امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحولات سوریه نشان‌دهنده ضعف اعتبار استراتژیک و ناکامی سیاست خارجی آمریکا است

#1
یو اس ای تودی:
تحولات سوریه نشان‌دهنده ضعف اعتبار استراتژیک و ناکامی سیاست خارجی آمریکا است
یک روزنامه آمریکایی نوشت که تمام تحولات منطقه ای نشان دهنده ناکامی سیاست خارجی آمریکا به خصوص در قبال سوریه و تضعیف مشهود اعتبار استراتژیک واشنگتن است.

تحولات سوریه نشان‌دهنده ضعف اعتبار استراتژیک و ناکامی سیاست خارجی آمریکا است 1

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در مقاله ای به قلم «ایلان برمن» معاون رئیس شورای سیاست خارجی آمریکا به تحولاتی اشاره کرده است که بر ناکامی سیاست خارجی و تضعیف اعتبار استراتژیک دولت واشنگتن تاکید دارند.
بر اساس این مقاله، چه بخواهیم و چه نخواهیم دولت‌ها توسط مدیریت بحران های خارجی تعریف می شوند و بر اساس این معیار است که می توان گفت دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به طرز بسیار بدی ناکام مانده است به خصوص در قبال بحران سوریه.
در ادامه این مقاله آمده است که کاخ سفید به مدت بیش از دو سال است که در تکاپوی این است که چه کاری در قبال جنگ داخلی جاری در سوریه عملی کند و این در حالیست که نگرانی ها درباره عناصر افراطی حاضر در میان شورشیان مخالف نظام سوریه نیز از تمایل دولت واشنگتن برای کمک به نیروهای مخالف «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه کاسته است.
از طرف دیگر، بیزاری از مداخله نامحدود در بحران سوریه نیز منجر شده است که مقامات آمریکایی از تصمیم گیری های جدی درباره ضرورت نقش فعال کشورشان در بحران سوریه به بهانه متوقف کردن خشونت ها در این کشور دوری کنند.
بر اساس این مقاله، تحولات داخل سوریه در این روزها وخیم تر و بدتر شده است و هفته گذشته بود که کاخ سفید مدعی استفاده اخیر دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شورشیان داخل این کشور شد؛ چنین اظهاراتی از سوی کاخ سفید به معنای تشدید بحران سوریه و در عین حال نقض «خط قرمز» تعریف شده از سوی اوباما در قبال سوریه و نهایتا فراهم کردن زمینه برای مداخله نظامی در سوریه بود.
معاون رئیس شورای سیاست خارجی آمریکا در ادامه مقاله خود آورده است که دولت آمریکا متعاقب انتشار گزارش هایی که مدعی استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی شده اند، خط قرمزهای خود را مورد بازبینی قرار داده به طوری که اوباما هفته گذشته اعلام کرد که: ما نمی توانیم منتظر بمانیم و مجوز استفاده سیستماتیک از تسلیحاتی مانند تسلیحات شیمیایی را علیه جمعیت غیرنظامی بدهیم.
بر اساس ادعای معاون شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن، از زمانی که اسد فراتر از خط قرمز قبلی اوباما که اعلام کرده بود استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی خط قرمز کاخ سفید است گام برداشته، دولت واشنگتن در حال ترسیم خط قرمز دیگری برای سوریه است.
اینطور به نظر می رسد که کاخ سفید تامل در اقدامات سختگیرانه تر علیه سوریه را که شامل تجهیز احتمالی تسلیحاتی مخالفان و شورشیان سوریه نیز می شود، آغاز کرده است که چنین رویکردی به نوبه خود به تشدید بیشتر درگیری ها منجر شده است زیرا همسایگان منطقه ای سوریه به این نتیجه رسیده اند که که خودشان باید موضوع بحران سوریه را حل کنند و بر همین اساس است که اخیرا گزارش بمباران یک تاسیسات سلاح شیمیایی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی با هدف نابود کردن زرادخانه های استراتژیک نظام سوریه منتشر شده است.
در ادامه این مقاله آمده است که رویکرد آمریکا در قبال سوریه به نفوذ کشورهایی مانند ایران و کره شمالی نیز بستگی دارد.
بر اساس ادعای معاون شورای سیاست خارجی آمریکا،‌ ایران در شرایط فعلی به سرعت در حال حرکت به خط پایان فعالیت های هسته ای خود (تولید بمب اتم) است و تصور می کند که واشنگتن عمل قاطعانه ای برای مهار فعالیت های هسته ای اش اتخاذ نخواهد کرد.
از طرف دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که کره شمالی مواضع استراتژیک خود را شدت ببخشد که این رویکرد می تواند حتی از طریق به تصویر کشیدن قابلیت های هسته ای و موشک های بالستیک پیونگ یانگ نیز صورت گیرد.
در انتهای این مقاله اینطور نتیجه گیری شده است که: تمام این تحولات نشان دهنده ناکامی سیاست آمریکا در قبال سوریه و همچنین تضعیف مشهود اعتبار استراتژیک دولت واشنگتن است.
بر اساس ادعای طرح شده در این مقاله، اگر دولت واشنگتن خط قرمزی را که در قبال سوریه تعیین کرده است، اجرایی نکند حقیقتا نمی تواند ایران و کره شمالی را نیز در قبال اقداماتشان مسئول و پاسخگو نگه دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart آمریکا ۱۵۰۰ نظامی خود را از عراق خارج کرده است
  هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا در صورت بروز جنگ نظامی
  روسیه نمی‌تواند درباره خروج ایرانی‌ها از سوریه حرفی بزند
  نشانه‌های آغاز تقابل نظامی ایران و آمریکا
Smile حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه
  حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه
  گزارش فارس از 3دهه تقابلات دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس
  آمریکا به دنبال تعلیق فروش سلاح به عربستان
  پوردستان: با دور هم نشستن چهار وزیر خارجه، دشمنی با آمریکا تمام نمی‌شود
  قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا و ارتش آرژانتین برای فروش هواپیما

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان