17-05-2013، 13:16
(آخرین ویرایش در این ارسال: 17-05-2013، 13:17، توسط M0h@mm@d reza.)
مجله ماشین» - سرانجام شب گذشته مرسدس s کلاس مدل 2014 در هامبورگ آلمان رونمایی شد. مسئولیت انقال این خودرو به هامبورگ بر عهده شرکت باربری دی اچ ال بود. با توجه به لوکس بودن این خودرو، مراسم رونمایی در سالن تحویل هواپیما ایرباس a380 برگزار شد.
با مشاهده تصاویر s کلاس جدید، زیبایی و قدرت را به وضوح میتوان احساس کرد. چراغهای led جلو و عقب، پنجره جلو رادیاتور بزرگ، خطوط چوبی روی رودریها، سقف شیشهای بزرگ، دهنههای اگزوز و پیستونهای ترمز، از ویژگیهای ظاهری زیبای آن هستند، ضمناً تغییراتی که نسبت به نسل قبل کد w221 در گلگیرها اعمال شده، نسل نو این کلاس را بیش از پیش لوکس جلو میدهد.
مدل s 550 4matic در ماه سپتامبر و مدل s 63 amg 4matic در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. آنچه در تصویر مشاهده میکنید نسخه استاندارد بوده و البته قرار است مدل کشیده آن (مدلهایی با فاصله بیشتر بین دو محور که معمولاً با نام l از مدل پایه متمایز میشوند) در قالب مدلهای دودر و کروکی نیز تولید شود. مدل کشیدهتر برای جایگزینی با میباخ 57 تولید و احتمالاً با نام «پولمان» به جهانیان معرفی خواهد شد.
برای نخستینبار در تاریخ ساخت کلاس s، تحقیقات اولیه بر پایه نوع کشیده صورت گرفته است، زیرا مدلهای این کلاس از مرسدسبنز در کشورهای بسیاری از قبیل ایالاتمتحده، چین یا ژاپن از وجهه عالی، پایدار و محکمی برخوردار هستتند و بر خلاف اروپا و آمریکای شمالی، مالکین آنها اغلب خودشان رانندگی نمیکنند. با توجه به در نظر گرفتن انبوه سیستمهای ایمنی و رفاهی که در این کلاس و برای سرنشینان عقب تعبیه شده، میتوان آنها را در فضایی مانند قسمت first class هواپیما تصور کرد!
دسترسی راننده به امکانات و ادوات تعبیه شده، در خور توجه بوده و به هیچوجه کمبودی حس نمیشود. این امر به روشنی نمایانگر اهمیت رفاه راننده در هنگام سفر است تا همواره از بهترین شرایط فیزیکی و روانی برخوردار باشد و درصد امنیت به واسطه افزایش دقت، تمرکز و آرامش او بالا برود. بد نیست بدانید تحقیقات نشان داده قلب انسان در کلاس s چند بار در دقیقه آرامتر از حد معمول میتپد و به تعبیر «جرمی کلارکسون» مجری برنامه «تخت گاز» اگر یک کلاس s داشته باشید بیشتر عمر میکنید! بگذریم.
طراحی داخلی جدید این کلاس تجسم یک ماشین کلاسیک، بیسر و صدا و در عین حال فوق مدرن را در ذهن به وجود میآورد. فضای روشن داخل از ظرافتی خاص در سبک و طراحی نشأت گرفته است، در کنسول وسط و داشبورد از چوب بهره گرفته شده و طراحی صندلیها، رودریها و تمامی اداوات کنترلی قسمت عقب، همانند قسمت جلو از بالاترین استاندارد و کیفیت برخوردار هستند. علاوه بر این برای نفرات عقب امکانات جداگانه و کنسول وسط حرفهای تعبیه شده که روی خود ترکیبی از امکانات رفاهی از قبیل تلفن، جعبه اشیاء، میز تاشو و . . . را قرار دادهاند.
صفحه کیلومتر شمار و همچنین مانیتور سیستم انحصاری command نسبت به نسل قبل تغییراتی را تجربه کرده و از معمولی بودن این قسمت کاسته شده است. در نسل جدید، این سیستم به دو نمایشگر به اندازههای 3/12 اینچ (7/30 سانتیمتر) مجهز شده که به واسطه وجود آنها، فضای جلو بسیار مدرنتر از قبل احساس میشود. صفحه نمایش کیلومتر شمار (سمت چپ) که در مقابل راننده قرار داده شده، اطلاعات مورد نیاز را نمایش داده و صفحه نمایش سمت راست (مربوط به سیستم command) نیز، اطلاعات مربوط به سرنشین و راننده و تنظیمات مربوط به سیستمهای داخلی اتومبیل را به اطلاع میرساند.
صندلیهای جدید و سیستمهای بهکار گرفته شده، نسل نو این کلاس را وارد عرصه جدیدی میکند. سیستم ماساژ انرژیزا، طوری برای صندلیهای این کلاس طراحی شده که شبیه ماساژ با سنگ داغ است! چنانچه اطلاع داشته باشید، با قرار دادن سنگ داغ روی بدن، گرما تا درون جسم انسان نفوذ کرده و حسی بسیار آرامش بخش جهت رفع خستگی را به وجود میآورد. این سیستم توسط ۱۴ دسته ماساژ دهنده در درون تشک صندلیها و در قالب شش برنامه عمل میکند. سامانه خنککننده فعال در داخل صندلیها، از دیگر امکانات جدید به شمار میرود. امکان انتخاب ۵ برنامه مختلف در صندلیهای عقب نیز مهیا شده که یکی از آنها، قابلیت زاویهدار شدن پشتی صندلی عقب تا 5/43 درجه است.
یکی دیگر از سیستمهای رفاهی که برای نخستین بار در این کلاس بهکار گرفته شده، تجهیز زیر آرنجیها و وسط رودریها به سامانه گرمکن است! نفرات جلو در صفحه نمایش جلو و نفرات عقب نیز به وسیله صفحه کنترل از راه دور و یا صفحه نمایش عقب، میتوانند درجه حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنند.
قفل کمربندهای ایمنی صندلی عقب، به وسیله موتور الکتریکی و بهطور خودکار به بالا یا پائین حرکت میکند. یکی از سیستمهای جالب که در هیج اتومبیل دیگری تعبیه نشده، کمربندهای ایمنی مجهز به کیسه هوا است. این کیسه با ضخامت کم در زیر کمربندها قرار دارد و در زمان تصادف، در جهت کاهش فشار و آسیب به بدن، باد شده و فضای نرمی توسط آن برای بدن بوجود میآید. نشیمنگاه صندلی بهصورت استاندارد از کیسه هوا برخوردار است، اینکار باعث میشود که از حرکت بدن راننده در زیر کمربند در هنگام تصادف جلوگیری شده و بالاترین سطح ایمنی برای وی فراهم آید. این سیستم به همراه سامانه پیش ایمنی pre-safe عمل میکند. سیستم بهینه شده و نسل جدید کنترل بدنه اتومبیل به نام magic body control، به کمک دوربین جلو اتومبیل، وضعیت سطح جاده را به کمک فنرها انتقال میدهد و کمک فنرها، بسته به این اطلاعات، وضعیت خود را تغییر میدهند.
سیستم تهویه از نوع خودکار ترموترونیک با امکان تنظیم برای هر نفر در اتومبیل مهیا شده و میزان پاشش باد نیز در سه نوع مختلف و قابل تنظیم در دسترس قرار دارد. برای نخستینبار در دنیا و در کلاس s مرسدسبنز، سیستم عطر پراکنی فعال بهکار گرفته شده که در آن، تغییر رایحه نه بهطور کامل انجام میشود و نه مولکولهای عطر به نسوج پارچه و سطوح داخل اتومبیل نفوذ میکند. سیستم تهویه نیز نسبت به قبل بهینه شده و هوای ورودی به داخل کابین بیش از پیش فیلتر و یونیزه میشود. با ترکیب مراحلی که روی هوای ورودی اعمال میگردد، ویروسها و باکتریهای موجود در هوا غیر فعال شده، همزمان یونهای منفی اکسیژن نیز شارژ میشوند و این عمل، هوای ورودی را تازه میکند.
سیستم چند رسانهای جدید در این کلاس بهطور کامل به روز شده و سرنشینان بهطور جداگانه و همزمان میتوانند از آن استفاده کنند. برای اولین بار در s کلاس، سیستم باس جلو در داخل شاسی جلو و کنار قرار داده شده، بهطوریکه قسمت شاسیهای جلو و کنار به شکل قوطی هستند و از این فضا به اندازه 40 لیتر برای نصب ووفرها استفاده شده است.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، صدها نفر از برنامهنویسان در سطح جهانی به تقویت زیرساخت و بهینه کردن برنامه نرمافزاری سیستم جدید command مرسدسبنز کمک کردهاند که شامل 30 میلیون خط برنامه نویسی شده است. این سیستم از هسته پردازشگر «اینتل اتم» که در حال حاضر در رایانههای همراه جدید نیز بهکار گرفته میشود، بهره میبرد. وسعت و تنوع امکانات چند رسانهای در نسل نو کلاس s، این اتومبیل را به مرکز ارتباطات بدل کرده است.
هر نفر در خودرو بهطور مستقل امکان استفاده از امکاناتی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، ناوبری ماهوارهای، پخش dvd، اتصال usb و . . . را دارد. از دیگر امکانات این کلاس، قابلیت کنترل امکانات صندلیهای دیگر توسط راننده است که او را قادر میسازد به وسیله نمایشگرها و گوشیهای سرنشینان، با آنها ارتباط برقرار کند.
به هر حال نمیتوان انکار کرد که بسیاری از نوآوریهای رفاهی و تکنولوژیکی که امروزه در اغلب اتومبیلها بکار میرود، نخستینبار در یکی از مدلهای کلاس s نصب شدهاند. نسل نو این کلاس نیز دقیقاً بر اساس فلسفه مؤسس این شرکت یعنی «یا بهترین یا هیچ» شکل گرفته و آماده است تا موفقیتهای پیشینیان خود را، قدرتمندتر از همیشه تکرار کند.
با مشاهده تصاویر s کلاس جدید، زیبایی و قدرت را به وضوح میتوان احساس کرد. چراغهای led جلو و عقب، پنجره جلو رادیاتور بزرگ، خطوط چوبی روی رودریها، سقف شیشهای بزرگ، دهنههای اگزوز و پیستونهای ترمز، از ویژگیهای ظاهری زیبای آن هستند، ضمناً تغییراتی که نسبت به نسل قبل کد w221 در گلگیرها اعمال شده، نسل نو این کلاس را بیش از پیش لوکس جلو میدهد.
مدل s 550 4matic در ماه سپتامبر و مدل s 63 amg 4matic در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. آنچه در تصویر مشاهده میکنید نسخه استاندارد بوده و البته قرار است مدل کشیده آن (مدلهایی با فاصله بیشتر بین دو محور که معمولاً با نام l از مدل پایه متمایز میشوند) در قالب مدلهای دودر و کروکی نیز تولید شود. مدل کشیدهتر برای جایگزینی با میباخ 57 تولید و احتمالاً با نام «پولمان» به جهانیان معرفی خواهد شد.
برای نخستینبار در تاریخ ساخت کلاس s، تحقیقات اولیه بر پایه نوع کشیده صورت گرفته است، زیرا مدلهای این کلاس از مرسدسبنز در کشورهای بسیاری از قبیل ایالاتمتحده، چین یا ژاپن از وجهه عالی، پایدار و محکمی برخوردار هستتند و بر خلاف اروپا و آمریکای شمالی، مالکین آنها اغلب خودشان رانندگی نمیکنند. با توجه به در نظر گرفتن انبوه سیستمهای ایمنی و رفاهی که در این کلاس و برای سرنشینان عقب تعبیه شده، میتوان آنها را در فضایی مانند قسمت first class هواپیما تصور کرد!
دسترسی راننده به امکانات و ادوات تعبیه شده، در خور توجه بوده و به هیچوجه کمبودی حس نمیشود. این امر به روشنی نمایانگر اهمیت رفاه راننده در هنگام سفر است تا همواره از بهترین شرایط فیزیکی و روانی برخوردار باشد و درصد امنیت به واسطه افزایش دقت، تمرکز و آرامش او بالا برود. بد نیست بدانید تحقیقات نشان داده قلب انسان در کلاس s چند بار در دقیقه آرامتر از حد معمول میتپد و به تعبیر «جرمی کلارکسون» مجری برنامه «تخت گاز» اگر یک کلاس s داشته باشید بیشتر عمر میکنید! بگذریم.
طراحی داخلی جدید این کلاس تجسم یک ماشین کلاسیک، بیسر و صدا و در عین حال فوق مدرن را در ذهن به وجود میآورد. فضای روشن داخل از ظرافتی خاص در سبک و طراحی نشأت گرفته است، در کنسول وسط و داشبورد از چوب بهره گرفته شده و طراحی صندلیها، رودریها و تمامی اداوات کنترلی قسمت عقب، همانند قسمت جلو از بالاترین استاندارد و کیفیت برخوردار هستند. علاوه بر این برای نفرات عقب امکانات جداگانه و کنسول وسط حرفهای تعبیه شده که روی خود ترکیبی از امکانات رفاهی از قبیل تلفن، جعبه اشیاء، میز تاشو و . . . را قرار دادهاند.
صفحه کیلومتر شمار و همچنین مانیتور سیستم انحصاری command نسبت به نسل قبل تغییراتی را تجربه کرده و از معمولی بودن این قسمت کاسته شده است. در نسل جدید، این سیستم به دو نمایشگر به اندازههای 3/12 اینچ (7/30 سانتیمتر) مجهز شده که به واسطه وجود آنها، فضای جلو بسیار مدرنتر از قبل احساس میشود. صفحه نمایش کیلومتر شمار (سمت چپ) که در مقابل راننده قرار داده شده، اطلاعات مورد نیاز را نمایش داده و صفحه نمایش سمت راست (مربوط به سیستم command) نیز، اطلاعات مربوط به سرنشین و راننده و تنظیمات مربوط به سیستمهای داخلی اتومبیل را به اطلاع میرساند.
صندلیهای جدید و سیستمهای بهکار گرفته شده، نسل نو این کلاس را وارد عرصه جدیدی میکند. سیستم ماساژ انرژیزا، طوری برای صندلیهای این کلاس طراحی شده که شبیه ماساژ با سنگ داغ است! چنانچه اطلاع داشته باشید، با قرار دادن سنگ داغ روی بدن، گرما تا درون جسم انسان نفوذ کرده و حسی بسیار آرامش بخش جهت رفع خستگی را به وجود میآورد. این سیستم توسط ۱۴ دسته ماساژ دهنده در درون تشک صندلیها و در قالب شش برنامه عمل میکند. سامانه خنککننده فعال در داخل صندلیها، از دیگر امکانات جدید به شمار میرود. امکان انتخاب ۵ برنامه مختلف در صندلیهای عقب نیز مهیا شده که یکی از آنها، قابلیت زاویهدار شدن پشتی صندلی عقب تا 5/43 درجه است.
یکی دیگر از سیستمهای رفاهی که برای نخستین بار در این کلاس بهکار گرفته شده، تجهیز زیر آرنجیها و وسط رودریها به سامانه گرمکن است! نفرات جلو در صفحه نمایش جلو و نفرات عقب نیز به وسیله صفحه کنترل از راه دور و یا صفحه نمایش عقب، میتوانند درجه حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنند.
قفل کمربندهای ایمنی صندلی عقب، به وسیله موتور الکتریکی و بهطور خودکار به بالا یا پائین حرکت میکند. یکی از سیستمهای جالب که در هیج اتومبیل دیگری تعبیه نشده، کمربندهای ایمنی مجهز به کیسه هوا است. این کیسه با ضخامت کم در زیر کمربندها قرار دارد و در زمان تصادف، در جهت کاهش فشار و آسیب به بدن، باد شده و فضای نرمی توسط آن برای بدن بوجود میآید. نشیمنگاه صندلی بهصورت استاندارد از کیسه هوا برخوردار است، اینکار باعث میشود که از حرکت بدن راننده در زیر کمربند در هنگام تصادف جلوگیری شده و بالاترین سطح ایمنی برای وی فراهم آید. این سیستم به همراه سامانه پیش ایمنی pre-safe عمل میکند. سیستم بهینه شده و نسل جدید کنترل بدنه اتومبیل به نام magic body control، به کمک دوربین جلو اتومبیل، وضعیت سطح جاده را به کمک فنرها انتقال میدهد و کمک فنرها، بسته به این اطلاعات، وضعیت خود را تغییر میدهند.
سیستم تهویه از نوع خودکار ترموترونیک با امکان تنظیم برای هر نفر در اتومبیل مهیا شده و میزان پاشش باد نیز در سه نوع مختلف و قابل تنظیم در دسترس قرار دارد. برای نخستینبار در دنیا و در کلاس s مرسدسبنز، سیستم عطر پراکنی فعال بهکار گرفته شده که در آن، تغییر رایحه نه بهطور کامل انجام میشود و نه مولکولهای عطر به نسوج پارچه و سطوح داخل اتومبیل نفوذ میکند. سیستم تهویه نیز نسبت به قبل بهینه شده و هوای ورودی به داخل کابین بیش از پیش فیلتر و یونیزه میشود. با ترکیب مراحلی که روی هوای ورودی اعمال میگردد، ویروسها و باکتریهای موجود در هوا غیر فعال شده، همزمان یونهای منفی اکسیژن نیز شارژ میشوند و این عمل، هوای ورودی را تازه میکند.
سیستم چند رسانهای جدید در این کلاس بهطور کامل به روز شده و سرنشینان بهطور جداگانه و همزمان میتوانند از آن استفاده کنند. برای اولین بار در s کلاس، سیستم باس جلو در داخل شاسی جلو و کنار قرار داده شده، بهطوریکه قسمت شاسیهای جلو و کنار به شکل قوطی هستند و از این فضا به اندازه 40 لیتر برای نصب ووفرها استفاده شده است.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، صدها نفر از برنامهنویسان در سطح جهانی به تقویت زیرساخت و بهینه کردن برنامه نرمافزاری سیستم جدید command مرسدسبنز کمک کردهاند که شامل 30 میلیون خط برنامه نویسی شده است. این سیستم از هسته پردازشگر «اینتل اتم» که در حال حاضر در رایانههای همراه جدید نیز بهکار گرفته میشود، بهره میبرد. وسعت و تنوع امکانات چند رسانهای در نسل نو کلاس s، این اتومبیل را به مرکز ارتباطات بدل کرده است.
هر نفر در خودرو بهطور مستقل امکان استفاده از امکاناتی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، ناوبری ماهوارهای، پخش dvd، اتصال usb و . . . را دارد. از دیگر امکانات این کلاس، قابلیت کنترل امکانات صندلیهای دیگر توسط راننده است که او را قادر میسازد به وسیله نمایشگرها و گوشیهای سرنشینان، با آنها ارتباط برقرار کند.
به هر حال نمیتوان انکار کرد که بسیاری از نوآوریهای رفاهی و تکنولوژیکی که امروزه در اغلب اتومبیلها بکار میرود، نخستینبار در یکی از مدلهای کلاس s نصب شدهاند. نسل نو این کلاس نیز دقیقاً بر اساس فلسفه مؤسس این شرکت یعنی «یا بهترین یا هیچ» شکل گرفته و آماده است تا موفقیتهای پیشینیان خود را، قدرتمندتر از همیشه تکرار کند.