امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ

#1
 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
آیا مانیتور لپ تاپ شما کثیف شده و صفحه نمایش آن مثل روز اول براق و تمیز نیست؟ به کمک این مطلب شما می توانید با استفاده از مواد پاک کننده ای که در خانه دارید به راحتی لپ تاپ خود را تمیز کنید.
این روزها اکثر کارخانه های تولید کننده دیگر استفاده از محصولاتی که در ترکیبات آنها از الکل ، آمونیاک و یا سایر حلال های قوی استفاده شده را برای تمیز کردن مانیتور های LCD توصیه نمی کنند.شما برای استفاده از این روش باید سه مورد را به دقت مد نظر قرار دهید :ماده ای که برای پاک کنندگی استفاده می کنید ، ظرفی که قرار است مایع را داخل آن بریزید و همینطور از پارچه ای که برای تمیز کردن صفحه مانیتور قرار است استفاده کنید.
در صورتی که در مورد هر کدام از موارد اشاره شده شک دارید از این روش استفاده نکنید و بهتر است از بسته های آماده موجود در بازار که قبلا تست شده و مخصوص مانیتور های ‌LCD و پلاسما هستند ، استفاده کنید.

 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
برای شروع ابتدا باید محلول تمیز کننده خود را تهیه کنید.در صورتی که مانیتور شما چندان کثیف نباشد آب مقطر کافیست اما در صورت تمیز نشدن با آب مقطر از محلول ترکیبی سرکه سفید و آب مقطر به نسبت ۵۰ – ۵۰ استفاده کنید.فراموش نکنید که از ترکیبات دارای الکل و امونیاک استفاده نکنید زیرا احتمال کدر شدن صفحه و یا قسمت های پلاستیکی لپ تاپ وجود دارد.اگر قصد استفاده از محلول پاک کننده عینک خود را دارید ابتدا از عدم وجود ایزوپروپانول مطمئن شوید.در صورت وجود این ماده در محلول از آن استفاده نکنید.

 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
در مرحله دوم بهتر از محلول خود را در ظرفی قرار دهید که دارای سری اسپری کننده و یا قطره چکان باشد.از اسپری کردن مستقیم محلول روی صفحه LCD خودداری کنید.

 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
برای مرحه سوم شما باید یک پارچه نرم پیدا کرده و محلول خود را روی پارچه اسپری کنید.پارچه استفاده شده بهتر از جنس نرمی مانند لباس های نخی باشد.شما برای این کار از لباس های نخی قدیمی ، پارچه بدون پرز و یا پارچه های یکبار مصرف (پارچه های نرم و فشرده نشده یکبار مصرف که فاقد مواد شوینده اضافی است و در داروخانه ها یافت می شود) نیز می توانید استفاده کنید. استفاده از دستمال کاغذی و سایر محصولات تولید شده از جنس کاغذ باعث لک افتادن روی صفحه می شوند و همچنین فیبرهای کاغذ موجود در آن نیز می تواند باعث خط افتادن روی صفحه مانیتور شما شوند.استفاده از پارچه بزرگتر یا چندین دستمال یکبار مصرف ، احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش را بر اثر فشار انگشت کاهش می دهد.در هنگام استفاده از محلول دستمال را خیس نکنید ، نم دار کردن دستمال کافیست.چکه کردن قطرات محلول روی لپ تاپ در هنگام تمیز کردن باعث می شود که محلول به پشت صفحه نفوذ کرده و سریعا باعث خرابی شود.
 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
در مرحله پایانی دستمال نم دار شده با محلول تمیز کننده را به صورت دایره وار روی صفحه نمایش خود بکشید.حرکت دادن دستمال به صورت دایره وار باعث می شود که اثر رگه های آلودگی بهتر از بین برود.در زمان کشیدن دستمال روی صفحه باید به آرامی و به اندازه به صفحه فشار وارد کنید.اعمال فشار بیش از حد باعث آسیب دیدن آنی ماتریکس های رندرینگ LCD شده و صفحه نمایش شما را غیر قابل استفاده خواهد کرد.فراموش نکنید که در هنگام تمیز کردن مانیتور باید لپ تاپ خود را خاموش کرده و از برق جدا کنید.روشن بودن لپ تاپ احتمال آسیب دیدن پیکسل ها را افزایش می دهد.

دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

 آموزش تمیز کردن lcd های لپ تاپ  1
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Sara SHZ... ، .ali.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان