوز فون قرار گرفته‌اند که وجود فاصله مناسب بین آن‌ها، استفاده از این سه کلید را بسیار راحت نموده است. در بالای صفحه نمایش نیز دوربین مکالمه تصویری، سنسور مجاورت و بلندگو قرار دارند. اما نگاهی به اطراف گوشی که بیندازیم، در طرفین آن با شیارها و کلید های متفاوتی مواجه می‌شویم. در قسمت زیرین گوشی درگاه microUSB قرار دارد که در طرفین آن بلندگوها وجود دارند. در لبه بالایی گوشی اما شکاف میکرو سیم کارت و جک 3.5 میلی متری هدفون تعبیه شده‌اند. همچنین کلید های کنترل صدا، پاور و شاتر دوربین همگی در سمت راست گوشی به چشم می‌خورند. نهایتا، بر روی قاب پشتی گوشی، دوربین و فلاش LED آن وجود دارند که نمای پشتی ساده و خوبی را به گوشی بخشیده‌اند.

صفحه نمایش
Lumia 920 دارای یک صفحه نمایش انحنا دار 4.5 اینچی با دقت 1280×768 است که به تکنولوژی جدید نوکیا یعنی PureMotionHD+ نیز مجهز شده است. با وجود چنین رزولوشنی، تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 332ppi می‌شود که عدد بسیار خوبیست. پنل LCD به کار رفته در این گوشی، طبق ادعای نوکیا 25 درصد روشن‌تر از پنل های LCD دیگر موجود در بازار است. همچنین این صفحه نمایش قادر است 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. عملکرد این صفحه نمایش در زوایای مختلف و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز بسیار عالیست. اما مهم‌ترین نو آوری نوکیا در این گوشی به قابلیت جدید صفحه نمایش آن بر می‌گردد. این صفحه نمایش دارای تکنولوژی جدیدی به نام Super Sensitive Touch است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با گوشی خود حتی با دستکش نیز کار کنند! این قابلیت فوق‌العاده است و کارایی بی نظیری دارد. در کل می‌توان صفحه نمایش لومیا 920 را یکی از مزایای آن به شمار برد.
نقد و بررسی Nokia Lumia 920
:: نقاط قوت و ضعف
پردازنده دو هسته ای قدرتمند به همراه یک گیگا بایت رم
صفحه نمایش بزرگ 4.5 اینچی
تراکم پیکسلی 332ppi صفحه نمایش
دوربین 8 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت
باتری با شارژدهی مناسب
پشتیبانی از 4G
قابلیت NFC
سیستم عامل ویندوز فون 8
وجود کیت داخلی شارژ بی سیم بعنوان لوازم جانبی

وزن زیاد گوشی
فقدان شکاف کارت حافظه جانبی
when everything is wrong you meke it right
موقیی همه چیز اشتباه است تو درستشون کن
پاسخ
 سپاس شده توسط parisa16
آگهی
#2
دست يكي دوستام ديدم چرتهUndecidedUndecidedUndecided
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان